ZWANGER worden van een TWEEDE ( deel 9)

ICL, ja dat klopt. Hij staat er zeker wel voor open maar heeft sinds kort een nieuwe relatie en is heel druk maar we blijven hopen en anders wordt het toch zoeken naar een nieuwe donor helaas :frowning:

Da’s dan wel balen ja, dat jullie op zoek moeten naar een andere donor. Het zou natuurlijk wel heel bijzonder zijn als beide kinderen dezelfde vader hebben. Hebben jullie goede (schriftelijke) afspraken met de donor gemaakt bij de eerste?

@ICL wrote:

Da’s dan wel balen ja, dat jullie op zoek moeten naar een andere donor. Het zou natuurlijk wel heel bijzonder zijn als beide kinderen dezelfde vader hebben. Hebben jullie goede (schriftelijke) afspraken met de donor gemaakt bij de eerste?

Als het zou moeten dan is het niet anders dat hebben we al besproken het kan ook wel een voordeel hebben maar liever hebben we natuurlijk dat de donor van Shane nog een keer wil helpen :smiley:

Dat zou inderdaad bijzonder zijn als de kindjes van de zelfde donor zijn. Ja we hebben een donorcontract maar had laatst begrepen dat dat alleen rechtsgeldig is als je het laat vastleggen bij een notaris :frowning:

We vertrouwen erop dat alles goed blijf gaan
:think:

Vandaag weer ongi geworden.

Baal wel een beetje hoor. Had gistermiddag een test gedaan daar zagen we toch eigenlijk wel 2 strepen staan dus al een beetje blij.

Gister avond nog een test gedaan digitale van clear blue en die zei niet zwanger. Dus eigenlijk wel een domper.

Op naar ronde 4.

Best mogelijk dat voor de digitale test van CB het hCG nog niet hoog genoeg was en daarom “NIET ZWANGER” aangaf. Dit kan komen omdat je met avond urine getest hebt en dit is meestal niet geconcentreerd genoeg. Test over een paar dagen gewoon nog eens, maar dan met ochtend urine. Waarschijnlijk zegt 'ie dan wel “ZWANGER”.

Succes! :-*

Dames, hier weer slecht nieuws… :cry: Ik heb gisteren bloed laten prikken en mijn hCG is maar 33… terwijl ik dus een week geleden al positief teste en zelfs afgelopen maandag met een CB (test bij ongeveer 50 positief) een positieve test. Als ik het dus goed interpreteer, heb ik weer een miskraam en gaan de :twisted: :twisted: heel binnenkort komen. Kan wel weer janken.

ICL, weet even niet wat ik moet zeggen maar veel sterkte en een :hug:

ICL bah wat naar. :hug: Sterkte ermee. :hug:

De :evil: heeft zich aangediend met dikke stukjes.

Vanmorgen ben ik bij de HA geweest, voor mijn bloeddruk. Natuurlijk was die veel te hoog. Gezien de omstandigheden, niet zo vreemd. Ik zei tegen mijn HA dat ik de stukjes wilde opvangen om te laten onderzoeken, maar zij raadde mij dit af, omdat ik er dan teveel mee bezig zou blijven. Ze vond het ook een goed idee, om maar eens een maandje rust te nemen en niet meer te gaan klussen voor een beebje. M.a.w.: rubbertjes gaan gebruiken. Ik moet zeggen, dat op dit moment mijn hoofd ook niet staat naar een nieuwe zwangerschap. Ik zit al sinds juni met hormonen in mijn lijf en een beebje zal er niet van komen :cry: . Het probleem is, dat ik gewoon heel erg gevoelig ben voor hCG en meteen vanaf de bevruchting merk dat er een bevruchting heeft plaats gevonden. Als dan elke keer na een korte tijd blijkt dat het niet goed is… en dat nu al twee keer achter elkaar. Ik word er moedeloos, radeloos en depressief van en mijn whiplash klachten worden er ook bepaald niet beter door. Ik ga even rust nemen de komende tijd… even een beetje tot mezelf komen en dit weer gaan verwerken. Hopelijk gaat het een volgende keer wel goed.

