zwanger worden na mk/ma...

Als eerste…ICL, fijn dat alles helemaal goed lijkt te zijn!!! Gefeli hoor! Ik ben benieuwd naar de foto’s! :-*

En dan Kantjeboord…welkom meis. Ik ken je verhaal, heb het al vaak gelezen, en ik zou veel tegen je willen zeggen, maar niks doet er wat toe als je begrijpt wat ik bedoel. Ik vind je in ieder geval een erg sterke vrouw.

Mijn verhaal kan ik je wel vertellen, maar echt opschieten doet dat niet hoor…

In een notendop:

Ik heb al 3 kids en in augustus hebben we besloten graag nog een vierde te willen. Meteen eerste ronde raak, maar het voelde anders dan anders. Met de 10 weken echo, bleek ons kindje een paar dagen eerder overleden te zijn. Besloten af te wachten…dat is een lange zit geweest (ruim 3 weken), maar uiteindelijk heeft mijn lijf het toch zelf gedaan.

Sindsdien is mijn lijf een zootje…Direct na de ma was er al heel snel nog maar een beetje bloedverlies. Een week of twee later begon het “gedoe”…Toch nog niet zo schoon van binnen als wat ik hoopte en nog regelmatig een flinke plens bloed met vaak ook wat stolsels. Dat hield al met al best een tijdje aan (af en aan dan). Net toen het eindelijk weer eens ergens op begon te lijken, had ik het gevoel dat ik opnieuw zwanger was (eind januari, ruim 2 maanden na de ma). Toen ook een vaag positieve test gehad (2 eigenlijk).

Een kleine week daarna volgde toch een soort van “ongi”. Ik denk zelf dat het echt een vroege mk is geweest, maar meer bewijs dan de vaag positieve testen heb ik daar niet voor.

Maar goed, uiteindelijk heb ik nu weer een eerste “echte” cyclus gehad. Hopelijk gaat het vanaf nu dus weer zoals het moet gaan.

Gelukkig zul je hier ook een aantal verhalen van meiden kunnen lezen die wel snel weer een “normale” cyclus hadden, dus ga niet in de stress schieten van mijn verhaal!

“welkom” kantjeboord, ik heb ergens anders ook gelezen dat het mis was gegaan. Jeetje zeg, heel veel sterkte en een dikke :hug:

Zelf heb ik in november een MA gehad met 6,5 week en binnen 2 dagen een curretage, dit omdat ik dat zelf ook wilde. Hierna heb ik nog wel wat gevloeid maar niet heel erg veel. Wel ongeveer 2 weken dat het 2 dagen niets was en dan weer een beetje. Mijn cylcus heeft er ook even over gedaan om weer op gang te komen. Nu slik ik sinds de vorige periode teunisbloemolie en denk wel dat het helpt.

je kunt hier vanalles vragen en je verhaal doen, als er iets is gewoon laten weten en vragen. We hebben immers JAMMERGENOEG allemaal hetzelfde meegemaakt en weten wat je voelt!! :-*

@Debke wrote:

Als eerste…ICL, fijn dat alles helemaal goed lijkt te zijn!!! Gefeli hoor! Ik ben benieuwd naar de foto’s! :-

En dan Kantjeboord…welkom meis. Ik ken je verhaal, heb het al vaak gelezen, en ik zou veel tegen je willen zeggen, maar niks doet er wat toe als je begrijpt wat ik bedoel. Ik vind je in ieder geval een erg sterke vrouw.

Mijn verhaal kan ik je wel vertellen, maar echt opschieten doet dat niet hoor…

In een notendop:

Ik heb al 3 kids en in augustus hebben we besloten graag nog een vierde te willen. Meteen eerste ronde raak, maar het voelde anders dan anders. Met de 10 weken echo, bleek ons kindje een paar dagen eerder overleden te zijn. Besloten af te wachten…dat is een lange zit geweest (ruim 3 weken), maar uiteindelijk heeft mijn lijf het toch zelf gedaan.

Sindsdien is mijn lijf een zootje…Direct na de ma was er al heel snel nog maar een beetje bloedverlies. Een week of twee later begon het “gedoe”…Toch nog niet zo schoon van binnen als wat ik hoopte en nog regelmatig een flinke plens bloed met vaak ook wat stolsels. Dat hield al met al best een tijdje aan (af en aan dan). Net toen het eindelijk weer eens ergens op begon te lijken, had ik het gevoel dat ik opnieuw zwanger was (eind januari, ruim 2 maanden na de ma). Toen ook een vaag positieve test gehad (2 eigenlijk).

Een kleine week daarna volgde toch een soort van “ongi”. Ik denk zelf dat het echt een vroege mk is geweest, maar meer bewijs dan de vaag positieve testen heb ik daar niet voor.

Maar goed, uiteindelijk heb ik nu weer een eerste “echte” cyclus gehad. Hopelijk gaat het vanaf nu dus weer zoals het moet gaan.

Gelukkig zul je hier ook een aantal verhalen van meiden kunnen lezen die wel snel weer een “normale” cyclus hadden, dus ga niet in de stress schieten van mijn verhaal!

Hoi debke, ik schiet niet in de stress van jou verhaal hoor, want ik herken het ook wel. Na Ninte wilde mijn cyclus maar niet meer op gang komen, vloeien iedere 2 weken en dan een week lang. wordt je erg slap van kan ik je vertellen. Uiteindelijk is het na 5 maanden goed gekomen. Ben gewoon nu ook weer bang dat het weer lang duurt.

En ik heb ook al 3 kids. Het is dat er niet zoveel banners onder kunnen. :wink:

Ik hoop voor je dat je ook weer snel zwanger mag zijn. mag ik ook zo brutaal zijn om te vragen hoe oud jij bent?

Want ook dat speelt bij mij mee. Ik was 39 toen we besloten om nog een keer voor een kindje te gaan, met alles wat er gebeurt is staat de teller nu al op 41 bij mij. ( 3 weken geleden jarig geweest) Dus dat biologische klokje he?..
="debbert] Nu slik ik sinds de vorige periode teunisbloemolie en denk wel dat het helpt.

Wat is dat precies Debbert? Wat moet die teunisbloem olie bewerkstelligen? En waar koop je het?

Kantjeboord, ik ben wat jonger. Ik ben 31.

Oh en ook hier aan de teunisbloemolie. En sinds ik die ben gaan slikken lijkt mijn cyclus zich te herstellen. Aanrader dus! Je koopt hem bij de Etos in capsulevorm. Het zou moeten bijdragen aan het herstel van een goede cyclus.

Ik kan natuurlijk niet voor jou spreken, maar ik zou het in jouw geval zeker proberen! Het is wat je zegt, als je biologische klokje begint te tikken is ieder korter durend herstel van je lijf mooi meegenomen he!

Kantjeboord, wat een verhaal. Vreselijk. Veel sterkte en heel veel :hug: Ik duim ook voor je mee dat het goed gaat komen.

Na mijn mk heb ik niet heel heftig gevloed. Ik kreeg pillen om het op te wekken. Dat ging goed en na 3 dgn stoptte het vloeien. Wel ruim 2 wkn daarna wat bruin verlies gaat. En de cyclussen daarna waren een puinbak. Onregelmatig, heftig gevloed, tussendoor wat verlies etc.

Sinds dec ben ik begonnen met de teunisbloemcapsules van de Etos. Vanaf dat moment lijk ik weer een normale cyclus te hebben. Minder heftig bloedverlies, regelmatig en een duidelijke eisprong (dmv temperaturen en nu de 1e x ovulatie testen)

ICL wat fijn dat alles goed lijkt te zijn. Gefeliciteerd. Inderdaad oa jij bent het voorbeeld dat het goed komt met ons. Alleen dat wachten…pff geduld is ook niet mijn sterkste kant.

Oh ja, ik heb de ovulatietesen van sensitest. Deze mnd ei gespot (denk op de woendag)…alleen dat achteraf kunnen vaststellen. Heb dinsdag en woensdag streep gehad, donderdag was ie weg. Bij duidelijke streep volgt eisprong binnen 24 tot 48 uur. Dacht die dinsdag en woensdag dat de streep nog niet duidelijk genoeg was, daar kwam ik dus pas de donderdag achter. Donderdag ook duidelijk temperatuur verhoging. Ook voelde ik woensdagavond/nacht ovulatiepijn. Helaas hebben we die dag door prive omstandigheden niet geklust. Wel de dinsdag, dus dag voor eisprong. Hoop maar op niks deze mnd :cry:

Ik ga er maar eens mee stoppen…het verhaal wordt wel erg lang :lol:

@kaatje1 wrote:

Donderdag ook duidelijk temperatuur verhoging. Ook voelde ik woensdagavond/nacht ovulatiepijn. Helaas hebben we die dag door prive omstandigheden niet geklust. Wel de dinsdag, dus dag voor eisprong. Hoop maar op niks deze mnd :cry:

Nou, waarom niet Kaatje? Zwemmertjes blijven wel 2 dagen op wacht liggen hoor. :wink:

ei blijft inderdaad 12-24 uur goed begreep ik en zwemmertjes ook wel 48 uur of soms wel langer… dus dag voor de eisprong lijkt me juist perfect! door om te dag te klussen is het zaad sterker en vruchtbaarder… dus dag voor lijkt me prima juist!! We duimen voor je hoor!!!

Er zijn volgens mij zelfs gevallen dat het zaad langer dan een week blijft leven :wink: . Volgens de termijn echo zou in ons geval het zaad ook 5 a 6 dagen overleefd hebben. Ik geloof echter de echo niet :wink:.

ICL ben je langer of korter zwanger denk je?

Ik ben met de termijn-echo 6 dagen terug gezet… Volgens de echo ben ik 19 juli uitgerekend en volgens mijzelf 13 juli (en dit weet ik ook vrijwel 100% zeker, omdat ik sinds de miskraam in juli elke keer 1 1/2 dag na m’n ei een ovulatiebloeding heb gehad… en die komt meestal toch echt niet voor je ei :wink: )

mmm… lijkt me niet nee. en heb je daarna nog echo’s gehad?

klopten die met de temijnecho of toch eerder met je eigen verwachting?

Ik had het bij Elise ook… werd 5 dagen terug gezet en bij alle andere echo’s liep ze in ene een week voor op groei. ( vanuit de teruggezette datum gerekend ) Moest een lunchcurve doen omdat de baby wel erg groot was :think: Elise is uiteindelijk geboren op 10-08 ipv 22-08 ( 12 dagen eerder dus ) en de kraamhulp zei vervolgens: deze jongedame is niet te vroeg geboren hoor. Dit concludeerde ze uit het feit dat ze wel hele lange nageltjes had en 3920 gram woog en 51 cm. was… Oftewel… termijnecho’s wijken wel vaker af :slight_smile:

Bij N.yn.ke heb ik nooit een termijnecho gehad… alleen een 20 weken echo. Zij was tijdens de 20 weken echo ook 6 dagen kleiner dan ze zou moeten zijn… Ben wel uiteindelijk met 41 weken geboren, maar dit kwam omdat mevrouw het meer dan naar haar zin had. Ik had een placenta van een kilo (normaal ongeveer 500 gram) en nog heel veel vruchtwater. Uiteindelijk heeft ze de “schade” ook meer dan ingehaald. Ze woog uiteindelijk 4220 gr en was 54 cm… en idd ook behoorlijke nageltjes :mrgreen:

JIIIIIHAAAAAAAAAAA!!!

Ik ben even heel heel heel erg blij! :smiley: :smiley: :smiley:

Eindelijk durf ik nu hardop te zeggen dat mijn ongi deze ronde volledig normaal was!

Hij is WEG!!! Eindelijk geen bloed meer!

Hij was hevig, dat wel, maar hij houdt tenminste op (en dat was andere keren wel anders!).

Ik is blij dus!

Zo! Dat wilde ik even met jullie delen! :mrgreen:

Debke, wat fijn dat ie normaal was. Zeker een opluchting voor je.

Nu zo houden. :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Debke, wat fijn inderdaad zeg !!! :slight_smile:

Verder hiet heel druk, dus kom later ff terug met een berichtje!

groetjes,

Louise

@Debke wrote:

JIIIIIHAAAAAAAAAAA!!!

Ik ben even heel heel heel erg blij! :smiley: :smiley: :smiley:

Eindelijk durf ik nu hardop te zeggen dat mijn ongi deze ronde volledig normaal was!

Hij is WEG!!! Eindelijk geen bloed meer!

Hij was hevig, dat wel, maar hij houdt tenminste op (en dat was andere keren wel anders!).

Ik is blij dus!

Zo! Dat wilde ik even met jullie delen! :mrgreen:

Dat is positief nieuws! Hopelijk blijft het nu goed in het gareel!

Ik hoop het niet! Wat mij betreft mag hij nou een maandje of 9 weg gaan blijven hoor! :mrgreen:

Maar inderdaad…als dat nog ff niet lukt, doe dan maar “gewoon” een mooie regelmatige cyclus. :wink:

dat is fijn debke!!! Op naar het spotten van je ei :wink:

Hi dames, daar ben ik weer een keer :lol:

Debke wat fijn dat je ongi deze keer weer goed is. Da’s zeker fijn…en inderdaad nu maar hopen dat ie 9 mnd wegblijft :mrgreen:

Groetjes