Oeps eet elke dag een halve meloen :shifty:
Vandaag koopt mijn moeder wel aardbeien op de markt :drool:
Maar alles wat jij opnoemt, dat eet ik dus hé :shifty:
Ik moet nog maar 5 weken (ben dan 38 weken en ik word ingeleid)
Ben benieuwd wat ze vrijdag te vertellen heeft
@Babyvanderwoerdt wrote:
Hallo,
Bij mij is eind mei 2009 zwangerschapssuiker vastgesteld. Ik ben eerst op dieet gegaan (koolhydraat arm eten dus) maar in de ochtend kreeg ik het niet onder controle (hormoonpiek). Ik spuit dus inmiddels twee keer per dag insuline, voor het ontbijt en voor de lunch. Een hele overwinning aangezien ik panisch ben voor naalden, maar het went.
Het is dus allemaal veel plannen, checken en weinig eten. Ik ben dan inmiddels ook al 6 kilo afgevallen sinds eind mei, maar de kleine doet het goed en komt niets tekort. Nog 1 kilo en dan zit ik onder het gewicht van voor mijn zwangerschap en ik ben nu in mijn 32 ste week.
Aangezien ik insuline spuit word ik ingeleid met 38 weken. Dus nog maar 7 weken te gaan.
Je zult versteld staan over waar allemaal suikers in zitten, melk (lactosesuikers), brood, pasta, rijst, aardappelen, fruit. Snoepen doe ik nu op een andere manier, veel rauwkost meenemen, kaas (liefst 30+). Ik heb van de dietist in het ziekenhuis een heel handig boekje gekregen. Een boekje met alle producten, merken etc waar precies bij staat hoeveel koolhydraten het bevat. Vlees en worst (niet alles maar wel veel) bevat bijna geen koolhydraten, noten kun je ook gewoon eten. Je moet er gewoon even je weg in vinden en dan is het allemaal goed te doen moet ik eerlijk zeggen. Ik ben gelukkig geen zoetekouw dus ik mis het niet om geen ijs, snoep etc te eten.
Succes ermee!
Groeten Melanie
Alleen omdat je zwangerschapsdiabetes hebt ingeleidt :think:
Nou dat doen ze hier dus echt niet hoor ik had het zo rondt de 31 weken en moest ook insuline spuiten en benmet 41 en 6 dagen bevallen spontaal als ik de 14 e niet spontaal bevallen zou zijn werdt ik pas de 16 e ingeleidt.
mijn dochtertjes was 4250 en 54 cm
gr melanie
Nou dat doen ze hier dus echt niet hoor ik had het zo rondt de 31 weken en moest ook insuline spuiten en benmet 41 en 6 dagen bevallen spontaal als ik de 14 e niet spontaal bevallen zou zijn werdt ik pas de 16 e ingeleidt.
gr melanie
Als ik het met een dieet onder controle zou krijgen had het nog wel gewoon tot einde van de zwangerschapsduur mogen blijven zitten, maar in het ziekenhuis waar ik loop is het min of meer standaard om een een zwangere die insuline spuit met 38 weken in te leiden of het kind nu wel of niet te groot is. Ik vond het ook raar, zeker als je alles onder controle hebt met de insuline, maar ik heb het nog eens voor de duidelijkheid nagevraagd en de gyn bevestigde dat ik gewoon met 38 weken ingeleid word!
Ik moet zeggen met de temperaturen die gaan komen vind ik dat ook zeker niet erg! Mijn vorige zwangerschap heb ik in dezelfde periode tot 42 weken uit mogen zingen, nou dat was ik met de 3 hittegolven in 2006 toch wel erg zat!
@Babyvanderwoerdt wrote:
gr melanie
Als ik het met een dieet onder controle zou krijgen had het nog wel gewoon tot einde van de zwangerschapsduur mogen blijven zitten, maar in het ziekenhuis waar ik loop is het min of meer standaard om een een zwangere die insuline spuit met 38 weken in te leiden of het kind nu wel of niet te groot is. Ik vond het ook raar, zeker als je alles onder controle hebt met de insuline, maar ik heb het nog eens voor de duidelijkheid nagevraagd en de gyn bevestigde dat ik gewoon met 38 weken ingeleid word!
Ik moet zeggen met de temperaturen die gaan komen vind ik dat ook zeker niet erg! Mijn vorige zwangerschap heb ik in dezelfde periode tot 42 weken uit mogen zingen, nou dat was ik met de 3 hittegolven in 2006 toch wel erg zat!
Vreemd zeg :think: in rotterdam doen ze het echt niet .
En ik had toch nog wel meer dan alleen zwangerschaps diabetes
Wel fijn voor jou waneer ben je uitgerekend ?
Victoria jij bent toch in augustus uitgerekend ?
gr melanie
En ik had toch nog wel meer dan alleen zwangerschaps diabetes :wink:
Wel fijn voor jou :wink: waneer ben je uitgerekend ?
gr melanie
Grappig, ik kom ook uit Rotterdam en ik loop daar in het Ikazia, zat je in een ander ziekenhuis dan? Ik ben uitgerekend op 25 aug en word dus nu ingeleid in de week van 11 aug. !0 dagen na de 3de verjaardag van mijn eerste zoontje......als het dus maar niet eerder komt, zou ik vervelend voor die andere kleine vinden.....
