Heel veel beterschap Chelleke!!
Ik heb je site trouwens bekeken, leuk!
xx :-* xx Jen
beterschap chelleke!
lijkt me geen pretje om tijdens deze hitte ziek te zijn.
hopelijk verwend je mannetje je goed!
nette
wat spannend allemaal, dat wordt dus nog 2 dagen zenuwpezen…slik…
ik hoop voor je dat het allemaal het wachten waard is geweest straks en je van de daken kunt schreeuwen dat je zwanger bent (bij wijze van spreken dan he? )
dominique
ook voor jou dus weer een spannende tijd die aangebroken is.
je lichaam kan je idd erg voor de gek houden dat heb ik ook al diverse malen gemerkt.
ik hoop voor je dat het nu niet het geval is en je je aan kunt sluiten bij de andere zwangeren!
ik blijf (ondanks de hitte) voor jullie :thumbup:
Dank je wel meiden,
mijn mannetje is echt een schatje hoor!
Met mij gaat het al weer wat beter.
Mijn beschuitjes heb ik nu binnen gehouden en vanmiddag nog flink geslapen.
Ik denk dat ik er overmorgen weer helemaal bovenop ben :dance:
Jeetje Chelleke, wat naar dat je zo ziek bent! Heel veel beterschap (ook balen van je ongi).
Hier gaat alles goed. Ik verwacht dat ik over 4 dagen ongeveer mijn ongi moet komen. Maar ik hou 12 juli aan om eventuele teleurstelling te voorkomen. Ik heb (nog) geen last van kwaaltjes dus verwacht er niet al te veel van!
Tot snel!
Liefs,
Hoop
Nou dames mijn lijf heeft me al die dagen voor de gek zitten houden,
ik ben vanmiddag ongi geworden en baal er echt van,
ik had zo de hoop dat het nu wel raak zou zijn.
Dan is dus toch mijn cyclus in de war en kan ik er niet meer van op aan, nou ik baal echt enorm, maar goed, op naar de volgende ronde, en daar onze hoop maar op in zetten.
Iedereen nog wel bedankt voor het :thumbup: en en de meiden die rond hun nod zitten succes en ik hoop dat het bij jullie wel gelukt is.
ooo echt baluh nette!! En we hadden nog wel zo ge :thumbup: … Ik hoop dat het volgende x wel zo ver mag zijn, ik :thumbup: en in ieder geval gewoon door voor je!!
:-* :-* Jen
nette
boeehoeoh…
wat een rotstreek van je lijf he?
geef jezelf even de tijd om alles weer een plekje te geven,
sterkte hiermee :-*
@nette wrote:
Nou dames mijn lijf heeft me al die dagen voor de gek zitten houden,
ik ben vanmiddag ongi geworden en baal er echt van,
ik had zo de hoop dat het nu wel raak zou zijn.
Dan is dus toch mijn cyclus in de war en kan ik er niet meer van op aan, nou ik baal echt enorm, maar goed, op naar de volgende ronde, en daar onze hoop maar op in zetten.
Iedereen nog wel bedankt voor het :thumbup: en en de meiden die rond hun nod zitten succes en ik hoop dat het bij jullie wel gelukt is.
Hè balen zeg…dikke knuf :-*
Nette wat balen zeg!!
Balen Nette!!
Ik vrees dat mijn lijf me ook voor de gek zit te houden, maar vooralsnog zijn de :evil: :evil: :evil: hier nog niet gesignaleerd…
We wachten dus maar af… Vorige cyclus had ik een uitschieter naar 31 dagen en ik zit nu op de 31e dag van deze cyclus.
Kan iemand mij trouwens iets uitleggen? Wij zijn in februari van 2005 gestopt met de pil. De eerste paar maanden netjes 28 dagen-cycli. Toen we echt super gingen letten op de vruchtbare dagen => langere cycli en verlies van vrucht (1x).
Vervolgens moesten we een paar maanden veilig vrijen i.v.m. medicijngebruik=> keurig 28 dagen-cycli. En nu we inmiddels weer mogen klussen heb ik 1x een vrucht verloren en 1 keer 31 dagen-cyclus gehad. En dan deze cyclus die ook al 31 dagen duurt.
Vreemd he? Zou dat dan puur psychisch zijn, of is m’n lichaam dan toch aan het rommelen ofzo? :? :?
Een verwarde Dominique
Meiden heel erg bedankt voor jullie lieve woorden, en ik ben zo blij dat ik hier gewoon mijn verhaal, mijn gevoel neer kan zetten, jullie begrijpen het allemaal ook zo goed.
en ik :thumbup: en voor jullie, dat het bij jullie ook eens raak mag zijn.
Hee Dominique,
Wat je hulpvraag betreft; ik ben geen professional, maar ik kan wel met je mee denken. De plots onregelmatige cycli zullen wel een combi van lichamelijk en psychisch zijn. Toen je bent gestopt met de medicijnen, heeft je lichaam zich misschien weer effe om moeten schakelen, vandaar misschien daarna een langere cyclus. Ik heb ook een keer antibiotica gehad 2 dagen, daar is mijn cyclus met 2 weken door verlengd toen! Zowel medicijnen als spanning / stress kunnen wat met je cyclus doen. Normaal gesproken moet je altijd 14 dagen na je eisprong ongi worden (en ik wist wanneer de eisprong was geweest, d.m.v. ovulatietesten) en ik heb het ook eens gehad dat mijn ongi 2 dagen langer uitbleef (dus 16 dagen na de eisprong pas kwam) puur door spanning…
Balen hè dat je daar geen controle over hebt ! :x Je lijf doet gewoon wat het moet doen, en houdt helaas geen rekening met wanneer het jou het beste uitkomt allemaal, dat zou wel echt super zijn geweest :think:
Maar ja, afwachten is het enige dat je kan doen, en vertrouwen op je lijf, al is dat soms echt moeilijk
Nou, ik hoop dat je wat hebt aan mijn info, ik :thumbup: en in ieder geval gewoon verder voor je! Laat je weten als er meer bekend is…?
