Zwanger worden van de eerste (deel 5)

Kaela, ik heb dat toen idd ook een paar keer gehad met die testen. Soms zit er een test bij die dat doet, komt doordat het vrij goedkope dingen zijn, daardoor is de kwaliteit niet altijd even goed en zitten er soms een paar “rotte appels” tussen. Als je er nog een paar doet zal je (als het goed is) zien dat de meeste testjes geen problemen geven.

:-* Jen

Hey meiden,

kon het toch niet laten om even te komen kijken. Nette en Janine heel erg gefeliciteerd!!! Hoop voor jullie dat jullie een mooie zwangerschap krijgen/ hebben.

Hier begint het hormoonhuishouden een beetje raar te doen, zit onder de pukkels, heb ik zelfs in mijn pubertijd niet gehad, al met al loop ik op mijn 26e er behoorlijk voor gek bij… cyclus is al 3maanden 29 dagen, dus daar zullen we maar hoop uit putten.

groetjes

Karin

Hee Karin,

een cyclus van 3 maanden en 29 dagen ??? :shock: :shock: Zou je niet eens een zwangerschapstestje doen dan…? Dalijk ben je al 3 maanden zwanger maar weet je nog van niks…

nou vandaag weer een test gedaan en die werkte gelukkig wel goed :slight_smile: dacht eerlijk gezegd dat ik vandaag m’n eisprong had aangezien ik een paar minuutjes weer erg de ongi-pijn had en toen verdween het weer als sneeuw voor de zon. maar negatieve ovu-test dus :frowning:

Hee Kaela,

Fijn dat deze test het wel goed deed. Tja, misschien heb je je ovu deze maand al gehad, kan ook he? Misschien volgende maand al vanaf de 14e dag of zo beginnen met testen, heb ik toen ook gedaan. Maar dan moet je wel gelijk 25 testjes inslaan voor een maand :mrgreen:

Dit is dag 14, en dat is voor mijn cyclus vroeg om te testen hoor :stuck_out_tongue:

Ja, maar dan ben je wel hoe dan ook optijd en mis je je eisprong niet (vooral ook omdat je cyclussen onregelmatig zijn)…

Heey meiden!

Kaela, succes met je ovutesten. Zelf heb ik ze nooit gebruikt en heb ik er dus weinig verstand van! Hopelijk heb je binnenkort wel een andere positieve test in handen!

Karin, bedankt voor de felicitatie. Wel vreemd dat je cyclus zo lang is. Heb je dat altijd al gehad? Hopelijk weet je binnenkort meer.

Vanmorgen naar de gyn geweest. Zij zag duidelijk een ring dus dat betekend dat de zwangerschap in de baarmoeder is. Frummeltje had ook al een hardactiviteit, dat was zo leuk om te zien. Maar… ze zag nog en 2e ring. Geen idee wat dat dus kan zijn. Het kan nog een foetus zijn, of een gesprongen adertje. Bijgaand wat fotoos maar je ziet er nog niet veel op.

Mij zie je een paar dagen niet, morgen vertrekken we voor 11 dagen naar Kos. Meiden, succes met alles!

Hee Janine!

Fijn dat je nu een echo hebt gehad en dat alles goed was! Ik zie inderdaad heel duidelijk het 2e ringetje… Je zou idd zeggen dat het een 2e vruchtje is maar dan valt wel op dat je dat niet ziet… Wanneer heb je de volgende echo? Het lijkt me wel dat je daar binnenkort nog een keer naar gekeken wil hebben, toch?

Als ik je niet meer lees: heel veel plezier op vakantie!

hahahaha, nee ik heb geen cyclus van 3maanden en 29 dagen, maar ik heb al drie maanden een cyclus van 29 dagen ben intussen 3X ongesteld geweest… echt niet zwanger dus.

oooo nu snap ik het, ik dacht al, zo’n lange cyclus??? :lol: :oops:

hoop

suc6 met de onderzoeken, ik weet wat het is.

gelukkig is het zaad goed, dus die winst heb je al!

janine

super mooi zeg die echo!

idd ik zie ook duidelijk 2 ringetjes…spannend!

maar nu ben je eerst lekke aan te genieten.

