Zwanger worden van de eerste (deel 5)

Nette fijne vakantie en geniet ervan :dance:

nette

fijne vakantie toegewenst!!!

waar ga je naar toe?

en super zeg een nieuwe baan, een nieuwe uitdaging en geen onregelmatige diensten meer!

gefeliciteerd!!

Hey allemaal,

Hier even een update:

De huisarts heeft ons doorgestuurd naar de gynaecoloog (afspraak moet nog gemaakt worden). Wat de huisarts wel raar vond was dat bij het verlies van de vruchtzakjes (2x) de zwangerschapstest negatief was. Maar dat kan toch of niet? Hij vroeg of het niet gewoon een stolsel was, nou nee!

Mijn temp bijhouden ben ik mee gestopt want ik kan het niet elke dag op de zelfde tijd doen (of ik moet het een cyclus volhouden om elke dag voor 6 uur 's ochtends te meten! :shock: )

Vandaag weer zoiets vreemds. Ik zit rustig ergens wat te drinken en te kletsten. En ineens een geniepige pijn linksonder in mijn buik! Hield even aan (kon nog net mijn gezicht goed houden) en vervolgens trok het weg.

Voorlopig hier nog geen vakantie, voor de vakantiegangers: fijne vakantie!!

Liefs Dominique

Ik ga weer verder dokteren… afspraak gemaakt voor 3 augustus. Ben benieuwd wat hij dan gaat zeggen en eventueel doen…

Dominique: de gyn gaat je dat wel vragen, die temp. Iedereen die ik ken heeft het bij moeten houden voor de gyn en bij ons was het ook een van de eerste dingen die hij vroeg, toen ik er voor het eerst kwam… Zou trouwens wel zo snel mogelijk bellen. Meestal heb je dan na een week of 3/4 je afspraak pas. Succes er in ieder geval mee.

Afspraak is al gemaakt bij de gyn => eind augustus. Ik merk het wel wat de gyn gaat zeggen. Het lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor je lijf om elke dag voor 6 uur 's ochtends wakker te worden.

Wat ik trouwens ook vaag vind is dat mijn temperaturen ook enorm verschillen als je alleen naar die van 5.45 's ochtends kijkt (zit in de eerste week van de cyclus al zeker een halve graad schommeling in).

Thanks Dominique

hai dominique

ja vervelend he dat temperaturen, iedere dag vroeg wakker worden!!

ik heb het drie maanden/cyclussen gedaan en bij mij vroeg en de huisarts en de gyn er naar.

het is heel normaal dat het schommelt hoor, zodra je eisprong is geweest dan zie je als het goed is dat de temperatuur hoger is maar ook daar schommelt ie weer heen en weer.

anders moet je eens op http://www.fertilityfriend.com kijken daar kun je via je de pc je temperatuur bijhouden en zie je ook veel voorbeelden van anderen.

die steken zouden heel goed je eisprong kunnen zijn geweest want aan je banner te zien zit je rondom die tijd.

het kan bij het verlies van je vruchtzakjes toch zo kunnen zijn geweest dat je lichaam nog niet voldoende hcg-hormoon had?

suc6

angelbaby

ik jij gaat weer verder dokteren?

jammer dat het weer zover moet komen he?

je had gehoopt in de tussentijd zwanger te zijn.

jij had toch ook al de nodige onderzoeken gehad?

ik hoop dat bij mij nu mijn ongi uitblijft maar nu het zo dichtbij komt begin ik em wel wat te knijpen…oooooh ik hoop het zo!

ben die onzekerheid en dat wachten zo zat iedere ronde, maar dat herkenen jullie ook allemaal.

Dat herkennen wij zeker ja! Op die dagen denk je vanalles…

Helemaal afgelopen keer, toen werd ik pas ongi op dag 17 na mijn eisprong… waarschijnlijk door de warmte of zo.

