Zwanger worden van de eerste (deel 5)

Vanmorgen mijn baarmoederfoto gehad en gelukkig was alles goed. Kon zelf meekijken op het scherm en zag dus ook de vloeistof door mijn 2 eileiders gaan.



Onderzoek viel me erg mee. Had me er erg zenuwachtig voor gemaakt. Prettig voelde het niet, maar echt pijn deed het misschien 2 seconde. Dat is wel te overzien…



Moet 31 oktober weer bij de gyn komen. Dan ook de uitslag van het ingeleverde zaad van mijn vriend.

gelukkig dat dit eerste al goed is!!!





nu hopen dat de rest ook goed is!!

trouwring

welkom hier!

welke klachten heb je op t moment allemaal?



angelbaby

gelukkig dat de baarmoederfoto je erg is meegevallen en dat alles ook goed was/is!!!



kaela

ik heb geen idee hoe en wat met teunisbloemcapsules, misschien iemand anders op een ander topic?



dominique

ik heb ook pas rond dag 16-18 mij eisprong dus je bent niet de enige met een late eisprong.

wat betekend lichte stralenkrans?

en geen insulineresistentie?



Hier gaat het op zich wel goed.

Ik was deze maand een paar dagen overtijd en begon dus bijna hoop te krijgen dat het nu dan toch nog op de natuurlijke manier gelukt was, maar helaas gistermiddag toch ongi geworden.

Ik had besloten anders vanochtend te gaan testen maar dat was dus helaas niet nodig.

Baalde natuurlijk wel even maar dat is nu wel weer klaar.

Ik baalde vooral omdat ik juist heel veel rust op dit gebied had gevonden en door over tijd te zijn ben je er toch weer veel meer mee bezig.

Ik had in die dagen dat ik over tijd was lasten van steken en een soms wat vervelend gevoel in mijn buik, misschien dat er toch wel een eitje bevrucht was maar niet goed genesteld heeft of zo iets???

Herkent iemand dit?

elke zaterdag vreselijk hoofpijn…



heel zweverig… veel last van zoals ik het kan omschrijven steken in mij zij… alleen dan iets hoger…



gewoon net alsof er aan iets getrokken word in mijn buik

@angelbaby wrote:

Ik zie ook erg op tegen die foto… heb er nog niets over gelezen waarin staat “viel wel mee” of zoiets. Ga echt vooral al paracetamol slikken, dat raadde de gyn me aan.



Ik zie er daarnaast ook gewoon erg tegenop, omdat we zo ver gekomen zijn, dat ze dat soort foto’s etc gaan maken. We hadden gewoon al lang zwanger moeten zijn! Maar ja, dat is dus nou net niet zo. Heb echt een beetje het gevoel dat we nu echt met de mmm beginnen en dat het zonder dus blijkbaar echt niet lukt…




Hoi Hoi,



Heb even een klein vraagje misschien wel een hele rare vraag

maar ik en me vriend zijn ook bezig om zwanger te worden voor de eerste keer dus heb er niet zo heel veel verstand van allemaal :oops: Maar nu lees ik net dat jij een baarmoederfoto moet laten maken

Zou je me misschien kunnen en willen zeggen wat dat eigenlijk is

z’n foto ?? :oops: Misschien is het raar dat ik het niet weet hoor.



Hoop iets van je te horen bedankt alvast :-* --Angel-

Je laat een baarmoederfoto maken om te kijken of beide eileiders aanwezig zijn en open in verbinding staan met je baarmoeder. Dus eigenlijk of het sperma van je man ook daadwerkelijk bij de eicel kan komen en de eicel ook echt bij de baarmoeder. Verder kunnen ze erop zien of je baarmoeder geen rare vormen heeft of zoiets dergelijks.

Hey allemaal!



@Angelbaby: fijn dat je de jouwe ook goed is gegaan!! Ik had wel een dag of 4 napijn, maar wel uit te houden. En weefselverlies. En jij?



@Linkie: kralenkrans: meerdere cystes op een rij in de eierstokken, wellicht duidend op PCO. Bij PCO hebben de vrouwen vaak ook insulineresistentie, dus daar ben ik op getest (maar dat heb ik dus niet). Ik heb ook niet een echte kralenkrans, maar soort van het begin ervan (een stuk of 4-5 cystes per eierstok).



Dus jij hebt ook een late eisprong! Bij mij ongeveer dag 18/19 en dan dag 28/29 ongi.

Doet de gyn er bij jou wat aan?



Liefs Dominique

@angelbaby wrote:

Je laat een baarmoederfoto maken om te kijken of beide eileiders aanwezig zijn en open in verbinding staan met je baarmoeder. Dus eigenlijk of het sperma van je man ook daadwerkelijk bij de eicel kan komen en de eicel ook echt bij de baarmoeder. Verder kunnen ze erop zien of je baarmoeder geen rare vormen heeft of zoiets dergelijks.




Oke dank je sorry dat ik het vroeg maar was gewoon nieuwsgierig wat het precies in hield :oops:



Ik heb vorige week een inwendige echo gehad bij de verloskundige en volgens haar was alles goed.



Veel Succes En Sterkte :thumbup:

Die echo’s heb ik een half jaar geleden al gehad. Dit is weer een stap verder.



Dinsdag moet ik weer terug en wordt alles weer besproken en krijgen we ook de uitslag van het tweede onderzoek van mijn vriends zwemmers. De vorige keer waren die in de test uit het potje wat te traag, maar tijdens de samenlevingstest goed. Hoop dat ze nu ook in het potje meteen goed zijn…

@angelbaby wrote:

Die echo’s heb ik een half jaar geleden al gehad. Dit is weer een stap verder.



Dinsdag moet ik weer terug en wordt alles weer besproken en krijgen we ook de uitslag van het tweede onderzoek van mijn vriends zwemmers. De vorige keer waren die in de test uit het potje wat te traag, maar tijdens de samenlevingstest goed. Hoop dat ze nu ook in het potje meteen goed zijn…




Oke Hoop ook voor jullie dat alles goed is :thumbup:



Heel Veel Sterkte :kaars:

Geloof dat ik mijn zusje een beetje boos gemaakt heb… :shifty:

Wij zijn al 1 1/2 bezig een kindje te krijgen, maar helaas tot nog toe niet gelukt, mijn zus was beide keren in 1x zwanger. Heel erg fijn voor haar want ik gun niemand die ellende waar wij af en toe door heen moeten gaan. Nou zei ik dat ik het zwanger worden/ zijn 100.000x meer ben gaan waarderen dan als ik in 1x zwanger zou worden. AUw dat was tegen het zere been van mijn zus. Zij vond dat ze het net zo waardeerde en een wonder vond dan als ze 1 1/2 jaar later en met veel moeite zwanger geworden zou zijn en vond mijn opmerking helemaal nergens op slaan.

Ik zei toen dat zij niet kan weten wat ik meemaakte omdat ze dat nog nooit meegemaakt had dus zich ook niet in kon leven en nou is ze boos…

ik denk dat jou zus zich moet proberen in te leven in mensen die meer moeite hebben met zwanger worden!1



ik realiseer me nu pas, ndat er veel mensen in mijn buurt zwange werden en ik niet, hoeveel aandacht enzo minder krijgt dan wel zwangere mensen!!

Me vriend en ik zijn nu net 10 maanden bezig om

zwanger te worden.

Maar idd ik zie of hoor steeds meer mensen om me heen

zeggen van jaaaa ik ben zwanger en als je dat hoort dan

denk ik wel eens bij mezelf van ja waarom hun wel in 1 keer

En ik niet :? dan zeg je van ben blij voor je en dat ben ik dan

ook en ja als je zegt van ben al lang bezig om zwanger te worden

bijvoorbeeld dan zeggen ze van oww je hebt nog tijd genoeg

het komt allemaal vanzelf wel.Maar dan denk ik soms diep van

binnen jah jullie hebben makkelijk kletsen jullie zijn snel zwanger

enzo dus sommige mensen en dan zeg ik sommige mensen die

vinden het allemaal best en die voelen dan niet hoe wij ons voelen :oops:



Maar ja we blijven het volhouden we hopen dat we snel zwanger zijn

En hoop ook voor jullie (die dit lezen) dat jullie snel zwanger

zijn :vlinder:

dominique

fijn dat de hsg goed was en meeviel!

weer een stap verder.

mijn gyn heeft het nu nog niet over gehad dat ik een late eisprong heb maar misschien dat dat verandert wanneer we voor IUI gaan?

zo’n stralenkrans kun je denk ik op een inwendige echo zien of niet?

ik heb geen inwendige echo gehad, wel inwendig onderzoek en toen zag alles er goed uit.



trouwring

je bent al 6 dagen over tijd zag ik…spannend!

al een test gedaan???

ik hoop voor je dat het zover is, het is weer tijd voor een nieuwe zwangere hier!



angelbaby

hopelijk een + uitslag van het zaad komende dinsdag!



karin en angel

jullie verhalen zijn heel herkenbaar en ik denk zeker dat vrouwen die niet in dezelfde positie hebben gezeten toch niet precies weten hoe dit allemaal voelt.

ze kunnen zich er wel een voorstelling van maken maar dat is toch anders dan de werkelijkheid.



na 2 dagen een dip te hebben gehad, voel ik me nu wel weer goed gelukkig.

hou niet van die rara fratsen dan maar gewoon op tijd ongi hoor!

maar ja misschien is er iets mis gegaan met de innesteling en was het daarom later?

@linkie wrote:

dominique

fijn dat de hsg goed was en meeviel!

weer een stap verder.

mijn gyn heeft het nu nog niet over gehad dat ik een late eisprong heb maar misschien dat dat verandert wanneer we voor IUI gaan?

zo’n stralenkrans kun je denk ik op een inwendige echo zien of niet?

ik heb geen inwendige echo gehad, wel inwendig onderzoek en toen zag alles er goed uit.




Hey Linkie,



Jij hebt ook een late eisprong dus? Mijn gyn gaat eerst alles na, alvorens hij een plan van aanpak maakt.

De stralenkrans kun je inderdaad zien bij een inwendige echo. Heb je die nog niet gehad? Die werd bij mij gelijk bij het eerste bezoek gedaan: inwendig onderzoek, inwendige echo, baarmoeder voelen, uitstrijkje en chlamydia-test. Allemaal bij het 1e bezoek! :shock:



Liefs Dominique

@linkie wrote:





trouwring

je bent al 6 dagen over tijd zag ik…spannend!

al een test gedaan???

ik hoop voor je dat het zover is, het is weer tijd voor een nieuwe zwangere hier!

?




jeps… zonder resultaat, terwijl mijn lichaam nog steeds iets anders aangeeft…



k weet dus nu totaal niet waar ik aan toe ben… :cry:

Hey trouwring,



Laat je niet gek maken door je eigen lijf!!! ( ben ik ook goed in hoor) Probeer rationeel te zijn door te denken dat je niet zwanger bent, ik weet dat het emotioneel niet mee zal vallen maar als je je re in mee laat trekken dan wortd je gek ( tenminste ikke wel)

Ik heb het eerste jaar hele rara cyclussen gehad varierend van 38 tot 28 dagen, voorheen was ik altijd keurig 28 dagen. Ik kon me als ik over de 28 dagen was zo ontzettend verliezen in het idee dat ik zwangers was ( ik had in mijn gedachten al iedereen verteld dat ik zwanger was en al kinderkamers uitgezocht etc.) dat ik zo ongelovelijk veel testen gebruikt heb dat ik beter aandelen in de clear blue had kunnen kopen en iedre keer als een test negatief was zat ik weer in zak en as. Inmiddels heb ik sinds juli weer een keurige cycus van 29 dagen, ( vorige maand 31 maar toen heb ik veel spanning gehad en dat heeft ws invloed op mijn cyclus) Ik heb met mijzelf de afspraak gemaakt dat ik mag pas testen als ik na 42 dagen niet ongesteld geworden ben. Tot nu toe werkt dit voor mij heel fijn en ben ik een stuk rustiger geworden. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

:-*

Karin

trouwring

het is nog steeds erg spannend bij jou zie ik want je banner geeft inmiddels al 16 dagen over tijd aan…aaaarggg

al voor een bloedtest bij de dokter geweest?

ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt.

nog steeds ook lichamelijke klachten?

heel veel suc6!



karin

leuk dat je ook weer wat meer hier komt meekletsen

je wilde toch een tijdje wat afstand nemen?

is dat gelukt?



en hoe is het met de andere dames hier??



hier alles wel goed, druk met vanalles en nog wat en ik kan mijn zinnen nog steeds goed verzetten…heerlijk!

2e keer zaad is ingeleverd dus over een aantal weken krijgen we weer bericht hierover al ga ik uit van dezefde kwaliteit (antistoffen).

Hoi Karin, ik denk dat je zus helemaal niet kan weten of ze inderdaad net zo blij mee is dan na 1,5 jaar, simpelweg omdat ze het niet heeft meegemaakt.

Daarnaast is het toch altijd zo dat 'ontberen doet waarderen"…? Dat geldt voor alle dingen in het leven. Als iets erg makkelijk gaat, vind je het snel heel gewoon. Natuurlijk is zij blij met haar zwangerschappen, en houdt ze heel veel van haar kindjes. Maar ik geloof toch echt dat jij en ik en alle mensen hier gewoon nog veel dieper en intenser dankbaar en blij en zijn bij een zwangerschap. Als je ergens heel veel moeite voor doen doen, ben je er toch extra blij mee?? Voor mij is dat echt zo klaar als een klontje…


Ik kon me als ik over de 28 dagen was zo ontzettend verliezen in het idee dat ik zwangers was ( ik had in mijn gedachten al iedereen verteld dat ik zwanger was en al kinderkamers uitgezocht etc.)


Echt mega herkenbaar, hoor. Ik gedachten lig vaak al in het kraambed...:)

Ik heb met mijzelf de afspraak gemaakt dat ik mag pas testen als ik na 42 dagen niet ongesteld geworden ben.


Goed, hoor. Echt discipline. Hoeveel dagen nog wachten?

Linkie schreef:


na 2 dagen een dip te hebben gehad, voel ik me nu wel weer goed gelukkig.
hou niet van die rara fratsen dan maar gewoon op tijd ongi hoor!
maar ja misschien is er iets mis gegaan met de innesteling en was het daarom later?


Idd, ik heb ook altijd zoiets van: als ik toch ongesteld moet worden, dan maar gelijk... Ik las op het forum dat er best vaak wat mis kan gaan bij de inesteling.
Fijn dat je je weer goed voelt! Op naar de volgende ronde...:)


Groetjes Sam