zwanger worden na mk/ma...

Oew, darmklachten zijn vervelend… Hier gelukkig geen ervaring mee!

Pfff… wat een rampzalige dag op t werk vandaag. Begon helemaal goed, zat lekker in m’n vel… tot dag de dag vorderde het drukker werd… dacht dat ik gek werd! Ben wel snel geirriteerd merk ik… snel afgeleid ook! En degene die me zo overnemen om 16.00 bleek in de file te staan… Ik meldde dat met; tja, dat is haar probleem… Dat was schijnbaar het verkeerde antwoord en kreeg te horen meteen dat ze er niets aan kon doen dat ze in de file stond. nee, dat weet ik ook wel; maar ik moet nou eenmaal weg om m’n kind op te halen!!!

Naja, moet ff gewoon mijn frustraties kwijt hoor! Die worden momenteel nog flink versterkt heb ik het idee :?

Ga even een jongedame in de woonkamer wat te eten geven!

spreek jullie laterz!

groetjes,

Louise

Zo ben naar de ha geweest.

Hij vond ook dat driemaal een vroege mk genoeg reden was om eens bij de gyn langs te gaan. Hij gaat een uitgebreide verwijzing schrijven zei hij.

Maar niet gezegd dat ik zo eigenwijs was en al een afspraak had staan :roll:

Wat betreft mijn darmen heeft hij nog even uitgesteld. Vroege mk kunnen duiden op een chromosomale afwijking. Dus mocht dit onderzocht worden kunnen ze gelijk ook het andere dna onderzoek meenemen voor coeiliaki. Mocht dit niet gebeuren kan ik terugkomen voor een verwijzing naar de internist of het klinisch genetisch lab.

Ipv lactulose nu wel een ander middel meegekregen, ik kreeg nl zo’n gasvorming :oops: en dan kan echt niet op mijn werk :oops:

Nu zakjes kattenbakkorrels meegekregen :lol: :lol:

Smaakt nergens naar alleen lastig innemen daar moet ik nog iets op verzinnen :think:

keek net naar mijn banner en de groene dagen komen eraan 8)

Goeie timing Smurf…

Zo in het weekend! :smiley:

Ik ga maar eens met het huishouden aan de slag, want we krijgen visite vanmiddag.

Fijn weekend!

Smurf, fijn dat je HA heeft meegedacht en dat je nu andere medicijnen hebt. Hopelijk helpen deze beter! En klus ze :dance:

Louise, ik ken het wel hoor! Bij mij is alles ook erg versterkt en het is ook zo dat het er heel snel is en dat het net zo snel weg is. Is dat bij jou ook??

Hier weet ik het allemaal niet, vind het zo raar. Ik heb mijn NOD al gehad en ben nog niet ongi en heb ook een negatieve test :?

Wacht maar gewoon af, maar als er met kerst nog niets is dan testen we nog een keer…

Moet 7 jan terug naar de gyn op controle, ben benieuwd!!

Fijn weekend iedereen!!!

Debbert, das ook raar. Wel kan het zo zijn dat je cyclus ontregeld is…

Hier om de dag geklust de afgelopen week, maar nog geen ei gespot…temp blijft laag onder de 37.

Zit niets anders op dan af te wachten.

Ga nu die kleine aankleden en werken. Tot later!

Debbert, op hoeveel weken na je mk zit jij nu dan?

Bij kwam het vier dagen later dan gebruikelijk, dus mijn cyclus is redelijk hetzelfde gebleven. Ik verwacht ook rond kerst weer ongesteld te worden. Maar misschien is het bij jou wel weer raak!! Spannend hoor.

Smurf, dan is je ei laat dit keer of niet?

Maar met om de dag klussen, hebben jullie de kansen in ieder geval optimaal benut. En dan dat afwachten weer inderdaad.

