Uit de eerste test bleek dat ik een verhoogde waarde had, dus gisteren terug geweest voor een uitgebreide test.
Daar kwam een waarde uit van 10,6
Volgens hun was dit niet echt schrikbarend, en hoef ik pas volgende week vrijdag terug te komen om het te bespreken :think:
Maar als ik op google kijk, is 10,6 toch nog best hoog … en volgen andere een dieet.
Maar waar zit nu suiker in?
Druiven, welk ander fruit.
Wat zou ik moeten laten en wat niet~!
Hoi,
Koolhydraten daar moet je mee opletten dus pizza/paste/ bladerdeeg daar schiet je waarde van omhoog.
veel groente,s eten en verspreidt over de dag .
ik ging insuline spuiten omdat dat op dat moment het beste was en het met een dieet niet haalbaar was.
ik hoop dat het voor jou niet zo ver komt :hug:
gr melanie
Hoi,
Ik heb zwangerschapssuiker gehad, in het begin moest ik oppassen met witmeel producten, melkproducten, fruit, pasta’s, rijst.
En eten verdeeld over de dag.
Om de dag een dagcurve maken en proberen onder de 7 te blijven, bij mij is het met een dieet niet gelukt en moest uiteindelijk insuline gebruiken.
Mijn dieet bestond uit:
ontbijt
2 sneetjes brood met glas melk
10.00 fruit
lunch 2 sneetjes brood evt met melk
15.00 fruit
18.00 warme maaltijd, en oppassen met aardappels, pasta en rijst.
s’ avondt evt. nog iets van yogurt als ik s’middags geen melk bij het brood had gebruikt.
Ik zou beginnen met oppassen met snoep en suikerrijke dranken.
Groetjes
Hetty
Bedankt voor je voorbeeld :thumbup:
Ik eet dus best wel wat snoep :oops: en zo een bak ijs :oops:
Verder eten wij dus veel pasta en rijst gerechten :drool:
Ook weleens aardappels, maar ik kan dus beter meer groente opscheppen.
Verder drink ik veel melk en water … dus suikerrijke drankjes vallen mee :think:
In melk zitten melksuikers, daar moet je ook mee oppassen.
mijn dietiste zei max 2x op een dag. En als je melk in je koffie drinkt moet je dat er ook nog af trekken.
Ik drink zo een liter weg :shifty:
Waterijs … is dat erg?!
Ik mocht toen 1x per dag iets van 50 kcal snoepen, volgens mij zitten er in een raket 40.
(ik heb raketten verslonden tijdens mijn zwangerschap en nu vind ik er niks meer aan.)
Ik heb dus ook steeds zin in waterijsjes :shifty: :mrgreen:
O Vic wat balen zeg.
Ik heb ook zo’n trek in ijs en ik zit dus de hele dag op ijsklontjes te kauwen, misschien is dat iets voor je?
Maar mag het met smaakje :shifty:
@victoria wrote:
Maar mag het met smaakje :shifty:
Groot glas vullen met ijsklontjes en dan de rest vullen met cola light of suikervrije siroop.
Ik drink nog steeds gewone cola, maar voor jou niet zo heel verstandig denk ik.
Ik vind cola echt :sick:
Maar wel ranja :drool: suikervrije … moet ik even op zoek
@victoria wrote:
Ik vind cola echt :sick:
Maar wel ranja :drool: suikervrije … moet ik even op zoek
Bij AH vind je siroop van Teisseire…In veel varianten daarvan zitten vrijwel GEEN suikers (koolhydraten). Ik drink er bij tijd en wijle met gemak 2 liter van op een dag… en het heeft dus geen invloed op je glucose :mrgreen: (niet TE veel erin doen natuurlijk ).
Wat je ook nog zou kunnen doen om sneller je koolhydraten te verbranden: na iedere maaltijd minimaal 20 minuten lopen. Goed voor je lijn, je conditie en je suiker dus… Hierdoor is deze zwangerschap mijn glucose :thumbup: gebleven en zit ik nog steeds onder mijn startgewicht… (OK, heb normaliter ook aardig overgewicht :oops: , dus in mijn geval kan dat absoluut geen kwaad :mrgreen: )
Succes en hoop dat je uiteindelijk geen insuline hoeft te spuiten. (neem aan dat je wel direct een glucose-meter hebt gekregen om zelf je suiker in de gaten te houden??)
Ik heb nu nog helemaal niets gekregen … ik moet a.s. vrijdag bij de gyn zijn en dan bespreken we het verder!
