Zwanger worden van de eerste (deel 5)

Wij vinden ook wel dat het ongedwongen moet gaan, maar als het de dagen rondom mijn eisprong zijn, maken we wat sneller zin :slight_smile:

Wij hebben trouwens ook een lijstje gekregen van de gyn
 op dag 9-11-13-15-17-19(-21) seks
 Wil niet zeggen dat dat altijd gebeurt, soms 2 dagen achter elkaar en soms hebben we echt geen zin, maar toch. We houden het wel een beetje in de gaten.

IUI schijnt niet altijd met medicijnen te hoeven. Over dat ze de beste spermacellen inspuiten wist ik ook al, maar waar spuiten ze dat in? Gaat dat net als bij het HCG onderzoek met zo’n klemmetje of gewoon zo
 (ik neem aan dat de gyn dat op 5 febr. allemaal uitlegt hoor, maar ben gewoon benieuwd
 en wat ik nu al weet, hoef ik dan niet meer te vragen :slight_smile: )

@Karin25 wrote:

hahah ik ga echt niet vertellen wanneer ik sex gehad heb hoor!! Wij vinden dat dat ongedwongen moet gaan en niet op de cyclusklok, hou het dan ook niet echt heel erg bij.

haha meid wij ook niet juist niet , maar k vondt het wel grappig die reactie vanjullie en wb de brandalarm was net voorgevallen,

nee hoor ik ga niet elke keer melden en bijhouden wanner we het doen enzo das lekker prive :mrgreen:

@bianca81 wrote:

oké dan

vanavond ex gehad maar het begon met de brandalarm die ene hoge toon aan hoeld, al een hele poos die middag maar dré had hoogtevrees en ik kon er niet bij, we dachten laatmaar piepen tot het stopt ( battery leeg)

Maar ja onder het sexes toch akelig geluid, ook al presteerde ik denk ik om er bovenuit te komen, dré uit bed hup stoel er bij en klunzen om in de trapgat de batterijen er uit te halen,
:lol: :lol: :lol: :lol:

Ha, ha, daar moest ik echt even om lachen. Wat een leuk verhaal Bianc!

Tja, wij zijn op 't moment ook erg actief op de slaapkamer. Mijn man heeft er altijd een hekel aan als het denkbed bij het voeteneind los zit, dus als ik ook maar ietsje loop te trekken krijg ik al commentaar. Maar ja, ik wil graag het dekbed tot over m’n oren, dus van de week probeerde ik h’m stiekem toch iets omhoog te trekken. Roept die grapjas opeens keihard: ‘Hé, niet zo trekken aan dat ding’
 oef, ik kreeg spontaan een rood hoofd.: het raam stond namelijk open, en als de buurman net z’n hond aan het uitlaten is, denkt vast niet dat het over een dekbed gaat

:mrgreen: vervolgens schoten we daarna samen keihard in de lach. Tja, in bed moet het ook gezellig zijn, vind je niet?

Wij hebben trouwen ook niet altijd zin, hoor, angelbaby. Vooral niet als het later is dan 23.00, want dan ben ik behoorlijk moe. In de week van m’n eisprong proberen we altijd weinig te plannen, meer tijd te hebben voor elkaar en op tijd naar bed te gaan. Dan blijft het wel leuk en spontaan, en kan het ook nog op het goede moment. :smiley:

tja het zijn juist die dingen die alle spanningen loslaten he, zeker als je al een poos verder bent zwanger te willen raken,

en idd lol hoort er bij , heerlijk toch ook jou verhaal,

heerlijk alles loslaten en er dan voor gaan :mrgreen:

hai meiden

Hier gaat alles wel z’n gangetje. afgelopen dinsdag intake gesprek voor IUI bij het ziekenhuis gehad.

was wel even confronterend omdat dan alles hardop wordt uitgesproken.

zodra ik weer ongesteld ben geweest gaan we de eerste keer starten.

ik moet dan een aantal keer naar het ziekenhuis voor een echo waarbij ze groei van mijn eitjes in de gaten houden.

zodra die een bepaalde grote hebben moet ik mezelf een hormoon injectie geven zodat de eisprong zoveel uur daarna plaatsvind en ze dan de inseminatie kunnen doen.

het sperma van ar wordt dit dag dan eerst nog wat bewerkt en vervolgens via een slangetje in mijn baarmoeder ingespoten, dit moet verder niet pijnlijk zijn.

en daarna is het dan afwachten he?

de kansen zijn volgens onze gyn per keer ongeveer 10% en na 6x keer is zo’n 40% zwanger. Nu maar hopen dat ik daarbij zit.

had het dinsdagochtend na dat gesprek er wel een tijdje moeilijk mee maar nu is dat gevoel wel weer wat afgezakt.

ik probeer er nu nog maar niet te veel aan te denken omdat het toch pas over een aantal weken gaat starten en dan kan ik er wel weer genoeg aan denken.

de eerste keer is denk ik nog wel redelijk goed te doen omdat ik dan toch nog niet weet hoe het me bevalt, wat het met me gaat doen maar de keer daarna lijkt me alweer wat moeilijker omdat je dan weet hoe het gaat en wat het met je doet.

spannend wordt het voor ons de komende tijd wel!!!