Het is dat ik nu weet dat ik ongesteld ga worden :wink:

Sproetje, klopt wel een beetje idd, voor mijn mk had ik tussen dag 12 en 15 mijn ei maar afgelopen cycli na mijn mk eind aug heb ik op dag 20, dag 18 en dag 17 mijn eisprong gehad. Tis dus opgeschoven en niet meer bijgetrokken.

Vandaag is dag 18. Dus het valt nog binnen de range :lol: tot nu toe. Zullen zien of hij de komende dagen springt :mrgreen: Vanavond rustdag morgen weer aan de klus :lol:

Zodra ik hem heb gespot pas ik meteen mijn banner even aan…cyclus zal vrees ik weer wat langer geworden zijn dan 30 dagen.

Ik hoop maar dat er niet meer vmk’s volgen want nog even en ik heb een cyclus van 40 dagen :? terwijl ik zo netjes begon…

Smurf, ik ben ook heel benieuwd of mijn cyclus van 34 dagen (1e ronde na mk) een uitschieter was of dat ik voortoon ook een paar dagen extra geduld moet hebben.

Zie trouwens dat ons topic opeens geen sticky meer is.

Was ons al kwijt… :think:

nou dames, vandaag is het dan toch zover… ben ongi. Eigenlijk ben ik er wel blij mij, aan de andere kant was ik ook blij geweest als het meteen raak was geweest :wink:

Maar nu kunnen we wat gericht gaan klussen :dance:

Is het altijd zo dat je eisprong erandert na een MK of MA??

Nu een cyclus gehad van 39 dagen, hopelijk is de volgende niet zo lang.

Smurf veel plezier vanavond :dance:

Raar sproetje dat we niet meer sticky zijn… je kunt trouwens ook mailtjes laten komen als er gereageerd is. Of wist je dat al?

heb ff gepb’t met het beheer van de site over het sticky en dit was het antwoord:

Hallo Louise,

We zijn bezig geweest om de rubrieken wat netter te maken.

Dit topc stond idd sticky.

De topics zwanger worden na een engeltje en rammelende eierstokken stonden niet sticky.

We hebben er dan ook voor gekozen om dit recht/gelijk te trekken, door het topic zw worden na een mk van sticky af te halen.

Denk meld het hier ff zo, dat is het handigst. Dus nu moeten we gewoon even in de lijst zoeken om ons te vinden, of een berichtje laten toesturen als er weer geschreven is.

Pfff… hier nog steeds ups en downs, alhoewel de ups meer zijn dan de downs. Afgelopen weekend ruzie gehad met hubbie omdat ik zo snel geirriteerd reageer en snel boos ben… schijnt al even het geval te zijn ( sinds zwangerschap Elise ) en nu is het erger geworden… Tja, kan er ook niets aan doen… Moet m’n gevoelens en irritaties toch ergens kwijt kunnen? Maar goed, hij vind het vervelend dus zal er maar weer eens rekening mee proberen te houden :think:

Verder denk ik op dit soort momenten en ook later toch wel terug aan alles wat er gebeurd is en tja, word er nog steeds verdrietig van… Maar ja, daar ontkom je denk niet aan? Voor de rest gaat het wel aardig hoor.

Klussen doen we nog niet echt, alhoewel ik hubby wel maar om de dag aan de gang laat :smiley: Maar komt ook wel eens voor dat er langer tussen zit en we zijn er dus niet echt bewust mee bezig, alhoewel het het meest welkomme kerstkado zal zijn dat er maar bestaat…

Spreek jullie snel weer!

groetjes,

Louise

Louise, die andere topics zijn een tijdje terug ook van sticky afgehaald inderdaad. Nou ja, als we vaak genoeg reageren, blijven we in ieder geval op de eerste pagina staan :wink:

Debbert, aan de ene kant jammer dat het niet gelijk weer raak is.

Aan de andere kant wel lekker dat je lichaam het goed oppakt.

De volgende cyclus zal dan vast wel weer korter zijn.

Dat verwacht ik bij mij tenminste ook. Mijn eisprong kwam ook weer volgens het ‘oude’ schema.

