zwanger worden na mk/ma...

Even een ego bericht, sorry.

Ik trek het allemaal niet meer, krijg langzaam aan het gevoel dat ik opgenomen kan worden in een psychiatrische inrichting. Deze zwangerschap, zal net zo verlopen, als alle voorgaande van de afgelopen maanden. Mijn klachten zijn vrijwel verdwenen, dat gevoel had ik gistermiddag al. Daarom heb ik gistermiddag toch nog een test gehaald en deze vanmorgen met ochtendurine gedaan. Nou ja, ik hoef jullie niet te vertellen wat de uitslag daar van was. Het test streepje, was vrijwel verdwenen, dus dat houdt in, dat ook deze zwangerschap vroegtijdig gaat eindigen.

Ik heb vanmorgen al contact gehad met het ziekenhuis en ipv aanstaande maandag, kan ik nu donderdag al komen voor een echo. Op een rot tijdstip (14h30), zodat ik ook weer opvang voor Nyn moest regelen. Daarom m’n schoonouders maar gebeld. Nou ja… ze willen Nyn van school halen enzo… maar op medeleven hoef ik dus weer niet te rekenen. Laat ik er maar geen woorden aan vuil maken… :silenced: :sick: .

Oh meis… :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Ik weet echt niet wat ik nu moet zeggen…Wat ongelooflijk K.U.T.!

En dan je schoonouders ook nog, die weigeren ook maar een beetje begrip en medeleven te tonen…Da’s toch niet normaal…

Nog maar even een paar :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Ik weet het anders ook niet…

Kom hier maar gillen, schreeuwen, vloeken, huilen of wat dan ook als je daar behoefte aan hebt.

Oh lieverd, ik lees hier nu dus hoe het zit.

Dat voorspelt inderdaad niet veel goeds.

Wat een rotsituatie… heel veel sterkte! :hug: :hug: :hug: :hug:

En dan ook nog totaal geen begrip van je schoonouders.

Wat sneu dat het nu (weer) zo moet lopen, bah!

En net wat Deb zegt, kom hier je hart maar luchten!

Het is niet niks… :-*

Weet je, Vogelenzang komt steeds dichterbij heb ik de indruk. Ik kan gewoon niet meer normaal reageren. Kreeg net een telefoontje van de NEM en voordat ze ook maar iets konden zeggen vragen, heb ik gezegd dat ik niet geinteresseerd was en ik heb de hoorn erop gegooid.

Vanmorgen toen ik het zkh belde voor een eerdere echo, kwam ook de vraag of ik al eens een gyn had gezien. Ja, zei ik, maar ik ga nu naar de VU. Daar hebben ze meer kennis en ik wil ook niet weer van een gyn te horen krijgen, dat het door m’n leeftijd komt. (volgende maand word ik 37)

SCHREEEEEEEEEEUW GILLLLLLLLLLLLLLL HUILLLLLLLLLLLLLLL :cry: :cry: :cry:

Weet je…je hoeft ook helemaal niet normaal te reageren nu! Je zit in een klotesituatie en dan hoef je toch geen mooi weer te gaan zitten spelen.

Voor niemand niet!

Weet je wat het is: men gelooft niet dat je zo gevoelig voor hCG kunt zijn, dat je veranderingen dus direct merkt, dat je direct na de ovulatie weet of er een bevruchting heeft plaatsgevonden en dat je direct merkt, als het mis gaat. Men verklaart je voor gek, want het kan niet (en gek dat begin ik inmiddels ook wel te worden :cry: , kan echt niet meer normaal functioneren).

Met alle risico’s die er dan nog zijn dat het alsnog niet goed gaat, kun je het maar beter niet te vroeg weten hè…

Maarja, bij jou is dat nou eenmaal wel zo.

Enig idee wat je van het VU kunt verwachten?

Ik heb geen idee wat ik kan verwachten in de VU. Hoop alleen dat er gewoon snel een oplossing komt, want dit trek ik gewoonweg niet.

Ik krijg inmiddels zo erg buikpijn, dat het vast niet lang meer kan duren voordat het gaat doorzetten. Hoewel je dat bij mij nooit zeker weet, is mijn ervaring van de vorige keren.

Er schieten weer van allerlei dingen door mijn hoofd, waar de MK door zou kunnen komen. Ik word gek van mezelf. :?

Oh ICL, meid wat kan ik nog zeggen :cry:

Hoe oneerlijk kan het zijn…Ik sluit me aan bij al het voorgaande, lucht je hart en denk niet dat je gek bent! Keer op keer is ook gewoon niet meer te vatten :cry:

Ik hoop zo dat ze je bij de VU verder kunnen helpen. Wat nou oud :twisted: sorry hoor maar 36 (nog net :mrgreen: ) vind ik echt niet oud!

Hele dikke knuffels voor jullie:

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

De kans op een MK neemt toe, naarmate je ouder wordt.

