zwangerschapssuiker

@©ootje wrote:

zou natuurlijk heel goed kunnen Angel en Luna

Ik ben nu 3 dagen insuline aan het spuiten, maar mijn waardes gaan alleen maar omhoog :frowning: had net 2 uur na het ontbijt een waarde van 12.3 en de ervaring is dat het dan in de loop van de dag alleen maar erger wordt. morgen weer contact met de internist dus ben benieuwd ben vandaag al in dosering omhoog gegaan en ze gaf al aan dat er waarschijnlijk nog een kortwerkende insuline bij komt dus is weer even afwaxhten

Ik ga er zowiezo van uit dat ik nu niet langer dan nog een week of 6 loop… ook ivm bekkeninstabiliteit lig nu al de hele dag plat muv rick halen en brengen naar school en de doktersbezoeken (mag verder niets meer doen van de fysio)

Dat is raar Cootje :think: ik heb direkt toen novorapid gekregen kortwerkende.

die langwerkende geeft over de hele dag maar hele kleine beetjes, dus die vangen die pieken na het eten helemaal niet goed op, daarom vindt ik het zo raar :think:

dus ik heb helemaal geen langwerkende en ik moest na iedere maaltijd insuline spuiten. en dan 1,5 uur meten.

Let op eet geen bladerdeeg :wink:

gr melanie

Waarom geen bladerdeeg???

Hoi,

Omdat ik daar zo van de hoogte inging zat toen aan een waarde van 16 :oops: het was zo lekker bladerdeeg met spinazi en fetta :drool:

Da’s zeker lekker :drool:. Maar er zijn meer dingen waar veel koolhydraten inzitten… Ik zat net even te kijken en schrok me wild hoeveel koolhydraten er zitten in babi pangang van de chinees… en dat vind ik dus echt :drool:. Gisteren ook chinees gehaald, maar gelukkig was mijn suiker toch goed daarna. :slight_smile:

Hoi,

Die saus eet ik ook nooit :wink: en met pasta,s ook :wink: heel veel sporters eten vaak pasta,s .

ICL spuit jij ook insuline?

gr melanie.

Sauzen en soepen bij de chinees zijn vaak op basis van suiker. Daar ga je echt mega de hoogte van in als je er geen rekening mee houdt. Bladerdeeg ook, net als dat je van witbrood meer stijgt dan van volkorenbrood. Hoe dat precies zit ben ik even kwijt, maar ik merk het direct. Net als pizza, en dat merk ik vooral later op de avond. Als ik om 6 uur pizza eet kan ik om 8 uur een perfecte waarde hebben en om 11 uur torenhoog (>15) zitten. Ik spuit/bolus altijd extra in de loop van de avond als ik pizza eet. Zit m in het deeg in combinatie met vet.

Het is echt mega ingewikkeld en ik ga er na 30 jaar nog regelmatig de boot mee in. :shifty:

Nee, hoef tot nu toe niet te spuiten: m’n waarden blijven gelukkig goed. Omdat ik voordat ik deze keer zwanger raakte (heb hiervoor meerdere MK-en gehad) een te hoge nuchtere waarde (in lab gemeten, 7.1) had en een hba1c van 6.2, ben ik doorgestuurd naar de internist. Deze denkt dat ik bijna zeker zwangerschapssuiker ga krijgen, dus vandaar dat ik dagelijks 4 keer moet controleren. Er zal dus bij mij direct worden ingegrepen als ik te hoge waarden krijg.

@Sis wrote:

Sauzen en soepen bij de chinees zijn vaak op basis van suiker. Daar ga je echt mega de hoogte van in als je er geen rekening mee houdt. Bladerdeeg ook, net als dat je van witbrood meer stijgt dan van volkorenbrood. Hoe dat precies zit ben ik even kwijt, maar ik merk het direct. Net als pizza, en dat merk ik vooral later op de avond. Als ik om 6 uur pizza eet kan ik om 8 uur een perfecte waarde hebben en om 11 uur torenhoog (>15) zitten. Ik spuit/bolus altijd extra in de loop van de avond als ik pizza eet. Zit m in het deeg in combinatie met vet.

Het is echt mega ingewikkeld en ik ga er na 30 jaar nog regelmatig de boot mee in. :shifty:

jij hebt dan een insuline pomp ?

pizza ja, ook zo erg :shifty:

gr melanie

@ICL wrote:

Nee, hoef tot nu toe niet te spuiten: m’n waarden blijven gelukkig goed. Omdat ik voordat ik deze keer zwanger raakte (heb hiervoor meerdere MK-en gehad) een te hoge nuchtere waarde (in lab gemeten, 7.1) had en een hba1c van 6.2, ben ik doorgestuurd naar de internist. Deze denkt dat ik bijna zeker zwangerschapssuiker ga krijgen, dus vandaar dat ik dagelijks 4 keer moet controleren. Er zal dus bij mij direct worden ingegrepen als ik te hoge waarden krijg.

Ok, maar beter dat je dus zo goed in de gaten gehouden wordt :thumbup:

mijn dochtertje woog met bijna 42 weken 4250 :inlove: en 54 cm lang.

daar letten ze allemaal op vruchtwater , grote van het kindje etc :wink:

dus voor jullie beide goed dat ze het in de smiezen houden :thumbup:

gr melanie

ìk heb insulatard dus langwerkend die ik 's morgens oet spuiten morgen weer contact met de internist en ze had het de vorige keer idd al over die novarapid moet deze hele week al een 7 punts curve bij houden

dus heb bijna geen vingers meer over… ben steeds behoorlijk misselijk als ik die hoge waardes heb. Dus de piza pasta en bladerdeeg dingen zijn al van het menu geschrapt net als de aardappelpuree en witbrood trouwens…

Melanie rick was ook zo zwaar en groot bij de geboorte en toen had ik geen suiker (exact 40 weken) Ik krijg nu iedere 2 weken een groeiecho waarbij alles gecontroleerd wordt Deze kleine is nu al even groot als ik toen ik geboren werd… weet ook al bijna 100% zeker dat ik geen 8 weken meer hoef te wachten op mijn kindje schatting is nog 4-6 weken

Mijn dochter woog bij de geboorte (41 weken, maar mogelijk 40+1, omdat ze bij de 20 weken echo 6 dagen kleiner was dan ze zou moeten zijn… termijn-echo werd toen niet gedaan) 4220 gram en was 54 cm. Ik had een placenta van een kilo en enorm veel vruchtwater. Ik hield ook vreselijk veel vocht vast (was ruim 40 kilo aangekomen door al het vocht, en misschien zelfs wel veeeeeeeeeel meer, want ik heb de laatste weken niet meer op de weegschaal gestaan…)maar was dit 3 weken na de bevalling kwijt :mrgreen:

Ik heb destijds alleen een ontbijtcurve moeten laten doen, maar die was :thumbup: . Ook geen suiker gehad toen.

@©ootje wrote:

ìk heb insulatard dus langwerkend die ik 's morgens oet spuiten morgen weer contact met de internist en ze had het de vorige keer idd al over die novarapid moet deze hele week al een 7 punts curve bij houden

dus heb bijna geen vingers meer over… ben steeds behoorlijk misselijk als ik die hoge waardes heb. Dus de piza pasta en bladerdeeg dingen zijn al van het menu geschrapt net als de aardappelpuree en witbrood trouwens…

Melanie rick was ook zo zwaar en groot bij de geboorte en toen had ik geen suiker (exact 40 weken) Ik krijg nu iedere 2 weken een groeiecho waarbij alles gecontroleerd wordt Deze kleine is nu al even groot als ik toen ik geboren werd… weet ook al bijna 100% zeker dat ik geen 8 weken meer hoef te wachten op mijn kindje schatting is nog 4-6 weken

Vanwege dat het een groot kindje zou zijn ? eerder inleiden?

maar wat ik bedoel is dat ik zo raar vindt dat je langwerkende insuline gekregen hebt.

maar goed ben benieuwt.

hoe zwaar was jij met je grboorte ? ik iets van 8 pond en mijn broer was 9 pond :oops: :shifty: :wink:

ik was 2600 gram…

ik heb niet overdreven veel vruchtwater en de placenta zou een groot kindje niet aankunnen volgens de gyn. Overigens ben ik zelf nu 3,5 kilo aangekomen… dus dat valt heel erg mee

ok. dan is het begrijpelijk :wink: geen risico,s hoor :-

is weer bijzonder iedere keer :inlove:

weet je al wat het wordt ?