:-* :-* Jen
Hee Chelleke, hoe issie trouwens met jou? Al een beetje beter? Of nog steeds :sick: ?
xx :-* Jen
Dominique, je lichaam houdt je echt vaak voor de gek, ik merk het zelf ook. Ik denk wel dat het te maken kan hebben met stress ofzo.
Ik hoop dat je snel een posi test in handen hebt!
(iedereen trouwens hier)!
Liefs,
Hoop
dominique
ik heb in principe ook een regelmatige cyclus (28-30 dagen) en ineens zit daar dan weer een uitschieter tussen (31-38 dagen).
geen idee waardoor maar ik ben het met de meiden hier eens dat het een combinatie is tussen psychische en lichamelijke factoren.
ik heb trouwens niet altijd op dezelfde dag van mijn cyclus de eisprong en wordt ook niet stipt 14 dagen erna ongi, ook dit kan dus verschille
dus wat jensie zegt dat klopt niet helemaal. (dat je altijd 14 dagen na je eisprong je ongi krijgt)
hopelijk heb je hier wat aan.
al getest of plannen in die richting?
hoop
voor jou is het nu ook spannend aan t worden.
vanwaar de 2 banners? waar baseer je die op?
Normaal gesproken heb ik een cyclus van 30 dagen maar afgelopen cyclus was 35 dagen. De bovenste banner is voor 35 dagen en de onderste voor 30 dagen (ik hou voor de zekerheid de bovenste aan)!
Maar mijn cyclus is altijd (sinds ik gestopt ben met de pil in februari 2005) 30 dagen.
@jensie wrote:
Normaal gesproken moet je altijd 14 dagen na je eisprong ongi worden
Dit is niet helemaal waar. Dat hoeft helemaal niet, net zoals de meeste mensen geen cyclus hebben van 28 dagen. Dat zijn gemiddeldes. Normaal is het als je na je eisprong 12 t/m 16 dagen hebt voordat je ongi wordt. 14 is daar dus het gemiddelde van.
Verder kan het ook gewoon zijn dat je eisprong anders is bij beide eierstokken. Komt nog eens achteraan dat je helemaal niet de ene maand links en de maand erna rechts een eisprong hoeft te hebben. Je kan best een paar keer links en dan een aantal keer rechts hebben of zoiets.
Verder werkt stress op alles mee, dus dat kan inderdaad de rede zijn dat het sommige maanden langer duurde. Het kan dus ook zo zijn dat de 28 dagen de ene eierstok is en de 31 dagen de andere…
Allemaal opties. Ook allemaal opties waar je je in eerste instantie niet druk over hoeft te maken.
Dit is informatie die ik allemaal van mijn gyn heb gekregen (van 2 verschillende om precies te zijn) het enige nadeel van een langere cyclus, is in princiepe dat je in een jaar tijd, minder kansen hebt om zwanger te worden.
Bedankt voor de info iedereen!
Medicijngebruik was niet tot net voor de langere cycli. Ik was al gestopt met de medicijnen 3 maanden voordat de eerste langere cyclus kwam.
Ik wist dat stress ook een rol kan spelen, maar op dit moment heb ik voor zover ik weet niet zo heel veel stress (niet meer dan normaal in ieder geval).
Anyways, er zal vast wel een lichamelijke en/of psychische reden voor zijn. Nog geen teken van :evil: :evil: :evil: hier. Wel een hele rare buik. Maar ik voel me onderrug niet (normaal wel als ongi eraan komt). Ik voel een soort trekpijn aan de voorkant en heb een enigzins gespannen buik. Verder voel ik me misselijk, maar dat wijt ik aan het hete weer.
Echt supervaag. Test was gisteren nog negatief. Als ik zaterdag nog niet ongi ben dan ga ik weer testen.
Groetjes Dominique
@jensie wrote:
Hee Chelleke, hoe issie trouwens met jou? Al een beetje beter? Of nog steeds :sick: ?
xx :-* Jen
Heeeeey hoi
Ik was gister nog niet helemaal toppie, erg slapjes enzo van al dat :sick:
Maar vandaag voelde ik me eigenlijk weer prima
Lief dat je het vraagt!! :-*
Hee meiden,
Ik wil nog effe reageren op allemaal die “backfire” die ik krijg op wat ik zei over die 14 dagen na de eisprong ongi worden… Ik heb die info dus ook van een deskundige, namelijk van de verloskundige. Zij zei me duidelijk dat je normaalgesproken altijd 14 dagen na je eisprong ongi moet worden. Ze zei ook dat het door stress iets langer kan zijn, namelijk 16 dagen. Dat heb ik in mijn vorige mail ook al geschreven. Maar daar hebben jullie schijnbaar overheen gelezen, want dat wordt niet vernoemd in mijn quotes in jullie mail… :? En wat betreft een veel langere cyclus; mij is in ieder geval verteld dat de periode na de eisprong maximaal 16 dagen kan zijn, alle andere dagen die de cyclus verlengen zijn dus dagen voor de eisprong geweest… Dat is wat ik weet, het is me, net zo goed als jullie, ook verteld door een deskundundige…
En daarbij kunnen we wel urenlang speculeren over wat wel en wat niet klopt, maar dat heeft geen zin. Ik zit al een tijdje op het forum het valt me op dat elke deskundige weer wat anders zegt, dus uiteindelijk is het toch het beste om je eigen gevoel te volgen…