zwangerschapssuiker

ik heb vandaag m’n waardes moeten meten

daarbij is die 1x hoog uitgevallen maar…

ik had mijn eten op om 19.15 en die tijd heb ik dus aangehouden 1 1/2 uur later heb ik getest en had ik een waarde van 7.8

alleen heb ik daarna nog het eten van Luna opgegeten :oops: alleen weet ik dus niet meer hoelaat dat is geweest :wall: :wall: :wall:

dus om 20.45 had ik een waarde van 7.8

en om 21.30 een waarde van 6.6

ik moest na 1 1/2 - 2 uur na het eten meten

boven de 7.0 moest ik de vk bellen (wat ik dus ook heb gedaan :doh: :wall: ) maar welke waarde klopt er nu…?

ofwel heb ik te vroeg gebeld misschien?

spuit je insuline of was het een check van de vk op zwanegrschapsdiabetes?

gr melanie

het was een check (heb bij Luna ook zw.diabetes gehad)

maar ik heb al nog een keer gebeld en ze gaat morgen kijken of ze het ziekenhuis kan bereiken en anders na de kerstdagen om te kijken hoe nu verder

dus dat word gewoon afwachten nu…

O, ok.

Ik schoot zo omhoog van bladerdeeg :oops: maar was zo lekker :drool:

moest je bij je vorige zwangerschap wel insuline spuiten?

gr melanie

nee toen was een dieet voldoende gelukkig

O, gelukkig maar, je kan nu niet anders dan afwachten en goed in de gaten houden :thumbup:

vooral nu met de kerst al die lekkernij :drool: :drool: :drool: :? is extra moelijk nu.

gr melanie

ja heel moeilijk idd… :twisted:

maar goed dan neem ik gewoon wat extra vlees in de avond op de steengrill :wink: ipv dat kransje :roll:

Hij is niet echt hoog hoor, ik had dit ook tijdens mijn zwangerschap en ik kreeg niets omdat ze me dan weer iets moesten geven om de spiegel te laten zakken.

Ik had na het eten een waarde van 11…en de hele zwangerschap verder rond de 6 a 7.

Ik zou me er niet te druk over maken.

Dat valt reuze mee hoor.Niet zo druk om maken.

Mischien toch te vroeg gemeten.Bij mij zit er ook vaak een groot verschil als ik iets later meet of te vroeg.

zo ik heb vandaag nog even snel cola light gehaald en chocolademelk light (dat is het voordeel van een mega jumbo dichtbij :thumbup: ) zodat ik er toch een klein beetje op let (de chocolade en kerstkransjes enzo zal ik ook voorzichtig mee zijn)

en dan verder ga ik gewoon genieten :thumbup:

En anders na het eten een rondje fietsen of lopen :mrgreen:

@esmie wrote:

Dat valt reuze mee hoor.Niet zo druk om maken.

Mischien toch te vroeg gemeten.Bij mij zit er ook vaak een groot verschil als ik iets later meet of te vroeg.

Inderdaad. Heel herkenbaar, heb ik ook.

Waardes zijn zeker niet paniekerig hoog, maar voor een zwangere wel zodanig dat er even extra gecheckt moet worden. Niet echt snugger van de vk om je de dag voor kerst te laten checken, had dat nou echt niet zaterdag of maandag gekund? Voor nu in ieder geval niet in paniek schieten en gewoon een beetje opletten (cola light = goed plan!) en lekker genieten van de kerstdagen.

:-*

Ik zou me ook niet druk maken, zeker niet als je na het eten nog wat hebt gegeten, kan heel goed zijn dat dat je bloedsuikerspiegel beinvloed heeft.

Nog wat tips om de feestdagen door te komen van :mrgreen:

Als je het in huis hebt mag je de volgende dingen ‘ongestraft’ eten

• gevulde eieren
  • kaas
  • alle vlees

Verder kan minder kwaad
  • olijven
  • pinda’s
  • slagroomsoesjes van Culi d’Or (weet de naam niet zeker meer maar paars pak bij de appie in de vriezer, het huismerk moet je níet hebben) daar zitten wel wat suikers in maar niet veel, ik mag tussendoor (dus anderhalf uur na he eten) bijna een heel pak leegeten :mrgreen:

Misschien heb je niet alles in huis maar bedenk zo, zaterdag zijn de winkels weer open! (en ik denk dat ik voor oudjaar nog maar wat soesjes bij haal)

ik had deze week waardes van 6.1 nuchter en 8.2 2 uur na de lunch en dat vond de vk al zorgwekkend moet van de week nog een keer prikken en dan kijken wat er gebeuren moet

mijn andere waardes waren super :shifty:

nuchter 3.9

na ontbijt 3.2

voor lunch 3.4

na lunch 4.6

voor diner 3.2

en ik heb aardig genoten hoor van al het eten vandaag scheelde al dat we hebben steengrilled :wink: dus dat was een hoop vlees :lol: :lol:

bedankt voor de tip van de soesjes :drool: :drool:

Ik vind deze waardes wel erg laag hoor Angel :think:

Hij moet toch gewoon tussen de 4 en 7 ?

Voel je je wel lekker bij een waarde van 3.2 ?

ja ik heb nergens last van verder :think:

maarre uh… als die waardes te laag zouden zijn en ik een dieet ga volgen dan komt dat toch ook niet ten goede van die lage waardes :think:

Nee ik zou idd niks gaan veranderen aan je eetpatroon.

Als je er goed bij voelt prima maar lager is niet goed hoor.Straks val je nog flauw.

Ik voel het meteen als mijn waardes onder de 4 zijn :?

Als ik die waardes zo zie dan denk ik dat je eerdere hoge waarde echt kwam door het extra eten (en dus te vroeg meten) wat je toen gegeten hebt. De laatste waardes zijn eerder laag. Ik zou even niks veranderen en volgende week overleggen met de vk of huisarts.

Eens met Sis, als je regelmatig zo laag zit niet minder of anders gaan eten. Ik zit zelf bij dat soort waardes van 3.2 al aan de dextro om het weer omhoog te krijgen. Zou het inderdaad even overleggen met vk of ha.