Zwanger worden na mk of ma..deel 3. Alle goeds!!!!

Hey dames,

Als jullie het goed vinden, kom ik ook met jullie meekletsen…

Ik heb net geprobeerd om een beetje terug te lezen, maar het is zooo veel.

( juist leuk dat jullie zoveel posten )

Ik zal me even voorstellen: Ik ben Danielle ( Daantje ), bijna 30 en mama van ons zoontje Robbin van bijna 1,5 jaar.

In augustus 2006 , direct na ons trouwen, was ik onverwachts zwanger. Moest wel even aan het idee wennen, maar was natuurlijk superblij. Helaas ging dit na 5,5 week mis en toen ik op Robbin’s eerste verjaardag voor de echo moest komen was mijn baarmoeder al weer helemaal leeg.

Op 8 januari had ik weer een positieve test in handen, op 31 januari een echo met een mooi kloppend hartje van een beebje van 6 weken en 3 dagen oud.

Pas 6 weken later mochten we voor de tweede echo ( nekplooimeting ) komen, dat was gisteren. Daar zagen we tot onze grote schrik dat het hartje van ons kindje al 5 weken geleden gestopt was met kloppen en het dus maar 7 weken en 5 dagen geleefd heeft…

Ik was en ben helemaal kapot. Het is zo onwerkelijk. Ik had altijd gedacht dat ik op mijn eigen lichaam kon vertrouwen, maar dat blijkt nu niet helemaal zo te zijn…

Gelukkig mag ik maandag naar het zh voor een curretage, want ik denk niet dat het er nu nog vanzelf uitkomt. Ik zit gewoon met een heleboel vragen en weet ook niet zo goed wat ik van de curretage moet verwachten. Mag je altijd iemand meenemen naar het zh die voor de curretage bij je is? Hoe zit het met het bloeden na die tijd? Ik dacht dat ik woensdag dan wel weer gewoon aan het werk kon, of onderschat ik het nu? Gaan ze ook kijken en onderzoeken wat er mis is gegaan? Geven ze in een gesprek ook aan waar je bij een eventuele volgende zwangerschap rekening mee zou moeten houden? Maken ze voor de curretage eerst nog een echo? Ik zie ook best tegen de narcose op…

Omdat ik bij mijn eerste zwangerschap trombose heb gekregen, moest ik nu bij deze zwangerschap al vanaf 4 weken dagelijks preventief spuiten met fraxiparine. Zou dat ook geen invloed gehad kunnen hebben?

Ik heb gewoon zoveel vragen en kan het me nog zo moeilijk voorstellen. Ik hoop dit echt nooit meer zo mee te maken. Dat geldt voor iedereen hier.

Ik hoop dat iedereen over een tijdje gewoon een gezond beebje in de armen heeft, want hier word je wel heel onzeker van…

De volgende keer zal ik wel wat meer op jullie reageren, moest nu echt mijn verhaal even kwijt.

Ik hoop dat jullie een beetje van mijn onzekerheid weg kunnen nemen, door antwoord te geven op ( een paar van ) mijn vragen.

Alvast bedankt!

Groetjes, Danielle/ Daantje

Daantje en Mar, helaas welkom.

Boefje, nog drie nachtjes??? Voor die tijd zijn de muffins wel op toch :mrgreen: Anders kom ik wel even helpen.

Kleine Winnie, schreef jij eerst ook bij de midsummermama’s? Ik weet het niet zeker meer. Ik was toen door de MK erg met mezelf bezig. Ik weet wel dat ik elke keer je enorm verdrietig updates heb gelezen. :hug:

Ineke, ik blijf voor je duimen meid :hug:

Hier erg gespannen. Vorige keer kreeg ik op deze dag hele erge buikkrampen en morgen het bloedverlies. Vanmiddag voelde ik opeens wat steekjes, maar verder niets. Ik vind het erg spannend. Ik wilde graag eerder een echo, maar als ik Daantjes verhaal lees, besef ik ook maar al te goed, dat je nooit garanties kunt krijgen. Dus tja, maar afwachten tot 8 weken en 5 dagen. Nog 3 weken te gaan :think:

hoi daantje,

jammer dat ik jou hier ook moet ontmoeten meid, maar over de curretage hoef je je eigenlijk niet echt zorgen te maken, het is zo voorbij voor je het weet, emotioneel niet dus, maar das iets heel anders, van mij mocht mijn man er niet bij zijn daar ik onder volledige narcose was, en de ingreep maar iets van een half uur geduurt heeft, maar zonder het wakker worden er bij te tellen. achterna hoef je je wel wat rustig te houden, en ik denk niet dat het goed is om zo vlug terug aan de slag te gaan, neem je tijd meis! laat je emotioneel ook wat genezen!, ik heb wat bloedingen had enkele dagen later, maar wel twee dagen last van krampen in de buik, dit komt in orde, wees niet bang een paracetamolletje te nemen, ik deed dat ook.

verder wens ik je veel sterkte, en een dikke :hug:

groetjes lynn mama van senne* en :**:

Lynnty, bedankt voor je lieve berichtje!

Hoe gaat het verder nu met jou?

Ik blijf ook posten bij de Decemberstoppers en hoop dat we allebei weer gauw zwanger zijn…

Liefs, Daantje

Daantje,

ik vond de curettage erg meevallen. MIjn vriend was mee tot aan de operatiekamer en toen ik uit de uitslaapkamer kwam zat hij in mijn kamer te wachten. Vond het wel fijn dat hij de ochtend er gewoon bij was.

Heel veel sterkte. :hug:

even wie is de mol kijken nu :smiley:

hallo Daantje,

met mij gaat het voorlopig goed, ik blijf ook posten tussen de decembermama’s, en ja hopelijk kunnen we snel terug aan een nieuwe lei starten, het is ook hoe je je zelf voelt.

groetjes lynn mama van senne* en :**:

Hoi Daantje… volgens mij ken ik jou nog van de septembermama’s. Ik dacht eigenlijk dat iedereen daar wel over de risicovolle weken heen was. Ongelofelijk maar weer bij hoeveel het toch mis gaat. Ik heb het idee dat er bij de sept.mama’s wel heel veel zijn afgevallen (wel een stuk of 7 of 8 geloof ik). :evil:

Anyways, ik heb ook een curettage gehad en mijn vriend mocht mee tot in de voorbereidingskamer en hij zat er ook weer toen ik bijkwam. Zoals ze bij ons in het ziekenhuis zeiden “het is iets wat jullie beiden aangaat, dus logisch dat je man/vriend zoveel en lang mogelijk bij je is”.

Ik ben op een donderdag gecuretteerd en had vrijdags ook nog ziekgemeld. En dan natuurlijk nog het weekend erachteraan. Dat was wel prettig. Ik zou als ik jou was zeker een dag of 2 a 3 thuis blijven om bij te komen van de narcose en te bezien hoe je nabloedingen verlopen (en om het emotioneel te verwerken)

Die vraag over die trombose zou ik zeker in het ziekenhuis stellen.

Mijn curettage hebben ze onder begeleiding van een echo gedaan omdat ze bang waren dat het vruchtzakje vlak bij de eileider zou zitten. Maar dat is niet de normale gang van zaken volgens mij. Meestal moet je achteraf nog voor een nacontrole komen.

Heftig he om er tijdens de echo achter te komen dat het mis is. Dat was bij mij ook zo. Je bent al ruim 6 weken in de wolken ervan uitgaande dat het wel allemaal goed zit en dan dat nieuws … :cry: :cry:

Meid heel veel sterkte :hug:

Mar, hoe was het bij de Gyn? Is het bloeden al minder? Als het er echt in straaltjes uitstroomt lijkt me dat niet goed. Ik heb ook nog wel ruim een anderhalve week (met een tussenpoze van een paar dagen) nabloedingen gehad, maar niet zo heftig als jij het beschrijft.

Lieve lieve meiden,

Eigenlijk wil/ wilde ik tot 13 weken zwangerschap bij jullie schrijven, maar ik word erg onzeker en gespannen door alle trieste verhalen, waardoor ik jullie niet de steun en arm om de schouder kan geven die jullie nodig hebben. Ik probeer alles te lezen, maar sla dingen over die me nu te erg aangrijpen. Sorry.

Ik hoop dat jullie me evt. via PB weten te vinden. Ik stop met het lezen van het topic. :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Liefs,

Wawa

Sorry meiden,

Stond op het punt hetzelfde te doen als wat Wawa net gedaan heeft.

Ik trek het niet, voel me onwijs schuldig. :cry:

Sorry, sorry, sorry…

Allemaal een dikke :-*

Voel je vrij om te PB-en, want min gedachten zijn bij jullie. :hug:

Wawa en Jeanette, helemaal begrijpelijk hoor. Ik had het juist andersom. Vond het moeilijk om hier ook stukjes te lezen van mensen die wel opnieuw zwanger waren geworden. Wens julllie heel veel succes toe en dat jullie straks een mooi wondertje mogen hebben.

Daantje en Mar, welkom helaas…

Wawa en Jeannette heb ik al even gePBt. Kan me helemaal voorstellen dat als je weer zwanger bent je lekker bij de 9-maanden mama’s of Zwanger na een MK/MA gaat schrijven. Dat is voor beide partijen denk ik het prettigst. Ik heb ze wel gevraagd ons op de hoogte te brengen als ze hun echo hebben gehad.

Dit topic zal toch een beetje een komen en gaan zijn van nieuwe meiden en meiden die weer zwanger raken.

Bianca en Noortje, jullie schrijven hier misschien al best lang? Schrijven jullie ook bij het topic "als zwanger worden langer duurt? ". Kan me zo voorstellen dat het voor jullie ook zo moeilijk is om steeds die meiden weer te zien gaan omdat ze weer zwanger zijn. FF een dikke knuffel voor jullie :hug: :hug:

spirella klopt hoor wij en ineke ook schrijven hier al wel lang

ik zelf schrijf soms bij als zwanger worden langer duurt, maar wel sinds kort hoor meer voormij ter info over iui ovulatietesten zulke dingen

ik vindt een goed topic dat het laner duurt neemt me hier eig niet weg om te verhuizen tja hoe zeg ikdat? hihi

lief meis dat je denkt aan ons :-*

Wawa en Jeanette, de pb-tjes zijn onderweg! :-*

Ben heel erg goed in stalken… :mrgreen:

Daantje… welkom hier… helaas. :hug:

Ik begrijp dat je al wat antwoorden hebt gehad wat betreft curretage… Als nog niet alles duidelijk is, horen we het wel…

Mar, hoe is het?

Spirella, ja wij schrijven hier al heel lang. En ik wil niet verhuizen naar langer duren hoor! Voel me goed met dit topic… En als ik er niet tegen kan dan schrijf ik gewoon even niet! Ik schrijf eigenlijk wel bij meer topics.

Kleinewinnie, hoe laat moet je naar de ha? Hoe is het nu met je buikpijn?

Verder weinig nieuws, het is bijna weekend…

Liefs,

Noortje

Ik lees jullie over de pb verzenden moet ik dat ook doen ik volg even niet waar het omgaat meiden,

als er iets is wat ik moet doen ofzo even zeggen hoor,

Noor hoe is het verder met je ?

Dus jij wil oookniet verhuizen ?

Nee mijn doel is te verhuizen naar zwanger zijn das wel eenmooi plekje met uitzicht en rust :mrgreen:

Nog steeds last van buikpijn. Ik moet er half tien zijn. Nog even afzien dus.

Bianca, je hoeft niets te doen hoor! :mrgreen: Maar Wawa en Jeanette vinden het moeilijk om hier te blijven schrijven en hebben dan ook een soort van “afscheid” genomen van dit topic. Helemaal omdat er zoveel mk verhalen komen en dat is niet goed voor de onzekerheid! Vandaar de pb-tjs…!

Hier is het wel goed hoor.

Zit nu ergens in de NOD periode. Nu dag 30 en ik ga van 35 uit maximaal… Maar ik heb totaal geen zwangerschapsgevoelens dus zal een dezer dagen wel ongi worden. (Maar heb nog geen last van de maandelijkse mega-dip!)

Nee hoor, we blijven mooi hier schrijven… met als doel zwanger zijn…!

Hoe is het met jou? Druk aan het ovu-testen?

Liefs,

Noortje

Kleinewinnie, ik hoop dat er niets aan de hand is. Veel succes straks… :-*

@kleinewinnie wrote:

Nog steeds last van buikpijn. Ik moet er half tien zijn. Nog even afzien dus.

Ow watnaar nog steeds zo een buikpijn…

sterkte voor straks, ik lees vanavond weer bij , maar zal voor je hopen op goed verlopp meis… beterschap :-

Noortje met mij goed idd aan de ovu testen hopelijk een deze komende dgn positef, heb er kriebels van beetje gek, zo een verliefd gevoel :shifty: nu ja niet ut te leggen hihi

maar wb wawa en jeanette had ik idd meegekregen en las hun topic bij zwanger zijn.,

meiden ik snap het volledig hoor , jullie gewoon succes wb zwanger zijn en de komst van julli ebeebje , tot wel hopelijk weer es lees en alle goeds

fijn met jou goed verder noor, :-

Kleinewinnie, ik denk aan je… :thumbup: …