zwangerschapssuiker

ow getty hoop voor je dat het allemaal goed komt heel veel sterkte!!

angel fijn dat je in het zh mag blijven en alleen een beetje op moet letten met wat je eet, maar dat komt wel goed

@©ootje wrote:

lekker angel

getty, je moet je neit al te druk maken hoor is nergens voor nodig er is heel goed te leven met zwangerschapsdiabetes. Vaak kunnen ze het al een eind oplossen met een dieet en anders ga je insuline spuiten. na de bevalling is het als het goed is weer over

12,8 is nuchter wel erg hoog ik ben dan bijvoorbeeld wel heel erg misselijk!

Het is w.s geen zw suiker maar ik loop er langer mee sus gewone diabetes type 2!!. Nu dus insuline, dieet en de hele medische rimram. Morgen weer langs internist en de gyn. We krijgen hopelijk weer een echo.

Nu voel ik me pas beroerd met die lage waarden, Tsja m,n lichaam is w.s. erg gewend an hoge waarden. Bah maar goed we gaan er wel voor. T is wel ff een emo achtbaan.

Bedankt voor jullie steun.

Nog tips m.b.t. goede sites voor een nieuwbakken diabeet. Tsja moet een levenswijze worden he over gaat het niet dus

Getty, ik denk dat je verhaal wel op het mijne lijkt.

ik had een week na mijn test een bloeding. Weer een week later een echo. Daar was niks op te zien, maar ik maakt ewel hcg aan. Er werd gedacht aan een buitenbaarmoederlijke zw.schap.

Omdat ik in mijn vorige zw.schap zw.diabetes had gehad, heb ik een paar dagen na mijn test een bloedsuikerdagcurve gedaan. Die waardes waren allemaal veel te hoog.

Omdat het bij mij toen door die bloeding en door die negatieve echo, niet gedacht werd aan een goede zwangerschap, is er even niks mee gedaan. Pas een week later was er hartactie te zien, en werd ik meteen doorgestuurd naar de internist, dietist en diab.verpleegk. Ik kende ze allemaal een beetje, omdat ik ervoor gewrkt had. Ik ging een uur later bij de diab.verpl. de deur uit met insuline, naalden, bloedsuiker apparaatjes etc.

Ineens was mijn zwangerschap, waar ik eigenlijk al afscheid van genomen had, een andere zwangerschap dan ik gedacht, gehoopt had. Het werd een medisch geheel. In het begin nog met angst omdat ik spookverhalen had gehoord over allerlei dingen die mis konden gaan.

Ook ik heb waarschijnlijk type II diabetes. Het is nooit met zekerheid te zeggen, maar de internist zegt dat ze het wel denkt. Als je zo vroeg in de zwangerschap (ik was 4 weken) zulke hoge bloedsuikers krijgt, dan is het geen zw.suiker he.

Ook ik had pseudohypo’s, bah wat voel je je dan akelig he. Als je bloedsuiker netjes is, maar je denkt dat je super laag zit. Het is moeilijk. Het hoort een situatie te zijn waarin je moet dromen over namen, kleertjes kamertjes etc… maar ondertussen ben je bang voor de zwangerschap en bang voor de toekomst (al dat geprik en het medische wat er nog staat te wachten staat).

Ik ben nu 30 weken zwanger, en met mijn suiker gaat het super goed. Ik kan het goed onder controle houden, en ik heb een HBA1C van 5,4 (dat is super goed). Kindje groeit volgens gemiddelden, en alle echo’s tot nu toe laten een gezond kindje zien (voor zover ze dat natuurlijk kunnen zien, maar ik kan er nu wel vanit gaan)

Mocht je iets aan mijn verhaal hebben, dan mag je me altijd pb-en. Ik kijk niet zo vaak op deze onderdelen.

Maar voor nu, wens ik je morgen een goede echo! Heel veel succesn en sterkte!!