kaela

ik heb ook geklungeld met die ovu-testen en uiteindelijk werkten ze bij mij niet, ik heb nooit een positieve test gehad terwijl ik volgens mijn gyn toch echt wel een eisprong heb (gemeten via hormonen in het bloed, temperatuurmethode en vanwege regelmatige cyclus & premenstruele klachten).

je bent dus niet de enige

ook kan je piek maar kort zijn heb ik hier op het forum toen gelezen en misschien dat je em gewoon gemist hebt?

karin

leuk dat je weer eens even langs komt, lukt het een beetje om wat afstand te nemen?

heb je wat meer rust eromtrent gekregen?

ik merk dat het voor mij goed werkt om hier minder te komen en ook andere gedachtes niet meer te laten overheersen.

vervelend dat je hormoonhuishouding ontregeld lijkt.

waar is iedereen??? :frowning:

Net terug van vakantie :wink:

Lieve meiden,

schrik niet, ik heb slecht nieuws,

Vanmorgen ben ik bloed verloren dus 's middags naar het zh geweest.

Uit de echo bleek dat het inderdaad een tweeling was, maar met 1 moederkoek en 1 vruchtzakje. Dat betekend dat ze van elkaar aten, om het zo maar te zeggen. In ieder geval was er ook geen hartactiviteit.

Vrijdag krijg ik weer een echo voor de zekerheid, maar sowieso is dit heel zeldzaam. Als het nog niet uit zichzelf er uit komt, moet ik gecurateerd worden.

Ik zou donderdag weer moeten werken, maar ik denk dat ik me voorlopig ziek meld…

Janine, oei dat is idd slecht nieuws :frowning: :cry: Ik hoop voor je dat een curretage je bespaard kan blijven! In ieder geval veel sterkte met het verlies!! :hug: :hug:

oo janine wat erg!

hoe is het nu met je?

kun je het een beetje ‘handelen’?

ik brand een :kaars: voor jullie.

toi toi toi

:hug:

Janine echt vreselijk voor jullie. Veel sterkte met jullie verlies.

Janine: wat erg! Ook ik brand een :kaars: voor je…

Ben al een tijdje niet meer in dit topic geweest. Moest even alles op een rij hebben en heb het dan ook even moeilijk gehad met mijn niet zwanger zijn.

De onderzoeken in het ziekenhuis zijn afgelopen week weer in gang gezet en komende cyclus moet ik naar het ziekenhuis voor een baarmoederfoto. Ze spuiten dan contrastvloeistof in je baarmoeder en daarmee kunnen ze zien of je eileiders goed open zijn en of er geen rare vormen in je baarmoeder zitten. Schijnt even pijnlijk te zijn, maar die cyclus en de cylcus erna heb je dan wel een verhoogde kans op zwanger worden. Dat is dan omdat alles zogezegd is doorgespoeld. Ben benieuwd.

Hoop natuurlijk nog wel dat ik gewoon nu zwanger ben en dat onderzoek niet nodig heb, maar mocht het niet zo zijn, dan gaat er in ieder geval iets gebeuren. Ook vriendlief mag zijn spulletje weer inleveren en gaat voor de tweede keer gecontroleerd worden. Verder is afgesproken dat ik medicijnen ga krijgen voor mijn iets langere cyclus. Dat is natuurlijk wel fijn, weet ik ook meteen zeker wanneer mijn eisprong is, kunnen we dus niet meer misklussen.

Janine

ik ben erg benieuwd hoe het met je gaat, maar kan me ook voorstellen dat je even afstand neemt van alles.

heel veel suc6 en sterkte meid!

angelbaby

herkenbaar dat je even afstand wilde nemen om alles op een rijtje te zetten.

die onderzoeken in het ziekenhuis hakken er toch ook wel in, althans dat is mijn ervaring.

ik hoop voor je dat de baarmoederfoto niet nodig is en wanneer ie wel nodig is dat ie niet al te pijnlijk is.

ik wil je niet bang praten maar bij mij was ie erg vervelend, maar dat is bij iedereen weer verschillend.

waarom moet het zaad van je hubbie voor de 2e keer onderzocht worden?

en je krijgt medicatie om je cyclus te reguleren, is ie nu heel lang?

en hoe kan het dan dat je precies weet wanneer je eisprong is?

andere meiden

nog nieuws? leuke dingen te melden etc?