@Babyvanderwoerdt wrote:
En ik had toch nog wel meer dan alleen zwangerschaps diabetes
Wel fijn voor jou waneer ben je uitgerekend ?
gr melanie
Grappig, ik kom ook uit Rotterdam en ik loop daar in het Ikazia, zat je in een ander ziekenhuis dan? Ik ben uitgerekend op 25 aug en word dus nu ingeleid in de week van 11 aug. !0 dagen na de 3de verjaardag van mijn eerste zoontje…als het dus maar niet eerder komt, zou ik vervelend voor die andere kleine vinden…
Sophia kinderziekenhuis ben ik bevallen en controles waren in het erasmus DR Du,vekot Ja die van TV :sick:
hier in belgie word standaar bij zwdiabetes ingeleid op 38 weken.
De reden hiervoor is dat doodgeboorte na 38 weken bij zwangerschapsdiabets hoger ligt en ze weten niet waarom. daarom nemen ze hier geen risico en leiden ze in.
Als je spuit he! niet als je aleen het dieet moet doen
Hier ook een ervaringsdeskundige op zwangerschapsdiabetes gebied.
Ik heb het bij mijn eerste zwangerschao gehad vanaf het begin (waarschijnlijk had ik het dus al daarvoor) en we hebben het tot een week of 29 kunnen rekken met een dieet. Vanaf toen moest ik aan de insuline. Uiteindelijk besloot mijn dochter om 2 weken later al te komen.
Nu ben ik bijna 32 weken zwanger en heb ik het weer. Vanaf week 27-28 ongeveer en we zijn meteen begonnen met insuline spuiten. Ik moet zeggen dat iket best mee vindt vallen qua spuiten. Het doet niet zo’n pijn (de vingerprikken zijn erger), de naaldjes zijn zo ontzettend dun. Ik spuit alleen 's ochtends en voor het slapen gaan en zo nodig voor het avondeten.
Het is uitkijken met eten, maar daar zul je snel je weg in vinden. Als je op Google intikt koolhydratentabel dan kom je bij een handige site waar (bijna) alle produkten op staan met de koolhydraten erbij. Erg handig. Ik heb ook een boekje waar veel instaat. Zo kan ik best eens een cornetto van de AH of slagroomsoesjes eten. Op slagroom reageer ik niet zo heftig. En 's avonds tussendoor stukjes kaas, mmmmm!
Succes, hopenlijk kun je de laatste weken zonder insuline doorkomen.
@Formally known as Vuegje wrote:
hier in belgie word standaar bij zwdiabetes ingeleid op 38 weken.
De reden hiervoor is dat doodgeboorte na 38 weken bij zwangerschapsdiabets hoger ligt en ze weten niet waarom. daarom nemen ze hier geen risico en leiden ze in.
Als je spuit he! niet als je aleen het dieet moet doen
Ja ik moest ook insulie spuiten, maar je zou denken dat ze daar toch geen risico mee nemen?
ik was een high risk geval, dus vindt dat wel heel vreemd, ze zeiden ja het kind doet het prima, dus lieten ze het lekker zitten.
gr melanie
Weten jullie ook hoe hoog jullie waarde was?
Die van mij is 10,6!
@victoria wrote:
Die van mij is 10,6!
Dat schommelde regelmatig, ik heb een keer een uitshieter gehad van 15 , toen had ik lekker bladerdeeg met spinazi en fetta gegeten :oops: :shifty: heb oen wel bij gespoten :shifty:
Het zijn maar moment opname,s he
Maar dan is het toch raar dat ze mij gewoon nog een week laten lopen :think:
Morgen heb ik een afspraak bij de gyn, dus dan maar even bespreken
Maar ik zal zeker vermelden, dat sommige dus werden ingeleid :shifty:
@victoria wrote:
Maar dan is het toch raar dat ze mij gewoon nog een week laten lopen :think:
Morgen heb ik een afspraak bij de gyn, dus dan maar even bespreken
Maar ik zal zeker vermelden, dat sommige dus werden ingeleid :shifty:
Hoi,
Maar jij wordt vanwege je achtergrondt toch zowiezo al met 38 weken ingeleidt :think: eerder doen ze het echt niet tenzij er sprake is van een bedreigende situatie voor moeder of kind.
ik werdt gelijk bij de internist er tussen geplant, i,v m, zwangerschapsdiabetes en daarna bij de biabetes verpleegkundige, moest gelijk spuiten
Al 32 weken, gaat snel he
Bij de eerste zwangerschap duurde het ook wel een week of langer voordat ik naar de gyn en de internist etc. moest. Nu bij deze zwangerschap is het allemaal iets sneller gegaan, maar dat komt denk ik omdat ik vanaf die tijd bij de internist onder behandeling ben geweest. Ze kennen mijn verhaal en historie dat scheelt wel. Maar goed, voordat ik startte met insuline waren we ook weer een paar dagen verder.
