zwangerschapssuiker

@©ootje wrote:

hier moeten we er rekening mee houden in ieder geval 2 x 24 uur in het zh te moeten blijven om te kijken of de waardes van de baby op peil blijven. daarnaast bestaat er een risico dat de kleine zelfs zo’n lage (we krijgen dus een jongen)
waarde heeft dat hij aan het infuus moet moet het zijn

@Sis wrote:

@melanie wrote:
mijn man heeft ook type 1 diabetes, dus de kans is voor haar helaas ook wel aanwezig, wij contrleren haar ook uit voorzorg zo nu en dan, doen jullie dat ook ?

Nee. Mocht ik ooit gaan twijfelen dan ga ik naar de dokter. Dan mag hij/zij de boeman zijn. Als ze een keer meer drinkt dan ik gewend ben gaat er al wel snel een belletje. :shifty: Maar dan denk ik oh ze heeft verder nog niet veel gehad vandaag of het is warm of ze heeft heel druk gespeeld.

Hoi,

Ilona heeft er niets van hoorm die huilt er niet om, kijkt er nog niet eens naar :wink:

maar ze kan met gemak een hele fles drinken leegdrinken .

gr mel

waardes blijven nog te hoog dus moet vanaf andaag weer verder omhoog met de langwerkende en nu voor het avondeten nog een kortwerkende insuline gaan spuiten krijg zo instructies via de mail

zo vandaag naar de vk zal mij benieuwen hoe ze zijn :shifty: krijg vandaag de doorverwijs brieven van ze en dan volgende week naar de gyn :dance:

Cootje: helpen de kort werkende insuline spuiten?

Nou ben net terug van de gyn, de waardes zijn nog niet optimaal maar de kleine is wel in zijn groei geremd en dat is dus het belangrijkste. Verder wil de internist mij nu ook nog bij de oogarts langssturen voor de bevalling. dus volgende week donderdag weer een zh dag gepland eerstnaar de gyn, dan naar de oogarts en aansluitend naar de diabetesverpleegkundige. Ogen moeten dan gedruppeld worden dus moet even kijken of er iemand met me mee kan. Vanaf vandaag moet ik wel weer meer insuline gaan spuiten (4 spuiten op 1 dag) en dat zal nog wel verder op lopen. De kleine ligt de 1e 24 uur iig op de kinderafdeling werd me al verteld en verder zal het ws een geplande bevalling worden.

jeetje komt nog een hoop bij kijken zeg :hug:

@©ootje wrote:

Nou ben net terug van de gyn, de waardes zijn nog niet optimaal maar de kleine is wel in zijn groei geremd en dat is dus het belangrijkste. Verder wil de internist mij nu ook nog bij de oogarts langssturen voor de bevalling. dus volgende week donderdag weer een zh dag gepland eerstnaar de gyn, dan naar de oogarts en aansluitend naar de diabetesverpleegkundige. Ogen moeten dan gedruppeld worden dus moet even kijken of er iemand met me mee kan. Vanaf vandaag moet ik wel weer meer insuline gaan spuiten (4 spuiten op 1 dag) en dat zal nog wel verder op lopen. De kleine ligt de 1e 24 uur iig op de kinderafdeling werd me al verteld en verder zal het ws een geplande bevalling worden.

hey meid.

hier heb ik het ook alemaal meegemaakt! Veel sterkte! de spuiten zijn niet echt fijn, pas op met vocht vasthouden! gind ineens enorm door de spuiten bij mij.

Ook sluit je niet op die 24 uur op de kinderafdeleing in TE lang. Nicolai heeft daar maar 6 uur gelegen! die tijd heb ik geslapen!

sterkte :hug:

zo ik ben weer terug

ik heb verwijsbrief en kreeg als tip te proberen in het ziekenhuis te blijven omdat ik anders niet daar kan bevallen (iets wat ik toch graag wil) omdat ze bedden te kort hebben

dus als ik terug gestuurd word zal ik toch op zuid moeten bevallen :frowning:

ow hoop echt dat hij dan met 6 uurtjes weer bij me terug is. Vind het zo erg dat hij meteen naar de kinderafdeling zou moeten. Daar is bij Rick zoveel mis gegegaan… en die heeft er 10 dagen gelegen

Angel volgens mij wil de vk jou ook weg hebben… zou inderdaad proberen overgedragen te worden aan de gyn

Ik wil je geen valse hoop geven, maar Hieke is helemaal niet op de kinderafdeling geweest. Ik hield er ook rekening meer dat ze minimaal 24 uur daarheen moest, maar ik heb haar dus gelijk bij me gekregen. Glucoses zijn ze wel blijven prikken maar die waren goed genoeg.

