zwangerschapssuiker

ik had ook totaal weer niet het id dat ze naar mij luisterde toen ik zei tussen 15.30-16.00 gegeten te hebben

want ze was maar aan het blaten dat ik elke 2 uur moest eten en toen was het ontbijtkoek is zoet en blablabla

Moet je van haar nog vaker blijven prikken nu??? En heeft ze uberhaupt al wel een GTT o.i.d. laten doen?

Je kan trouwens je huisarts ook vragen om je door te laten sturen naar een internist en diabetesverpleegkundige…

GTT?? wat is dat?

over 3 weken zou ik weer moeten prikken

Sjee zeg, wat een gedoe allemaal meid… :hug:

enige wat we tot nu toe hebben gedaan is prikken voor kerst een dieet voor geschreven gehad en gisteren weer geprikt dat is alles

GTT is een Glucose Tolerantie Test.

niet gehad dus

en wat houd dat in? hoe ik op suikers/koolhydraten reageer ofzo?

Zal even wat voor je google-en.

Ik heb net trouwens gehoord dat mijn hba1c gezakt was naar 5.7 (was een maand of 3 geleden 6.2 :slight_smile:

Kijk hier maar eens naar:

http://www.rdgg.nl/index.php?id=1425

Als je op google zoekt op: “glucose tolerantie test” dan krijg je van heel veel ziekenhuizen informatie tevoorschijn.

oh nee nooit gehad die test

Wat een ongelovelijke PIEP zeg…

:lol: :lol:

ik heb dus 2x zo’n gtt gehad en 1x zelf dagcurve geprikt morgen weer gtt en ben direct overgedragen aan de gyn

@©ootje wrote:

ik heb dus 2x zo’n gtt gehad en 1x zelf dagcurve geprikt morgen weer gtt en ben direct overgedragen aan de gyn

En zo hoort het dus ook denk ik. Niet op basis van één hogere waarde (zonder handen wassen :wink: ) direct een dieet. Op die basis kan je volgens mij niet bepalen of er sprake is van zwangerschapssuiker. Neem aan dat je ook naar de internist/diabetesverpleegkundige moet??

de huisarts vind ook dat ik geen dieet moet volgen maar gewoon de hele dag door kleine beetjes moet eten

m’n waardes zijn niet zo schrikbarend om mij door te sturen :?

dus ik ga gewoon zelf opzoek naar een andere vk

@Angel & Luna wrote:

de huisarts vind ook dat ik geen dieet moet volgen maar gewoon de hele dag door kleine beetjes moet eten

m’n waardes zijn niet zo schrikbarend om mij door te sturen :?

dus ik ga gewoon zelf opzoek naar een andere vk

:hug: :hug:

Hier spuit 11, mag ik er ook nog een tip tegenaan gooien?

Wat de huisarts zegt van kleine beetjes door de dag eten is volgens mij een hele goeie. Maar waar je denk ik ook op kan letten is dat je snelwerkende koolhydraten vermijd. Als ik jouw verhaal zo lees en je waardes zie dan denk ik niet aan diabetes, maar eerder aan hypoglycemie (google maar eens) En dan juist is het belangrijk om te letten op de werking van de suikers. (Google: glycemische index) Juist door bijvoorbeeld chocolademelk te drinken veroozaak je pieken en in jouw geval diepe dalen in je waardes.

Die vk: :naughty: :wall: :twisted: :thumbdown: Echt heel slecht, want hoge waardes zijn slecht voor je baby, maar lage waardes zijn zeker ook niet goed. Ik heb het op mijn CTG gezien met 33 weken was ik toen, die werd vlak als ik laag zat. Dus dat is ook echt wel iets om op te letten. Dat 1,6 geen kwaad kan is echt echt echt echt onzin. Tijd voor een nieuwe hoor, goed dat je gaat zoeken.

Sterkte. :hug:

ik heb de vk gebeld net weer en gezegt dat ik graag NU doorgestuurd wil worden

ja maar je hebt geen hoge waardes

:twisted: nee maar wel te lage

ik zo ik voel mij hier gewoon niet prettig bij ik wil doorgestuurd worden anders zoek ik een andere verloskundige

nu krijg ik een doorverwijzing