Hoi Liesje,
Ja, mijn eileider was ook gescheurd en is verwijderd. Heb nu dus alleen nog maar kans op zwangerschap links. Het is nu een jaar geleden. In het begin was het wat gevoelig maar ik knapte snel weer op en had de maand erop alweer een eisprong aan de rechterkant dus dat werkte wel meteen weer goed. Mocht ook meteen wel weer zwanger worden.
Wanneer ik weer zwanger wordt moet ik eerder komen voor een echo, nu dat vind ik echt niet erg natuurlijk. Ben nu wel onder behandeling bij de gyn omdat het allemaal zo lang duurt. Hij heeft in december een cyste in mijn linkereierstok (goed kant…) verwijderd maar die zit er alweer. Dit schijnt geen kwaad te kunnen.
Heel veel sterkte meid en hou de moed erin. Ookal weet ik hoe verschrikkelijk moeilijk dat is. Wanneer je het ‘leuk’ vind kun je mijn colum lezen, in het archief kun je nog maanden teruggaan om mijn verhaal te lezen rond de 1e miskraam en later de bbz. (colum hier op de site).
Liefs
Ineke
Bianca, hoe is het met Dre?
hey ineke
Met dré wel goed heeft een vrije dag gehad
we hebben net even gesproken over ovulatietesten voor de komende maand ,ik wil ze wel bestellen en hij is daar ook voor in maar de site die ik vanjou heb heeft ze niet leverbaar en een andere site duurt een week dan is eeig te laat als ik ze ontvang ws wordtnu dan duur kopen of heb jij ms nog liggen ??
( ivm overkopen ms?)
Nu ja we hebben kort over de inseminatie zelf gehad, hij vindt dat potjeswerk totaal niks dus even zien ,… ms dat we 2 x doen en de andere dgn gewoon sex hebben zeg maar, hij is er al neit meer zo negatief over
Jeetje Ineke, heb gelijk al je columns tot nu toe gelezen. wat geweldig zoveel herkenning! ik had het bijna zelf kunnen schrijven.
wat een onzin he dat mensen zeggen dat je er niet zo mee bezig moet zijn. waarom niet? het is ook een manier van verwerken en volgens mij niets mis mee.
snap nog niet zoveel van het rechts of links springen. ook ik mis nu mijn rechter eileider maar volgens de gyn heb ik nog steeds een kans van 70% om zwanger te worden en springen eitjes willekeurig rechts of links.
maar hoe weet je waar heteitje deze maand springt?
er is mij ook niets gezegd over wanneer ik weer zwanger zou mogen worden. hoop vragen en zou graag weer snel en echo hebben om te kijken of alles nu weer normaal is maar mag pas 11 april terug voor controle… eerder had gyn geen tijd :?
Wanneer je geen eileider meer hebt, kun je van die kant in principe niet meer zwanger worden omdat het eitje in je buik verdwijnt na de sprong vanuit de eierstok. Eitjes springen onwillekeurig, dat wil zeggen bijv. 2x rechts dan es links. niet elke maand om en om. We kunnen dus alleen zwanger worden wanneer onze eitjes links gaan springen. Daarom zal het dus langer gaan duren waarschijnlijk. (bij mij dus wel duidelijk). De gyn maakt bij mij nu steeds inwendige echo’s en kan dan zien waar en hoe het eitje groeit. (‘mijn’ gyn heeft het in zijn carriere 1x meegemaakt dat een vrouw zwanger werd van de kant zonder eileider dus wonderen zijn mogelijk maar ik ga daar niet vanuit).
Gelukkig hebben we nog wel rechts een eierstok, mocht het uiteindelijk op ivf uitdraaien.
Bianca, heb helaas geen testen meer. Via babybrabbel ook geprobeerd? Of zwangerschapstest.nu
Zal ook es voor je neuzen. Hoop dat je nog iets vind!
liefs
ineke
He Bianca, bel anders het UMCG es, ze geven je zo’n set mee maar volgens mij hadden ze je ook ovulatietesten mee moeten geven! Mijn vriendin kreeg ze ook steeds wanneer ze IUI (in eigen cyclus) had. Dat wil zeggen zonder hormonen.
Bianca heb even gebeld, vriendin van mij had ze van Matcare binnen twee werkdagen binnen.
Moet je ze wel via de pc gelijk betalen.
Dan hebben ze de volgende dag de betaling binnen en gaat ie gelijk met de post.
Dat moet toch nog op tijd zijn???
is dat dan via matcare . punt nl? is dat een site ? ineke
dan kunnen ze op tijd zijn idd, ik zal morgen zien heb nu geen tijd ben net thuis en so eten en 6 uur weg voor collecte lopen superthnx iig
nog geen bericht van diana hier van haar bezoek aan de gyn vanmorgen ik zal es verder neuzen was / ben erg benieuwd nl
:think: :think: helemala nog geen post van haar na ze naar de gyn zou gaan, he jakkes zeg als er maar niks is, ik kijk vanavond wel weer even dan
hier ben ik weer…
nou ik heb wel eens beter bericht gehad :? volgens de echo die de gyn vanmorgen heeft gemaakt zit er nog best veel weefsel in me dat er nog uit moet…ik keek er heel verbaast van op omdat ik heel veel verloren ben en het vruchtje en de placenta ook in 1 stuk… :shock:
nu moet ik wachten tot woensdag of het mischien nog spontaan loskomt of anders moet ik woensdag om 08.00 bellen en gaan ze direct curriteren ik ben kwaad ,teleurgesteld en verdrietig…aankomende donderdag begint de show op de zaak bij ons en ik WIL er bij zijn!!!
ik heb al het voorbereidende werk gedaan en alles gepoetst en alle boodschappen gehaald en nu zal ik voor het leuke even uitgeschakeld worden :shock: hmzzzzzzz ik zal eens even heel boos op mijn lichaam worden ,mischien helpt het
vraagje hoe snel na een curritage ben je weer in staat om van alles te doen?
Diana, ik moest me om 7.30 in het ziekenhuis en was om 12 uur alweer thuis. Eerste dag rustig aan gedaan, dag erna ging het al redelijk goed en geen pijn ofzo.
Wel balen zeg, dat niet alles al weg is. Hopelijk komt het nog voor woensdag.
hoi allemaal,
Nou weer zo’n pagina of 5 moeten bijlezen. We zijn dit weekend druk aan het klussen geweest :mrgreen: :mrgreen:
Maar dan het echte klussen he? We hadden een nieuwe schutting gekregen omdat de vorige door de storm helemaal aan gort was gewaaid en nu hebben we weer een gedeelte opnieuw overdekt (dakje gemaakt tussen muur en schutting) en een stuk opnieuw moeten bestraten. Chris heeft het grovere werk gedaan en ik ben aan het bestraten geweest… hahaha 2e carriere voor mij. Het ziet er best strak uit al zeg ik het zelf. Kheb wel megaspierpijn in mijn kont en bovenbenen nu, maar ach, worden die ook gelijk wat strakker
Anyways, Diana, ik heb op een ander forum al ff gereageerd op hoe snel ik was hersteld na de curettage. Maar als jij graag fit wilt zijn donderdag, kun je dan niet die curettage vrijdag laten inplannen? Die paar dagen dat de “restjes” :eh: blijven zitten maakt toch niet zoveel uit!?
Mooi in elk geval dat je zo’n mooi plekje voor je 2 kindjes hebt bedacht. Erg symbolisch!
En Liesje, ik ben echt verrast door de manier waarop jij bent geinformeerd over de gevolgen van je BBZ. Het is toch raar dat je niet meer weet wat dat nu betekent voor de toekomst van het zwanger worden!? Ik las trouwens wel meer verhalen (ik geloof ook van Diana) dat men slecht werd geinformeerd in het ZKH en/of bij de VK of GYN. Ik heb dat zelf helemaal niet zo ervaren. In het ZKH namen ze veel tijd voor me om alles door te nemen en de VK heeft ook na de operatie nog gebeld hoe het nu ging enzo en ook of ik nog vragen had. Jammer dat het niet overal zo goed geregeld is.
Verder heb ik zelf sinds zondag geen bloedingen meer gelukkig. Kon je nou ook aan je afscheiding zien of je vruchtbaar bent (ik las iets over draderige afscheidig?) of is het dan al te laat. Ik merk dat ik toch wel erg graag gelijk weer voor een zwangerschap wil gaan, maar aan de andere kant kreeg ik na vorige week ook weer gelijk bloedingen (maar dat was misschien ook wel echt te snel na de operatie). Nu is het bijna 2 weken geleden en zou ik volgens mij oude cyclus woensdag weer mn eisprong hebben. Nu verwacht ik eigenlijk dat het nu wel iets later zal komen, vanwege de wat langere bloedingen die ik heb gehad, dus ik dacht, misschien kan ik het aan mijn afscheiding merken… ??