Mijn waardes schommelen nu tussen de 4 zoveel aan het eind van de middag tot regelmatig een 8 zoveel. Soms een uitschieter van boven de 10. Het is inderdaad maar een momentopname en het scheelt heel erg aan wat je eet en hoeveel je beweegt.
Miffy ik ben mijn eerste dochtertje verloren, vandaar dat ik het raar vind dat ze mij laten doorlopen.
Het is een momentopname, en ik weet nu dus niet wat ik moet laten en wat niet :shifty:
Melanie, nee ze leiden zeker niet in voor 38 weken en dat hoeft ook niet, maar als ik lees :
Dan denk ik wel :shifty:
Want ik word niet precies dag 38 ingeleidt, maar misschien wel 38 weken en 4 dagen ofzo :think:
@victoria wrote:
Miffy ik ben mijn eerste dochtertje verloren, vandaar dat ik het raar vind dat ze mij laten doorlopen.
Het is een momentopname, en ik weet nu dus niet wat ik moet laten en wat niet :shifty:
Melanie, nee ze leiden zeker niet in voor 38 weken en dat hoeft ook niet, maar als ik lees :
Dan denk ik wel :shifty:
Want ik word niet precies dag 38 ingeleidt, maar misschien wel 38 weken en 4 dagen ofzo :think:
Ok, ja begrijp je wel :hug: alles bespreken hoor, en soms moet je wel eens op je strepen staan :wink:
wordt Truus :inlove: ook als een flinke baby geschat ?
Je wilt natuurlijk wel graag weten waar je aan toe bent , en geen rsico,s nemen.
raar toch dat het in belgie wel gedaan word en hier niet :think:
gr melanie
Victoria, ik begrijp je heel goed hor, ik was ook in paniek toen ik hoorde dat ik suiker had de eerste keer en wist ook niet hoe of wat. Ik durfde niks meer te eten, omdat ik ook niet wist wat goed en slecht was. Achteraf had ik me niet zo druk hoeven maken. Het is echt niet zo dat als je een keer een uitschieter hebt dat dat dan meteen heel slecht is voor het kindje.
Heb je al een datum dat je naar de gyn of internist moet? Ik zou gewoon in de tussentijd erg opletten met wat je eet en drinkt (dus niet iedere dag een halve meloen ) en als je er vragen over hebt gewoon hier stellen. We helpen je graag!
Wat het inleiden betreft, mijn gyn heeft nu al 2x gezegd dat ze me sowieso niet tot 42 weken laten lopen, maar over inleiden enzo hebben ze het nooit gehad. Vorige week heb ik en groeiecho gehad en daaruit bleek dat ons kindje niet heel veel voor ligt ofzo. Ik heb geen idee wat ze daarmee gaan doen. Ik moet dinsdag weer op controle en dan zal ik het wel eens ter sprake brengen.
@victoria wrote:
Die van mij is 10,6!
Mijn waarde zat bij de dagcurve alleen in de ochtend hoog op 7,8 en dat bleef ook zo met mijn dieet en vandaar dat ik moest gaan spuiten. Hij moet bij mij tussen de 3,5 en 7 zitten en dat moet ik met een eigen apparaatje (vingerprikken) 4 tot 5 keer per dag checken.
Ik vind 10,6 dan ook wel vrij hoog! Ligt er natuurlijk aan waar, hoe en wanneer gemeten en wat heb je gegeten.
Toen bij mijn bloedcontrole bleek dat ik suiker had, moest ik direct naar de gyn, 2 dagen later naar de dietist, een week proberen, weer prikken en toen bleek dat het nog boven de 7 was naar de internist en nu loop ik dus bij de diabetes verpleegkundige. Was allemaal in een twee weken gepiept.
Volgens mij is het in het Ikazia ziekenhuis meer een standaard procedure om met 38 weken de bevalling op gang te brengen, want als je je suiker gewoon onder controle hebt en het kind is niet abnormaal groot dan zou je in principe je zwangerschap zonder complicaties kunnen uitzingen, echter de bevalling kan gecompliceerder worden wanneer het kind te groot is en daarom doen ze het in mijn ziekenhuis wel preventief.
Gr. Melanie
Ik heb toen niets mogen eten, moest nuchter komen.
Hij moet tussen de 6 en 8 liggen normaal … dus vandaar dat ze zegt dat hij niet hoog is :think:
Maar ik heb morgenvroeg een afspraak, en dan vraag ik het allemaal nog eens na
Mijn kindje wordt gewoon normaal geschat.
Tussen 6 en 8 nuchter is al te hoog volgens mij.
Als je nuchter al met 7 start dan eindig je de dag gegarandeerd hoog. Volgens mij is een waarde onder de 5,7 geloof ik of lager nuchter optimaal.
Er wordt naar gestreefd om de waardes 2 ur na de maaltijden onder de 7 te houden. Tussen de 6 en 8 is prima als je diabetes hebt en niet zwanger bent, dus 10,6 nuchter is echt wel veels te hoog.
Ik zou wel meteen vragen naar een glucosemeter zodat je zelf kan checken, dat geeft je wel wat rust als je inzicht hebt.