Ik heb gister een telefonische afspraak met de diëtist gehad en nu ook een diëet gekregen, mag gelukkig de meeste dingen die ik normaal eet nog steeds eten, ik moet alleen opletten met rijst, aardappels en pasta’s en vruchtensappen, ik dacht dat dat laatste geen kwaad kon, maar dat drink ik dus veeeel te veel! :?
Nu dus aan het dieet en vrijdag opnieuw dagcurve ik hoop ook dat dat voor mij daarmee opgelost is!
Victoria, fijn dat je niet hoeft te spuiten, hopelijk kun je het zo goed in de hand houden! Welke waarden had je?
In koolydraten zit dus suikers.
Mijn waardes zaten nu tussen de 3 en 4 … alleen die van 3 uur was 7.7
Maar ik had om 14:45 nog iets gegeten … had honger :oops:
Victoria, hoe gaat het met jouw dieet? Heb je nu ook een bloedsuikermeter om zelf te controleren?
nee hoef het niet te controleren.
Kindje is gewoon gemiddeld.
Bij mij zijn het echt de tussendoortjes.
Dan eet ik koekjes, of teveel fruit of waterijsjes :oops: :wink:
Slagroomijs (en slagroomsoesjes) gaat hier ook goed en in een Solero zitten ook niet zo heel veel koolhydraten. Als tussendoortjes kun je iets pakken van ongeveer 15 gram koolhydraten, daar houd ik me meestal aan en dat gaat goed.
Ik spoot tot vandaag 9 EH 's ochtends en 14 voor de nacht, mar ga vanaf morgen 10EH 's morgens en als dat nog niet voldoende is 12 spuiten. Incidenteel spuit ik bij de lunch en het avondeten ook, maar dat ligt eraan wat we gaan eten. Gelukkig hoef ik niet iedere dag 4x te spuiten.
Victoria, voel je je wel lekker bij een waarde van tussen de 3 en 4? Kan me voorstellen dat je dan toch wel wat naar wordt.
Slagroomijs (en slagroomsoesjes) gaat hier ook goed en in een Solero zitten ook niet zo heel veel koolhydraten. Als tussendoortjes kun je iets pakken van ongeveer 15 gram koolhydraten, daar houd ik me meestal aan en dat gaat goed.
Ik spoot tot vandaag 9 EH 's ochtends en 14 voor de nacht, mar ga vanaf morgen 10EH 's morgens en als dat nog niet voldoende is 12 spuiten. Incidenteel spuit ik bij de lunch en het avondeten ook, maar dat ligt eraan wat we gaan eten. Gelukkig hoef ik niet iedere dag 4x te spuiten.
Victoria, voel je je wel lekker bij een waarde van tussen de 3 en 4? Kan me voorstellen dat je dan toch wel wat naar wordt.
Waar ga jij bevallen Melanie, in welk zkh?
Ik ga bevallen in het Ikazia ziekenhuis te Rotterdam, en jij?
Wie van jullie heeft er ervaring met een hypo? Ik heb er dus afgelopen woensdag een gehad en ben er nog beroerd van! Het was echt ellendig. In het zwembad waar mijn kleintje van bijna 3 bij was, ik heb een half uur in het kleedhokje op de grond gelegen en had geen idee wat er met mij gebeurde. Gelukkig bleef die kleine erg rustig. Maar goed, bleek dus dat ik een hypo had. Even wat suiker ingenomen en het ging met 20 minuten weer veeeeel beter. Enige is dat mijn suikers nu helemaal door de war zijn. Gisteren heel de dag van hoog naar heel laag en dus heel de dag moe en beroerd geweest. Herkennen jullie dit? Volgens mijn verpleegkundige wel normaal, maar niet handig zo mijn een na laatste werkdag. Ben naar huis gegaan tegen twee uur en heb alleen maar geslapen. Dit wil ik dus niet nog eens meemaken!
Ik heb vorige week zaterdag 1 augustus spontaan bevallen van een gezonde jongen. Zijn naam is Stijn en hij woog 3335 gram en is 48 cm. Het is allemaal heel snel gegaan net als bij de eerste. We hebben 4 dagen doorgebracht in het ziekenhuis, omdat de bloedsuikers van Stijn te laag waren, maar dat is nu allemaal goedgekomen. Geen inleiding hier dus gelukkig!
Ik heb vorige week zaterdag 1 augustus spontaan bevallen van een gezonde jongen. Zijn naam is Stijn en hij woog 3335 gram en is 48 cm. Het is allemaal heel snel gegaan net als bij de eerste. We hebben 4 dagen doorgebracht in het ziekenhuis, omdat de bloedsuikers van Stijn te laag waren, maar dat is nu allemaal goedgekomen. Geen inleiding hier dus gelukkig!
Hier is het nog spannend hoor. Dinsdag word ik om 08.00 uur verwacht in het ziekenhuis om ingeleid te worden. Als hij uiteindelijk is geboren laat ik het even weten. Gefeliciteerd met Stijn! Hij is geboren op de verjaardag van mijn eerste zoontje. Gelukkig gaat het nu goed met zijn bloedsuikers en kan het genieten gaan beginnen.
Grappig ik ben ook 1 augustus bevallen, van een gezonde dochter Jasmijn :inlove:
Grappig ik ben ook 1 augustus bevallen, van een gezonde dochter Jasmijn :inlove:
Ze was 3370 gram en 49 cm.
Ook jij van harte gefeliciteerd! Wellicht ben ik de hekkensluiter deze week. Dacht vannacht even dat het spontaan begonnen was, maar ik denk dat het indalingsweeen waren want hij was nog niet ingedaald . Maar we horen het morgenochtend wel in het ziekenhuis.
Hier gaat alles goed, de kraamweek was echt wel ff wennen. De eerste 4 dagen waren we in het ziekenhuis en vanwege de lage bloedsuikers kreeg Stijn meteen bijvoeding. Hij was volgens mij gisteren alweer terug op zijn gewicht. Ik ben wel heel erg onzeker wat de bv betreft, maar volgens mij gaat het hartstikke goed. Bij mijn dochter heb ik fulltime gekolfd omdat ze prematuur wsa, dus ook de bv is nieuw voor ons.
Ik had ook niet meteen melk, maar zodra ik thuis was ben ik heeeeel veel gaan aanleggen en zijn we meteen met bijvoeding gestopt. Nu doet hij het alleen op bv. Stijn zijn suiker was na de geboorte 0,7 da’s echt wel heel erg laag.
Ik heb van de week zuiker moeten prikken en mijn hoogste was 6.7 om 11:00. Nu moet ik volgende week opnieuw prikken omdat het iets aan de hoge kant was maar als ik dat van jullie zo lees dan is het niet boven de 7 dus dan is het toch goed?