ik heb nu een dieet wat lijkt op wat jij bij de eerste had alleen mag ik 's avonds veel minder avondeten 35 punten en tussendoor 's avonds 26.
was eerst nog erg enthousiast mocht gewoon alles hebben zelfs gebak en chocolade tot dat je gaat rekenen…
:mrgreen: :mrgreen: idd tot je gaat rekenen
met mijn nieuwe dieet hoef ik niet te tellen
nou nuchter zit ik al lager dan vorige keer…
vorige keer 3.9
deze keer 3.3
net ontbijt op fruitontbijt drinken en een beker chocolademelk zal mij benieuwen wat ik 10.15 zal meten
Lijkt me persoonlijk heel laag.
Ik zat vanmorgen nuchter op 5.4 en ongeveer 90 minuten na het ontbijt op 4.3 :think:.
Dat is wel laag hoor!
Ik zat vanmorgen op de 5.3 en 2 uur later incl insuline op 7.3.
Voel je je echt gewoon goed bij zulke lage suikers?
ja ik voelde mij prima
en net na het ontbijt was het 4.2
:shifty: uh… ik heb nu net 1.6 geprikt ik voel mij prima hoor alleen beetje honger en ga dan ook eten nu…
maar ik geloof dat ik mijn suiker mis :think:
net de vk gebeld en die vind het niet zo schokkend en ziet liever een veelste lage waarde :shock: :shock: dan een waarde boven de 7 :think:
omdat boven de 7 gevaarlijker is voor je kind? lijkt mij gevaarlijker dat ik flauwval en weet ik welke ongein meer van lage waardes
ok na mijn lunch van 3 bruine boterhammen met chocopasta en een beker chocolademelk (benco) zit ik weer op 4.4 :dance: :dance:
Dan lijkt het mij dat dit totaal andere waardes zijn want ik kan me niet voorstellen dat een waarde van 1.6 goed is.
Ik zou als ik naar jou suikers kijk gewoon normaal gaan eten hoor,want er is totaal niks mis mee.
Je waardes moeten gewoon tussen de 4 en 7 zijn,dat is goed.
ik zei tegen de vk ook dat ik mij niet kon voorstellen dat het goed was maar ik moet gewoon doorgaan met het dieet :think:
ik ga zo proberen of ik de huisarts te pakken krijg want mijn vertrouwen in de vk zakt steeds verder onder het 0 punt :shifty:
Waarom ga je niet eens kijken of je contact kunt opnemen met een diabetesverpleegkundige. Het lijkt me dat die waardes voor het eten echt te laag zijn. :think:
ik bel nu de huisarts (assistent) en die vind het ook wel heel laag
ik heb morgen een telefonische afspraak staan iig met de huisarts over de waardes
dat dieet wat ik heb is echt voor te hoge waardes en de lage waardes zullen op zich voor je kindje niet slecht zijn. bij hoge suikerwaardes krijgt je kindje ook teveel suikers binnen en wordt het (te) groot. wat een natuurlijke bevalling in de weg kan staan dus ook voor de gezondheid van je kindje maakt het niet zo heel veel uit (alleen de eerste maanden geloof ik)
ja alleen het probleem bij mij ik heb vorige keer 1 “te hoge” fout gemeten waarde gehad dus nu moet ik een dieet gaan volgen :?
Een zwangerschap bij iemand met diabetes gaat altijd gepaard met een verhoogd risico voor moeder en kind. Beslissend is een goede diabetesinstelling die ook al in orde moet zijn vóór de bevruchting. Een zwangerschap moet daarom bij vrouwen met diabetes letterlijk worden ingepland.
Het streven is een HbA1-c van 6 à 6,5% vóór het begin van de zwangerschap. Dat zegt Dr. Marianne Sorger uit Bonn tijdens de herfstbijeenkomst van diabetologen en de Duitse Diabetes Vereniging. Bij een slechte instelling stijgt onder meer de kans op misvormde nieren bij het kind.
In het algemeen betekent een matige instelling van de bloedglucose in de eerste tien tot twaalf weken een verhoogde kans op afstoting van de vrucht of een misvormd kindje. In de tweede helft van de zwangerschap dreigt het gevaar voor een hyperinsulinamie als gevolg van het feit dat de baby zelf insuline gaat produceren. Dit kan weer leiden tot macrosomie, een verstoorde rijping van de organen en een te lage bloedsuiker bij de pasgeborene.
Om zulke problemen te voorkomen, worden bij zwangere vrouwen met diabetes de ondergrenzen verlegd. Gedurende de zwangerschap mogen de nuchtere bloedglucosen en de waarden vóór het eten tussen de 3,5 en de 5 mmol/l of 61,25 en 87,5 mg/dl liggen; een uur na het eten mogen zij de 7,8 mmol/l of 136,50 mg/dl niet overschrijden en twee uur na het eten moeten ze beneden de 6,7 mmol/l of 117,25 mg/dl zijn. Omdat deze vrouwen in het eerste deel van hun zwangerschap gevoeliger worden voor insuline en de insulinebehoefte derhalve daalt, neemt ook het risico van hypo’s toe. Daarna stijgt de insulineresistentie weer.
“Zulke nauwe grenzen zijn alleen mogelijk wanneer de bloedglucose heel vaak wordt gemeten” zegt Sorger. Acht tot tien maal per dag is geen uitzondering. De waarden moeten dan in een tijdbestek van één tot drie weken worden besproken met de diabetoloog om snelle therapieaanpassingen mogelijk te maken. Ieder vier weken moet bovendien een HbA1-c waarde worden bepaald die dan onder de 6% moet blijven. Om dit allemaal mogelijk te maken raadt Sorger het gebruik van een insulinepomp aan. Tot nu toe zijn bij het gebruik van Humalog in de pomp geen schadelijke bijwerkingen aan kind of moeder bekend.
http://www.bddiabetes.nl/dyn_nl/voor_zwangere_vrouwen_gelden_lage_-.htm
jouw waardes zijn dus zoiezow te laag en dat dieet kan je als je goed kijkt beter de prullenbak ingooien die ene zogenaamde hoge waarde is dus helemaal niet hoog maar precies op de rand en als je inderdaad zoveel gegeten hebt als je zegt klopt die gewoon
gezond en gevarieerd eten is het belangrijkste
(ben niet zwanger en geen kind maar wel erg veel ervaring met diabetes )
nou ik heb nu door hoe het voelt met een te lage waarde :?
ik ben dus niet duizelig maar een beetje zweverig en ik heb een waarde van 2.8 :wall: :wall:
gelukkig heb ik voor Luna genoeg snoep in huis en net dus chocolade gepakt maar ik vind dit echt alles behalve fijn…
mijn vertrouwen zakt deze dag wel heel snel en denk ook dat morgen mijn laatste keer bij deze vk zal zijn…
Denk dat dat een hele goede beslissing is. Ben blij dat ik onder behandeling van de gyn en de internist en diabetesverpleegkundige sta :roll: en zelf m’n te hoge waarde heb ontdekt doordat m’n hubbie diabetes heeft en ik zo nu en dan ook wel eens nuchter prikte :shifty: .
ik ben in ieder geval blij nu dat ik door heb hoe een te lage waarde aanvoelt
maar wat ik niet snap is hoe komt mijn waarde zo super laag?
heb ik dan zo’n extreme suiker behoefte?
mijn man heeft weleens voor de gein gezegd als jij ooit word opgenomen moeten we een chocoladeinfuus voor je aanvragen :oops: :oops: