Nee, mafkees, dat zeg net toch, dat dacht ik tot een dag of 5 geleden ook hoor.
Had zoiets van; als het na 6 keer nog niet zo is, wil ik een echo-check of zo.
Hoorde van iemand anders dat ze dat bij diegene ook na die tijd hadden gedaan, dus had daar de grens gelegd.
Nu was het na 5x wel zo.
Als je daar onzeker over bent, zou ik het toch met je huisarts overleggen.
Ik had wel een andere cyclus na die MA.
Terwijl ik na 2 kids wél nog dezelfde had, is toch raar???
Anders wacht je deze ongi af (hopelijk met goed resultaat ) en overleg je dan met je huisarts???
Ja, dat ga ik ook doen hoor. Cyclus is wel op de hobbel.
Slik nu monnikspeper voor de regelmaat.
Ik ga trouwens nu echt naar bed. Morgen een drukke dag :-*
goeiemorgen meiden…
nou het gaat een gezellige dag worden…NOT.
peter is naar zijn werk vertrokken net en die komt niet eerder thuis dan ongeveer 01.00 vanacht…ben de de hele dag weer alleen door die show…de voorbereidingen nemen zo verschrikkelijk veel tijd in beslag…ik zou vandaag ook flink gaan helpen,maar zie het niet zo zitten.ik voel me zo slap als een vaatdoek weer.ik ben vanacht weer behoorlijk veel bloed verloren met (gelukkig )heel veel stolsels…ik had voor de zekerheid een deken onder me gelegt in bed (dubbel geslagen) en daar was ik nog dwarsdoorheen gebloed ik had zelfs kraamverband voor… :shock: ik ga de huisarts zo ff bellen,wand je kan maar zoveel bloed verliezen neem ik aan…als de gyn niet eens de moeite neemt om mijn bloed na te kijken dan de dokter maar…de gyn zei ach meisje je hebt nog kleur genoeg op je wangen het is wel goed…ik sta te wankelen op de benen maar ja…aan de andere kant is het natuurlijk ook goed dat ik zo bloed…des te groter de kans is dat ik mischien dan toch niet gecurriteerd hoef te worden… :thumbup:
Diana wat akelig dat je nog zoveel bloed verliest maar het is goed dat het er uitkomt denk ik. Ik had ook een ma en ging naar het ziekenhuis voor een curettage. kreg eerst 's ochtends een pilletje dat soort weeen opwekt en verloor toen de hele dag inmens veel bloed en stolsels. helaas niet genoeg zodat ik uiteindelijk 's avonds toch nog een curettage kreeg maar daar was ik binnen een dag weer van hersteld. heeft de gyn tegen je gezegd dat dat eventueel een optie is? zeker als je al veel kwijt bent kan dat misschien net nog zijn wat je nodig hebt en is een curettage misschien niet nodig. hoop dat het goed gaat, sterkte!
deze dokter die ik had in almelo was geen voorstander van die pilletjes en zei tegen me dat het beste was via de natuurlijke manier enof anders de curritage…voor mij is het ook allemaal nieuw…heb ik me nu in het ooitje laten nemen?
de meningen zijn verdeeld over dat pilletje heb ik gehoord. het is vrij nieuw en werkt in de meeste gevallen niet afdoende maar kan me voorstellen dat het vor jou mischien net voldoende is omdat je al een heleboel kwijt bent. zou er wel naar doorvragen en laat e op z’n minst informeren wat er tegen is om het te proberen. uiteindelijk is het beter om een curettage te voorkomen.
mocht je zo’n pilletje krijgen schrik dan niet wat het effect kan zijn. bij mij gaf het een heftige menstruatiepijn maar ik heb ook gehoord dat het soms echt weeenpijn kan zijn. en ik ben me lam geschrokken van de hoeveelheid rotzooi die er uit mijn lijf kwam (sorry dit klinkt wat vies)
ik snap je wel…ik zal er morgen toch eens naar vragen dan…bedankt voor de tip :-*
even een ego berichtje plaatsen van hier af, ben net weer thuis, effe kwoten
zo ben ik weer, heb goede dag gehad,
wendy van schhol daar gegeten , even de wassen gedraaid gevouwd en opgeruimd afwas aande kant, van de week even stofzuigen en dweilen ws,
ben eindelijk naar de ha geweest voor b12, even energie ihih heb ik echt nodig merk echt dat ik al 1,5 week trug moest hebben , maar goed kan er weer tegen aankomende maand
ben ook even met wendy bij de bieb gewweeest boekjes halen vondt ze leuk even iets anders, daar even op de computer een spelletje doen en toen naar huis,
straks even eten koken hier, en dan collecteren in de regen zoals het nu lijkt, bah wel rot hoor en best koud iook vindt ik buiten igih
Diana het klopt idd dat die tabletjes niet altijd voldoende werken en idd sommige gyns vinden het niet goed z voor te schrijven dus je hebt je niet voor t zootje laten houden wat dat aan gaat, maar soms is het wel voldoende en kan een curetage niet nodig zijn,
meis ik blijf ana je denken en wens dat het je snel beter gaat,
excuus lieve mensen dat ik hier zo weinig ben
groetjes :-*
Diana, wat voor show ben je aan het voorbereiden eigenlijk ?
Ik ken verder dat pilletjesfenomeen niet. Bij mij is daar in elk geval nooit over gesproken. Twas of natuurlijk of via de curettage.
Mijn directe collega vertelde vandaag dat ze 12 weken zwanger is. Ik had al het ernstige vermoeden sinds een paar weken en ik schreef een paar weken geleden nog bij de sept.mama’s dat ik me wel zorgen maakte om ons werk omdat we dan wellicht ongeveer tegelijkertijd met verlof zouden gaan. En mijn vermoeden klopte dus. Ze is nu circa 2 weken later uitgeteld als ik anders zou zijn geweest. Voor mijn baas wel prettig denk ik. Maar ik voelde toch wel echt ff een steek hoor toen ze het vertelde. Shit, anders was ik nu 14 weken geweest en waren we gezellig samen zwanger enzo. Maar het is haar heel erg gegund hoor, ze heeft vorig jaar na circa 22 weken de zwangerschap moeten afbreken vanwege een ernstige chromosomenaandoening. Heel heftige tijd voor haar geweest. Maar ze is nu gelijk na ronde 1 weer zwanger geraakt en tot nu toe lijkt het goed te gaan.
Verder alles goed met iedereen? Wawa, al ongesteld? Of al een test gedaan?
Al een tijdje niets voor Noortje gelezen.
Jeannette, hoe is het met de kwaaltjes?
Bianca, heb je nog wat aan die tip van me gehad van die andere vrouw die via ZI zwanger was geraakt?
En de rest nog nieuws?
linda , ja ik heb er zeker wat aan gehad ben nog in kontakt met haar via pb, superbedankt daarvoor, helemala lief dat je zo mee dacht :-*
hai meiden…ik begin steeds meer hoop te krijgen dat de curritage niet meer nodig zal zijn…ik ben door de loop van de dag verschillende grote stukken verloren…duimen julllie met me mee dat het niet meer nodig zal zijn?
volgens de huisarts heb ik wel bloedarmoede,maar komt het vanzelf weer goed door staalpillen…dus das ook goed :thumbup:
iemand vroeg naar de show waar ik steeds over aan het praten ben …
mijn man heeft samen met zijn broer een groot landbouwmeganisatie bedrijf…een hele mond vol…waar het op neerkomt is dat ze trekkers en andere landbouwmachines verkopen en repareren.1x per jaar organiseren we een grote show waar alles tentoon gesteld word en mensen kunnen komen kijken onder het genot van een bakkie koffie en een pilsje…en de oude boertjes een glaasje jenever het is altijd bere gezellig en ik als vrouw van de baas zijnde wil er natuurlijk bij zijn om te helpen met de koffie rondbrengen en alles netjes en schoon te houden.
elk jaar komen er echt honderden mensen op af .en dit jaar word het waarschijnlijk verdubbeld aangezien ze als een trein lopen en heel veel nieuwe klanten er bij hebben gekregen…dus dat is mijn uitleg
Ah, dankje voor de uitleg Diana.
En fijn dat het toch allemaal vanzelf loskomt. Anders zou je morgen de curretage krijgen?? Maar gaan ze dan eerst nog een echo maken dan om te kijken of het wel nodig is?
diana, ik hoop voor je dat het laatste restje er vandaag uitgekomen is en morgen een "schone"echo.
Bianca, wat een drukke dagen voor jou zeg, denk je wel om jezelf.
Ik ben op nacontrole geweest, natuurlijk een half uur wachten voordat je eindelijk naar binnen mag en met 2 minuten stond ik alweer buiten. Dat dus ook achter de rug. Er komen drukke dagen aan dus zal me niet vervelen tot de duivels komen.
Boefje wanneer heb jij je curettage gehad? En heb je nog lang nabloedingen gehad? En nu dus nog een echo ofzo gehad om te kijken of alles weer netjes schoon was?
Spirella, nee, heb geen echo gehad.
Heb 6 feb de curettage gehad, 8 feb al bijna geen bloed meer maar 11 feb begon ik weer te bloeden, alsof ik ongesteld was. Dit hield ook een kleine week aan. Echter heb ik 2 weken na deze bloeding weer ovulatiepijn gehad dus de gyn en ik gaan ervan uit dat mijn cyclus weer “normaal” op gang komt. Hopelijk dus volgende week mijn ongi en dan gaan we er weer voor.
Oooh dat heb ik ook gehad. Curettage op donderdag, op zondag al geen bloedingen meer en toen begon het weer op woensdag t/m afgelopen zondag. Maar wat hebben ze dan nu nog bij je onderzocht en/of waarom moest je nog langskomen?
Wel fijn in dit geval dat je je ovulatie voelt, het lijkt er dan op dat je cyclus idd weer goed op gang komt. Gaan jullie deze maand er alweer gelijk voor of wachten jullie tot na de 1e menstruatie?
ik kan helaas zo weinig mee delen over de curetages dieik had ik had heel veel complicaties er bij waardoor ze niet te vergelijken zijn met een "normale "gang van zaken,
meis ik hoop gewoon dat je het goed doorkomt en je toch dat kan doen wat je zo graag wilt,
:-*
Meiden, ik ben er wel, maar heb de hele avond gewerkt.
Nog niet ongesteld, maar vanmorgen getest en wederom negatiever dan negatief. Vandaag dag 31
@spirella wrote:
Oooh dat heb ik ook gehad. Curettage op donderdag, op zondag al geen bloedingen meer en toen begon het weer op woensdag t/m afgelopen zondag. Maar wat hebben ze dan nu nog bij je onderzocht en/of waarom moest je nog langskomen?
Wel fijn in dit geval dat je je ovulatie voelt, het lijkt er dan op dat je cyclus idd weer goed op gang komt. Gaan jullie deze maand er alweer gelijk voor of wachten jullie tot na de 1e menstruatie?
standaard nacontole hier in het ziekenhuis denk ik. Heb jij dan geen afspraak voor nacontole??
Ik tel die bloeding niet als een echte ongi. De eerste die nu gaat komen is zeg maar mijn eerste ongi na de miskraam en daarna gaan we er weer voor. We hebben bewust gewacht om eerst ongesteld te worden voordat we weer verder gaan, even mijn lichaam bij laten komen van al de hormonen enzo.
Wawa, jammer van de negatieve test. Hopelijk word je dan maar snel ongesteld zodat je weer voor de volgende ronde kunt gaan.