En weer verder dokteren… kan wel blijven wachten, maar ik wil toch graag wel een beetje jong moeder worden. Zo joing als ik wilde lukt al lang niet meer (25) maar toch wel graag voor mijn 30e. Liefst 2 voor die tijd zelfs… maar ja, dat hebben we duidelijk niet voor het uitkiezen, dat merken we wel weer.

We zien wel wat de gyn gaat zeggen over 2 weken.

Hey Linkie! Ik zal je :pray: :pray: :pray: de komende dagen!

Ik dacht zelf ook aan een eisprong met die pijn van gisteren, maar weet niet geheel zeker hoe dat aan moet voelen.

Zelf ben ik ook niet verrast dat bij het verliezen van het vruchtzakje (2x) dat de testen negatief bleven. Het verliezen van de vruchtzakjes gebeurde beide keren ongeveer op dag 35/36 (uit mijn hoofd gezegd). Op de dagen 29 en ik geloof 31/32 heb ik toen testen gedaan. In theorie zouden die volgens mij best negatief kunnen zijn. Ik zal wel horen wat de gyn ervan zegt.

Ik zal ook eens naar die website kijken. De huisarts zei dat het geen zin had als het zo schommelde en zei dat dat lag aan het feit dat ik op verschillende tijden temperatuur meette voordat ik op stond.

Ach ja, volgende cyclus beter…

Liefs Dominique

je moet ook steeds op hetzelfde tijdstip de temp meten. Bij mij was dat om kwart voor 7, ook in het weekend en in vakanties. In het weekend was dat echt:

wekker

tempen

kijken

verder slapen

helaas, vandaag patsboem ongi geworden :frowning: !!!

dominique

idd wat angelbaby schrijft zo deed ik het ook in de weekenden omdat ik toch wel een betrouwbaar resultaat wilde, dus even een paar maanden doorbijten was dat maar daaruit was wel de eisprong te zien.

hoe wist je dat je een vruchtzakje verloor en niet ‘gewoon’ later ongesteld werd?

ik gebruik nml altijd tampons en ben ook wel een paar keer overtijd geweest maar heb toen niet een vruchtzakje opgemerkt dus vandaar dat ik daar wel nieuwsgierig naar ben want misschien was dat bij mij ook wel het geval??

angelbaby

ik hoop nog voor mijn dertigste zwanger te raken, maar of dat lukt??? (wordt in oktober 30)

Zoals ik al zei weet ik dat je het op dezelfde tijd moet weten, maar dat betekend elke dag voor 5.45 :? …

Okay waarom weet ik dat ik 2x een vruchtzakje heb verloren:

1. overtijd
  2. heftige pijn en heftige bloedingen
  3. een stuk weefsel ter grootte van een plat ei van een ander soort weefsel dan dat je normaal een stolsel hebt. Bij eentje leek het er zelfs op dat er een vruchtje in zat (andere heb ik dat niet opgemerkt).

Ik heb gebruik ook altijd tampons, maar dit kwam er bij de WC uit.
  4. verder langer ongi dan anders, gevoelige buik, misselijk, etc.

@linkie wrote:

helaas, vandaag patsboem ongi geworden :frowning: !!!

angelbaby

ik hoop nog voor mijn dertigste zwanger te raken, maar of dat lukt??? (wordt in oktober 30)

Balen meis :frowning:

Linkie balen zeg! Hopelijk meer succes in de volgende ronde!!

Dominique, ik denk ook dat het je eisprong is geweest. Wel vervelend dat je er zo’n last van had.

Hier is het bloeden gelukkig helemaal gestopt. Ik heb soms nog wel last van een vreemd gevoel in mijn buik en veel afscheiding. Het zal wel door het warme weer komen.

Liefs,

Hoop

@ Linkie Balen dat de ongi gekomen is. Ik had gehoopt dat het anders voor je zou zijn :-*

@ hoop Gelukkig zijn de bloedingen gestopt. op voor de volgende ronde!

Ik heb mijn eisprong op de 16e dag van mijn cyclus gehad, tenminste als mijn temperatuur doet wat het zou moeten doen en daar lijkt het wel op. voor mij nu nog 12 dagen afwachten of het nu een keertje geluk is. ( ik hoop het zo voor ons) 3 augustus mag ik van mijzelf testen als mijn temp hoog blijft.

Linkie: altijd weer balen als je toch ongi wordt!

Hoop: gelukkig is het bloeden gestopt.

meiden, thanks voor jullie lieve woorden!

het is helaas pindakaas, maar ben gelukkig niet heel erg van slag ervan.

voel me eerder wat verdoofd of zo…ik weet niet precies.

nu maar afwachten wat de gyn in augustus te zeggen heeft, misschien weet die meer?!

dominique

thanks voor de uitleg, weet ik ook waar ik zelf op zou moeten letten voor het geval dat.

het lijkt me wel vervelend, want je bent dus heftiger ongesteld en je beseft dat je dus een vruchtzakje verliest.

raar hoor Hoop jouw klachten, blijf het in de gaten houden en wanneer je het niet vertrouwd dan wel naar de HA gaan hoor!

Ik heb gelukkig geen last meer gehad van bloedingen. Ben ook niet naar de ha geweest ik wacht wel even af tot mijn volgende menstruatie (of liever niet)!

Ik kom jullie even een hele fijne week wensen voor volgende week ik ga een weekje op vakantie! Heel veel succes met alles. Ik hoop dat Mallorca een vruchtbaar eiland is (we gaan wel in de goede periode weg)!

Liefs,

Hoop

Hier last van gevoelig en zeer hard groeiende borsten, passen haast niet meer in m’n BH en niemand mag er naar kijken laat staan aan zitten… verder vaag rommelig gevoel in mijn onderbuik. Ik heb dus goede hoop op een vruchtbare maand…

Klinkt inderdaad erg goed… Duim voor je!

Hai hai

Sorry, het is alweer een tijdje geleden :oops:

Nette, ik weet het ook niet waardoor het zou komen dat je wat ‘dikker’ lijkt. Misschien hou je wel vocht vast met dit warme weer, het kan zoveel oorzaken hebben! Gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Heel veel succes!! En ik hoop dat je een fijne vakantie heb!

Dominique, de gyn heb aan mijn niet gevraagd of ik wilde tempen, dit heb ik overigens ook nooit gedaan en verlopig wil ik dat niet doen ook! Maar ja, waarschijnlijk komt dat doordat ik in het begin helemaal niet ongi werd waardoor er weinig te tempen valt! Meid, veel succes!

Linkie, he meid vervelend weer dat je ongi bent geworden. Vooral als het zich zonder voortekenen aandient!

Hoop, fijne vakantie!!! En hopelijk werpt het eiland zijn vruchtbaarheid af!

Alle andere meiden, hoe gaat het??

Na een bbq met de wederzijdse ouders heb ik verteld waar het op staat. Verteld dat we bij in het ziekenhuis lopen om de natuur een handje te helpen. Ze vingen het goed op en voor mij geeft dat een hoop rust! Eindelijk is het geen geheim meer!

Afgelopen vrijdag naar het ziekenhuis geweest voor een samenlevingstest, deze was te vroeg en ben ik afgelopen maandag weer terug geweest. Toen kreeg ik een inwendige echo, maar de eitjes waren te klein waardoor een test weer te vroeg zou zijn. Morgen moet ik dus weer terug. Gelukkig gaat Leendert nou mee, hij moet namelijk ook een dossier laten maken want ik heb gevraagd of zijn zaad getest kan worden. Dus hoef ik morgen niet alleen. En als de eitjes nog te klein zijn moet ik waarschijnlijk maandag weer. Ook vertelde ik dat mijn cyclus een stuk langer was dan de afgelopen keren. Waarschijnlijk krijg ik dus een hogere dosis clomid. Wordt vervolgd…