Op de site van freya vond ik de volgende statistiek:

Leeftijd kans

20 2 per 1000

36 7 per 1000

40 16 per 1000

45 55 per 1000

Het risico op een miskraam bij een leeftijd boven de 35 is dus 3 1/2 keer hoger dan bij iemand die jonger is.

ICL: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Hoi ALlemaal, wist niet precies waar ik terecht moest en toen bedacht ik me, misschien is dit de plek.

Ik ben Louise en gister zijn we er achter gekomen dat mijn zwangerschap van 9 weken en 3 dagen waarschijnlijk al gestopt is met 6 weken en 1 dag. De echo toonde in ieder geval een vruchtje aan van die leeftijd. Nu ben ik erg onregelmatig ongesteld geweest en mogen we volgende week nog terug voor een echo, maar ik geef het eigenlijk geen kans. Ik heb gewoon te vroeg getest om nu pas 6 weken zwanger te zijn en de mevrouw die de echo maakte was het eigenlijk wel met me eens, maar ze wilde het evt. toch nog doen volgende week als ik nog geen bloedverlies zou hebben.

Veel verdriet hier, had het niet verwacht. En natuurlijk kan het tot 12 weken allemaal gebeuren maar ja… kwam toch als een verrassing. Voelde me niet echt zwanger, maar dat deed ik bij mijn dochtertje ook niet en daarbij is het helemaal perfect gegaan, dus ik dacht nog, ach, komt wel goed dan… Niet dus!

Ik wil dolgraag nog een kindje :cry: en het is nu zo dubbel dat er toch nog wat in me zit en er niet uit wil/kan… Over 2 dagen belt de VK weer om te kijken hoe en of wat. Vandaag mogen we een nieuwe afspraak maken voor een echo voor volgende week en weet eigenlijk niet wat ik daarna moet.

Hoe hebben jullie het ervaren? Gewacht op een MK of een curretage? wat is de loop van een MK? Hoe moet ik het doen met werken? Er komen zoveel vragen op… Heb me voor vrijdag in ieder geval ziekgemeld, was zo overdonderd gister… Nog steeds trouwens.

ik hoop in ieder geval dat het vruchtje spoedig loslaat, dan kunnen we verder :cry:

groetjes,

Louise

Louisa: wat ontzettend verdrietig voor jullie… :cry: :hug:

Ik heb in aug dit jaar een MK gehad bij 8 weken en ik heb dmv misoprostol/ cytotec het op gang gebracht. Dat zijn tabletjes die je in moet brengen en daar krijg je dan krampen van.

Ik had nog wel een restje daarna, maar uiteindelijk heb ik een curr. ontlopen en dat vond ik wel erg fijn.

Maar je moet er maar rustig over nadenken wat je wilt en misschien over een weekje bslissen wat je doet. Vaak mag je afwachten. Dat hoeft niet hoor als je er vanaf wilt, maar het verdient wel de voorkeur boven gelijk een curr. plannen.

He meid, hopelijk ben je het snel kwijt en weer vlug zwanger… :hug: :hug:

Weet helaas hoe je je moet voelen… :frowning:

Louise, ik kwam er met 10 wk 2 dg achter dat het vruchtje met 8 weken was gestopt. Wij zijn bezig voor de eerste en daarvoor heb ik een vroege mk gehad met 5,5 week. Maar dit is toch even anders.

Je gaat je - ondanks dat je weet dat je de 12 wk grens nog niet hebt bereikt - toch een voorstelling maken van de nieuwe situatie.

Allereerst heel veel sterkte! :hug:

Ik heb ervoor gekozen om te wachten. Ik wilde geen curettage als het niet perse nodig was en had er verder ook gevoelsmatig geen last van om iets te dragen waar geen leven in zat/zou komen. Maar dat is voor ieder verschillend.

Het is bij mij heel geleidelijk gegaan. Dinsdagmiddag klein beetje bloedverlies. Ik heb me toen voor woensdag ziek gemeld. Bloedverlies werd steeds iets meer (ook met stolsels) en toen kreeg ik vrijdagavond ook krampen. Die werden steeds heftiger (wist niet hoe ik moest liggen van de kramp) en 's nachts ben ik het vruchtje verloren. De kramp werd toen gelijk minder. Ik zou een evt. volgende keer weer wachten denk ik.

Als je meer wilt weten, kun je het gewoon vragen - hier of via pb.

Ik hoop dat je hier zo wat aan hebt.

Stiekem, ik had op internet veel slechte verhalen gelezen over die pillen en toen ik de vk ernaar vroeg zei ze dat daar hier in NH niet mee wordt gewerkt. Schijnt per regio te verschillen.

Maar jij zit dichtbij het vuur geloof ik hè… :wink:

@ICL wrote:

De kans op een MK neemt toe, naarmate je ouder wordt.

