Zullen wij nu ook zo gaan worden? Alhoewel mijn zussen enzo er wel rekening mee houden maar er zijn inmiddels 5 kleinkinderen en de 6e op komst…maar ik kan er ook wel van genieten hoor maar niet een hele dag lang. En dan steeds meer denken dat wij ook al een kleintje hadden moeten hebben. Maar onze tijd gaat nog komen dat weet ik zeker!
Dat weet ik ook zeker, en nee, ik geloof niet dat ik zo ga worden!
Ook ik kan er goed tegen, maar wat je zegt…een hele dag niet!
He meiden
Ik kijk al een tijdje mee op het forum. De ene keer meer dan de andere. Ligt aan mijn bui. Wij zijn inmiddels bijna twee jaar bezig voor een eerste kindje. Twee keer zwanger geweest alleen de eerste keer op medische indicatie een abortus en de tweede keer een miskraam. Met een stop van een half jaar tussend eerste en tweede zwangerschap (kreeg niet eerder toestemming van de artsen) valt het allemaal best mee maar het voelt als zo lang. Met name inderdaad omdat vrienden en familie allemaal wel kinderen hebben of zwanger zijn.
Een vriendin van mij die gaat binnenkort ook voor de tweede. En het is niet dat ik het haar niet gun maar ik hoop toch dat ik eerder zwanger ben. We zijn inmiddels in de tweede ronde na de miskraam (nu ruim vier maanden geleden). We moesten van de gyn een maandje wachten en de tweede maand kreeg ik nog een flinke bloeding tussendoor dus ik tel pas vanaf de derde maand weer. We hopen goed het nieuwe jaar te beginnen, 5 januari is mijn NOD.
Ik wens iedereen alvast een heel vruchtbaar 2007!!!
Ik ben weleens benieuwd of het zo bij ons gaat worden, ik geloof niet dat ik er helemaal onderuit kom met mijn ouders en schoonouders. Maar ook hier moeten we dik een uur rijden naar mijn ouders en dan is erook alleen aandacht voor de kinderen van mijn zus. In het begin vond ik het heel frustrerend nu kan ik me er meestal niet zo druk over maken, he zal er wel bij horen… Ik heb er deze kerst geen last van gehad want we vierden kerst met de schoon en naaste familie bij ons thuis, mijn zus vond dat te ver rijden met 2 kinderen, ik ben benieuwd hoe dat straks gaat als er een kleintje bij ons is, volgens mij moet dan alsnog alles van onze kant komen :wall:
Nou het hoeft niet zo te zijn hoor. Wij hebben vrienden en die proberen echt te voorkomen dat alle aandacht naar de kinderen gaat.
Bij mijn schoonfamilie draait ook alles om de kinderen van mijn zwager en schoonzus, daar wordt je echt moe van. En dat heeft naar mijn idee niets te maken met mijn kinderwens. Het is gewoon niet gezellig als het alleen om die kinderen gaat. Ik hoop toch echt dat dat bij mij straks anders wordt.
Dat ben ik helemaal met je eens mosje, maar ik ken mijn ouders zo langzamerhand…
Leuk dat je mee komt schrijven
Ik vind het gewoon zo jammer…een kindje is erg leuk natuurlijk (ik wil er niet voor niets heel snel een) maar ik vind niet dat wanneer wij bij mijn schoonouders op bezoek gaan dat wij dan helemaal geen aandacht krijgen en die kleine die 3 ochtende in de week bij hun is alleen maar alle aandacht! Dan vind ik het zonde om anderhalf uur te rijden!
Mosje, leuk dat je mee komt schrijven. Succes met het vervullen van jullie wens!
Ja, het blijft lastig he. Maar kinderen vragen natuurlijk ook veel aandacht… nog zo iets waar ik nu allerlei ideeen over heb maar waar het in de praktijk misschien (waarschijnlijk?) heel anders zal gaan.
Bijv. ik heb al vaak gehad dat ik met een vriendin aan het bellen was en dat IK dan continue moest wachten omdat haar dochter om aandacht vroeg (5 jaar…) sorry hoor, maar dan lijkt het me dat zij even moet wachten??? Het is niet zo dat ik uren met haar aan de telefoon zit, juist niet!
Heb het ook al eens in 1 van mijn colums geschreven dat we beiden (vriend en ik) dan fantaseren over de opvoeding, er helemaal geen rekening mee houden wat ons kindje zelf wil en vooral niet wil. :oops: :oops:
Maar vind het wel handig nu mijn zussen enzo te zien waar ik weer van kan leren.
Ik ben er klaar voor!
Ga zo even boven verven. De kamertjes daar moeten nog, we zijn nu met de kamer bezig die we als babykamer bedacht hebben, wel raar om daar bezig te zijn maar ik zal erg mijn best gaan doen!
Verder nog steeds (!!! dag 9 inmiddels ongeveer) ongi, ben er zat van wil weer ‘klussen!’
Tot later
Liefs
Ineke
Oh ja, welkom mosje!
hahaha de telefoon, hoe vaak krijgen jullie het kindje van vriendin of zus aan de telefoon? Ik regelmatig, wel grappig met het kindje van mijn zus zing ik altijd liedjes over de telefoon, volgens mij ben ik bij haar de telefoon tante want zodra de telefoon gaat roept ze " tante kajin"? :mrgreen:
haha lieffffffff ik spreek wendy ook regelmatig voor de foon hoor al vanaf ze baby was brabbelde ze wat :inlove: nu belt ze zelfs als ze echt iets wil weten, of doet het via de spreekknop op msn ook handig.
En ja idd in begin zingen , zelfs als mijn zus haarniet rustig kreeg belde ze en dan ik zingen helemaal lief , nu meer kletsen.
Hoi Dames,
ben hier een poos niet geweest, omdat ik eerst zelf een heleboel op een rij moest zien te krijgen… De frustratie was toegeslagen… Nu gaat het wel weer.
Ben het trouwens helemaal met jullie eens over al die kids. Wij gaan oud en nieuw vieren met onze vriendengroep. Super gezellig en natuurlijk komen alle kids mee (max 8) super leuk, maar ik heb dan echt behoefte aan een ander gespreksonderwerp. Mijn vriend en ik hebben ook afgesproken dat als het te erg wordt, we vertellen dat we bezig zijn, zodat iedereen ook kan begrijpen, dat we even behoefte hebben aan “gewone” gespreksstof…
Verder is mij eisprong weer geweest voor deze ronde. Het wachten is dus weer volop in gang… Als ik eind volgende week ongesteld wordt, moet ik de gyn weer bellen om een afspraak te maken begin februari… Vriendlief en ik hebben het er over gehad, dat we wel willen weten wat alles inhoudt (IUI, IVF etc.) maar dat we nog niet met die hele hormoonbehandelingen willen beginnen. Als IUI kan zonder spuiten etc, dan doen we het misschien wel, anders nog niet. Verder laten we zijn zaad dan weer controleren, weten we weer hoe we er voor staan. Hij slikt op het moment vanalles om zijn zaadproductie te verbeteren, dus misschien zijn er volgende maand minder misvormden…
Nog liever natuurlijk dat ik wel na volgende week de gyn moet bellen, maar dan voor een echo
Veel plezier vanavond allemaal!
Angelbaby, hoop dat je zwanger het nieuwe jaar in zult gaan! Hier is mijn ongi eindelijk over dus dat wordt klussen deze week!! Geen ideen welke cyclusdag ik zit omdat ik al vanaf de operatie bloedde, maar ja, wat is wat en het duurde allemaal erg lang, heb ik anders ook nooit dus. Deze ronde even zonder gyn en wanneer ik weer ongi wordt dan bellen zodat de gyn d.m.v. echo kan kijken aan welke kant een eitje gaat groeien!! Duimen voor links maar weer!!
Liefs
Ineke
Meiden ik hoop echt dat 2007 voor ons een zwangeschap gaat brengen!
Heel veel succes!
Liefs,
Hoop
Meiden, een goed 2007, met veel gezondheid, geluk en liefde!!!
Liefs, Janine
Hoi Allemaal!
Heel veel geluk en liefde in het nieuwe jaar. Ik wens jullie allemaal toe snel mama te worden van een lief kindje!!!
Hier van 't weekend even slikken: komt m’n schoonzusje aandragen met een foto van een echo: ze krijgen een tweede kindje. Slik… echt heel leuk voor hun hoor, maar 'k had liever zelf zo’n foto meegebracht.
M’n NOD kwam eraan, dus voor onszelf weer spannende dagen. En ja hoor, ik was behoorlijk misselijk. Poehh, dat is een klus, hoor, onder 't wakend oog van je schoonfamilie keurig oliebollen en kroketten naar binnen werken, terwijl de geur alleen je al je maag laat omdraaien. Maar goed, kleine hapjes nemen, doorslikken, 't ging allemaal goed. Alleen… op 1 jan kwamen m’n rode vrienden bijna als eerste me een gelukkig nieuw jaar wensen…
Liefs, Sam
Gelukkig nieuwjaar allemaal! We gaan voor al die mooie kindjes dit jaar!
Samantha: Kan het me helemaal voorstellen zeg, dat is geen lekker begin!
Eindelijk is mijn ongi over en hebben we weer (ZONDER VOORBEHOEDSMIDDELEN!!!) geklust. Heerlijk!!! Eindelijk weer een echt klusweek, heb het echt gemist hoor! Heerlijk weer die spanning ookal weet ik dat wanneer het zover is en de NOD er weer aan zit te komen ik daar weer anders over denk.
