Zwanger worden na mk of ma..deel 3. Alle goeds!!!!

Ineke, ik heb je column gelezen.

Je straalt rust uit in deze column. Ben je ook zo rustig? Ondanks dat je natuurlijk baalt van die cyste en dat de eitjes toch elke keer eigenwijs aan de verkeerde kant rijpen.

Mag ik ook zeggen dat ik het gek vind, dat iemand vindt dat je je maar moet gaan inschrijven voor IVF? Misschien willen jullie dat helemaal niet. Of nog niet… Deze opmerking valt bij mij weer in de categorie: “Kromme uitspraken van mensen die niet weten waar ze het over hebben!”

Maar goed, je hebt het weer prima beschreven… :thumbup:

Liefs,

Noortje

Moet zeggen dat verstand en gevoel ingewikkelde dingen zijn. Verstandelijk probeer ik te relativeren maar gevoelsmatig lukt dat lang niet altijd hoor. Probeer me staande te houden maar voel me vaak geirriteerd en moe, ook wat labieler maar heb ook wel momenten dat ik me wel gelukkig voel en wel kan genieten.

Wanneer ik typ is het vooral verstandelijk.

Ja, die opmerking over IVF vond ik ook niet zo fijn. Deze meid heeft zelf 2 kindjes via IVF gekregen en was ook onder behandeling bij de gyn die ik nu heb (streekziekenhuis, doet geen IVF). En ze maakte me wel onzeker over deze arts terwijl ik op zich wel goede ervaringen met hem heb. En ze zei het zo makkelijk. Je kunt zwanger worden dus dan zal het met IVf zo klaar zijn terwijl dat natuurlijk absoluut geen garantie is en IVF in mijn ogen toch nog een laatste redmiddel is ofzo. Stel dat dat ook niet zou lukken dan zou het einde verhaal zijn omdat je maar recht op zoveel pogingen hebt. En probeer realistisch te zijn dat ik niet onvruchtbaar ben. alleen ‘verminderd vruchtbaar’. Dat laatste voelt ook niet altijd prettig hoor. Heb Marcel laatst zelfs gevraagd of hij bij me zou blijven wanneer we geen kindje zouden krijgen, absurde vraag want ik weet het antwoord heus wel maar het ligt wel aan mij natuurlijk… :cry:

Ineke goeie column weer meid. jij bent volgens mij inmiddels expert op het gebied van eitjes rechts of links maar vroeg me af of rechts wel zo per se kansloos is. Ik was maandag bij de gyn en die was daar juist heel positief over. Zei dat eitje dat rechts springt ook heel goed door linker eileider kan worden opgevangen waardoor kans op zwangerschap nog zo’n 70% is ipv 50 wat je zou verwachten bij 1 eileider.

En volgens hem neemt de andere eileider die gfunctie al meteen na verwijdering avn een eileider over. geeft mij wel weer wat meer hoop…

Ja, weet je dat daar zijn de meningen nogal over verdeeld per gyn. In de praktijk zou het kunnen maar volgens mijn gyn is die kans minimaal. Toch hoop ik natuurlijk elke maand dat het misschien toch gelukt is en ook mijn gyn noemt wel steeds dat er een kleine kans is via rechts. Maar deze maand het eitje niet benut of de zaadjes moeten wel heel lang leven… Wel raar he, dat de meningen daar zo over verdeeld zijn. Wil graag hoop hebben maar dan moet het wel reeel zijn.

Maar zoals ik al eerder schreef mijn gyn heeft het al een keer meegemaakt in zijn carrieren maar gaat dit jaar al met pensioen dus dan is 1x niet vaak.

Moet jij nu ook elke maand naar de gyn om te kijken waar het eitje gaat groeien?

Nee snap er niks van hoe behandelingen zo verschillend kunnen zijn.

Ik moet over 3 maanden terugkomen omdat mijn cyckus zo onregelmatig is. Omdat de bbz net is geweest is er nu niet zoveel zinnigs te zeggen over de hormoonhuishouding. daarom over 3 maanden kijken hoe het er mee staat en als het dan nog steeds onregelmatig is kan dat evt met medicijnen worden bijgesteld. that’s it… ga maar gewoon elke maand actief aan de slag, je kan maar nooit weten. wat is eigenlijk het nu van elke maand kijken waar ei springt? die maand extra je best doen ofzo?

heeft iemand in dat kader nog goeie tips voor ovulatietesten? zijn die altijd zo absurd duur? we kunnen met z’n allen dnek ik wle een leuke auto kopen van het geld dat we uitgeven aan zw en ov testen :slight_smile:

Ineke, wat fijn dat het afvallen goed gaat, gelukkig iets waar je wel meer zelf controle over hebt. Ga zo ook even je colomn lezen

Noortje, wat een vervelende cyclus. Bij mijn stoppers-clubje zijn er al 2 die niet positief testen maar wel dik overtijd lopen. :hug:

Bianca, ik hoop dat jullie kunstjes een positieve test opleveren :pray: :pray:

Hier gaat alles goed, bijna klustijd!!!

Alleen zo af en toe, als ik weer hoor dat er iemand zwanger is en in september is uitgerekend zit ik wel even te balen hoor. Maar dat mag ook wel en daarna gewoon weer verder met de dag. Deze gevoelens horen er gewoon ook bij, denk ik maar.

Hoi Ineke

Kheb ook je column gelezen. Jammer idd dat je zo weinig zwang.schapsnieuws hebt. Maar wel goed dat je al 5 kilo kwijt bent. Ik ben in 10 weken al 7,5 kilo kwijt. En ik krijg al heel veel complimentjes, dat doet een mens goed en ik ga dus ook nog ff door. Ik wil nog 4 kilo kwijt om op mn streefgewicht van 65 kilo te komen. En dan maar hopen dat we allebei met een heeeele goede reden weer wat kilo’s gaan aankomen he :wink:

Bianca, al een 2e keer geinsemineerd of doe je dat maar 1x per maand?

Toch spannend he Noortje als je wat overtijd bent. Heb je een beetje rond je eisprong geklust? Ik ga echt voor je :thumbup: :thumbup: hoor !

Dus Boefje, je man/vriend moet er weer aan geloven de komende paar dagen? Hij moet flink aan het werk :mrgreen: :mrgreen:

Liesje, gaan jullie het deze maand gelijk weer proberen, of wacht je eerst je 1e ongi af?

Wawa, ik denk dat ook wel eens, ik moet toch wat minder op het forum bezig zijn, maar ik heb enkele “abonnementen” op wat topics, en dan ben ik toch weer nieuwsgierig wat er is geschreven. Het is eigenlijk gewoon een beetje verslavend dit forum :oops:

hoi dames

weer wat nieuws van de overkant, hier is de situatie nog steeds hetzelfde nog geen ongi te bespeuren en de test is ook negatief, :frowning: :frowning: :frowning:

ik krijg de zenuwen ervan, zit nu al op dag 46 en nog steeds geen resultaat. :frowning:

dat het maar gauw maandag is, zodat ik op controle kan gaan!

:hug: aan jullie allen hier!

groetjes lynn mama van senne* en :**:

Tjeetje Lyntie, kan me voorstellen dat je er de zenuwen van krijgt. Hoe vaak heb je al getest ? :?

zo’n drie keer in drie weken tijd ongeveer, pfff :frowning: laatste was vandaag

hey meiden zo heel even tijd meer aandacht ana jullie te geven.

Pf wat een drukte hier zeg ihhi ben ik niets niet gewent d zo extreem druk. Houdt niet van dat woord, ik zeg altijd je plant zelf in duzzz…op dit moement even geen keus, dat krijg je met ziekte / beperking dan moet je andermans hh enzo opvangen. Maar goed we gaan stug door en redden het prima zo ver.

Noor meis al ongi? tjee ook al een cucles van 33 dgn zeg wat kan ons lichaam ons aandoen hé?

Meis hoe voel je je verder?

Daan vroeg over wanneer sex ed als bloeding ernog is na mk? Mij is verteld dat het toch een wond is vanbinnen en zolang deze bloed sex tampons en baden wordt afgeraden. Dit ivm infectiegevaar.

Lynty meis wat een lange cycles ik kan daar zo van balen. Is het stress, zijn het hormonen, is het gewoon de cycles die zich terg aanpast… moeilijk hoor. Hopelijk breekt of snel je ongi door, of blijft ie een poos weg… meis als er maar duidelijkheid komt.

Ineke, ik zal zo je columm lezen heb er vanmiddag even een blik op geworpen maar juist werden de kindjes wakker, ihi dus niks gelezen. En ik wil er tijd voor hebben, kan ik goed lezen en zo …

Kom ik nog op terug hoor :-

Spirella Hoe is het nu met je? is je menstruatie al doorgebroken? is het de eerste die je verwacht na de mk ?

Mar hoe is het met jou? ben even kwijt hoe je verhala nog maar was excuus daarvoor, :-

Affie
toch je menstruatie na een poos afwachten in spanning en me thoop pfffffff

Wb je voorbeeld van het omeiske dat niet gewenst zwanger is het toch houdt… tja die kwestie is zo moeilijk voor ons zo oneerlijk eig he, je mag haarer niet op veroordelen , maar toch ben je ( ik althans dan vaak ) jaloers, wel gezonde jaloersie maar toch, de verdeling is zo verkeerd en zo krom eig.

Dat raakt mij ook meis en dus is jou gevoel niet gek. Maar zeer menselijk en begrijpelijk. Zeker voor ons de meide die in het zelfde svhuitje als jou zitten.