Hi Linkie,

Ik lees je mail nu pas, anders had ik uiteraard eerder gereageerd.

Ik kan me zo ontzettend voorstellen dat het confronterend is zo’n dag, ik denk/weet dat je zo had gehoopt dat deze dag niet aan had hoeven breken en dat je al lang en breed met een mooie zoon of dochter op je arm had gezeten.

Ik hoop voor je dat je niet veel iui pogingen nodig hebt om zwanger te raken, het is je zo ontzettend gegunt! Vanuit hier duim ik hard voor je.

:-*

thanks karin :-*

lukt het jou nog wat om alles los te laten?

@linkie wrote:

de eerste keer is denk ik nog wel redelijk goed te doen omdat ik dan toch nog niet weet hoe het me bevalt, wat het met me gaat doen maar de keer daarna lijkt me alweer wat moeilijker omdat je dan weet hoe het gaat en wat het met je doet.

spannend wordt het voor ons de komende tijd wel!!!

Hoi Linkie, het lijkt me inderdaad ingrijpend als je hier echt mee gaat beginnen. Hoop voor je dat het snel raak mag zijn!

Ik kan me voorstellen dat je er best wat van verwacht, en als het dan weer niks geworden is komt dat harder aan. Ik vind het best dapper dat jullie eraan durven beginnen!! Gun je heel erg dat het snel resultaat mag hebben.

Liefs, Sam

Hier even een ego berichtje, want ik heb goed nieuws

Ik ben zwanger!!!

de wonderen zijn de wereld nog niet uit, vlak voordat we wilden starten met iui toch nog gelukt!

voor de niet zwangeren hier misschien wel even moeilijk

maar misschien geeft het jullie ook nog een beetje hoop?

het voelt allemaal wel nog heel erg onwerkelijk en ik ben ook best wel bang dat het mis gaat

He Linkie,

Wat ongelovelijk gaaf!!!

Heel erg gefeliciteerd! het is je van harte gegund.

:-*

Linkie!!! Van harte gefeliciteerd!!

Het is je helemaal gegund, meid! En wat heerlijk dat het net voor de IUI zo mocht zijn!! Lekker zwanger zonder al dat gedoe!! Super!

Geniet ervan!!

Dikke feli-knuffel, :hug:

Sam

Linkie,

Je kent me wel niet, maar kom je toch even feliciteren. Wat heerlijk voor je meid!

PROFICIAT!!!

Liefs femmie :-*

Linkie wat goed!!! Je hebt die mmm helemaal niet nodig!

Van harte gefeliciteerd!

Dat geeft inderdaad hoop

thanks!!! :-*

ben ook super blij dat mmm niet meer nodig is maar aan de andere kant voelt het nog wel heel onwerkelijk!

heb volgende week afspraak bij ha en 2 weken erna termijn echo.

denk dat ik eind september uitgerekend ben, maar daarna weet ik het zeker!!

linkie ik meen dat ik je nog niet had gefeliciteerd meis, goh wat spannubnt zeg, zo spontaan zwanger.

Helemaal toppertje

gefeliciteerd heel veel geluk en goeds

bianca

LINKIEEEE!!!

Gefeliciteerd!!! Super meid!!! Geniet ervan!!

Liefs, Janine

Hoi Linkie, ben je al bij je HA geweest? Weet je al precies wanneer je uitgerekend bent?

Liefs, Sam

bedankt nog voor alle felicitaties!

hoe is het verder met iedereen???

sam

ik ben vandaag naar de ha geweest en ben 25 september uitgerekend.

ha heeft wat dingen verteld maar verder nog niets te doen,horen of voelen dat komt pas over een aantal weken.

over 2 weken termijn echo dus dan zien we wat!!!

Nou, op dan naar de echo dan maar. Van de meeste mensen uit mijn omgeving hoor ik altijd dat het dan pas ‘echt’ wordt, als je je kindje hebt gezien.

Doei, doei

Liefs Sam

Hey meiden,

Lang niet gezien, wat is het hier rusteg. Hoe gaat het met jullie???