Nou, ik heb dr weer een lang verhaal van gemaakt. Sorry, slapen jullie al ? :?
Diana, ik heb totaal 10 dagen bloedverlies gehad. De eerste dagen met stolsels en toen ik het vruchtje verloren ben ook nog een aantal stolsels.
Balen dat je nog niet alles kwijt bent, maar wel fijn dat ze je serieus genomen hebben. Ik verloor m.n. veel na intensief sporten.
Ineke, op wat voor afdeling ben je verpleegkundige?
Liesje, wat naar dat je eileider verwijderd moest worden.
Bianca, ik bestelde testen op premom punt enel.
Spirella, bij mij was ondanks de lange bloeding de eerste cyclus juist kort.
Hier een drukke dag. Vanavond ook nog wat werk gedaan. Ga nog even verder forummen.
Ja, die is nog leuker Wawa :mrgreen:
Oh Diana, het zit je niet mee he?
In principe ben je vrij snel weer op de been na een currettage hoor. Ligt eraan hoe laat je wordt geholpen, denk ik ook. Maar neem dan na de show iig je rust. Kan dat? Is dit echt een lange dag of kan je zeggen van ik doe die show een uurtje (paar uurtjes) en ben daarna iig tot na het weekend foetsie??
Ik ben daarna toch nog thuis gebleven vanwege vermoeidheid.
Linda is na het weekend gelijk weer gaan werken, tja het is bij iedereen anders.
Linda; Begrijp absoluut de drang, oh ja, maar doe je wel rustig aan??
Liever een maandje later en goed hersteld he???
Bianca was het nog gelukt bij matcare??? Is ook nog een leuk prijsje he??
@Jeanette wrote:
Ja, die is nog leuker Wawa :mrgreen:
:mrgreen: Tja, ik moet de dagen toch door komen.
Ik zit nu op dag 30. Dus tja, zou mijn cyclus nu helemaal op hol zijn en krijg ik deze maand opeens een gigalange cyclus of zou er een sprankje hoop zijn ?????? :roll:
Mijn duimen draaien overuren :mrgreen:
Ze zijn zowat versleten, oh please laat het alsjeblieft waar zijn…
Bij de nov-mama’s al twee alweer “afgevallen”
Toch niet normaal meer zo vaak als dit gebeurt.
Ik knijp m behoorlijk…
Heb 26 maart de eerste echo
Noortje,Noortje waar ben je nou???
Bij de oktoberstoppers zijn ook al zoveel afgevallen.
Ik blijf ook steeds tegen mezelf zeggen, dat een positieve test ook zo weinig zegt.
Eerst zien dan geloven. De vreugde die ik bij de eerste had zal ik nooit meer zo voelen. Zo sneu, maar helaas de waarheid. :roll:
Ja, baal ik ook van, dat dat beetje onbezorgde (ben al een piekeraar) me is afgenomen…
Dacht eerst dat de echo met 7/8 weken zou helpen, nou heb ik zoveel gezien/gelezen, dat ik denk dat ik het deze zwangerschap (als het al goed gaat) niet kwijt zal raken…
Asl ik erover vertel, word ik blij, maar het slaat heel snel weer om, zodra de radertjes in mijn hoofd weer gaan ratelen.
Ben iig blij, te weten dat het nog werkt…
Was al bang dat er iets beschadigd was bij de currettage.
@Jeanette wrote:
Ja, baal ik ook van, dat dat beetje onbezorgde (ben al een piekeraar) me is afgenomen…
Dacht eerst dat de echo met 7/8 weken zou helpen, nou heb ik zoveel gezien/gelezen, dat ik denk dat ik het deze zwangerschap (als het al goed gaat) niet kwijt zal raken…
Asl ik erover vertel, word ik blij, maar het slaat heel snel weer om, zodra de radertjes in mijn hoofd weer gaan ratelen.
Ben iig blij, te weten dat het nog werkt…
Was al bang dat er iets beschadigd was bij de currettage.
Ik heb nog steeds de angst dat er wat beschadigd is door de MK. Stom he?
Gewwon even een knuffel voor iedereen hiero, maar ik heb even geen zin om te reageren,
dikke knuf en :-* van mij en alle goeds en liefs van julie
Diana , ik las jou wel want moest gewoon even weten.,
ik zal morgen even uitgebreid reageren , :-*