Op de site van freya vond ik de volgende statistiek:

Leeftijd kans

20 2 per 1000

36 7 per 1000

40 16 per 1000

45 55 per 1000

Het risico op een miskraam bij een leeftijd boven de 35 is dus 3 1/2 keer hoger dan bij iemand die jonger is.

ICL, dat zal vast zo zijn, maar dan nog heb jij nu al veel te veel voor je kiezen gehad he meis! Nog even en je zou statistisch gezien nog 1993 keer zwanger kunnen worden met een goede afloop tenslotte. En dat slaat natuurlijk nergens op! Hopelijk kunnen ze in het VU meer voor je doen, al was het maar dat ze je serieus nemen he… :hug: :hug: :hug:

Louise… :hug: :hug: :hug: We zitten een beetje in het zelfde schuitje geloof ik…Ook ik heb ondertussen ruim 2 weken geleden te horen gekregen dat ons kindje met 9 weken en 5 dagen is overleden. Ik heb besloten af te wachten tot de mk vanzelf op gang komt (daar heb ik redenen voor, waar ik je niet mee zal vervelen overigens). Helaas wil mijn mk nog maar niet op gang komen.

Gisteren toevallig nog contact gehad met de vk en zij heeft me nu gezegd, dat ik in ieder geval nog een week mag afwachten, maar dat ze daarna toch liever heeft dat ik voor een curretage kies in verband met mogelijke stollingsproblemen.

De kans is dus best groot dat ik in de loop van volgende week alsnog een curretage krijg, aangezien er nog geen tekenen zijn dat de mk op gang gaat komen.

Ik kan je dus ook niet vertellen wat je nog kunt verwachten. Ik weet het gewoonweg niet…

Werk idd in de VU en daar werken we er dus wel mee :wink:

Altijd handig! :smiley:

Deb, al iets van het begin van een spontane mk te bespeuren??

ICL, hoe is het nu met je meid? Heeft het bij jou al doorgezet?

Even kort…

ICL, ik denk aan je vandaag…Sterkte voor straks…

Hier ben ik even een beetje onzeker…

Gisterenavond zijn vriendlief en ik voor het eerst sinds het slechte nieuws weer eens lief voor elkaar geweest. Vanochtend had ik wat bloedverlies…echt helderrood…Nu heb ik dus echt geen idee of dit een teken is van de naderende m.a. of een gevolg van…

Ren nu zo’n beetje iedere 10 minuten naar de wc om te checken en dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Er is nu geen sprake meer van echt bloedverlies, wel wat roze-achtig…

Afwachten zal dus wel weer de truc zijn…Echt, ik ben straks volleerd afwachter hoor… :roll:

ICL, wil je ook even sterkte wensen… heb even het verhaal gelezen het is nogal wat… :shock:

Debke, jee… Zou het dan toch zover zijn dat het nu doorzet… :?

Zelfs ik kijk iedere keer als ik naar de wc moet naar alles… begin ik te bloeden? Nog helemaal niets, maar begrijp dat het ook een flinke tijd op zich kan laten wachten. Dinsdag krijgen we nog een echo, maar daar put ik geen hoop meer uit… Tot die echo wacht ik in ieder geval en dan wil ik daarna toch goed erover nadenken of ik echt wil wachten, of toch een doorverwijzing vraag naar gyn… WIl het eigenlijk gewoon afsluiten en verder :cry:

verder voel ik me zo af en toe nog flink verdrietig… Waarom nou? Had zoveel droompjes al en gedachten over het brusje… Hoe zou het zijn met Elise…

Hoe snel na de MA of MK zijn jullie weer begonnen met oefenen?

Weet even niet wie ze plaatsten, maar die percentage’s kans op miskraam zijn andere dan die ik gehoord heb… Ik heb gehoord 1 op 10 ongeveer bij een ‘normale’ situatie,d an rekenen ze idd onder de 35 :? Aan de andere kant, er zijn ook vrouwen van 60 die nog kinderen krijgen he…!! Dus het zegt allemaal niets.

ik ga even naar Elise toe, die voelt zich een beetje verwaarloosd volgens mij… :?

tot laterz!

groetjes,

Louise

Louise, wij zijn vrij snel erna weer aan de klus gegaan.

De vk zei dat het kon zodra het bloeden was gestopt.

Ik verloor toen wel af en toe nog wat slijm, maar het was echt het laatste restje. Ik denk dat ik vorige week dinsdag mijn eisprong heb gehad, maar helemaal zeker weten doe ik het niet.

En ik voel mezelf eindelijk weer de oude ik. Dat is ook wel erg fijn!

Duurde voor mijn gevoel veel te lang, maar kennelijk heeft het gewoon tijd nodig en dat zal wel voor een ieder verschillend zijn.

Het bloeden begon hier ruim een week na de echo.

Het vruchtje is uiteindelijk los gekomen op het moment dat ik precies 12 wk zwanger zou zijn geweest…