Gut, zijn ze bang om je als patient te verliezen??? :think:
9 februari mag ik naar de gyn
misschien wel :lol:
@Sis wrote:
Hier spuit 11, mag ik er ook nog een tip tegenaan gooien?
Wat de huisarts zegt van kleine beetjes door de dag eten is volgens mij een hele goeie. Maar waar je denk ik ook op kan letten is dat je snelwerkende koolhydraten vermijd. Als ik jouw verhaal zo lees en je waardes zie dan denk ik niet aan diabetes, maar eerder aan hypoglycemie (google maar eens) En dan juist is het belangrijk om te letten op de werking van de suikers. (Google: glycemische index) Juist door bijvoorbeeld chocolademelk te drinken veroozaak je pieken en in jouw geval diepe dalen in je waardes.
Die vk: :naughty: :wall: :twisted: :thumbdown: Echt heel slecht, want hoge waardes zijn slecht voor je baby, maar lage waardes zijn zeker ook niet goed. Ik heb het op mijn CTG gezien met 33 weken was ik toen, die werd vlak als ik laag zat. Dus dat is ook echt wel iets om op te letten. Dat 1,6 geen kwaad kan is echt echt echt echt onzin. Tijd voor een nieuwe hoor, goed dat je gaat zoeken.
Sterkte. :hug:
:think: als je kijkt naar mijn lage waardes zou dat idd een optie kunnen zijn dat dat het misschien wel is :think:
ik zal het iig de gyn voorleggen
dus bedankt voor je spuit elf :lol: reactie :thumbup:
Zoetjes geven foute informatie af: het proeft zoet, de alvleesklier gaat aan het werk en maakt insuline, er is echter geen echte glucose, de bloedsuikerspiegel knalt naar beneden.
na mijn ontbijt had ik cola light gedronken en voor de lunch had ik 1.6 :think:
9 uur nuchter waarde 3.3
ontbijt beker fruitontbijt en een beker chocolademelk (benco + halfvollemelk)
10.15 na ontbijt 4.2
tussendoor glas cola light
11.50 voor lunch 1.6
hallo dames,
ook bij mij is deze week zwangerschapssuiker ondekt, fijn zwanger en op dieet jippie.
pff maar ja, ik hoef woensdag pas bij de dieetiste te zijn, hoe ziet jullie eetpatroon er ong uit, ik wil alvast er een beetje rekening mee houden en kijken als ik het al redelijk goed doe.
op internet kan ik er specifiek niet veel over vinden.
Wel heb ik gelezen dat als je zwangerschapssuiker hebt, je al vaak met 38 weken wordt ingeleid klopt dit?
Maak me toch wel een beetje ongerust eigenlijk.
Alvast bedankt voor de tips.
Nance: bij Luna heb ik gewoon de 40 weken uitgelopen hoor
en hier staan wat voorbeelden van mijn dieet
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=67310&postdays=0&postorder=asc&start=45
@nance83 wrote:
hallo dames,
ook bij mij is deze week zwangerschapssuiker ondekt, fijn zwanger en op dieet jippie.
pff maar ja, ik hoef woensdag pas bij de dieetiste te zijn, hoe ziet jullie eetpatroon er ong uit, ik wil alvast er een beetje rekening mee houden en kijken als ik het al redelijk goed doe.
Wel heb ik gelezen dat als je zwangerschapssuiker hebt, je al vaak met 38 weken wordt ingeleid klopt dit?
En ik heb bijna met zwangerschaps diabetes doorgelopen tot week 42 :? en dat was niet het enige wat ik mankeerde.
BI en heel veel vocht en schommelende bloeddruk en een gewicht meer dan 152 kg .
dr duvekot ja die van tv wilde niet eerder inleiden hoor .
Dus eerder inleiden, nee, maar misschien ligt het aan welke gyn je hebt, .
gr melanie
@nance83 wrote:
hallo dames,
En ik heb bijna met zwangerschaps diabetes doorgelopen tot bijna week 42 :? en dat was niet het enige wat ik mankeerde.
BI en heel veel vocht en schommelende bloeddruk en een gewicht meer dan 152 kg .
dr duvekot ja die van tv wilde niet eerder inleiden hoor .
Dus eerder inleiden, nee, maar misschien ligt het aan welke gyn je hebt, .
gr melanie
:shock: zo dat ze je dan nog zo lang hebben laten doorlopen
maar jij bent dus is het emc bevallen ik pb je ff 8)
nou vandaag naar de gyn geweest en waardes zijn ondanks dieet nog te hoog dus morgen naar de internist. moet zo als het er nu uitziet insuline gaan spuiten. als ik nu 36 weken was geweest had hij hem gehaald zei de gyn. kleine weegt nu al zo’n 5 pond dus weet wel dat ik niet door loop tot de 40 weken want dat red de placenta niet of de kleine moet door de insuline niet zo heel veel meer groeien
:hug: nog even volhouden dus en hard hopen dat die kleine niet zo hard meer gaat groeien nu
vandaag bij de fysio geweest en heb ik het ook nog even over die zogenaamde zwangerschapssuiker gehad (zij heeft zelf suiker) en zij gelooft met mijn waardes er ook niet in dat ik suiker heb en ook niet in evt hypoglycemie zij denkt eerder dat die kleine al mijn energie aan het verbruiken is waardoor ik zo met die waardes aan het etteren ben
Gelukkig mag je gauw naar de gyn. Deze zal je mogelijk doorsturen naar een internist en dan zal er eens serieus naar je glucose waarden gekeken worden. De vlos, is iig niet goed bezig. :roll:
Neem aan dat je nu ook gewoon eet zoals je altijd deed??
zou natuurlijk heel goed kunnen Angel en Luna
Ik ben nu 3 dagen insuline aan het spuiten, maar mijn waardes gaan alleen maar omhoog had net 2 uur na het ontbijt een waarde van 12.3 en de ervaring is dat het dan in de loop van de dag alleen maar erger wordt. morgen weer contact met de internist dus ben benieuwd ben vandaag al in dosering omhoog gegaan en ze gaf al aan dat er waarschijnlijk nog een kortwerkende insuline bij komt dus is weer even afwaxhten
Ik ga er zowiezo van uit dat ik nu niet langer dan nog een week of 6 loop… ook ivm bekkeninstabiliteit lig nu al de hele dag plat muv rick halen en brengen naar school en de doktersbezoeken (mag verder niets meer doen van de fysio)
ICL: nou ik let wel erg op met snoepen maar verder doe ik gewoon wat ik altijd deed idd
alleen ik haal nu geen repen chocolade en zakjes chocolade krenten enzo in huis omdat ik dat echt gewoon in 1x opeet dus in zoverre hou ik er wel rekening mee
nu pak ik gewoon 1 of 2x 1 chocolaatje en ipv de hele dag door chocolade melk (ja mijn dieet normaal bestaat uit chocolade :lol: :lol: ) drink ik nu ook cola light en water
Cootje :hug: jeetje das hoog
Nou ©ootje, da’s op z’n zachts gezegd knap K. Voel je ook iets van die veel te hoge waarden??
Angelique het chocolade monster :lol: