Zwanger worden van de eerste (deel 5)

Hé Karin,

Ik ben ook druk aan het deuren schilderen… is best veel werk, hé? Voor je alle kanten in de grondverf hebt, dan weer aflakken. Maar erg leuk als he mooi wordt. Gefeliciteerd met je nieuwe baan. En geniet lekker van je vakantie. Heerlijk, joh.

Ineke, wordt je nu woendag geholpen aan je linker eierstok? Sterkte meis, hopen dat er daarna mooie gezonde eitjes vanaf mogen komen. :hug:

Is wel dubbel ja, al bezig met babykamer. Als wij schilderwerk klaar hebben, gaan we denk ik toch ook maar vast bezig. Alleen behangen en schilderen, denk ik. En dan gewoon neutrale kleuren, dan kan het een poos computerkamer blijven als zich geen klein bewonertje aandient…

Bianca, hoop op leuk verjaardagscadeautje voor je!!

Manlief was van 't weekend ziek, terwijl m’n ei er aan zou komen… Gelukkig was ie gisteren weer iets opgeknapt, en had ie gisteravond echt zin in een potje klussen… En m’n temp was vanmorgen nog steeds laag, dus komt ei-sprong dnek ik vandaag of morgen. Wie weet, komt het toch nog goed… :mrgreen:

Liefs, Sam

Ja de deuren worden heel erg mooi, het zijn alleen van die ouderwetse paneeldeuren en ik ben ee pietje precies dus deuren worden in zijn geheel van verf ontdaan en gerestaureerd en opnieuw geschilderd.

Ja, dat is veel werk ja. Wat bedoel je met restaureren? De beschadigingen wefwerken? Doe je dat zelf, opvullen met albastine ofzo?

Wij hebben een moderne paneeldeur, met vier glasplaten erin. Maar die randen en sponningen waren echt irritant, voor je het weet drup je op de verkeerde kant. Grr. Maar nu is ie klaar, vandaag gaat ie erin.

Ben je met de kerst klaar?

Liefs, Sam

he samantha, ik zag dat jij aan het tempen bent? Ik heb het 1 maand gedaan en toen zag ik dat ik eerst een dip kreeg in mijn temp en dat hij daarna langzaam omhoog ging, kan dus ook 1a 2 dagen na je ei zijn…Ik heb zelf daarna ovulatietesten gebruikt, die gaven mij meer duidelijkheid.

Ja, morgen is het zover, ben best zenuwachtig… Bang maar ook hoopvol voor de uitslag.

Hou jullie op de hoogte.

Liefs

Ineke

meis mijn ondertekst staat er weer beetje euhm niet mogend maar pssssssssssssssst

:mrgreen:

hey enneuh wb je column mijn reactie staat in je gastenboek,

:-*

Wij hebben nog paneeldeuren uit de tijd dat ons huis gebouwd is dat zijn de jaren 30. In de jaren 70/ 80 was het modern om daar hardboard platen overheen te plakken, die ben ik er nu aan het afhalen , de lagen verf zijn daardoor niet meer gelijk ( er zitten 5 lagen verf op) en er zit lijm en dertigduizend gaatjes van dekleine spijkertjes in en op zodat ik alles eraf moet bikken en de gaten en beschadegingen moet repareren met vulmiddel, per deur ben je zo 5 werkdagen bezig om ze echt mooi glad en strak te krijgen en in de juiste kleuren uiteraard. Ik heb er nog 4 te gaan…

pffffff, meid, dan ben je nog wel even bezig. Nou ja, is een goede creatieve manier om alle stress van je te laten afglijden. :wink: :wink: Lijkt me gaaf, zeg, een huis uit de jaren dertig. Als we in de toekomst een ander huis willen kopen, gaan we denk ik ook naar zoiets kijken. Heeft gewoon echt een mooie sfeer. Hebben jullie nog andere authentieke dingen, zoals glas-in-lood- ruitjes, ofzo? Lekker dat je nu vakantie hebt, heb je daar mooi de tijd voor? Ik moet het meeste in de avonduren doen, of 's zaterdags. Op zich prima, maar dan gaat het niet zo hard. Wij hebben trouwens gewoon een huis uit de jaren 70. Maar de vorige bewoners hadden het echt verwaarloosd, dus zijn we het van onder tot boven aan het opknappen. Daar waren we juist ook voor gevallen, maar ja, dan ben je nog wel een poosje zoet.

Liefs, Sam

P.s.

Dat je nog steeds niet overspannen bent (zoals je schreef) betekend volgens mij gewoon dat je een kanjer bent! :lol:

he meiden,

Kom even zeggen dat ik na de operatie gisteren ook gisteren alweer thuis gekomen ben! We moesten lang wachten op de uitslag maar…Alles is goed!!! Dat wil zeggen, mijn (enige) linkereileider is goed, GEEN endometriose en de cyste is verwijderd.

Het moet nog wat doordringen, had niet zulk goed nieuws verwacht eigenlijk!

Voel me lichamelijk aardig goed en kan gaan genieten van de komende feestdagen, vrije dagen!

Liefs

Ineke

He Ineke wat een goed nieuws, ik hoop voor je dat alles nu zo snel mogelijk gaat en dat je volgend jaar kerst nmet z’n 3tjes kan vieren

Ineke, fijn dat je alweer thuis bent met goed nieuws!

En ik sluit me helemaal bij Karin aan wat betreft de kerst volgend jaar :wink:

Heey meiden,

hier ben ik weer es!

Hoe gaat het met jullie? Al zin in de kerst of moeten er ook een paar werken? Ik in ieder geval wel.

Gisteren naar de gyn geweest. Vorige week ben ik ongesteld geweest.

Dus ik kreeg een echo om te zien of er eitjes waren. Gister was cd 10 maar er was nog niks te zien. Nu moet ik 4 januari bloed prikken om te kijken of er een eisprong is geweest. 9 januari hoor ik de uitslag. Dan kan ik even wachten tot ik weer ongesteld wordt, en dan mag ik weer met clomid beginnen. Ik heb voor mezelf zo iets van: als ik 20 januari nog niet ongesteld ben, doe ik eerst een test en dan moet ik het eerst nog weer opwekken met primolut. In ieder geval moet ik dan weer cd 21 bloed laten prikken.

hehe wat een toestand!

ik ga er weer van tussen, druk druk en mijn schoonmoeder ligt in het zh, en dan nog boodschappen voor de kerst doen…

Meiden, een ontzettend toffe kerst!

Liefs, Janine

Meiden hele fijne, gezellige en vruchtbare kerstdagen toegewenst!

en dan hopen we in 2007 allemaal zwanger hier te zijn!!!

@ ineke

fijn dat de operatie zo goed verlopen is en dat de uitslag ook goed is!

beterschap en hopelijk ben je snel weer helemaal op de been!

@ janine

vervelend dat er nog niets te zien was qua eitje, maar kan dat ook nog komen, bijv in geval wanneer je een late eisprong hebt?

ik duim voor je dat in jan. wel een eisprong is geweest en je weer zwanger bent!!!

Ineke, wat fijn zeg dat je weer thuis bent! Lekker thuis kerstvieren… met het goede nieuws in je achterhoofd! Echt heerlijk voor je!!

Hé Jeanine, leuk je hier weer eens te zien. Inderdaad best een gedoe voor je. Nooit geweten trouwens dat je aan je bloed kan zien of er een eisprong is geweest. Testen ze dan op bepaalde hormonen, ofzo? Mag je tussendoor wel gewoon proberen zwanger te raken, of moet je daar mee wachten tot de uitslag? Lijkt me vermoeiend, die hele medische mallemolen… Maar 't is voor het goede doel, moet je maar denken. Heel veel succes, meid.

Alle forumvriedinnetjes: hele fijne kerstdagen!!

Veel liefs,

Sam

He meiden,

Vandaag cyclusdag 1 van nieuwe ronde!!! Volgende week maar es bellen of de gyn er is of vakantie heeft. Anders ga ik toch maar even langs voor een echo om te kijken aan welke kant het eitje gaat springen!! Gyn zei dat ik moest komen maar ik had eers zoiets van laat deze ronde maar even zonder medisch cirucus maar ben toch benieuwd natuurlijk!

Gaat verder goed, wel wat last van mijn spieren, wat grieperig geloof ik. Huiskje bijna aan kant voor de kerst, boodschapjes in huis. Vanavond voor het eerst lekker een avondje weer met z’n 2-tjes. Veel bezoek enzo gehad, lief hoor maar ook wel even weer lekker samen. hahaha.

Jullie allemaal ook fijne dagen.

Komen vast nog wel even weer langs van te voren.

liefs

Ineke

@Samantha24 wrote:

pffffff, meid, dan ben je nog wel even bezig. Nou ja, is een goede creatieve manier om alle stress van je te laten afglijden. :wink: :wink: Lijkt me gaaf, zeg, een huis uit de jaren dertig. Als we in de toekomst een ander huis willen kopen, gaan we denk ik ook naar zoiets kijken. Heeft gewoon echt een mooie sfeer. Hebben jullie nog andere authentieke dingen, zoals glas-in-lood- ruitjes, ofzo? Lekker dat je nu vakantie hebt, heb je daar mooi de tijd voor? Ik moet het meeste in de avonduren doen, of 's zaterdags. Op zich prima, maar dan gaat het niet zo hard. Wij hebben trouwens gewoon een huis uit de jaren 70. Maar de vorige bewoners hadden het echt verwaarloosd, dus zijn we het van onder tot boven aan het opknappen. Daar waren we juist ook voor gevallen, maar ja, dan ben je nog wel een poosje zoet.

Liefs, Sam

P.s.

Dat je nog steeds niet overspannen bent (zoals je schreef) betekend volgens mij gewoon dat je een kanjer bent! :lol:

Hi Sam,

Het plafon is nog authentiek zit er nog 1 glas in loodruitje boven de voordeur de deuren en verder kan je het aan de vormen/ indeling van het huis zien dat het oud is. Wij knappen het modern op met een klasieke knipoog.

W.t.b. jou huis, als het in de jaren 70 voor het laatst opgeknat is kan ik mee voorstellen dat er nog heel veel werk aan te doen is, voordeel van zo’n huis is dat het vaak lekker groot en ruim opgezet is. En ja ik ga volgende keer ook weer voor het opknappen van een oud(er) huis, het kost veel tijd maar dan heb je wel een huis dat naar jou smaak is en wat ik belangrijk vind is dat het huis al een geschiedenis heeft waardoor het wmb meer leeft.

en de p.s. Thanx :oops:

hey kletsers ik ken julie helemaal niet volgen joh ihhi ik lees vbinnenkortbij , heb nu geen zin in alles lezen maar komtgauw hoor

jullie alle liefs van hier :-*

Hoi allemaal, fijne kerst gehad iedereen? Ik wel, heerlijk.

Mooi Karin, zo’n authentiek plafond. Zeker met ornamenten? Leuk dat jullie het modern inrichten. Heel veel mensen vinden dat je zo’n huis klassiek moet inrichten, maar dat vind ik altijd een beetje onzin. Door contrasten komen de oude elementen juist goed tot hun recht. Wij hebben inderdaad een heerlijk ruim huis. Van de buitenkant niet echt leuk, maar van binnen super. En daar woon je tenslotte, dus vind ik het voorlopig prima zo. Soms zit ik voor de gein even op internet te kijken naar oude twee-onder-een-kap huizen, maar qua ruimte gaan we er dan bijna altijd op achteruit. Maar goed, wie weet worden we ooit een keer verliefd op zoiets…

Veel succes trouwens zometeen met je nieuwe baan. Moet je 2 jan gelijk beginnen?

Ha, ha, Bianca, volgens mij ben jij de grootste kletserd… :wink: Ik ben op het hele forum nog geen andere KoK-kanjer tegengekomen… :lol:

Ineke, hoe gaat het? Ben je al weer helemaal opgeknapt? Ben je nog voor een echo geweest? O nee, 't is natuurlijk net kerst geweest. Ga je nog bellen voor een echo? Zien ze dat dan voordat ie gaat springen of pas erna?

Linkie, waar zit jij ergens met je cyclus? Wanneer is je NOD? Hier op dag 23, vorige week had ik opeens één piepklein druppeltje bloed. Heb ik écht nog nooooooooooit gehad. Even opgezocht op internet, zou inderdaad innestelingsbloed kunnen zijn. Maar ja, vanmorgen ging temp naar beneden, en ook opeens menstruatiepijn. Véél te vroeg, en het gekke is dat het nu weer weg is. Dat heb ik ook nog nooit gehad… zucht, ik snap er echt even niks meer van…

Liefs, Sam

He, hier ook een fijne kerst gehad. Had alleen verwacht dat ik me na de goede uitslag van de operatie super blij zou voelen, tuurlijk ben ik heel blij maar toch blijft het feit dat we al 2x kerst verwacht hadden als gezinnetje en dat we nu dus nog steeds met z’n tweeen zijn…

Maar lekker kerst gevierd met familie enzo. Kerstavond mijn ouders uitgenodigd, de 2e kerstdag zouden mijn zussen en broer bij mijn ouders komen met alle kinderen en we hebben er dit jaar voor gekozen daar niet aan mee te doen. Is te confronterend, en te druk…alles draait dan om de kinderen.

Kan het prima verder met ze vinden hoor maar wanneer iedereen bij elkaar is. Incl. 6 weken oude zoontje van mijn jongste zus en andere zus die hoogzwanger is…

nee sam, heb geen afspraak gemaakt voor deze maand. Willen dat volgende maand weer oppakken. Ben ook nog steeds heftig ongesteld. pffff. Zal er wel bij horen.

Over verbouwen gesproken, wij hebben net ons huis verbouwd. Alleen de slaapkamers boven moeten nog. We hebben een arbeidershuis waar we een stuk bij aangebouwd hebben. Onze inrichting is landelijk/engels. Voelen we ons heerlijk in thuis. Echt zo super fijn thuis komen in je eigen huis die helemaal naar je zin is!

Ga zo even uit lunchen met mijn schoonzus, nog even genieten dat we geen rekening hoeven houden met middagslaapjes…zucht

Liefs

Ineke

Foto van ons huis…

Hey Ineke, wat een mooi huis!!!

Kan me voorstellen dat je even geen zin had om met al die kids in een huis de kerst door te brengen, bij mijn schoonfamilie is er maar 1 en dan baal ik al enorm, het doet pijn en het kind krijgt naar mijn idee iets teveel aandacht. Wij reizen ruim anderhalf uur om daar de kerst door te brengen en ze zien je totaal niet staan wanneer die kleine er ook is!

Liefs,

Hoop