Ik heb het ook gehad in mijn vorige zwangerschap… Ik moest net gaan beginnen met spuiten en toen kwam kleine baas gelukkig… Had alles al in huis en zo donderdags gaan beginnen met de eerste keer prikken… Zag er tegenop maar gelukkig besloot kleine baas dat het tijd was…
Bij mij werd het trouwens ondekt bij 30 weken… En eerst gingen we proberen de suikers naar beneden te krijgen en te houden… Maar helaas niet gelukt… Gelukkig had kleine baas er geen last van en kreeg ik een mooi klein beebje van 47 cm en 3300 gram… Maar ik vond het rete lastig want bijna in alles zitten suikers… Zelfs in fruit!
Ben benieuwd wat de gyn bij jouw zegt… En kan je dat prikken overslaan… Want het is heel vreemd om een naald in je eigen lichaam te steken… Althans dat vond ik!
ontbijt : 2 sneden (fijn) volkorenbrood
dun besmeerd met halvarine
beleg: volgens variatielijst bijvoorbeeld kaas, sandwichspread
thee of koffie zonder suiker, desgewenst gezoet met zoetstof
in de loop
van de ochtend : thee of koffie zonder suiker, desgewenst gezoet met zoetstof
een portie fruit volgens de variatielijst
broodmaaltijd : 2 sneden (fijn) volkorenbrood
dun besmeerd met halvarine
beleg: volgens variatielijst bijvoorbeeld magere vleeswaren
desgewenst rauwkost erbij zoals tomaat, komkommer
een glas halfvolle melk, karnemelk of magere yoghurt
thee of koffie zonder suiker, desgewenst gezoet met zoetstof
in de loop
van de middag : thee of koffie zonder suiker, desgewenst gezoet met zoetstof
1-2 sneden (fijn) volkorenbrood, dun besmeerd met halvarine
beleg: volgens variatielijst eventueel appelstroop, halvajam
warme maaltijd : 75-100 gram mager vlees of vervanging
een schepje vetarme jus
een ruime portie groente
desgewenst rauwkost erbij
2-3 kleine aardappelen of vervanging volgens de variatielijst
nagerecht: een schaaltje magere yoghurt (naturel) desgewenst gezoet met zoetstof
in de loop
van de avond : thee of koffie zonder suiker, desgewenst gezoet met zoetstof
een portie fruit volgens de variatielijst
Dit was mijn dieet toen
Zoiets eet ik nu ook, alleen moet ik dan wel weten wat er op de variatielijst staat
Dus welke fruit wordt aangeraden, aardbeien, watermeloen … daar ben ik dus gek op :drool:
Welke vleeswaren? Kaas enz enz
Hallo,
Bij mij is eind mei 2009 zwangerschapssuiker vastgesteld. Ik ben eerst op dieet gegaan (koolhydraat arm eten dus) maar in de ochtend kreeg ik het niet onder controle (hormoonpiek). Ik spuit dus inmiddels twee keer per dag insuline, voor het ontbijt en voor de lunch. Een hele overwinning aangezien ik panisch ben voor naalden, maar het went.
Het is dus allemaal veel plannen, checken en weinig eten. Ik ben dan inmiddels ook al 6 kilo afgevallen sinds eind mei, maar de kleine doet het goed en komt niets tekort. Nog 1 kilo en dan zit ik onder het gewicht van voor mijn zwangerschap en ik ben nu in mijn 32 ste week.
Aangezien ik insuline spuit word ik ingeleid met 38 weken. Dus nog maar 7 weken te gaan.
Je zult versteld staan over waar allemaal suikers in zitten, melk (lactosesuikers), brood, pasta, rijst, aardappelen, fruit. Snoepen doe ik nu op een andere manier, veel rauwkost meenemen, kaas (liefst 30+). Ik heb van de dietist in het ziekenhuis een heel handig boekje gekregen. Een boekje met alle producten, merken etc waar precies bij staat hoeveel koolhydraten het bevat. Vlees en worst (niet alles maar wel veel) bevat bijna geen koolhydraten, noten kun je ook gewoon eten. Je moet er gewoon even je weg in vinden en dan is het allemaal goed te doen moet ik eerlijk zeggen. Ik ben gelukkig geen zoetekouw dus ik mis het niet om geen ijs, snoep etc te eten.
Succes ermee!
Groeten Melanie
Hoi Victoria,
Ik las net het laatste bericht. Watermeloen is inderdaad erg lekker maar daar zitten veel meer suikers in dan andere fruitsoorten. Een bakje aardbeien is weer beter. Dit heb ik dus allemaal uit mijn koolhydratenboekje van het ziekenhuis.
Groetjes Melanie