Ik zou er rekening mee houden dat je kindje wel naar de kinderafdeling moet, dan kan het alleen maar meevallen.

als ik terug moet ga ik een andere vk zoeken :wink:

Dat lijkt me een strak plan… wat een :thumbdown: zeg die vk… echt :snooty:

:silenced:

@Sis wrote:

Ik wil je geen valse hoop geven, maar Hieke is helemaal niet op de kinderafdeling geweest. Ik hield er ook rekening meer dat ze minimaal 24 uur daarheen moest, maar ik heb haar dus gelijk bij me gekregen. Glucoses zijn ze wel blijven prikken maar die waren goed genoeg.

Ik zou er rekening mee houden dat je kindje wel naar de kinderafdeling moet, dan kan het alleen maar meevallen.

ga er idd wel van uit zou alleen maar mooi zijn als het zo gaat als bij jou!!!

morgen mag ik naar de gyn

spannend!!!

13.15 moet ik er zijn zal mij benieuwen ik heb alle waardes uitgeprint en ook van de 2e keer wat ik heb gegeten en gedronken

en morgen avond heb ik info avond over het bevallen daar in het ziekenhuis :thumbup:

Succes Angel Ben benieuwd!!

Ik moet morgen ook weer bellen, maar heb de waardes nu redelijk onder controle nog wel te hoog maar geen pieken meer… heb inmiddels de laatste 20 dagen 140 vingerprikjes uitgevoerd en spuit nu 4x per dag insuline (totaal zo’n 40 eenheden) en dan donderdag weer een zhdag (gyn, oogarts diabetesverpleegk en internist)

vandaag in het ziekenhuis geweest en de gyn vond die waardes ook wel erg laag

woensdag mag ik een halve dag in het ziekenhuis vertoeven :zzz: dan word er een dagcurve geprikt

ze gaan gelijk weer eens kijken naar mijn schildklier of die nog z’n best doet :thumbup:

en het belangrijkste 8) ik mag in het ziekenhuis onder behandeling blijven :dance: :dance: :dance: :dance: ik hoef niet meer terug naar de vk’s :dance: :dance: :dance:

als ik niks medisch mankeer gooien ze het gewoon op mijn schildklier :thumbup: omdat ik nog maar 1 helft heb :thumbup:

en maandag krijg ik alle uitslagen en dan zien we of ik op medische reden moet blijven of gewoon mag blijven en we het dus op die schildklier gooien :thumbup:

ik heb ook nog een echo gehad :inlove: geen foto’s maar ach was wel weer leuk even naar binnen te kijken :inlove:

Cootje fijn dat je de waardes nu een beetje onder controle hebt :thumbup:

Zo, erkenning. Super! :thumbup:

Moet even graven in mijn geheugen :shifty: maar schildklier die ontregeld is en suikerwaardes kunnen volgens mij met elkaar te maken hebben… oooohh ik weet het niet meer precies. :doh: Ga daar nog eens diep over nadenken en/of zoeken… :wall:

oh dus het zou evt aan mijn schildklier kunnen liggen?

opzich werkt die prima hoor ze hebben 1x een afwijkende waarde gemeten en daarna weer een goede waarde

ik heb maar 1 helft nog omdat er een gezwel in de andere helft heeft gezeten en daarvan konden ze niet meer zien of die goed of kwaadaardig was uiteindelijk was die goedaardig :thumbup: (dus opzich zou die prima moeten werken tenzij er iets veranderd is vanwege de zwangerschap)

ja idd super dat er erkenning is voor die lage waardes :dance: :thumbup: