Ik denk dat het die wraps zijn geweest :think:
maar wel verder erg lage waardes hoor.
moet je dit nu iedere dag?
nee straks laatste keer prikken en dan maandag weer naar het ziekenhuis naar de dietist de diabetesverpleegkundige en de gyn :lol:
:think: 1e keer hoge waarde was trouwens ook na de wraps :think:
dacht dat die dingen wel mee zouden vallen (of meer had gehoopt dat ze mee vielen omdat ze zo lekker zijn :oops: :oops: )
Wraps! Durum tarwe!! Die hebben een lage glycemische index en dat wil zeggen dat het heel lang duurt voordat alle koolhydraten zijn opgenomen in je bloed. Deze reactie zal je waarschijnlijk ook hebben met pizza, pasta, shoarmabroodjes. Ik merk het ook heel sterk. (als type 1 reageer ik nog iets extremer omdat ik geen eigen insuline productie meer heb.) Met pizza heb ik tot laat in de avond en soms zelfs tot in de nacht hoge bloedsuikers.
De meeste van dergelijke producten hebben een zeer lage glycemische index. Dit betekent dat glucose zeer traag vrijkomt tijdens de vertering en dus voor een lange tijd energie levert. Voedsel met een lage glycemische index is belangrijk voor diabetici, lijners en atleten die op zoek zijn naar voedsel dat insuline en vetophoping niet stimuleert
Het komt dus ook niet uit de lucht vallen dat sporters veel pasta eten. Dat levert veel energie, maar ook langdurig energie. Bij het eten van producten met een lage index zal je zien dat je heel snel stijgt na het eten ervan en dat deze stijging ook snel weer afneemt. Je hebt het dan over zaken met veel pure suiker. Zoals bijvoorbeeld sportdrankjes (Extran ed) en snoep, gewone cola etc. Als het goed is kan de dietiste je hier meer over vertellen. Men spreekt ook wel van langzame koolhydraten en sneller koolhydraten.
ikk met pizza en pasta heb ik het ook en dat zijn nou net de dingen die ik zo lekker vind
2 piobollen salami (pizza pistolet)
cola light
6 patatjes
bakje optimel vla chocolade en vanille
NA:7.9
vanavond eten we dus pasta… met groente en kip :drool: :drool: ik zal erna eens meten
Ik heb dat dus ook met pizza… was na het eten 7,9 terwijl ik normaal op ongeveer 6 zit :?
Hoi,
Allemaal van deeg he tjoep daar vliegen je waardes van omhoog, maar niet te veel een dan :-*
angel &Luna weet je al waar je gaat bevallen?
gr melanie
En let maar eens op, als het deeggerecht ook nog eens vet is, dan is het effect nog sterker. Ik eet tegenwoordig van die half vette pizza’s van Oetker en dat gaat al een stuk beter.
@melanie wrote:
Hoi,
Allemaal van deeg he tjoep daar vliegen je waardes van omhoog, maar niet te veel een dan :-*
angel &Luna weet je al waar je gaat bevallen?
gr melanie
maandag weet ik het helemaal zeker maar de gyn heeft al gezegd dat ik mij geen zorgen hoef te maken en dat ze een goed woordje voor mij gaat doen dus Dijkzicht :dance: :dance: :dance:
Super Angelique. Tot weer een hele zorg minder. :thumbup: En gelukkig dan niet meer terug hoeven naar die piep VK.
:dance: :dance: 5.7 na een behoorlijk bord pasta met courgette, champignons, paprika en kip :thumbup: :dance: :dance:
Hallo,
Huisarts heeft voor a.s maandag een afspraak met de Gyn geregeld, Dus afwachten maar weer. Ik weet natuurlijk nu niet goed waar ik op moet letten. Maar ik heb ook nergens last van Ja behalve dan van zorgen!!
Dus ik ga maandag denk ik wel door de medische molen.
Groetjes Getty
lekker angel
getty, je moet je neit al te druk maken hoor is nergens voor nodig er is heel goed te leven met zwangerschapsdiabetes. Vaak kunnen ze het al een eind oplossen met een dieet en anders ga je insuline spuiten. na de bevalling is het als het goed is weer over
12,8 is nuchter wel erg hoog ik ben dan bijvoorbeeld wel heel erg misselijk!
:dance: :dance: Lasagna is 4.7 :dance: :dance: en zelfs een bak vla na :thumbup: (wel optimel weet niet of dat wat uitmaakt?)
Mooie waardes!! :thumbup:
Ja, in Optimel zitten minder koolhydraten dan in gewone vla. Optimel 8,5 en gewone 14 (uit mijn hoofd) per 100 ml.
ok maar scheelt wel weer dat ik gewoon pasta’s kan eten :dance:
alleen helaas wraps laten staan of minder eten… :think:
angel en getty hoe was het in het ziekenhuis???
ik mag definitief in het ziekenhuis blijven :dance: :dance:
verder moet ik erg oppassen met de vlugge koolhydraten (zoals in ontbijtkoek)
en moet ik proberen wat meer de langzame koolhydraten te eten zoals in brood
snoepen mag opzich wel maar ja daar worden we dik van dus niet teveel :lol: :lol:
ik snap alleen nog even niet het verschil van de snelle koolhydraten in ontbijtkoek of chocolade
want bij chocolade ben ik die hoge piek bijna direct kwijt en bij ontbijkoek blijft die piek :think:
oja en bij de lange moet ik dus wel oppassen bij sommige op de hoeveelheid die ik neem (zoals dus de wraps of waren dat nou ook de snelle :think: :roll: :lol: )
even ter vergelijking
3 plakken ontbijtkoek met halvarine en beker yogo aardbeien
water
(zout oplossingspray voor neus gebruikt)
NL:7.6/7.1
Mini snicker
water
cola light
VA:4.4
bij de ontbijtkoek blijft ie dus wat langer hangen die piek en bij het snoepen is die dus zo weg
en omdat ik daar geen last van heb (behalve dan als die onder de 4 komt) mag ik gewoon snoepen (wel met mate :thumbdown: :lol: :lol: )
maar met ontbijtkoek moet ik dus oppassen… :think:
@©ootje wrote:
angel en getty hoe was het in het ziekenhuis???Hai,
Vanmiddag naar de GYn geweest hij heeft een inwendige echo gedaan er was geen hartje te zien wel een vruchtzakje. Nu is het ook nog erg klein maar ik weet zeker dat ik met Jesse ook zo vroeg een echo heb gehad en dat daar wel een hartslag op te zien was. Daarna weer bloedprikken . IK kreeg de uitslag direct mee terug naar de Gyn maar daar konden we uren zittenwachten omdat hij op een telefoontje wachtte van het lab.
Maar goed uiteindelijk waren we aan de beurt. Zegt ie 14.2 das erg hoog (ja dat wisten wij ook). Maar goed ik ben doorverwezen naar Internist. Morgenvroeg 9 uur moet ik een glucose intolerantietest ofzo doen. En dan maar weer verder zien.
Maar ik heb nu ff geen goede hoop meer dat er nog wat zit Dus. A.s vrijdag weer naar de gyn. Bah ik voel me ellendig en onzeker.