Zwanger worden van de eerste (deel 5)

Hoi Linkie, fijn dat je dit jaar een prettige jaarwisseling had. Ik vind zulke dagen altijd dagen van uitersten: óf het is heel leuk en fijn, óf ze zijn snert… Ik had er eigelijk positieve verwachtingen van, lekker gezellig samenzijn met familie, maar goed, door die echo-foto werd het allemaal een stuk midner leuk. Maar vooruit, ik ben er nu echt overheen en vind het nu echt leuk voor ze. Je kunt natuurlijk niet verwachten dat je omgeving wacht met zwanger worden, omdat het bij jou niet lukt… Da’s natuurlijk onzin. En ik vind het ook echt leuk dat ze het zelf wilden vertellen, da’s veel leuker dan het via via te horen…

Vuurwerk afsteken doe ik trouwens nooit: ik ben echt spaansbenauwd voor een vuurpijl die de verkeerde kant op gaat of iets dergelijks. En, eerlijk gezegd vind ik het jammer van m’n centjes, die leg ik liever opzij voor een schattig babykamertje… :lol: :lol: :lol:

Goed zo, Angelbaby, lekker blijven eten… Jezelf kwellen voor niks is een pas echte kwelling… M’n moeder had op nieuwjaarsdag ook filet-american op tafel gezet… Grrrr, dat vond ik irritant, want dat voelt als een soort test: als je het wel eet, ben je niet zwanger, en andersom. 'k Heb het toch niet genomen, hoewel ik net ongesteld was geworden. Gewoon, beetje om te pesten… :oops:

Ik kijk op internet heel vaak stiekem babykamertjes, hoor… En helemaal achterin de kast ligt een heel lief rompertje met nijntje erop… :oops:

Wat voor smaak heb jij? Modern, klassiek, romantisch?

Ik weet het al helemaal: strakke vormen, melkglas en in white wash. Super! En dan een fris, appelgroen klamboe erboven…

Liefs, Sam

In ieder geval wit… eventueel met glas, zal eens wat plaatjes opzoeken, van dingen die ik leuk vind.

Ennuh… ik heb 2 rompertjes en een mutsje, een boxkleed, doek om in te “draaien” na het wassen en een slabbertje :slight_smile:

foto effe verwijderd…

Dat vind ik leuk! Ik houd persoonlijk weer niet van white wash, dat is ieder voor zich. Als dat groene dan turkooise zou zijn, vond ik hem nog leuker :slight_smile:

Zal dadelijk echt zoeken. (ben filmpjes aan het bewerken)

Helaas, ik ben vanmorgen in alle heftigheid ongesteld geworden, dat kon ik gewoon niet missen…

Angelbaby!!! Wat vreselijk jammer meid!! Denk aan je!! :hug:

Liefs, Sam

Meiden, wat een oorverdovende stilte is het hier… waar zitten jullie toch allemaal?

Linkie…? Ineke…? Jeanine B…? Karin…?

Druk…? Niks te vertellen…? Of is het hier gewoon saai…? :?

Hoe gaat het op je nieuwe werk, Karin? Zit je er al een beetje in?

En jij Ineke, je werkte toch op therapeutische basis? Gaat dat goed? Of ben je nog moe van de operatie?

Linkie, heb je je intake al gehad? Hoe ging dat?

Jeanine, heb je bloed geprikt of je ei-sprong hebt gehad? Je zou gisteren toch de uitslag krijgen? Sterkte meis, met al dat gedoe…

Hier gaat alles lekker z’n gangetje… Volgende week eisprong, en dan begint het aftellen weer.

Doei doei,

Liefs, Sam

hai hai

hier alles goed hoor, gewoon weinig te melden en druk dus ja dan weet je het wel he?

balen angelbaby dat je weer ongi bent geworden…we weten allemaal hoe k* je erna voelt.

Hai hai

Ben er wel hoor!!! Maar tik hier wat minder intensief als bij andere topcis…

Uitslag van het bloedprikken was dat ik geen eisprong heb gehad. Ben vandaag weer begonnen met het opwekken van een menstruatie en daarna weer aan de clomid.

Wordt weer gezellig… (stemmingwisselingen, misselijk e.d.)

Groetjes Janine

Ik ben er ook nog wel, maar heb een mega-dip gehad tussen kerst en O&N. Ook iets gehad wat op een hele vroege miskraam leek, dus misschien dat ik daarom zo emotioneel ben geweest…

De gyn heeft nu de eerste stappen ondernomen: voor mij metformin en voor mijn hubbie een echo (hij heeft ooit operaties gehad voor een liesbreuk als klein jongetje. Nu heeft hij verminderd aantal zaadcellen (14 miljoen) en maar 10% goed bewegend (en 20% minder goed bewegend, 40% stil +levend en 30% niet-levend). De echo is om te kijken of de operaties spataderen veroorzaakt hebben bij de aders van de balzak.

Ben benieuwd!

Dus ik lees af en toe mee, maar probeer wat minder met mijn cyclus bezig te zijn (is wel moeilijk als je moet tempen!)

X Do

He meiden,

Ben er ook nog wel hoor, maar er zijn dames die moeten werken af en toe :lol: :lol: :lol:

Wat werk betreft een zware dag gehad. Ik moest invallen op de gesloten afdeling (werk als psychiatrisch verpleegkundige) en moest een vrouw begeleiden die opgenomen is met een postpartum psychose. Erg heftig. 12 dagen geleden bevallen en nu al 3 dagen opgenomen. Zo sneu. Zo in de war en angstig etc. Heftig. Volgens mij herkende ik haar ook nog van de MAVO tig jaren geleden. Ze herkende mij niet, in ieder geval niet in de situatie waarin ze nu verkeert.

Maar wel fijn dat ik er voor haar kon zijn vandaag.

Qua cyclus geen nieuws, ben er toch niet zo mee bezig merk ik. Maar zit ook nog in de rustige week na de eisprong. Volgende week zal weer anders worden!

Hoop dat je ook snel meer duidelijkheid zult krijgen Dominique :wink:

ik ben er ook heb niks te melden , benniet met zwanger raken bezig behalve sexen enzo dan maar ja om dat telkens te melden :roll: 8)

tis wachten tot we ms met iui gaan beginnen ,

Nou Bianca. Op dit forum moet je het echt wel melden wanneer je sex hebt gehad hoor! En ook op welke manier… :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

hahahaha ja Bianca, ik ben het helemaal met Inke eens :mrgreen:

Hier druk met de nieuwe baan, moet iedere dag naar Arnhem op en neer en dat is noal een eind voor mij. Werk is mega leuk en nog een leuk nieuwtje mijn man heeft ook een nieuwe baan gevonden. Het lijkt erop dat 2007 ons jaar gaat worden. Mijn man zei al dat alleen de baby nog ontbreekt :smiley:

oké dan

vanavond ex gehad maar het begon met de brandalarm die ene hoge toon aan hoeld, al een hele poos die middag maar dré had hoogtevrees en ik kon er niet bij, we dachten laatmaar piepen tot het stopt ( battery leeg)

Maar ja onder het sexes toch akelig geluid, ook al presteerde ik denk ik om er bovenuit te komen, dré uit bed hup stoel er bij en klunzen om in de trapgat de batterijen er uit te halen,

en dan sexen ja wleke details wil je? tijd duur, lekerheidsgraad standje ?

mwahaha ammehoela mocht je willen houd ik lekker voor me hoor :mrgreen:

dus euhhhhhhhhhhhh morgen meld ik me weer hoor :roll: :mrgreen: 8)

he gezellige hier!!

gelukkig kunnen we allemaal ook nog veel lol in t leven hebben!!

@janine

balen dat je weer aan de clomid moet voor het reguleren van je cyclus, of heb je er zelf niet zo’n moeite mee?

@dominque

goed van je om wat afstand te nemen.

het is zo nu en dan zo vermoeiend altijd maar bezig zijn met je kinderwens maar het is moeilijk te onderdrukken.

wat doet metformin?

suc6 met de echo, kunnen ze eventueel daarna wat ondernemen om de zaadproductie te verbeteren?

of wordt het voor jou dan ook IUI of IVF?

@bianca

mooi gedichtje!

hier alles wel ok. ben druk bezig met andere dingen.

volgende week intake voor IUI, ben benieuwd.

Nou bianca, de vonken vliegen er dus nog steeds af bij jullie! Goed zo!

Wij hebben ook .ex gehad gisteren. Geen datails meiden, maar het was weer fijn hoor! :lol: :lol:

Liefs

Ineke

Wat houdt IUI nou precies in???

hahah ik ga echt niet vertellen wanneer ik sex gehad heb hoor!! Wij vinden dat dat ongedwongen moet gaan en niet op de cyclusklok, hou het dan ook niet echt heel erg bij.

Ik ben geen IUI expert maar ik weet dat je medicijnen krijgt wanneer je ei op springen staat, zodat hij binnen 24uur gaat springen. dan moet je partner zaad inleveren en daar halen ze de beste uit en die brengen ze dan bij je in, extra hoog in je baarmoeder. Hierdoor hoeven de zaadjes wat minder hindernissen te nemen en gaan de best aan kop zeg maar. Hopende dat je hierdoor sneller of in ieder geval zwanger zult raken!

Tja, ben toch al aardig op de hoogte van alles rondom zwanger worden. wordt tijd dat ik ook meer over zwangerschapskwaaltjes ga weten!!! kom maar op!