Ik ga nu echt weg moet zo werken tot vanaaf maar weer :-

gr melanie

@melanie; Ja ik heb een pomp. Ik heb type 1 diabetes sinds mijn 3e. Hieke woog bij haar geboorte 2740gr maar ze is geboren met 36+5, spontaan. Ik zou ingeleid worden rond 38 weken.

:think: Luna was bij de geboorte gewoon een “normale” baby 3435 gram en 49 cm precies 40 weken

er is bij Luna ook nooit gekeken of zij iets over had gehouden van mijn zogenaamde zwangerschapssuiker :think:

Hieke is gecontroleerd op lage waardes. Doordat je als moeder relatief zoet bloed meegeeft en je kindje wel een eigen werkende alvleesklier heeft die insuline afgeeft kan het zijn dat kindjes geboren bij moeders met diabetes een lage waarde hebben bij de geboorte. Het zoete bloed wordt abrupt afgesneden, maar de insuline werkt nog even door. Daarnaast is geboren worden ook een hele inspanning natuurlijk.

hier moeten we er rekening mee houden in ieder geval 2 x 24 uur in het zh te moeten blijven om te kijken of de waardes van de baby op peil blijven. daarnaast bestaat er een risico dat de kleine zelfs zo’n lage (we krijgen dus een jongen)

@ICL wrote:

Mijn dochter woog bij de geboorte (41 weken, maar mogelijk 40+1, omdat ze bij de 20 weken echo 6 dagen kleiner was dan ze zou moeten zijn… termijn-echo werd toen niet gedaan) 4220 gram en was 54 cm. Ik had een placenta van een kilo en enorm veel vruchtwater. Ik hield ook vreselijk veel vocht vast (was ruim 40 kilo aangekomen door al het vocht, en misschien zelfs wel veeeeeeeeeel meer, want ik heb de laatste weken niet meer op de weegschaal gestaan…)maar was dit 3 weken na de bevalling kwijt :mrgreen:

Ik heb destijds alleen een ontbijtcurve moeten laten doen, maar die was :thumbup: . Ook geen suiker gehad toen.

Het is alsof ik mijn verhaal lees voor een groot gedeelte :shock:

ik woog op een gegeven moment meer dan 152 kg daarom ben ik van delft overgedragen naar rotterdam.

Ilona is na de geboorte wel gecontroleerd , ik niet ik was bevallen en klaar was kees.

mijn man heeft ook type 1 diabetes, dus de kans is voor haar helaas ook wel aanwezig, wij contrleren haar ook uit voorzorg zo nu en dan, doen jullie dat ook ?

De placenta was ook vrij groot, ik wilde hem graag zien :angel:

ik vondt het net een zak met een grote lever :wink:

Ilona had vrijwel ook geen smeer (vernix) meer alleen wat in de liesjes verder nada nopes.

ze wisten ook niet exact hoever ik was ze hielden uitreken datum 9 juli aan maar volgens mij was het eerder.

Ik had ook al gelijk melk (zusters zeiden dat het niet kon ) toen ze me aan het wassen ,waren zei de ene zuster kijk je hebt echt melk, ik zei dat zei ik toch :mrgreen: :angel:

en ze dronk gelijk goed, wat was ik daar blij mee :dance:

en haar waardes waren super :thumbup: vandaar dat we naar huis mochten :thumbup: :dance: :dance: :dance: :dance:

gr melanie

@melanie wrote:

mijn man heeft ook type 1 diabetes, dus de kans is voor haar helaas ook wel aanwezig, wij contrleren haar ook uit voorzorg zo nu en dan, doen jullie dat ook ?

Nee. Mocht ik ooit gaan twijfelen dan ga ik naar de dokter. Dan mag hij/zij de boeman zijn. Als ze een keer meer drinkt dan ik gewend ben gaat er al wel snel een belletje. :shifty: Maar dan denk ik oh ze heeft verder nog niet veel gehad vandaag of het is warm of ze heeft heel druk gespeeld.