Balen samantha, dit waren de laatste rode duivels voor jou dit jaar hoor! Moet gewoon!
Angelbaby sterkte deze week!!!
Liefs
Ineke
een vruchtbaar 2007 voor ons allemaal!!!
hoe hebben jullie oud&nieuw beleefd?
hier ging het eigenlijk heel goed in tegenstelling tot vorig jaar waarbij ik me behoorlijk k*voelde.
@sam
wat vervelend je cyclus en je lichaam die je zo in de war maakt en dan ook nog even slikken wanneer je weer een echo onder je neus geschoven krijgt.
dit jaar zijn wij aan de beurt!!!
@ineke
veel klusplezier, hopelijk met een voorspoedige start voor 2007!
super mooi huis zeg!
daar wil ik als klein kindje wel in wonen!
@mosje
welkom hier.
heftig 2keer miskraam, hopelijk is 3 keer scheepsrecht in jou geval.
@angelbaby
fijn dat je weer terug bent, al snap ik best dat je even afstand moest/wilde nemen.
dat hebben we hier allemaal wel eens
hopelijk is de vervolg afspraak voor de gyn niet nodig.
wij hebben deze maand intake voor iui (zonder hormonen) en starten in febr ermee…brrr
wat slikt je hubbie allemaal voor z’n zaad?
op advies van gyn of zelfstandig?
wat was de uitslag van het zaadonderzoek?
bij mijn hubbie zijn veel antistoffen aangetroffen namelijk.
Volgens de gyn kan hij er niets voor doen, maar hij heeft advies gevraagd in een homeopathische winkel. Het “baadt het niet, schaadt het niet” motto. Hij heeft nu multivitamines, zaagbladpalm, gember, ashwagandha en omega-3 capsules(=visolie)
Bij die homeapathische winkeltjes hebben ze een gids waarin staat wat allemaal waarvoor bedoeld is. In de winkel weten ze wat bij elkaar past. Verder moet hij volgens hen zijn reuk in de gaten houden. Wordt die minder, dan zou hij er nog zinktabletten bij kunnen nemen.
De uitslag was trouwens dat hij erg veel zaadcellen aanmaakt, maar dat er redelijk groot deel daarvan (te veel voor de testen) een abnormale vorm heeft. Bij de eerste test waren ze erg langzaam… bij de tweede test was dat wel goed. De gyn gaf hem een 6. Als ze allemaal de goede vorm zouden hebben, had hij een 8 gehad. Volgens hem is een 6 een voldoende en moet het dus geen probleem zijn zwanger te worden… maar we gaan toch echt richting de 2 jaar… In februari wordt het dan weer getest en hopelijk hebben alle pilletjes dan hun werk gedaan
Wat houdt dat IUI nou eigenlijk precies in? Weet dat eigenlijk niet precies en als jij volgende maand al begint, kan je dat mij vast wel uitleggen
Heb trouwens vandaag een besluit genomen, of eigenlijk al in de nieuwjaarsnacht… ik ga pas op mijn eten letten als ik een echte positest vast heb… Nu lette ik er eigenlijk altijd op, daar stop ik nu mee, of ben ik eigenlijk al mee gestopt. Weer gewoon zalm en filet american in de wachtweken. Geeft hopelijk nog meer rust. Eerst weer even voor ons kiezen.
Vorige week zijn we in een babywinkel geweest, om een cadeautje te kopen en toen hebben we al rondgekeken bij alle babykamers, wat er allemaal is etc. Al een paar echt super mooie gezien (ook een aantal echt lelijke :shock: ) Dat is dan wel leuk… en we waren er toch 8)
Wat is dat fijn he, babykamers etc. bekijken. Nu we de kamer boven afgeschilderd hebben heb ik ook zo de neiging om op zoek te gaan naar zo’n leuke oude wieg. Maar wil het lot niet tarten. (zo zeggen ze dat toch?).
Goed dat je gewoon gaat eten angelbaby. Ik drink altijd uit protest een fles wijn leeg wanneer ik weer ongi ben geworden. Verder let ik nu wel op mijn eten maar dat is om af te vallen…
Oud en nieuw was wel leuk maar ik merk dat ik er steeds minder meer mee heb. Had wel veel zin om het nieuwe jaar te starten!
Vind het moment na 0:00uur altijd zo leuk wanneer iedereen op de wereld (ongeveer) met hetzelfde bezig is. Vuurwek afsteken etc. Geeft toch een gevoel van saamhorigheid. (sorry, ben vis van sterrenbeeld = romantisch ingesteld…)
Liefs
Ineke.
Al zwangeren inmiddels???