@Angel & Luna wrote:
oh dus het zou evt aan mijn schildklier kunnen liggen?
Beetje klok en klepel hoor, ik weet het niet meer precies. Ik ga zoeken, maar nu ff geen tijd voor. :shifty:
@Angel & Luna wrote:
oh dus het zou evt aan mijn schildklier kunnen liggen?
Vreemd dat je niet meteen bij de gyn onder controle was angel. Schildklierproblemen kunnen echt een aanslag zijn voor je zwangerschap…
Mijn zusje heeft ook schildklierproblemen en is zwanger maar die staat echt goed onder controle. Als je schildklierwaardes niet goed zijn wordt het ook bijna onmogelijk om zwanger te raken… helemaal precies weet ik het niet maar weet wel dat dat vaak onderschat wordt uit de info die ik van mijn moeder daarover hoor (ze zit in de regioroep ofzo van de schildklierstichting dus zou het wel precies voor je na kunnen vragen)schildklier en diabetes hebben wel weer vaak met elkaar te maken want daar moet ik ook weer op geprikt worden schildklier problemen ontwikkelen zich ook vaak in de zwangerschap
(o ja ik moet weer meer spuiten… maar ja no een paar weekjes)
hm… vreemd dan
want ze hadden 1x een afwijkende waarde geprikt bij mij en daarna was die goed dus geen reden om mij in het ziekenhuis te houden :wall: :wall:
ik heb er verder zelf ook niet bij stil gestaan maar de gyn vroeg wel of ik verder er nog op geprikt was
niet dus stel je voor dat de vk dat doet :wall: :wall:
maar goed woensdag word er iig naar gekeken :thumbup:
ik zal zelf ook een googlen of ik wat kan vinden :thumbup:
Een hypothyreose (verminderde werking van de schildklier) heeft het tegenovergestelde effect op de glucosestofwisseling. Mensen met diabetes die hier last van hebben, krijgen vaker te maken met hypo’s. Een dergelijk risico is met L-Thyroxine (Euthyrox®) snel te verminderen.
hm… :think: nou zal mij benieuwen… als het idd aan mijn schildklier ligt ben ik wel heel blij dat ik heb aangedrongen op een doorverwijzing
schildklier was in orde en ik had 1 verhoogde waarde van 7.3
ok maar verder dus weer niet veel wijzer? 7.3 is niet echt heel hoog voor je suiker. Mag je wel bij de gyn blijven???
En je schildklier was wel in orde?
de gyn gaat een goed woordje voor mij doen dat ik mag blijven en moest mij niet druk maken kwam goed zei ze :thumbup:
schildklier was helemaal in orde
en mag volgende week naar de diëtist weet ook niet precies hoe en wat verder hoor ik volgende week wel
Dag dames,
We zijn nieuw hier en had een paar vraagjes waar jullie me vast mee kunnen helpen. Ik ben nu 6 weken zwanger en zit me al vast in te lezen weer in zwangerschapssuiker het is al weer een tijdje geleden maar bij mijn vorige zwangerschap werdt er te laat geconstateerd dat ik zwangerschapssuiker had en ik was dan ook gigantisch! we hebben er beide niet ondergelden hoor. Dikke geweldige gezonde prop van bijna 10 pond en ik mankeerde ook niks maar door mijn enorme gewichtstoename is mijn rug wel flink ingestort en m’n voeten waren een maat groter geworden. Nu 8 jaar later en bijna de kilo’s er weer af staan we weer aan het begin van een geweldige herhlaing maar als het aan mij licht met dit keer wat minder kilo’s. Ik heb een behoorlijk veeleisende baan en wil dan ook super goed voor mezelf zorgen en zo snel mogelijk weer aan m’n dieet gaan houden om mijn gewicht te beperken maar kan nergens meer op internet voorbeelden van dieeeten vinden. kan iemand helpen met voorbeelden hoe alvast te werk te gaan? Want ik ga er vanuit dat ook dit keer ik weer suiker heb.
bij mij heeft een dieetiste mijn koophydraatbehoefte vast gesteld en dat verdeeld over de dag.
vb
ontbijt 37 gram koolhydraten
tussendoor 14 gram
lunch 45 gram
tussendoor 35 gram (was gewend bij de lunch veel te eten)
diner 37 gram
tussendoor 28 gram
voor het slapen 14 gram
dus eigenlijk zou je gewoon moeten zorgen dat je niet te veel pieken en dalen krijgt
thanx, daar kan ik al wat mee nog meer tips? ja dat kan ik me nog herinneren zal eens een lijst van koolhydraten op gaan snorren maar wist ook niet meer hoeveel het er mogen zijn. En over 5 weken heb ik pas een 1e afspraak met de gynecoloog en vrees dat er dan de eerste 10 kilo alweer aan zit voordat ik dan pas weer bij de dieetiste zit dus wil optijd beginnen om de problemen .
het kan wel zijn dat jouw koolhydraatbehoefte anders is dan die van mij hoor maar als je maar de hele dag door zorgt kleine beetjes te eten. ik zit bijv met mijn ochtendtussendoortje maar op 14 en verder eigenlijk altijd rond de 30 behalve dan de lunch dan mag ik een boterham extra.
gewoon regelmatig eten en voorkomen dat je pieken krijgt.