:hug: :-* voor jou.

Hier verder weinig nieuws, wou vandaag stoppen met de ovutesten maar die van vanmorgen was ineens een stuk donkerder toch nog maar even door, maar ja we zitten 10 dgn voor menstruatie beetje gek dus.

We hebben nu 3 inseminaties achter de rug, ( zaterdag zondag dinsdag)

En ms dus nog 1 …we zullen zien. Ik ga iig straksnog esten en moren maar eventjes.

Nou lieverds tot gauw en alle liefs bianca

denk dat de stress ook wat van toepassing is hier, is ook normaal he met al dat wachten steeds pfff. dan maar afwachten he, zit niks anders op.

groetjes lynn mama van senne* en :**:

@bianca81 wrote:

Spirella Hoe is het nu met je? is je menstruatie al doorgebroken? is het de eerste die je verwacht na de mk ?

yep, w8 op de 1e keer, hoop niet op net zo’n lange cyclus als Linnty… ik ben best een ongeduldig typje, dus ik zou daar helemaal :wall: :wall: van worden

De gyn kijkt ook bij mij hoe het met die cyste gaat… en om te kijken wanneer juiste klusmoment is, scheelt ovu-testen.

Deze kun je goedkoop kopen op zwangerschapstest(punt)nu of via sensitest(punt)nl

Hou het even kort, ben nog aan het werk.

liefs

Ineke

Hé ja ineke dat hebben ze bij mij ook 4 maand lang gedaan.

Mijn cyste bleef zitten en groeide toch door, soms werd ie iets kleiner maar weg gaat ie niet en zit er nu dus al ruim een jaar.

Zoals het er nu uitziet kan het bij ons zelf problemen op gana leveren bij de IUI traject ivm de locatie waar hij zit. Weghalen bij mij doen ze niet, het is een cyste die terugzal komen en het risico op complicaties tijdens de operatie doen ze liever niet. Gelukkig ook maar.

Tijdens de IUI kunnen ze het wel gaan overwegen. Maar dat is een zorg voor dan. Nu evennogniet bij nadenken, want als de cyste groter is als een bepaald aantal mm in doorsnede of cm weet ik even niet, doen ze geen iui, en op die grote is hij al 3 x geweest tijdens metingen in de cycles.

Tis wel klote met zo iets hoor je hbet er totaal geen inzichtop en kunt er niks aan doen, jelichaam gaat eigen wiletje.

Meis diike kus van mij :hug:

hey dames,

Ik ben er weer even! tijdje niet geschreven omdat ik erg druk met verhuizing en mijn miskraam was. Mijn tweede miskraam heb ik gekregen op 22 februarie. Das nu ongeveer een maandje geleden en wacht nu dus op mijn eerste :twisted: :twisted: … Spirella, hoe is het bij jou? Volgens mij lopen we weer een beetje gelijk!

Liefs,

merel

Goedemorgen allemaal.

Ja, bianca, erg frustrerend! We zullen wel zien over ca. 2 weekjes.

Bedankt meiden voor het reageren op mijn colum. Doet me goed! Ga alle reacties ook uitprinten en later laten lezen aan ons kleine wonder. (hope so…).

Tot later maar weer. Nog 1 late dienst werken (7e dienst!!!) heb het wel even gehad maar goed.

Liefs

Ineke

pfff. net al mijn colums uitgeprint en teruggelezen. Heftig hoor maar ook zo verschillend hoe je je kunt voelen! Ben blij dat ik die colums mag schrijven, het levert mijzelf zoveel op. De reacties, het van me afschrijven, het teruglezen. Maar wordt nu wel es tijd voor een positief verhaal!

Lunnty, al duidelijkheid! Hoop het voor je. Spirella, hoop ook dat je cyclus gewoon netjes ca. 28 dagen zal zijn!

Bianca, hoop dat je cyste geen invloed zal hebben op de IUI-poging. (ik zeg expres poging omdat ik zo hoop dat 1 voldoende is!!).

Ga me klaar maken om naar het werk te gaan.

Tot morgen maar weer.

Liefs

Ineke

hey meiden ik heb even een vraagje voor jullie

ik heb gister avond heel erg bloedverlies gehad en kwam volgens mij ook een vruchtje mee, we zijn ook naar de spoed gereden en mijn HCG was nog steeds hoog, en de gyn heb ik niet gezien.

nu vandaag bijna geen bloedverlies meer gehad en mijn temp blijft ook hoog,

nu is mijn vraag:

hoelang hebben jullie gebloed na een miskraam en hoeveel en hoelang hadden jullie nog een hoge temp?

morgen moet ik mijn HCG laten controleren en s’middags naar mijn eigen gyn.

sorry dat ik zo kom binnen gevallen.