Volgende week kan ik er meer over vertellen :mrgreen:

hoi meiden,

Hier ook nog geen ongi na de curretage zit nu op dag 31 na de curretage,wel wat krampjes af en toe en een pukkel op mijn kin maar nog geen gespannen borsten of andere teken van ongi.

Nu is het wel gewoon hoor dat de 1e cyclus wat later is omdat het hcg hormoon vaak nog wat langer in je lichaam blijft schuift je cyclus ook wat op, eigenlijk wel logisch. Daarna zou het wel weer gewoon moeten zijn maar ja we weten allemaal niets zo vreemd als een vrouwelijk hormonenlijf :mrgreen:

wij gaan morgen naar de gyn en weten nog niet goed wat we gaan doen, ergens merk ik dat ik nu door die “verlate” ongi (voor mij heel laat omdat ik alleen met clomid of de pil cyclussen heb van 28/29 dgn, zonder meestal 21,22) hoop heb dat ik weer opnieuw zwanger ben. Als ik dat bemerk denk ik ok, dus je wilt het toch nog heel graag…eigenlijk toch duidelijk he?

Even later denk ik…mmm ja maar als als als.

Louise, ik heb je even een pb gestuurd.

Ik help jullie gewoon door wat meer mee te schrijven dan is het niet erg dat het geen sticky meer is he?

Debbert succes met klussen nu!

Ik vind het trouwens wel knap dat jullie allemaal de 1e maand na de mk weer aan het klussen zijn… wellicht doordat wij niet goed weten hoe en wat maar ik heb nog steeds niet zo veel zin :oops:

Moet ook wel zeggen dat ik ruim 2 weken na de curretage gevloeid heb en er was duidelijk gezegd dat ik geen gemeenschap mocht hebben ivm infecties, en bovendien vond ik het zelf ook niet zo’n frisse boel daar :sick:

Dit weekend nog met iemand besproken dat ik gewoon merk dat ik zo boos ben geweest op mijn eigen lichaam, dat ik me zo voor de zot gehouden voelde dat het me gewoon heel veel moeite kost weer van mezelf te houden. En egoist dat ik ben, ik kan echt alleen maar sex hebben als ik ook lekker in mijn vel zit en dus van mezelf houd.

Herkent iemand dat?

natas

Hee Natas,

Misschien dus wel heel spannend nieuws bij de gyn morgen dan.

Ja, bij de meesten schuift het de eerste keer wat op.

Ik hoop maar dat het deze ronde dan weer normaal is.

En wat het klussen betreft. Bij mij hield het bloedverlies vrij snel op nadat de mk daadwerkelijk had doorgezet. Ik had een vrij lange aanloop dus we hadden allebei wel behoefte om weer intiem te zijn.

Ik was juist trots op mijn lichaam dat een curretage niet nodig was en dat het allemaal op de natuurlijke manier is gegaan.

Dat gaf een stukje vertrouwen wat dat betreft. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Zelf zit ik steeds te twijfelen (denk ik) over de volgende ronde. Of we er weer voor moeten gaan - met dus het risico dat ik dan 29 weken ben als we gaan trouwen. Maar aan de andere kant merk ik ook dat ik de knoop eigenlijk al heb doorgehakt.

Dus vanaf nu geen cd-tjes meer maar ook nog niet gericht klussen. Daar wachten we nog een maandje mee en als het raak is, zijn we er gewoon ontzettend blij mee. En dan maar hard duimen dat ik met de bruiloft niet met allerlei klachten zit :?

Ach, het valt toch allemaal niet te plannen.