(sorry voor weer een echo berichtje :? )

ICL, dat geeft toch niet dat je een berichtje voor jezelf schrijft.

Het is misschien inderdaad beter om even rust te nemen. Jammer dat je er zo gevoelig voor bent meis. Neem even lekker de tijd voor andere dingetjes even je gedachtes verzetten. Een dikke :hug: :hug:

Sterkte meis :wink:

ICl schrijf het maar lekker van je af hoor is toch helemaal niet erg. :hug:

Hier heeft de ongi doorgezet dus inderdaad op naar ronde 4. We gaan toch maar wat bewuster klussen denk ik. Ik merk dat ik toch iedere keer dat het niet raak is best wel baal. Ook al zijn we dan nog niet zo heel erg lang bezig.

Voor iedereen een :hug: en dat het maar snel raak mag zijn en blijven.

Neirod, jammer meis :thumbdown: :hug: Kan me voorstellen dat je er van baalt. Hoop toch voor jullie dat het snel raak zal zijn.

Hier al een aantal dagen aan het testen maar nog niks het leek te komen maar vanochtend was het weer een nihil streepje. Toch nog maar een keer uitgebreid opgezocht op internet bleek dat we zeer naar alle verscheinenheid de eisprong hebben gemist :shock: Het is ook zo lastig om te weten waarneer je nu precies moet gaan testen :think:

Hoi dames,

ik kom even meekletsen. Nadat ik zwanger raakte van mijn dochtertje twee jaar terug ben ik niet meer op het forum geweest. Maar ondertussen willen we graag er nog eentje bij, dus daar ben ik weer!

Diana en Nancy, als jullie het moeilijk vinden om de eisprong te ‘vinden’ is het misschien een idee om Persona staafjes te gaan gebruiken. Is flink goedkoper dan de standaard eisprongtesten die er bestaan namelijk. En de staafje die je overhoudt, gebruik je dan gewoon weer de maand erop. Het heeft ons bij de eerste goed geholpen, mijn ovulatie is meestal op dag 16-17 of op dag 13-14. Ookal duurde het daarna nog wel ruim een jaar voordat ik eindelijk zwanger bleek (nooit overtijd geweest, gek genoeg!).

Vorige maand was ik 1 dag overtijd en de maand daarvoor had ik een wazig positieve test, en na twee of drie dagen (maximaal gerekend) werd ik toch ongesteld. Wij hopen dat het nu wel raak is (4e poging reeds), ik voel wel al vanalles. Ik durf niet te hopen…

Liefs Byke

Hoi Byke,

Welkom meis en hoop dat het snel raak mag worden voor je :wink: Gek he als je van alles voelt maar nog niet kan testen.

Inprinciepe is het bij de 1ste ook gelukt alleen is het altijd weer even zoeken.

Heb die persona staafjes bekeken maar daar moet je een speciaal aparaatje voor hebben :think: aardig aan de prijs zag ik.

Maar even goed bedankt voor je tip meis :thumbup:

Voor het gebruik van de Persona staafjes heb je volgens de bijsluiter idd een ‘computertje’ nodig. Maar dat is eigenlijk helemaal niet nodig! Ik heb deze tip indertijd ook van iemand via dit forum gekregen. En het werkt goed. Je hebt alleen het doosje met de staafjes nodig.

Het werkt als volgt (uit mijn hoofd, want het is alweer even geleden, maar het wijst zich vanzelf).

1. Koop een doosje ( :mrgreen: )
  2. begin met testen een paar dagen (bijvoorbeeld drie of vier dagen) voordat je denkt je eisprong te hebben, bijvoorbeeld op dag 10.
  3. test alleen met ochtendurine.
  4. haal het dopje eraf, en plas eventjes een paar seconden over het staafje.
  5. schuif het dopje er weer op, pas op de druppels (ik liet het ergste nat eraf lopen).
  6. Houd het staafje vast aan de dop (dus niet aan de kant met het schuine hoekje / venstertje). In het venstertje zie je de vloeistof optrekken.
  7. er zijn twee lijntjes mogelijk.
  8. in principe verschijnt het linkerstreepje als je nog geen eisprong hebt (of als die al geweest is).
  9. na een paar dagen zie je dat het rechterstreepje begint mee te kleuren, de linker wordt dan minder donker.
  10. op het moment dat je rechterstreepje vet blauw is, heb je ongeveer 24 uur daaromheen de eisprong.
  11. Na je eisprong, een dag erna al, wordt dat rechterlijntje in rap tempo weer steeds waziger.

