zwanger worden na mk/ma...

Maar was het streepje wel ‘gewoon’ zichtbaar?

Want dan kan het toch eigenlijk niet missen? :think:

Heb je nu nog bloedverlies??

Ja, het was zichtbaar…Moet wel goed kijken hoor, maar het staat er.

Nu de test wat is ingedroogd is het beter zichtbaar natuurlijk, maar daar mag je niet naar kijken he…

En ja, nog steeds bloedverlies…Minimaal hoor, alleen bij toiletbezoek en heb er dus nog geen tampon of maandverband voor uit de kast hoeven trekken. Ook niet helderrood maar donkerrood tot bruinig…

hmm… bij de okt.stoppers heeft een van de meiden dat ook en ze is nu 9 wk zwanger en heeft al meerdere echo’s gehad.

Zolang het niet helder rood is en je geen kramp hebt, schijnt het niet erg te zijn. Maarja, wel slopend natuurlijk :hug:

Ik zit te dubben qua eerste echo.

Nu met de assistente afgesproken dat ik een afspraak ga maken voor 9 wk maar dan krijg ik er misschien niet nog een met 12 wk. Dan wacht ik liever. Maar na 2 mk vind ik dat wel erg lang wachten :wall:

Volgens mij krijg je er dan gewoon nog een met 12/13 weken hoor!

Mijn zusje is zwanger nu en die heeft met 9 weken een echo gehad (omdat ze niet precies wist hoe ver ze was) en met 12 weken nog een (in ieder geval voor een combinatietest geloof ik).

Ik mag toch aannemen dat jouw vk hier toch ook aan meewerkt he…Na 2 mk mag het wel vind ik toch.

En ik hoop maar dat het inderdaad allemaal niks te betekenen heeft en dat dit gewoon gaat uitmonden in een goede zwangerschap. Ik vind het voor nu in ieder geval best wel eng…Maar eerlijk gezegd, zou ik het dat ook vinden denk ik zonder bloedverlies…

Oh, en Deb…

Gezellig als je bij de okt.mama’s komt kletsen.

Zou toch wat zijn, samen van mei naar okt.

Dan moet het gewoon wel goed blijven gaan!! :-*

Ja zou wat zijn he!

Heb net al stiekum zitten lezen natuurlijk, maar durf nog niet…

Wil in ieder geval nog een test afwachten. Denk ik…

Ja, dat kan ik me ook wel voorstellen hoor.

Ik vond het ook heel stoer van mezelf om het topic te openen (heb nog nooit zo vroeg getest).

Maar toch gedaan: ook een beetje om mezelf moed in te praten dat het nu goed blijft gaan!

En qua echo overleg ik nog wel even met de vk.

Lieve meisjes: het komt goed met jullie en deze zwangerschappen!! :thumbup: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbup:

:-* :-* :-* Lief van je!

Ik wou dat het morgen was…

Nou, heb toch maar even met de vk zelf gebeld (ipv assistente).

Ze raadde het af om voor 9 wk een echo te maken omdat er dan volgens haar nog niet veel te zien/over te zeggen is.

En dan met 13 wk nog een en dan moet ik hooguit een eigen bijdrage betalen, maar meestal wordt het gewoon vergoed.

Dat zou dan dus toch 25 feb worden :shifty:

Die zou ik maar gewoon doen dan Sproet!

Ze zeggen inderdaad dat er voor 9 weken nog niet zoveel te zien is, maar ik heb al aardig wat echo’s voorbij zien komen van voor die termijn en daar ben ik het toch niet mee eens hoor…

Maar goed…het verstandigst is het inderdaad om in ieder geval tot die termijn te wachten. Dan moet er hartactie zijn en een duidelijk waarneembaar beebje. Dat zou alle twijfels weg moeten nemen.

Ik denk zelf dat ik niet meer gerustgesteld ben voor ik die 12 weken grens voorbij ben…

Al moet ik eerlijk zeggen…dat ik er nu (ondanks al het “gedoe”) toch wel een klein beetje een goed gevoel over heb…

Nu maar hopen dat ik mezelf niet voor de gek zit te houden.

25 feb. is nog maar een maandje…Dat klinkt wel al heel dichtbij he? Dat de komende weken maar voorbij mogen vliegen meis!

tssssssssssss… wat ongelovelijk K zeg… snappen ze dan niet dat vrouwen die (meerdere) MK-en hebben gehad, gewoon een stukje bevestiging nodig hebben??? :wall: :wall: :wall: Men… lijkt me helemaal als je een MA hebt gehad… Jammer dat die 9maandenbeurs niet eerder is; zou je zo een echo cadeau doen :hug: .

Dat is lieff!!! :-*

Nou, mijn geduld is inmiddels al wat keertjes op de proef gesteld dus ik zie het maar zoals Deb het omschrijft… nog een maandje :?

En straks even afwachten wat die vrouw van het echocentrum zegt.

Deb, wel super dat je er nu een goed gevoel bij hebt.

Ik op zich ook wel hoor.

Eerste keer ging het met 6 wk mis, dus als ik daar voorbij ben begin ik het wat meer te geloven! :smiley:

Ja, die 6 weken grens is ook al een flinke he!

Maar ik vind hem nog steeds eng…vooral omdat mijn lijf mij de vorige keer zo voor de gek heeft gehouden denk ik. En vanwege het feit dat beebje toen pas gestopt is met groeien met bijna 10 weken…

We gaan gewoon van het beste uit! Bij de pakken neer gaan zitten of gaan zitten stressen helpt de tijd nou ook niet bepaald sneller vooruit gaan tenslotte!

Nee, inderdaad.

Als ik straks weer aan het werk ben, gaat de tijd misschien ook iets sneller ha ha.

jeetje deb, dat is inderdaad spannend ik ga hier flink voor je :thumbup: :thumbdown: en ik :pray: het zo voor je!!! Fijn dat Renee zo enthousiast reageerde :slight_smile:

Met de controle van de curretage begin januari had de gyn gezegd dat ik de volgende keer een echo krijg et ongeveer 7 weken. Raar en stom trouwens dat ze dat bij jullie niet doen!!! :wall: :wall: :wall:

Mischien een idee om het zkh te bellen? Misschien dat zij zeggen van kom maar ff langs. Zo ging het vorige keer bij mij ook en ze kunnen echt al wel wat zien hoor, alleen lijt het nog niet echt op een mensje. Het hartje kun je wel zien kloppen.

Ik zou bij een volgende zwangerschap ook pas wat meer rust hebben als de 12 wekengrens voorbij is.

ik wil ook bij de okt mama’s :wink:

debbert, het zou wel heel bijzonder zijn als we straks alledrie bij de oktobermama’s kunnen kletsen he…Dan zijn alle “afgevallen” mei-mama’s weer onder de pannen!

Ik ga voor je duimen in ieder geval!

Hier kan ik nog niet verder denken dan de test die ik morgen ga doen. Kan me nog niet voorstellen dat dit “echt” is en dat die test morgen positief zal zijn…

En zelfs als dat wel zo is…dan nog ga ik nog minstens 3 keer testen vrees ik voordat ik het echt ga geloven en de vk ga bellen. Maar goed, da’s van later zorg. Eerst morgen…

ow, wat hoop ik straks dat ik als afgevallen juni mama straks ook mee mag beppen bij de oktober mama’s… :pray:

Debke, ik duim in ieder geval zwaar voor jou, laat je het ons morgen nog ff weten? en de test showen natuurlijk he!? :thumbup: :thumbdown:

Ja tuurlijk! Jullie zijn een van de eersten die het horen hoor! Ik ga nu nog ff de batterijen van de camera opladen. Kan ik met een beetje geluk ook nog showen… :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

Pfffff…heb er geen goed gevoel meer over meiden…Nog altijd bloedverlies, helderrood ook vanochtend en buikpijn. Niet verschrikkelijk, maar toch…

Ik vind het heeeeeel eng… :cry: :cry: :cry: