Het zaad van mijn riend wordt gewoon weer gechecked omdat we verder gaan met onderzoeken. De laatste keer is meer dan 3 maanden geleden en dan kan het nog al verschillen. De eerste keer was het iets aan de trage kant, maar tijdens de samenlevingstest kwamen ze er super uit. Verder is het ook zo dat zaad minimaal 3x onderzocht moet zijn met tussenpozen van minimaal 3 maanden, mochten we echt verder moeten gaan…
Mijn cyclus is niet extreem lang, tussen de 29 en 35 dagen. De laatste maanden tussen de 29 en 31. Bij 28 dagen heb je op de langere termijn meer kansen per jaar, dan bij een langere cyclus. Verder kom je dan onder toezicht en heb je meer cyclusecho’s. Zo weet je dus steeds hoever je eitje is en kan je precies op de juiste dagen klussen.
Tja dat onderzoek… ben om heel eerlijk te zijn niet zo snel onder de indruk voor pijn (uitzondering de tandarts) ben wel wat pijn gewend en daarbij schijnt het maar van korte duur te zijn. Ben al lang blij dat ze verder gaan onderzoeken. Was even bang dat ze gewoon zouden zeggen dat ik over 6 maanden maar weer terug moest komen (schijnt vaak te gebeuren als je nog geen 2 jaar bezig bent) Dat onderzoek kom ik ook wel weer te boven…
Heb momenteel nog geen idee over wel of niet zwanger. Voel me niet anders, maar heb ook nog niets waaruit zou blijken dat ik ongesteld ga worde. We wachten maar af…
hmm ik ben 5 dagen overtijd maar had vanmorgen wel een ontzettend ongi-gaat-arriveren-gevoel…
maar reken maar niet op mij, ik kan dit keer namelijk niet zwanger zijn…
Kan je niet zwanger zijn of kan je bijna niet zwanger zijn?? Dat is een heel verschil, ik had namelijk ook nooit gedacht dat ik zwanger zou zijn omdat de “klusplanning” echt niet goed was. Maar er zat een mini-kansje in, en die is schijnbaar benut…
:-* Jen
ik kan helemaal niet zwanger zijn (door omstandigheden)…
Of ik moet het al anderhalve maand zijn en dat ik gewoon vorige keer ongesteld werd… :roll:
maar heb een beetje eetproblemen de laatste week dus ik denk dat het daar van komt :oops:
O dat is wel echt baluh… Ik hoop voor je dat de :evil: dan maar snel mogen doorzetten en dat je verder kan naar volgende ronde. En dat je eetpatroon weer snel wat beter mag worden.
:-* :-* Jen
Ik ben helaas zojuist ongesteld geworden. Morgen dus het ziekenhuis bellen voor een afspraak voor die baarmoederfoto… Zie er wel erg tegen op…
:hug: :hug:
Hallo meiden,
Dit is de eerste maand dat wij in de race zijn. Ik had na mijn berekening verwacht rond vrijdag/ zaterdag pas in mijn vruchtbare dagen te zitten. Heel raar maar opeens ontdenk ik nieuwe dingen in mijn lichaam. Dus gisterenavond heb ik na wat tekenen een vruchtbaarheidstest gedaan. En die was positief… Dus hupsekee aan de bak :lol: Nu maar hopen dat we de komende dagen een goeie race hebben met een leuk afloop.
Mijn vraag aan jullie. Hebben jullie de eerste maand/ maanden ook als speciaal ervaren. Wij stonden gisteren als een stel pubers in de badkamer te kijken naar de test. Boeken erbij om het zeker te weten en van de spanning moesten we zelf een beetje gibbelen… Het allemaal heel speciaal.
Gr. Daan
Hee Daan,
Welkom hier! Volgens mij ben ik op dit moment de enige op dit topic die al zwanger is, de rest van de meiden is nog volop aan het “klussen”.
Wij vonden het ook allemaal heel speciaal en spannend in het begin. Wij zijn gaan beginnen met proberen zwanger te raken in oktober vorig jaar. Toen ben ik met de pil gestopt. Na een cyclus van anderhalve maand werd ik nog een keer ongi en de cyclus daarna raakte ik al zwanger. Maar na 6 weken ging het mis, dus we moesten opnieuw beginnen. We hebben toen goed en wel 3 cycli geprobeerd (en 2 cycli daar tussenin konden we niet i.v.m. omstandigheden) en toen raakte ik weer zwanger. Deze keer lijkt het allemaal goed te blijven gaan, we hopen het maar. Wij hebben ook met ovulatie-testen gewerkt, en het was heel spannend wanneer de test weer positief zou aangeven. Maar na de eerste 2 maanden was de spanning een beetje minder en keek ik alleen naar de testen en liet ik mijn man weten wanneer hij weer moest, hihi. Maar ik spreek wat dat betreft niet echt uit “ervaring” want wij zijn niet zo lang bezig geweest voordat het raak was. Maar wij hebben wel ervaren dat die ovulatietesten super werken, want we zijn 2 keer snel zwanger geraakt met behulp van die dingen!
Ik wens je iig heeeeeel veel succes met zwanger raken, ik :thumbup: :thumbup: :thumbup: ook voor jou mee dat het deze keer al raak is!!
Hou je ons op de hoogte?
:-* :-* Jen
Daan welkom en suc6 en veel plezier met klussen :inlove:
goedemiddag allemaal!
Ik heb mijn afspraak gemaakt voor de baarmoederfoto… volgende week vrijdag. De assistente wenste me succes :shock: weet niet of dat wel iets goeds kan betekenen.
Hey Angelbaby,
Nou we kunnen elkaar een handje schudden, want ik moet aanstaande maandag voor de baarmoederfoto.
Ik zie er erg tegenop en ik moet ook nog eens alleen!! (kan helaas niet anders!).
Liefs Dominique
Ik zie ook erg op tegen die foto… heb er nog niets over gelezen waarin staat “viel wel mee” of zoiets. Ga echt vooral al paracetamol slikken, dat raadde de gyn me aan.
Ik zie er daarnaast ook gewoon erg tegenop, omdat we zo ver gekomen zijn, dat ze dat soort foto’s etc gaan maken. We hadden gewoon al lang zwanger moeten zijn! Maar ja, dat is dus nou net niet zo. Heb echt een beetje het gevoel dat we nu echt met de mmm beginnen en dat het zonder dus blijkbaar echt niet lukt…
ik zit nog steeds te wachten op mijn :evil: :evil: :evil: …
wel al elke ochtend flink misselijk, opgeblazen buik en buikkramp waar je u tegen zegt dus het zal wel gauw komen (denk ik al 10 dagen)… zodra ik ongi word begin ik meteen met de teunisbloemoliecapsules, want van deze cyclussen word ik niet goed van, zit al bijna op dag 44 (morgen) :x
Angelbaby en Dominique
sterkte met de komende onderzoeken.
Ik heb de HSG als erg pijnlijk ervaren dus neem idd die pijnstillers in.
Maar er zijn hier ook op het forum die het erg mee vonden vallen dus hopelijk is dat in jullie geval ook zo.
Ik ben blij dat ik nu even van de onderzoeken bevrijd ben, geeft weer een hele hoop rust.
angelbaby
balen van je ongi!
dominique
balen dat je alleen moet, wil niet een vriendin of je moeder mee?
of wil je dat zelf liever niet?
kaela
vervelend dat je cyclus zo lang is.
hopelijk wordt je snel ongi want dan is er weer een volgende kans.
ongi tijdens zwangerschap is mogelijk dus je kunt altijd nog voor de zekerheid gaan testen natuurlijk, maar daar moet je je goed bij voelen.
Vervelend eetproblemen, dat is niet niks lijkt mij?
dabloozie
welkom hier!
heerlijk dat je nog zo onbezorgt bezig kunt zijn met zwanger worden, geniet er van en wie weet is het snel raak!
Hey allemaal,
Nee, ik wil zeker niet alleen naar het HSG, maar mijn moeder, man, stiefvader, schoonzus en verschillende vrienden moesten allemaal werken.
Nu heb ik op de valreep mijn vader bereid gevonden om mee te gaan!
Ik zie er ook erg tegenop, ik laat het maandag wel weten hoe ik het ervaren heb!
Ik denk er wel over om wat sterkers dan paracetamol te slikken, want paracetamol werkt al niet bij hoofdpijn! :?
Nog even voor Angelbaby:
Mijn gyn gaat er vooralsnog vanuit dat ik gewoon “zelfstandig” zwanger kan raken. De baarmoederfoto hoort bij zijn eerste onderzoeken, om zo de mogelijke problemen na te gaan.
Liefs Dominique
Nou de duivels beginnen door te komen eindelijk…
Door omstandigheden kon het dus sowieso niets zijn en door o.a. stress heb ik amper kunnen eten (soms alleen avond eten) dus ik denkd at het daarvan komt, dat mijn lichaam gewoon van slag was.
Morgen gelijk maar beginnen met de tbo-capsules.
Dominique: bij mij is het ook om uit te sluiten dat er iets mis zou zijn. De gn verwacht dat alles gewoon goed is op die foto. Hij hoort inderdaad gewoon bij de onderzoeken.
Nou ik ben dus inmiddels ongesteld geworden helaas…
Het rotte ook nog eens is dat ik die teunisbloemoliecapsules al 2 dagen vergeten ben waardoor ik nu start op dag 3 in plaats van dag 1. zou dat uitmaken ? en tot hoe lang zal ik ze slikken ?
ik hoor dus ook thuis in dit topic…
we zijn al zo zes maand bezig… zonder resultaat!!!
misschien dit keer, omdat ik veel lsat heb van vage klachten… en dat heb ik echt nooooit… maar jah, het lichaam kan me ook mooi voor de gek houden!!
succes en sterkte allemaal!!!