Zwangerschapsdiabetes

Tis misschien net op het randje, maar met een dieet valt er misschien nog wat te redden. Dit zouden de mijne geweest kunnen zijn, maar dan met een beetje insuline erbij.

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd maar woensdag 12 augustus is na een inleiding Luka geboren. Luka is een prachtig ventje en de bevalling is mij goed “bevallen”. Ik heb dinsdag de hele dag rugweeen gehad van de hormoongel, echter maar een mager resultaat van 2 cm ontsluiting. In de nacht werkte de gel niet meer. De volgende dag nog meer gel en helaas deze keer geen weeen. Om 14.30 opnieuw gel en toen begon de weeenstorm, heftige rugweeen om de 3 minuten. Dus op naar de verloskamer. Ik heb wel gekozen voor een ruggenprik. Heerlijk was dat geen rugweeen meer. Uiteindelijk was het toen in 3 uur gepiept, persen kostte mij maar 3 minuten.

Luka was 3740 gr en 53 cm lang bij geboorte. Hij heeft na de geboorte naast de borstvoeding bijvoeding gehad omdat zijn suiker te laag was. De andere metingen waren wel perfect en we mochten dan ook eerder naar huis en hoefden geen 24 uur te blijven.

Kortom wij zijn dolgelukkig en ik ben blij dat ik weer redelijk normaal kan eten nu. Ik hou het wel gezond, want ik ben blij dat ik nu na de bevalling al bijna 9 kilo minder weeg dan voor de bevalling. De suiker is dus toch ergens goed voor geweest.

Iedereen veel succes met al jullie kleintjes en ook de anderen met hun eventuele suiker…

Melanie