Ik vond het zo heerlijk om in mei uitgerekend te zijn en nu zitten we al in de winter… tja… :roll:

Hey meiden,

Was jullie ook even kwijt in de lijst. Helaas hier geen kerstcadeautje. Ben afgelopen zaterdag weer ongi geworden :frowning:

Mijn cyclus is na de MA wel wat veranderd, 39 en nu 35. Ook de eisprong is wat opgeschoven, tussen de 20-22e dag. Dus hier ook herkenbaar. Hopelijk volgt er over 2 wkn geen bruin/roze verlies meer, dan kan ik zeggen dat alles weer aardig normaal werkt daar beneden :lol:

Ben nooit zo van de goede voornemens, maar heb er dit jaar een: ga proberen er niet al te veel mee bezig te zijn. Even niet temperaturen, nog niet denken aan ovulatietesten, niet stil staan bij een pijntje e.d., maar gewoon lekker relaxed proberen te klussen. Ben benieuwd hoe lang ik het kan volhouden :lol:

Natas, veel succes mrgn bij de gyn. Spannend. Je verhaal is een beetje herkenbaar. De eerste paar weken kon ik niet naar mijn buik kijken e/o voelen. Daarna wilde ik alleen maar intiem zijn, maar de eerste keer gaf toch wat gemengde gevoelens.

:hug: :hug: :hug: :hug:

mmm… ff wel gelezen maar heel kort berichtje, hier gaat alles wel, alhoewel de ups en downs blijven, maar ja…

Vroeg me af als ik nu wil gaan tellen, vanaf wanneer ik dat zou moeten doen. Vanaf de curretage of vanaf mijn negatieve test? Snap dat precies tellen lastig is nu, maar wil wel ongeveer weten wanneer ik ongesteld ga worden… ( als het maar niet met kerst is… :? )

Onderwerp heb ik al ff voorbij zien komen, maar weet ff niet meer precies waar dus denk dit is handiger :slight_smile: Ik zie ICL niet meer, hoe gaat ie met haar?

groetjes,

Louise

Louise ik ben gaan tellen vanaf de curretage. Maar het kan dus zijn dat het niet helemaal klopt met je cyclus die je eerst had.

ICL waar ben je??? :wink:

Kaatje, jammer :hug:

Natas hoe was het bij de gyn?

Ben er nog wel… maar het kost me op het moment heel veel moeite om mee te lezen (en dus om te reageren :oops: ).

Het gaat op zich goed met me… maar ben wel heel erg moe. Af en toe ook een vlaag van misselijkheid… en… ik pas m’n broeken niet meer :roll: . Ben wel in de tussentijd een kilo of 5 afgevallen :eh: . Verder heb ik heel erg last van bandenpijn en m’n rug. Maar goed, alles voor een goed doel.

ICL, wat vervelende de klachten… maar tja, het is voor een goed doel inderaad :slight_smile:

Nou, we gaan maar rekenen vanaf de curretage dan… met kerst zou ik dan op 4,5 week zitten :? werd in het verleden ongesteld tussen de 4-6 weken… :?

We zien het wel.

Ga ff meiske redden, ze zit ergens klem volgens mij…

goed gesprek gehad bij de gyn. We gaan eerst de genetische onderzoeken etc. laten doen en pas in het nieuwe jaar beslissen wat we nu gaan doen.

vanochtend wel ongi geworden.

Gyn deed verder geen inwendig onderzoek… hij had het idee dat ik daar nu niet op zat te wachten…

icl… ja er zijn er maar weinig waar het zwanger zijn leuk is… mijn gyn zei gisteren nog dat hij het zelf nooit zou willen :mrgreen:

En ja daar zit wel wat in, bij ons en bij velen is het zo dat we er wel wat voor over moeten hebben, zwanger worden is bij ons moeilijk. Zwanger blijven net zo moeilijk en zwanger zijn en bevallen was bij mij ook niet zo erg makkelijk…

Kinderen opvoeden is ook niet zo gemakkelijk… dus ja wie ooit nog eens iets zegt over de weg van de minste weerstand kiezen. Vrouwen dus niet he?!! :lol:

Maar de liefde die ik er voor terug krijgt maakt dat je dat wel vaker wil meemaken!

natas

Natas, wat zou er genetisch ook alweer mis kunnen zijn bij jullie dan? Jullie hebben toch al een kindje, dus genetisch is dat toch ook gelukt? Of begrijp ik het nu verkeerd :oops: