Nou weer wat erbij, is weer een collega zwanger van mij…Ze is nu 10 wk. Echt ik gun het iedereen, maar tis wel zwaar. Iedereen wordt maar vrolijk en blij zwanger. Maar ach mijn tijd komt nog wel moet ik maar DENKEN.
hey dames
sam veel sterkte meid, begrijp heel goed dat je het moeilijk hebt :hug:
ben dus terug van de gyn en mijn hcg was nog rond de 360, dus niets gezakt niets gestegen, maandag weer bloed trekken, donderdag binnen voor een curitage als maandag mijn hcg nog zo hoog is. ze heeft ook een echo gedaan en daar was op te zien dat er een eitje aant rijpen was, maar mag normaal niet zwanger worden van haar, ook waren er links en rechts bij mijn eierstokken een kiste op gemerkt, eentje van 2.7cm en eentje van 2.9cm, niets om mij zorgen om te maken over 3 maanden moeten ze weg zijn, dus weer op controle.
nu weer afwachten tot maandag he, er zit niets anders op, ben niet bang voor een curitage maar ga niet onder volledige narcoze, ik wil dat wel eens mee maken onder plaatselijke verdoving. lijkt raar, maar het is wel zo.
Heel veel sterkte meid! Had je stiekem nog gehoopt op een zwangerschap? Toch blijft het allemaal maar lang duren hoor, waarom pakken ze niet meteen door? Maar ja. Dus nog eventjes volhouden en dan kunnen jullie ook weer verder.
Liefs
Ineke
Hoi meiden,
Madame m, ik duim heel hard voor je meid :thumbup: Spannend hoor!
Dol gelukkig, nog steeds niet echt duidelijk wat er nu gaat gebeuren dus. Hoop dat jullie dat nu wel snel krijgen zodat jullie weten hoe jullie verder kunnen gaan.
Lijkt me toch niks hoor een curretage onder plaatselijke verdoving :shock: Maar, je bent er denk ik wel minder beroerd van dan van een algehele narcose. Al verschilt dat natuurlijk ook weer per persoon. Hoop voor je dat alles snel weer goed komt.
Sam, moeilijk is dat hè wanneer er iemand in je naaste omgeving zo onbezorgd zwanger is. Ik heb dat ook meegemaakt na mijn curretage. Momenteel is er nog een andere collega zwanger, zij is nu 14 weken heen. Dan baal ik zo dat het bij mij de 1e keer mis ging en het nu weer zo spannend is.
Ineke, ik heb gisteren de eerste zwaluw gezien. Die was wel alleen geloof ik. Vond het wel weer geweldig om te zien. Het warme weer komt er weer aan dames :dance: 8)
Hoe is het met alle andere meiden?
Gelukkig heb ik vanmorgen goede resultaten gekregen van het bloedonderzoek. Het is geen partiële Mola-zwangerschap. Voor degene die er naar vroeg hier even een korte uitleg.
Wat is nu een partiële mola-zwangerschap? Ik probeer het kort en simpel uit te leggen (al kan ik dan wel maar de grote lijnen uitleggen).
Bij een mola-zwangerschap gaat er tijdens of kort na de bevruchting iets mis waardoor de placenta (moederkoek) zich als het ware tot een goedaardige tumor omvormt. De placenta vormt dan witte vlokken die lijken op een druiventros, de mola-blaasjes genoemd. Een complete mola-zwangerschap komt in 1 op 2.000 zwangerschappen voor. Hier heb je dan enkel mola-weefsel en is er geen vruchtje aanwezig.
Een partiële mola-zwangerschap komt in 1 op 20.000 zwangerschappen voor. Hier heb je een deel mola-weefsel en een deel zwangerschapsweefsel. Maar hier is dus wel een groeiend vruchtje aanwezig. Het vruchtje heeft een chromozonale afwijking en kan onmogelijk levensvatbaar worden.
Wanneer je bloed geen HCG-waarden meer aangeeft dan moet je geen chemo krijgen en mag je 6 maanden na de dag dat je HCG-waarden negatief zijn weer proberen zwanger te worden. Wanneer je wel chemo moet krijgen dan moet je na de laatste kuur nog 12 maanden wachten om weer zwanger te worden.
Hoop dat jullie het een beetje begrijpen.
:-*
Dankje voor de uitleg Tilly, had er echt nog nooit van gehoord. Maar gelukkig heb je dat dus niet. Wanneer krijg je weer een echo?
Anneke, zagen ze nou nog wel wat in je baarmoeder dan? Want het is dus toch nog zo hoog omdat er wat weefsel is achtergebleven? Maar je mag dus de komende 3 maanden niet zwanger raken of begrijp ik je nu verkeerd? Dus veilig klussen voor jullie?
Madame-M heb je al kwaaltjes? Wat is je gevoel? Wanneer ga je testen?
De rest allemaal een knuf en een fijn weekend !
Heey meiden
heb een tijdje niet uitgebreid hier gereageerd.
Merkte dat ik er weinig steun uithaalde, in plaats daarvan werd ik er steeds weer mee geconfronteerd.
De laatste tijd was ik er steeds meer mee bezig en gisteren heb ik dan toch mijn verhaal over de MK op papier gezet.
Het resultaat heb ik bij vlinderpraat gezet. Voor wie het wil lezen.
Het moet niet, want kan me best voorstellen dat zo’n verhaal herinneren oproept die iemand liever wat dieper laat liggen.
het opschrijven van alles heeft me wel goed gedaan, tuurlijk doet het nog steeds pijn, maar ik heb nu wel alle gebeurtenissen op een rijtje.
hey meis hoi hoi welkom hier.
ik vondt het "fijn " je verhaal te lezen. Je verdiepen in hoe iemand anders hetheeft ervaren. Het spreekt zoveel herkenning uit. Ik heb uuren gehuild het raakte me zo. Maar ook door andere gevoelens door elkaar. Maar ik vindt hetknap zoals je het beschreven hebt. Dat zei ik je ook al.
Wanneer jij wiltmag je hier komen, omwat dan ook te doen. Als je je er maar goed bij voelt.
Spaar ons er niet mee, in die zin, ieder zo zijn eigen hoor.
Je hebt zo ook je gevoelens dat mag je kwijt/ Tuurlijk lezen we hetliefst alleen leuke nieuwtjes maar zo zit hetniet inelkaar de weg naar een kindje te krijgen.
Nou ik heb weinig nieuws, we beginnen morgen weer met de inseminaties,ondanks dat de ovulatie testen negatief zijn, tja meen dat dienooit positief worden iihih.
Maar eerlijk gezegt heb ik nu ook niks gemeten de dgn niet geen zin en puf voor. We gaan er gewoon weer voor en we zien wel , stiekum ben ik ook gewoon klaar voor IUI en is dat ook wel oké. EN ja tuurlijk ben ik liefst zwanger hoor maar toch, ach we weten n inmiddels ook dat dat niet 123 gebeurd. Hoop blijft wel maar is soms ook ver te zoeken.
Liefs van hier en een goed weekemd gewenst bianca
:-*
meiden hoe is het met jullie allemaal ?
wel hier zit het raar, ik weet het allemaal niet meer, ik denk dat de duivels er zijn hier maar het is allemaal bruin en niet rood :oops: vind het wat raar om uit te leggen, maar het is niet als anders als ik de duivels krijg, het komt als het ware op hetzelfde neer maar de kleur is zo raar.
voel me weer wat teleurgesteld nu, pfff. op naar een nieuwe ronde zeker.
groetjes lynn mama van senne* en :**:
Wat jammer Lynnty :hug: …
hey lynte wat rot zeg, maar is de bloeding al doorgezet?
ik heb even fotos in sf gezet, wezijnwezen wandelen vandaag heerlijk weer er voor en de hond vindt et gaaf los te rennen
verder geennieuws van hier af
Een hele goede vriendin van me is vandaag bevallen van haar 2e dochtertje… Femke. Alles gezond. Wij zouden laatst nog samen naar de 9-maanden beurs, maar 5 dagen voor die tijd kregen wij te horen dat het niet goed was bij ons, dus toen zijn we niet gegaan. Ze had ook net een foto gemaild, lief hoor zo’n kleintje. Maar ja… jullie weten het wel he wat je op zo’n moment voelt… Ik wil ook zo graag
Maar goed, we blijven hoop houden. Leuk weekend gehad, gisteren bij schoonouders aan het sausen geweest en savonds een vormselfeestje van mn nichtje. En vandaag zijn vakantievrienden langs geweest, uurtje gebowld en daarna uit eten geweest. Nog ff lekker genoten van de rose bij het eten zo lang het nu nog kan, het er maar van nemen he!
Ooooohhh en nog 4 daagjes werken en dan lekker naar Italie… mmmm kheb dr zin an !
Lynte jammer hor…
Spirella moeilijk is dat dan he? Je gunt het iedereen, maar toch wil je het zelf ook zo graag…
Nou vandaag heerlijk in de tuin leggen bakken in de zon heerlijk zeg. Had nog ff een vraagje. Mijn bloedingen zijn nu ong. een kleine week gestopt en ja we zijn gewoon weer aan het klussen. Maar hadden jullie na die bloedingen ook nog soort van steekjes in je buik?? Vond het klussen in het begin gewoon eng eigenlijk was ook nog wel wat gevoelig van t weekend gelukkig niet meer, maar heb nu elke keer van die steekjes. Zal er misschien wel gewoon bijhoren, maar wel vreemd hor. Geen krampen of pijn, maar echt vage steekjes onder in mijn buik. Ben benieuwd of jullie dat ook hadden?
Weltrusten alvast…
Kus Sam
Sam, ik heb dat de eerste tijd ook nog wel gehad. Na de 1e ongi eigenlijk niet meer. Je lichaam heeft toch wel een opdondertje gehad (had jij nou ook een curettage gehad?) Want ik denk vooral na een currettage is de boel toch ff op een onnatuurlijke manier leeggemaakt en is alles nog wat extra gevoelig van binnen, dus als je weer gaat klussen is dat toch allemaal nog wat gevoelig denk ik dan.
Ik had trouwens meer steekjes aan mijn zijkanten van mn buik, ter hoogte van mn lies zeg maar, maar ook wel een beetje van onderen uit pijn.
euuhh biologie was niet mn sterkste vak… je lies zit volgens mij meer bij bovenaan je been, bij je schaambeen he?? dat bedoel ik dus niet… meer ter hoogte van je eierstokken denk ik dan
hey goedemorgen,
lynty hoe is het met je? is het bloeden doorgezet of blijft het wat aan bruinverlies zijn?
spirella, gefeliciteerd voor je vriendin met de geboorte van haar dochter, gelukkig gezond.
En tuurlijk snappen we jou gevoel, juist wij hier denk ik hoor. Meis, mag ook best een tikkeltje van jaloezie. Is maar juist te zien he graag je wilt en hoe graag het ons gegunt moet worden.
:-* :hug: voor jou.
Sam die steekjes had ik ook bij mijn mk. MIjn ma kan ik niet vergelijken dat was totaal anders en met complicaties. De mk heeft me de 1e maand wel klachtjes doen geven als steekjes enzi. Puur de wond die binnenin aan het genezen is.
( kijk maar als je een wondje op je hand hebtbijv en er komt nattigheid of iets tegen aan prikt het) Dat is soortvergelijking in je baarmoeder waar toch een wond zit die moet dichten.
Dat verklaard ook de gevoeligheid van de sex ws.
Niks ernstigs, wel vervelend,maar gaat over, en idd meestal na de eerst volgende menstruatie.
Hier was de zon te koud om te bakken iihhi , we zijn wel heerlijk weggeweest, de fotos had ik showforum geplaatst, zijn mooi geworden.
Momenteel zit ik in de helft van mijn cycles en dat betekend ovulatietesten doen ( die tot op heden negatief zijn )
en het insemineren.
We hebben nu al wat handigheid er in hihi het spuitje flipt niet meer terug waardoor het sperma er uit loopt, en het opzuigen van uit het pottie gaat ook beter hihi.
Ach komt wel goed, nog 1 x en dan zit het voor deze maand er ook weer op en kunnen we weer 2 weken wachten.
Mensen liefs bianca :-*
wel ja het bloeden is gisteren ochtend nog doorgezet, ik weet nu wel niet vanaf wanneer ik de cyclus moet rekenen daar ik al bruinverlies had van donderdag. raar he heb ik de vorige cyclus en anders eigenlijk ook nooit van voordien gehad. maar ergens voelde ik me wel zwanger, klinkt ook zo raar he hoe je lichaam je toch telkenmale in maling neemt he. Je zou denken van nu de derde maal zou ik het toch wel moeten weten en voelen maar toch ben ik steeds weer in de steek gelaten door mijn lichaam. ik vind het soms wel rot zo, en denk dan van begin ik nu gek te worden of is dit normaal omdat wij het zo graag willen??? :think:
maar goed de volgende twee a drie rondes worden uitgesteld want ik heb nieuw werk gevonden waar ik nu voor ga, ik had al werk van voordien, maar ik zou het nieuwe niet graag verliezen in de eerste maanden. zo dit wordt eventjes uitgesteld nu. Vind het langs de ene kant wat jammer maar er is nog tijd.
zo dat is weer een stukje geworden zeg, ik blijf nog altijd duimen voor jullie kanjers van dames hoor!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :-
groetjes lynn mama van senne en :**:
hey dames, even een up-date van deze kant
vandaag heb ik nog maar eens bloed laten trekken en het was nog 298, dus niet zo veel gezakt, maar nu komt het, ik ging van de avond naar het toilet en ja hoor heel veel bloed verlies en ook gestold bloed met slijm (sorry voor dit), heb onmiddellijk naar de gyn gebeld en woensdag nog 1 keertje bloed laten trekken, als het rond de 50 is moet ik geen curitage :dance: , dus dames :thumbup: maar.
ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik die rot :evil: heb gezien.
nou, ik heb de :evil: weer gezien… nieuwe ronde, nieuwe kansen!!!
En, een lekker biertje op Queensday!
dolgelukkig meis succes metde komende dagen, hopelijk is je lichaam nu gewoon het goede werk aan het doen.
Ik kreeg vandaag van mijn vriendin te horen dat ze zwanger is, al bijna 12 weken.
Ze wist het pas toen was ze 8 weken was.
Eigenlijk zeiden de artsen dat zwanger worden moeilijk zou zijn, ze is zo ziek geweest en heeft kortgerleden in zkh gelegen , metlongklachten.
Dus hopelijk gaat deze zwangerschp goed.
De meidicijnen zijn aagepast volledig. En ze moet wekelijks op de controle komen.
Ze vond moeilijk mee te delen aan me , ze zegt het was afgeraden zwanger te raken bij mij en eig was de kans ook klein, en heb je voorbehoedsmiddelen word ik zwanger en jij wil geraag doet er allea aan en lukt niet, zo gemeen vodnt ze , ik vindt het speling van de natuur en vindt fijn dat ze deze kans krijgt. Zelf heeft ze ook endometriose in heel erge vorm.
Maar nu is het vechten vechten voor een gezond kindje en goede zwnagerschap.
De mensen bij wie ik oppas verwachten dus ook een kindje daarmee gaat alles tot op heden goed, hartje groei en aanleg zo ver. Gelukkig maar.
Dus over een goed half jaaar 2 kraamvisites als alles goed verloppt hihi , hopelijk ben ik dan zelf hoogzwanger ook :inlove:
nu ja verder gene nieuws, liefs bianca,