ben bijv gister naar het zh geweest en heb daardoor de lunch over geslagen (ook mijn insulineinjectie hoor)en krijg dan waardes van 9,5 voor lunchtijd 5,6 2,5 uur na lunchtijd en 11 voor het avondeten en dat schommelt dan te veel zeg maar
op internet staat een hele handige lijst van koolhydraten even googlen op koolhydraten tabel
verder voldoende bewegen en genoeg drinken.
zo ik mag vanmiddag naar de diëtist zal mij benieuwen wat voor dieet ik krijg
zo vandaag weer naar het ziekenhuis geweest
het begon al gelijk goed NOT :wall: op mijn afspraken kaart hadden ze gezet dat ik om 14.00 een afspraak had met de diëtiste dus ik netjes 13.45 in het ziekenhuis… :roll:
14.45 nog niks :think: dus ik terug naar de balie van klopt het of is er wat fout gegaan dat ik zo lang zit te wachten…
oh maar mevrouw u heeft pas om 14.45 een afspraak
:shock: :twisted: ik nou dat is dan heel fijn ik zit hier al een uur omdat mij is gezegd dat ik om 14.00 een afspraak heb :thumbdown:
hun nog vragen wie dat heeft gezegd :roll: alsof ik al die namen daar ga zitten onthouden dus ik nogal geirriteerd dat dat degene was geweest die achter die balie zat de vorige week :roll:
maar goed ik dus weer verder wachten… (leuke was ik had nogal laat ontbeten en zoals ik dacht dat ik een afspraak had kon ik gewoon een beetje normaal lunchen… dus dat viel ook al in het water dus ik begon al lekker te duizelen :roll: )
toen eindelijk om 15.10 had ik dus die afspraak met de diëtiste en daar kreeg ik te horen dat dat dus niet de enigste afspraak was die ik vandaag had :roll:
ik moest dus nog bloedprikken een aantal buisjes :thumbup: en om 16.15 had ik nog een afspraak bij de diabetes verpleegkundige :wall: :wall:
gelukkig had ik nog genoeg tijd om snel een broodje te kopen in het ziekenhuis :roll:
maar goed kort samen gevat :mrgreen: ik moet morgen en overmorgen 7x bloedprikken voor de suiker spiegel
hun vinden die lage waardes ook verontrustend dus met hun zit ik gelukkig op 1 lijn :thumbup:
ik heb nu ook een eigen glucometer van het ziekenhuis gehad :thumbup: en ze hebben mij helemaal uitgelegd hoe ik moet prikken enz enz :thumbup:
volgende week heb ik weer een afspraak in het ziekenhuis dan gaan we het hebben over mijn suiker waardes en hopelijk over het wat te doen
m’n schildklier hebben ze vandaag ook weer voor geprikt dus zal mij benieuwen
mooi angel die diabetesverpleegkundigen helpen je echt goed op weg (is tenminste mijn ervaring)
die 7x prikken moet ik dus iedere dag, dan krijg je echt een heel goed beeld van je suiker spiegel ben benieuwd!!
wel vervelend dat die afspraak verkeerd op je kaart stond!
ja ik hoop dat duidelijk gaat worden waarom ik die lage waardes heb gehad
oja mijn hba1c was trouwens 4.8
@Angel & Luna wrote:
oja mijn hba1c was trouwens 4.8
Naast de gewone bloedglucose kan ook het HbA1c worden gemeten. Een andere naam voor Hba1C is Glyco Hb. Het HbA1c geeft de gemiddelde bloedglucosewaarden over de afgelopen twee tot drie maanden weer. HbA1c is hemoglobine waaraan glucose is gehecht. Hemoglobine is een eiwit in de rode bloedcellen, dat er voor zorgt dat deze cellen zuurstof kunnen opnemen in de longen en afgeven in de weefsels. Een grotere hoeveelheid glucose in het bloed leidt tot een hoger percentage hemoglobine waaraan glucose is gehecht (HbA1c ). Omdat rode bloedcellen ongeveer twee tot drie maanden leven, is het percentage van het normale hemoglobine dat uit HbA1c bestaat een goede maat voor de glucoseregulatie van de afgelopen twee tot drie maanden.
Een HbA1c waarde is niet gelijk aan een bloedsuikerwaarde.
:lol: ja ze vonden het in het ziekenhuis ook vrij laag idd
ik ben ook heel blij dat ik serieus genomen word in het ziekenhuis ipv het je hebt suikerziekte en je mag dit en dat niet nee nu word echt gekeken van hoe komt het dat je zo laag zit :thumbup:
mijn schildklier word nu ook iedere keer getest en het kan ook nog zo zijn dat ik beginnende diabetes heb en dan schijn je ook zo laag te zitten…
vandaag had ik mooie waardes voor mijn doen :dance:
nuchter een 4.4 en net na ontbijt een 5.8 :dance:
ik ga mij steeds meer afvragen of die glucometer van de vk wel helemaal in orde was :think:
nuchter 4.4
na ontbijt: 5.8
voor lunch: 4.7
na lunch: 5.2
zijn toch hele nette waardes :think: (nog 3x prikken te gaan en nog 2 dagen na deze )
Dit zijn superwaardes. :thumbup:
Was je goed je handen voor het meten? Dat kan nogal uitmaken…