zwangerschapssuiker

uurtje na de chocolade had ik 4.1

toen gegeten krieltjes met vissticks en appelmoes

en nu 5.6

Ik had ongeveer 90 minuten na het eten, 4.7 … maar had wel ongeveer 20 minuten met de hond gelopen

Ik zou alleen als ik jou was, direct stoppen met dat dieet… lijkt me niet echt de bedoeling dat je veel te lage waarden krijgt…

ik heb ook niet echt gedieet :oops:

9 uur nuchter waarde 3.3

ontbijt beker fruitontbijt en een beker chocolademelk (benco + halfvollemelk)

10.15 na ontbijt 4.2

tussendoor glas cola light

11.50 voor lunch 1.6

Lunch 3 bruine boterhammen met boter en chocoladepasta en beker chocolademelk (benco + halfvolle melk)

13.15 na lunch 4.4

tussendoor stuk kaas 2 plakken ontbijtkoek + boter chocolademelk (benco + halfvolle melk) cola light

17.00 had ik een zweverig gevoel extra meting 2.8 chocolade genomen

18.05 voor diner 4.1

diner krieltjes + 4 vissticks met mayonaise en appelmoes cola light

19.33 na diner 5.6

staat volgens mij aardig wat tussen wat niet in dat dieet thuis hoort :shifty:

En dan wil die M U T S van een verloskundige ook nog dat je je aan dat dieet houdt??? :think: :think: :think: Geloof dat daar iets niet helemaal goed gaat :roll:

Zou maar eens een hartig woordje met haar gaan praten…

ik vind het eigenlijk erger dat ze m’n kerst hebben vernaggeld :oops:

maar goed als ik niet doorgestuurd word naar de gyn door hun of ha ga ik opzoek naar een andere vk :thumbup:

mijn vertrouwen is vandaag helemaal weggeslagen nadat ze mij vertelde dat een waarde van 1.6 niet zo erg was…

want wat nou als ik wel tegen de vlakte was gegaan… er loopt hier ook een 3 jarige rond ok ze weet hoe ze oma en papa moet bellen maar weet ze dat ook op dat moment…

Denk dat je daar ook niet op moet gaan wachten… Wat een :silenced: die vk zeg. En dit nou alleen omdat je bij Luna wel zwangerschapssuiker hebt gehad??? Was het dieet “ingesteld” omdat je één keer een te hoge waarde had??? :think: Hoe lang heb je toen gecontroleerd??? Één dag, of meerdere dagen??

ja ik heb 24 december (leuk hoor 1 dag voor kerst :wall: :wall: ) een te hoge fout geprikte waarde gehad van 7.8

die waarde blijkt achteraf ook nog niet eens zo extreem hoog te zijn vooral als je kijkt dat ik 4 mexicaanse wraps op heb gegeten en 2 bekers melk had gedronken :shifty:

en ik had tevroeg gemeten hoeveel te vroeg weet ik niet eens want ik was helemaal vergeten dat ik ook Luna d’r bord had leeggegeten en dus niet op de tijd gelet :wall: :doh:

ik heb toen op het tijdstip gemeten gerekend vanaf dat ik mijn bord leeg had

als reactie van de vk kreeg ik alleen mijn waarde had NOOIT boven de 7 uit mogen komen :wall: :doh:

en ik moest en zou een dieet gaan volgen ook al was ik iets later gemeten op 6.6 gekomen :wall:

dit waren mijn andere waardes van die dag

nuchter 3.9

na ontbijt 3.2

voor lunch 3.4

na lunch 4.6

voor diner 3.2

en toen heb ik tussendoor dus ook kerstkransjes enzo gegeten

en op die ene foute waarde ben ik gepakt :cry:

oh en waardes onder de 4 zijn volgens hun ook gewoon heel normaal :wall:

en waar ik ook steeds meer over ga twijfelen is of ik bij Luna überhaupt wel zwangerschapssuiker heb gehad en niet ook gewoon 1 verkeerde waarde want toen liep ik ook bij hun maar die waardes van toen weet ik niet meer :frowning:

:think: :think: :think: Ik vind het heel erg vreemd dat ze je maar één dag laten prikken en daar hun conclusie uit trekken… Als je nl. je handen niet goed wast, kan je ook een hogere waarde prikken dan wanneer je je handen wel goed hebt gewassen.

Hebben ze je tijdens je zwangerschap van Luna niet doorgestuurd naar een diabetesverpleegkundige en/of internist???

Mijn gyn heeft mij nl. direct doorgestuurd naar de diabetesverpleegkundige nadat er in het lab een nuchtere waarde was gemeten van 7.1 (had daar zelf om gevraagd om dat te laten prikken, omdat ik dus thuis ook een aantal keren een te hoge nuchtere waarde had gemeten). Mijn hba1c was toen 6.2.

Mijn huisarts vond het niet zo schokkend, maar ik heb dus wel aan de bel getrokken bij de gyn. En hij stuurde me dus direct door… Nu prik is dus al vanaf begin december dagelijks meerdere keren… Afgelopen maandag is mijn bloed weer geprikt en volgende week moet ik weer naar de internist. Ben benieuwd wat hij te melden heeft aan de hand van mijn hba1c… Heb ook af en toe een hoge waarde, maar dit is dus bij mij ook verklaarbaar door bv. (te) veel eten… Een dag later zijn de waardes weer prima binnen de grenzen. :wink:

ja 1x om dus het dieet uitgelegd te krijgen dat was alles :roll:

en toen kreeg ik dus een blaadje met punten en een boekje met producten en punten zodat ik zelf kon uitrekenen hoe en wat ik kon eten

idd handen wassen heb ik die dag niet gedaan voor het prikken en vandaag dus wel :wink:

maar als je die andere waardes alleen al zie ik had bij z’n “normale” waarde van 4.? 2 boterhamen bruine suiker op en een beker chocolademelk :shifty:

Gewoon normaal blijven eten en niet meer met dat dieet bezig zijn (hoewel je dat toch al niet was :stuck_out_tongue: ). Je vk is echt een rare (laat ik het netjes houden :mrgreen: )… ik zou op zoek gaan naar een andere… :hand:

ik wou mij vandaag netjes aan dat dieet houden maar ik had al snel die 1.6 te pakken en dan houd het al gauw op voor mij :wink:

en dat ga ik zeker doen ja bij hun ga ik niet meer!!

ik moet van hun blijven dieeten…

volgens hun heb ik te lage waardes omdat ik niet elke 2 uur eet…

die 2.8 na ontbijtkoek en chocolademelk en stuk kaas kwam omdat ontbijtkoek heel zoet is :think:

terwijl als ik in mijn lijstje kijk ontbijtkoek 12 punten is en een boterham 16 :think: :think:

en die 1.6 komt dus omdat zoet + zoet (fruitontbijt en chocolademelk) ook snel uit je lichaam is en ik dus van 9.15-11.50 van die meeting niks tussendoor heb gegeten :think:

ofwel van 1 uurtje later eten kan ik dus een waardeloze suiker spiegel krijgen en heb ik dus zwangerschapssuiker :roll:

oh en doorgestuurd word ik voorlopig dus ook niet tenzij ik tussendoor ga bellen met het gaat echt echt niet dan mag ik naar de gyn…:?

:wall: :wall: :wall: :wall: :wall:

Wat zei je: Ik ga een andere praktijk opzoeken???!!!

ik wacht nog even de huisarts af en dan bel ik de vk dat ik graag doorgestuurd wil worden omdat volgens mijn lijstje ontbijtkoek minder erg is dan een boterham