Sitetip: diabetesforum.nl

:-*

hier nog wel een site tip

http://www.diep.info

Hallo Allemaal,

Het was geen goed nieuws gisteren bij de Gyn. Er was niets meer te zien. Alleen een leeg vruchtzakje. We moeten het nu allemaal verwerken en ons nu concentreren op mijn suiker. Het is even afwachten of het vanzelf loslaat maar de 23ste weer een afspraak met de gyn.

Bedankt in ieder geval voor jullie steun.

Groetjes Getty

:hug: sterkte

:hug: :hug: heel veel sterkte :hug:

:hug: :hug: Heel veel sterkte. Hopelijk heb je je suiker gauw onder controle.

tjee dat is geen nieuws waar je op zit te wachten.

Heel veel sterkte met het verwerken van alles, en met je suiker!

Hallo,

Met mijn suikers gaat het wel redelijk. Ik kan er nu wel mee omgaan. Ik moet wel een heel ander levenstijl toepassen wat koken en tussendoortjes betreft maar alles voor een goed doel he!!!

Wat betreft de komende mk dat is afwachten ik voel helemaal niks dus ik vraag me af of het wel zelf uitkomt.

Getty

Mijn waardes zijn afgelopen week weer geprikt. M’n hba1c was 5,7 :dance:.

Het enige dat de internist te melden had was: jij moet straks maar gewoon gaan bevallen :mrgreen: . Kom een maand of 3 na de bevalling nog maar eens vertellen hoe het gaat. :slight_smile:

Ondanks de prima waarden, krijg ik wel een groot kind, zo bleek uit de groei-echo. Het kindje lag afgelopen vrijdag 3,5 week voor in groei (op alle fronten). Over ruim 3 weken heb ik opnieuw een groei-echo en mocht blijken dat het kindje in hetzelfde tempo door is blijven groeien, dan moet ik eerder bevallen (vermoed zelf met 37 weken) . Hopelijk heb ik tegen die tijd ontsluiting en kan ik het zelf proberen. Is dit niet het geval, dan zal het helaas weer een sectio worden. Hopen maar dat het allemaal mee valt. :pray:

Hai,

Nou ik heb gisteren een echo gehad en het hartje gehoord. Het is voor nu dus goed. Alleen is het met mijn suiker goed kloten. Ben nu onder strenge controle en moet denk ik volgende week opgenomen worden om mijn bloedsuikers onder controle te krijgen. Ik weet niet waar dat aan ligt. want doe het volgens het boekje zal ik maar zeggen.

Maar daar ben ik nu erg verdrietig over. Ik kan niets veranderen eraan. En steun uit mijn omgeving krijg ik ook niet want die snappen het echt niet hoe het zit met die koolhydraten en prikken en constant meten. :cry: :cry:

allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap getty.

wat rot dat je je suikers niet onder controle krijgt…

ik heb zelf last van zwangerschapsditabetes dus wel een beetje anders dan waar jij mee te maken hebt. maar het vele prikken in de vingers en het spuiten van insuline herken ik dus wel. ook het gevoel dat je alleen nog maar bezig bent met allemaal ziekenhuisdingen ipv met je zwangerschap en je kindje…

hopelijk krijg je je waardes gauw weer een beetje onder controle en kan jij ook lekker gaan genieten van het wondertje in je buik.

liefs bianca

Hoi Getty,

Wat leuk dat je weer zwanger bent! Gefeliciteerd!

Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over je suiker! Ik kwam erachter met 28 weken dat ik zwangerschapssuiker heb. Hiervoor spuit ik nu 3x per dag novorapid. En moet ik 3 a 4x per dag mijn waardes prikken. Ik moet zeggen dat ik nu pas sinds een week of 2 het idee heb dat ik het onder controle heb. Met af en toe een misstapje hoor.

Het is idd erg vervelend om konstant je koolhydraten en suikers te moeten tellen! weet precies wat je bedoeld. Omgeving snapt idd ook niet wat er nou zo vervelend aan is. Nou je bent dus echt heel de dag bezig met eten. (hoezo word het dan een obsessie)

Als je vragen hebt? Stuur maar een pb.

Hopenlijk lukt het door die opname dat ze het onder controle krijgen. :hug: