zwangerschapssuiker

ja ik was goed mijn handen had dat de vorige keer ook gedaan en toen had ik die hele lage waardes ertussen zitten :think:

maar goed wie weet komen we er nog achter wat die lage waardes veroorzaakt ik moet nu 3 dagen prikken (3 van de Diëtiste en 2 van de Diabetes verpleegkundigen :lol: )

Hopelijk blijft het bij die paar daagjes voor je.

Ik prik al 30 jaar…

Maar goed, blijft vervelend ook voor een paar dagen. Hopelijk heb je het ergste gehad met die lage waardes. Ik weet wel dat in mijn zwangerschap ik rond deze periode sterk steeg met de waardes (en dus ineens 3x zoveel insuline moest gaan gebruiken) Hopelijk heeft dit bij jou tot gevolg dat je niet meer zo laag zit. :pray:

zo ik heb vandaag allemaal nette waardes gehad alleen 1x 7.1 maar ook dat vind ik netjes (toch :wink: )

verder netjes tussen 4 en 6 :dance:

ik vind het prikken overigens helemaal niet erg hoor (ok leuk is anders) maar ik prik mezelf “liever” in m’n vinger dan dat ik bloed moet afgeven in het ziekenhuis ofzo vind dat vele malen pijnlijker :oops:

nette waardes hoor angel en luna!!!

hbac1 van 4,8 is ook hardstikke mooi!

ik prik nu al ruim een maand 7x per dag omdat ze elke keer de waardes bijstellen, maar wou dat ik jouw waardes had dat lukt me zelfs met insuline nietf en

moet wel zeggen dat ik blij zal zijn als ik over een week of 2 de bevalling achter de rug heb en nog maar af en toe een dagcurve moet maken

Die waardes zijn super, en ook die 7,1 (tenzij nuchter) geen zorgen over maken hoor. Ben er ook jaloers op. Lukte mij in de zwangerschap ook niet. Maar goed, dan merk je ook wel het verschil tussen type 1 en zwangerschapsdiabetes.

Hopelijk voor jullie is het na de zwangerschap weer normaal en is het meten en spuiten voorbij. :pray:

Nuchter: 4.4

Na Ontbijt: 5.8

Voor Lunch: 4.7

Na Lunch: 5.2

Voor Avond eten: 5.9

Na Avond eten: 7.1

Voor Slapen: 5.1

en vandaag was ik wat later opgestaan en was mijn nuchtere waarde 4.2

Hallo dames,

Vorige week bleek ik veel suiker in mijn urine te hebben, de volgende dag heb ik een ontbijt test gedaan:

nuchter 5.9

ontbijt 5.4 :think:

over drie weken gaan ze opnieuw testen…

Maar afgelopen maandag tijdens de 20 wkn echo blijkt de baby echt een reus te zijn. Ver boven het gemiddelde, best vreemd want Noor was een kleine baby en wij zijn allebei ook niet echt groot…

Kan het zijn dat ik zwangerschapssuiker in de ontwikkeling heb…(VK had het over een verstoorde glucose huishouding)?

Het lijkt me dat je bloedwaarden meer zeggen dan de suiker in je urine. Je bloedwaarden, zijn volgens mij heel mooi!!

@ICL wrote:

Het lijkt me dat je bloedwaarden meer zeggen dan de suiker in je urine. Je bloedwaarden, zijn volgens mij heel mooi!!

Ja dat vond ik ook alleen de VK vindt ze hoog in vergelijking met mijn waardes van december en de vorige zwangerschap!

Maar over drie weken weer testen en dan ben ik er hopelijk van af :slight_smile:

:think: net geprikt en had 7.6 :shock:

vond nogal hoog dus nog een keer geprikt andere vinger 7.1 :think:

daar zat dus nog geen minuut tussen :think: kan dat zo snel dalen of zal die 1e meeting fout zijn?

Dit is een acceptabel meetverschil met 2 verschillende bloeddruppels.

oh en kan een zout oplossing voor je neus zo’n spray geval invloed hebben?

nee, dat denk ik niet.

oh echt dat dat zoveel kan schelen dan zeg (nouja veel… :wink: )

Onder andere daarom worden diagnoses ook nooit gesteld op 1 meting. Of je moet bij diagnose op 40 zitten…

:mrgreen: bij de verloskundige wel hoor hahahahahahahahahahahahaha ( :oops: ja flauw :wink:)

40 :shock: :shock: :shock:

Het meetverschil met de daadwerkelijke waarde (dus bij bloedafname in het lab) mag 15% zijn, zowel naar boven als naar beneden…

Hallo

Bij mij is vandaag zwangerschapsuiker geconstateerd. Gister ging ik naar ha voor mijn jeuk daaronder zeg maar. Ik moest urine meenemen nou ze riep me bij zich en ze deed een bloedtest. kwam uit op 12. Vanochtend weer heen en toe nuchter dit was 12.8. Nu zou mijn huisarts mij bellen nadat hij contact gehad had met Internist en de Gyn tot op heden heeft hij niet gebeld. Dus bel ik morgen zelf. Maar het maakt me zo onzeker.

Kunnen jullie mij aan meer info helpen of wat ik kan doenb.

Ik heb verder geen klachte vandaar ook dat het me zo verbaasd.

Alvast bedankt.

Groetjes Getty

Nuchter 12.8 ? Da’s hoog. Had je vlak voor het slapengaan nog wat gegeten/gedronken?

Effe denken: wat je kunt doen is door de dag heen om de anderhalf a twee uur kleinere maaltijden eten. Om je een voorbeeld te geven wat ik eet, om mijn suikers binnen de perken te houden. Dit is niet helemaal correct, omdat ik inmiddels insuline spuit, maar het volgende is allicht beter als drie grote maaltijden per dag.

ontbijt: volle yoghurt met 3 eetlepels muesli (dus geen vruchtenyoghurt en geen cruesli), water, koffie of thee zonder suiker

tussenmaaltijden: maximaal 2 sneetjes bruin brood per keer, met margarine, kaas/vlees/pindakaas of sandwichspread, met koffie of thee zonder suiker

óf een banaan en een boterham

óf een appel, mandarijn en een botherham

avondmaaltijd: drie scheppen rijst/macaroni óf vier aardappels ter grootte van een ei, ruime portie groente, ruime portie vlees

toetje (schaaltje vruchtenyoghurt) anderhalf uur na de avondmaaltijd

Later op de avond: iets kleins, bijvoorbeeld een appel, of ander fruit. Half pak slagroomsoesjes van Culi d’Or (in dit merk zit weinig suiker!)

Eet een uur of anderhalf voor je gaat slapen niets meer, als je gaat slapen dalen je suikers over het algemeen niet. Dus als jij net voordat je naar bed gaat chips eet, of je drinkt bijv. sinaasappelsap, dan stijgen je suikers en word je met een hoge waarde wakker.

In het algemeen: eet volkoren producten. Bruinbrood, volkoren macaroni, zilvervliesrijst. Couscous kan ook god.

Vermijd witte rijst, witbrood, zichtbare suikers (bijv chocomel, snoep, maar ook vruchtensappen zit veel suiker in. In melk bijvoorbeeld ook.) Pas op met gebonden soepen.

Wat je wél ongestraft kunt eten/drinken:

kaas, vlees, eieren

in iets mindere mate: olijven, pinda’s (daar zit niet zo heel veel suiker in)

Ik zou inderdaad morgen proberen het ziekenhuis te pakken te krijgen. Succes!

:roll: ik snap er niks meer van…

heel de dag lage waardes

Nuchter:4.4

NO: 4.8

VL: 3.6

NL: 5.1

VA:3.9

NA:8.0

en na het avond eten is het weer mis :wall: :wall:

dit heb ik gegeten:

3 wraps met sperziebonen kipfilet zongedroogde tomaatjes lente uitje

en saus van bleuband finesse verrijken mayonaise en chilisaus