Het kan zijn dat je de eerste keer of tweede keer wat meer staafjes nodig hebt, zeker als je wat onregelmatig bent. Maar na verloop van tijd ontdekte ik mijn eigen cyclus (ik heb er twee: een korte en een langere), waardoor ik minder staafjes hoefde te gebruiken (scheelt weer geld!). En wat je overhoudt, gebruik je gewoon weer de volgende maand.

Ik vond het iig veeeel prettiger werken dan temperaturen in alle vroegte met een wazig hoofd van de slaap. Bovendien reageert je temperatuur vertraagd op de eisprong, dus meet je het altijd als het alweer voorbij is.

Ik ontdekte daardoor ook dat bij mij een vast aantal dagen (15) zit vanaf de eisprong tot de voorbloeding. Het breekt nooit in een keer uit bij mij, maar eerst wat donkerbruin bloed, voordat het echt doorzet. En dat kan 0-4 dagen duren. Dus als ik weet wanneer ik mijn eisprong heb, dat weet ik ook exact wanneer ik overtijd ben! En aangezien ik nu (nog) geen staafjes gebruik, weet ik dus niet precies hoeveel dagen ik vorige maand en de maand daarvoor overtijd was. Op grond van de hoeveelheid ‘spul’ dat eruit kwam twee maanden terug, denk ik dat ik misschien wel 5 of 6 dagen overtijd was.

Ik heb de staafjes uitgebreid kunnen gebruiken, want het duurde toen meer dan een jaar voordat ik zwanger bleek te zijn…

Heb ik jullie kunnen overtuigen?

Nou meiden ik ben even weg geweest druk druk druk!!!

maar ik ben er weer

ik heb vanmorgen getest maar helaas negatief en voel ook niks.

Denk ook dta ik een deze dagen ongi ga worden. weer door naar de volgende roonde helaas,

MIjn vriendin zei al nou dat duurt nu ook lang dan :cry: , vorige keren was ik ook idd meteen zwanger maar nu duurt t dus even.

ben op een één of andere manier bang dat ik niet meer zwanger wordt weet niet waarom

Byke, bedankt voor je uitgebreide beschrijving meis :thumbup: we gaan erover nadenken :wink:

Tamara, welkom terug meis. Jammer van je test. Hopelijk de volgende ronde beter.

Hoi Allemaal,

mijn man en ik zijn ook alweer een paar maandjes bezig, maar het wil tot nu toe nog niet lukken :frowning:

Ik ben nu gestopt met borstvoeding geven, niet dat ik dat de schuld wilde geven, maar ik wilde mijn hormoonhuishouding weer normaal hebben. Ik heb twee maanden geleden ook een positieve test gehad, maar helaas werd ik daarna weer ongesteld.

Ik zit nu op mijn laatste dag v.d. menstruatie, dus we beginnen weer aan een nieuwe ronde :dance:

Succes iedereen

Piggie, jammer dat het nog niet wil lukken meis :frowning: Hopelijk is het snel raak voor jullie. Succes meis :thumbup:

Ik heb vandaag een doosje met twee testen gekocht! :pray: :dance:

Eigenlijk ben ik van plan op de ‘overtijddag’ van mijn korte cyclus (vrijdag) een test doen, en als daar niks uitkomt, afwachten tot de ‘overtijd-dag’ van mijn lange cyclus (dinsdag). Ik heb niet de eisprong getest deze maand namelijk… Mijn vriend vindt dat ik eigenlijk moet wachten tot de laatste optie. :wall: Maar ik kan niet wachten!!! Het is ook zooooo spannend elke keer. 8)