Zwanger worden van de eerste (deel 5)

@–Angel- wrote:

Me vriend en ik zijn nu net 10 maanden bezig om

zwanger te worden.

Maar idd ik zie of hoor steeds meer mensen om me heen

zeggen van jaaaa ik ben zwanger en als je dat hoort dan

denk ik wel eens bij mezelf van ja waarom hun wel in 1 keer

En ik niet :?




Nou, idd, bij de mensen om je heen lijkt het allemaal zo makkelijk te gaan, maar goed, het is natuurlijk wel de buitenkant. Daarom ben ik ook zo blij met dit forum, dan hoor teminste eens de andere kant van de medaille en niet allemaal van die roze-wolk verhalen.

Wij zijn nu met ronde 9 bezig, maar vergeleken met een heleboel mensen hier vind ik toch wel dat we nog niet zo heel veel te klagen hebben.

Maarre, heel veel succes.



Groetjes, Sam

Wat fijn daqt je een regelmatige cycles hebt ik ben was de 18e september voor het laatst ongi en nu nog steeds niet geweest zo vervelend.ga morgen even naar de huisarts even wat vragen stellen heb inmiddels al teunisbloemolie gehaald hoopt dat het helpt de cycles regematig te krijgen.heb net maar even een test gedaan voor de zekerheid. maar 1 streepje. maar dat had ik wel verwacht. ik kan niet wa :-* chten tot er over een tijdje twee streepjes zullen staan zou zo super zijn!!!hoop zo dat het lukt je weet immers maar nooit. Groetjes

samantha

thanx voor je lieve woorden :-*



puck

wat vervelend dat je ongi niet op gang komt.



ik ben benieuwd hoe het verder met iedereen is.

hoop, dominique, janine, sherreke en angelbaby hoe is het met jullie???

Jensie en Nette hoe gaat het met jullie zwangerschap?



fijn weekend!

@linkie wrote:

karin

leuk dat je ook weer wat meer hier komt meekletsen

je wilde toch een tijdje wat afstand nemen?

is dat gelukt?


Het is gelukt om overal wat meer afstand van te nemen, komt o.a. doordat ik afgelopen half jaar heb moeten herstellen van mijn ongeluk en mijn werk niet helemaal lekker loopt, daardoor komt de wens iets meer op de achtergrond te staan, mijn huidige leven heeft even de aandacht nodig . Heb nog steeds de hoop dat ik “gewoon” spontaan zwanger raak, of dat een wassen neus is of werkelijkheid dat weet ik niet maar het geeft me wel rust. Verder druk met man in conclaaf wanneer er toch een arts ingeschakeld moet worden, we zijn nu ruim 1 1/2 jaar bezig met tot nu toe geen resultaat, vind het wel erg moeilijk om de keuze te maken hulp in te roepen, herkenbaar voor jullie?



@Sam; Prettig dat meer mensen de symptomen va een vrouw die zwanger wil worden herkent :smiley: , voel me gelijk een stuk minder alleen en raar in het hele verhaal!!!

Weer een teleurstelling vannacht. Weer ongesteld geworden. Ik ben dat zo zat! Elke maand weer die hoop en dan elke maand weer die teleurstelling dat het weer niet is gelukt. En de gyn maar zeggen. Het komt goed, jullie zijn gezond. Je kan gewoon zwanger worden. Merk er nog niet veel van!



kortom ik baal!

Hé Angelbaby! Wat vervelend voor je! Ongesteld worden is nooit leuk, maar als je zo graag zwanger wilt worden, is het helemaal vreselijk. Echt balen, ja.

Ik was vorige week ook weer oni geworden (na vijf dagen over tijd), maar na een dipje ben ik er weer redelijk overheen. Maar er zijn ook momenten dat je er zó moe van wordt. Dat wachten, de hoop, en dan de terleustelling is soms echt slopend… Daar wordt je zo moe van…



Voor mezelf helpt het om het een beetje te relativeren. De wereld bestaat nu eenmaal uit meer dan baby’s en kinderwagens. En een miskraam of doodgeboren kindje is erger.

Enneh… als het wel zover is, ben je er door deze terleurstellingen extra blij mee!

Kop op, meid, vooruit kijken: op naar de volgende ronde!



Heel veel succes.



Liefs, Sam

Karin schreef:

Het is gelukt om overal wat meer afstand van te nemen, komt o.a. doordat ik afgelopen half jaar heb moeten herstellen van mijn ongeluk en mijn werk niet helemaal lekker loopt, daardoor komt de wens iets meer op de achtergrond te staan, mijn huidige leven heeft even de aandacht nodig .


Hé Karin, goed zeg dat je daar de tijd en de aandacht voor neemt. Misschien raak je wel spontaan zwanger als je er even minder op gefocust bent.
Toevallig hadden manlief en ik het er gisteren nog even over, wanneer we evt naar gyn ofzo zou willen. Het liefst proberen we het zo lang mogelijk zelf. Ik ben bang dat al dat medisch gedoe meer druk en stress geeft dan resultaat. Maar goed, misschien piep ik over een jaartje wel anders...

@ Angelbaby: balen dat je ongi geworden bent, het was je gegegunt dat het anders geweest zou zijn.



@ Sam; Ik ben er van overtuigd dat als er rust in ons huisje is, de beeb zich vanzelf aan meld, daar moet alleen nog wat orde op zaken voor worden gesteld.

Hoi meiden,



Dat is weer een tijdje geleden.



Allereerst heet ik de nieuwelingen welkom!



Er is natuurlijk zoveel getikt sinds mijn laatste berichtje, ik kan ze niet allemaal lezen, dus wordt dit een ego berichtje.



Met mij gaat alles goed. Ik heb inmiddels wat bloed verloren sinds de curretage, maar om het nou een ongesteldheid te noemen… geen idee. Verder gaat het leven door, dus alles is weer zoals het vroeger ook gewoon ging.



21 december moet ik pas weer bij de gyn komen, hopelijk krijgen we dan weer clomid voorgeschreven!



Liefs, Janine

Hoi Janine, dank je voor welkoming.

Uit je verhaal begrijp ik dat je een MK hebt gehad? Wat erg voor je. Fijn dat het nu weer goed met je gaat. En wat een mooi gedichtje staat er onder je naam.



Groetjes, Sam

He Janine,

Ik hoop met je mee dat je weer clomid voorgeschreven krijgt, maar nog beter is om gelijk zwanger te worden niet? Ik heb weleens gehoord dat als je eenmaal zwanger geweest bent je dan weer sneller zwanger raakt, weet niet of het een fabeltje is maar ik hoop het voor je.

janine

goed om te lezen dat je het weer goed met je gaat.

wat karin schreef over weer sneller zwanger raken heb ik ook wel gehoord dus hopelijk is dat bij jou ook het geval, ik gun het je van harte!!!

maar waarom pas 21 dec. weer naar de gyn?



karin

fijn dat je ook afstand hebt kunnen nemen, ik merk dat dat toch wel een hoop rust oplevert bij mij.

ik kan de teleurstellingen nu veel beter aan dan in het begin van ‘proberen’.

je voelt vanzelf wel wanneer je er klaar voor bent om naar de ha/gyn te gaan.



angelbaby

ik herken je frustraties meid!

vooral de goed bedoelde opmerking het komt wel goed…

ja ja dat moeten wij allemaal nog maar afwachten hier.



sam

ships na 5 dagen overtijd toch ongi, dan maar beter gelijk op de juiste dag vind ik altijd want anders zit je nog langer in onzekerheid en begin je nog meer te hopen.



hier dient de ongi zich ook weer aan met donkere afscheiding dus het zal morgen wel doorzetten…

Ik kom weer even koekeloeren, hier nog altijd niets…

Succes iedereen ! :slight_smile:

Beetje raar,maar ik voelde me niet echt zwanger meer… Heb daarom vanavond een extra test gedaan zodat mijn onzekerheden wat gesust werden… Vorige keer had ik een test van kruidvat. Ik had een dikke vette tweede streep. Nu heb ik er eentje van de etos gehaald en had een licht blauw streepje… Wel 2 hoor dat wel. Maar niet zo dik als de eerste keer. Ligt dit aan de test of is er iets mis?? Ik heb wel eens verhalen gehoord van mensen die een licht streepje hadden omdat ze een miskraam hadden… Maak ik me nu voor niets zorgen? Volgende week heb ik pas een afspraak met de vroedvrouw…

Heey meiden,



Samantha, ik heb inderdaad een miskraam gehad. En dat gedichtje is een refrein van een liedje van Nick en Simon, vaarwel verleden. Ken je die??



Manja, streep is een streep, hoe (on)duidelijk deze ook is. Probeer anders de clearblue digitaal!



Linkie en Karin… hoe is het??



Liefs, Janine

@linkie wrote:



ik herken je frustraties meid!

vooral de goed bedoelde opmerking het komt wel goed…

ja ja dat moeten wij allemaal nog maar afwachten hier.




Hé Linkie, vind je het vervelend als dat tegen je gezegd wordt? Ik roep dat zelf namelijk ook nogal eens, maar als mensen daar nou net niet op zitten te wachten, is dat niet zo handig…

Zijn er meer die dat niet prettig vinden?



Janine, wat erg voor je. Dat liedje ken ik trouwens niet, maar de inhoud sprak me wel erg aan. Niet achterom kijken, maar vooruit kijken.



Kaela, jij ook succes meid.



Karin25, is de rust al een beetje weergekeerd in jullie huisje? Is iid erg belangrijk, ook voor jezelf.



Liefs, Sam

hai sam

ik vind het vooral vervelend wanneer mensen die zelf al zwanger zijn zeggen dat het bij ons ook wel goed komt.

dat is wel heel lief bedoelt dat snap ik wel maar aan de andere kant is het volgens mij soms ook wel een beetje hun eigen schuldgevoel wegpraten.

tuurlijk ben ik zelf ook wel positief gestemd en ga ik er vanuit dat het ooit een keer gaat lukken maar soms doet die opmerking wel pijn. ’

niet zozeer hier op het forum hoor maar meer in contact met de mensen om me heen.

iemand die dit ook herkent?



hai manja

hoe is het nu?

een streep is idd een streep!



afgelopen maandag uitslag gehad van 2e zaadonderzoek: 102 milj. zaadcellen maar nog steeds ook antistoffen al was wel een type daarvan afgenomen.

advies is starten met IUI in januari en dat gaan we dan ook doen…brrr…spannend!

linkie wrote:
hai sam
ik vind het vooral vervelend wanneer mensen die zelf al zwanger zijn zeggen dat het bij ons ook wel goed komt.
dat is wel heel lief bedoelt dat snap ik wel maar aan de andere kant is het volgens mij soms ook wel een beetje hun eigen schuldgevoel wegpraten.
tuurlijk ben ik zelf ook wel positief gestemd en ga ik er vanuit dat het ooit een keer gaat lukken maar soms doet die opmerking wel pijn. '
niet zozeer hier op het forum hoor maar meer in contact met de mensen om me heen.
iemand die dit ook herkent?
Quote:
Heel herkenbaar Linkie en voor de mensen het roepen het komt wel goed een heel gevaarlijk antwoord want als je nou eens niet zwanger zou kunnen worden???
Ik duim voor je in januari, kan me voorstellen dat je de IUI spannend vind

@sam; ons huis is nu nog een puinhoop maar het einde is in zicht en met een beetje geluk zijn we voor kerst klaar :dance:

Okay, Linkie, ben weer beetje gerustgesteld… :lol: Inderdaad, als zwangere mensen het zeggen klinkt het al snel als dooddoener.

Voor mezelf, en dus ook voor anderen, vind ik het altijd belangrijk de moed erin te houden. Ik heb al behoorlijk wat tegenslagen gehad in m´n leven, ben ook depressief geweest, en dat wil ik absoluut niet meer (en dat gun ik ook echt niemand!)’ . Dus, ben ik nu behoorlijk strijdlustig, zo van ´mij krijgen ze niet klein´. Gisteren weer ongesteld geworden, en dat is echt niet leuk. Maar ´k sprak ´toevallig´ net een collega, bij haar moesten ze vorige week het vruchtje weghalen. En dan ben ik toch weer blij dat me dát niet is overkomen. Ik probeer het altijd van de positieve kant te bekijken, het kan altijd erger. En probeer ik ook op die manier anderen op te peppen. Snap je?



Wat is trouwens IUI?



Hé Karin, zou leuk zijn, zeg, als met kerst je huisje klaar is. Succes hoor. Is je buikhuisje ook klaar voor een nieuwe bewoner? :lol:

Wanneer is je NOD?



Liefs, Sam

Hoi meiden,



Mag ik bij jullie meekletsen? Zat vaak op het forum ‘zwanger worden na een miskraam’, maar opeens waren daar veel meiden weer zwanger en nu wordt er amper gepost. :cry: :cry:

Ik ben dus Ineke, 31 jaar en al 2 jaar aan het proberen zwanger te worden, ook al 2 keer gelukt. 1x ging het na 6 weken mis, 8 maanden later weer zwanger maar bleek het in mijn rechtereileider te zitten. Deze werd ook operatief verwijderd.

Nu wordt ik waarschijnlijk de 20e geopereerd aan een custe in mijn linkereierstok. Kortom veel onzekerheid! Wil zo graag duidelijkheid over hoe het met mijn linkereileider is, en hoe het er verder van binnen uitziet, en dan die cyste natuurlijk. pfff. nog 2 weken geduld. Als het inderdaad de 20e is want heb hiervan nog geen officeel bericht. Morgen maar weer bellen.



Groetjes

Ineke