zwanger worden na mk/ma...

Jeetje Debke, heel veel :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: voor jou!

@Sproetje wrote:

Debke… ik heb net even op je www gekeken :cry:

Meis, wat een ontzettende rotsituatie.

Ik wil je even heel veel sterkte wensen :hug:

Je schiet er natuurlijk helemaal niets mee op, want je toekomst is nu zo onzeker dat je leeft van dag tot dag zonder vooruit te durven kijken.

Hopelijk ziet je mannetje in wat voor iets moois jullie hebben opgebouwd en is hij bereid daarvoor te knokken.

Wellicht dat jouw brief dat teweeg heeft gebracht… ik vond hem heel mooi en ontroerend :-*

En ook al is het hier wat off topic… we zijn er voor je!

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Hey meiden… ik schrijf idd ook niet zoveel… omdat ik momenteel niet zo heel veel puf heb. De zwangerschap levert mij heel veel stress op, ook omdat ik sinds afgelopen dinsdag weer wat bruin/bloed verlies heb :?. M’n bloeddruk schiet weer omhoog en ik heb enorme hoofdpijn.

Omdat ik met al die dingen het weer eens spaans benauwd kreeg (want ik vind, dat bloedverlies dus niet bij een zwangerschap hoort en met de ervaringen van de afgelopen maanden…), zat ik zonet weer in het ziekenhuis. Gelukkig begreep men me en is er weer een echo gemaakt :oops: . Gelukkig klopte het hartje nog steeds en was het volgens de lijn der verwachting gegroeid. Waarschijnlijk ga ik echter wel 9 dagen terug gezet worden :shock:, want volgens de echo is het kindje nu 6w2d i.p.v. 7w4d. Nou ja… het zou niet moeten kunnen, omdat ik precies weet wanneer ik mijn ei heb gehad, de positieve test enz. Maar goed, je hoort het wel vaker.

Omdat ik last van bloedverlies heb, heb ik van de gyn progesteron tabletten (duphaston) gekregen , om het risico van een miskraam te verkleinen. Dit is zonder risico voor het kind en mijzelf. Ook moet ik een afspraak maken met de diabetes-verpleegkundige, vanwege mijn te hoge suiker. Waarschijnlijk zal ze me eerst een koolhydraat-arm dieet geven en mocht dat niet voldoende effect hebben, dan moet ik wellicht insuline spuiten.

Volgende week vrijdag moet ik in ieder geval weer naar het ziekenhuis voor een afspraak met de gyn en een echo.

Nou ja… ik laat het even hierbij. Sorry voor mijn ego bericht.

Hoi dames,

Mag ik me aansluiten bij jullie? Ik heb jullie verhalen gelezen en vele verhalen zijn herkenbaar. Mijn verhaal in het kort:

24 sept 08: MA bij 11 wkn (hartactie bij 9,5 wk gestopt)

1 okt 08: dmv medicijnen MA op gang gekomen

8 okt 08: schoon verklaart

In het begin heb ik er veel moeite meegehad. Waarom? Onbegrip en rot opmerkingen van anderen. Ook lichamelijk lang last gehad, buikpijn (waarschijnlijk krimpen baarmoeder) en moe. Ook veel moeite met het zien van zwangeren en baby’s.

Inmiddels ben ik weer begonnen met temperaturen en wij met klussen. We willen er weer voor gaan. We hebben nog geen kinderen en de wens is alleen maar groter geworden. Toch ben ik erg onzeker en maak me druk. De 1e menst na de MA was heftig (8 nov 08). De eerste dgn veel bloedverlies (meer dan bij MA) en daarna ruim een wk bruin bloed/slijm verlies (sorry voor de details :? ). Nu denk ik afgelopen maan/dins mijn ei gehad te hebben, maar maak me nu zo’n zorgen. Vanaf dat moment heb ik af en toe wat roze waterige afscheiding (weer sorry voor de details :? ) en mijn temperatuur is na 1 dg stijging weer laag??? :frowning: ???

Kan iemand mij helpen/ Is dit voor iemand herkenbaar?

Sorry als ik zomaar kom binnen vallen met mijn verhaal, maar moet het aan iemand kwijt.

Ik wens iedereen veel sterkte en heel veel :hug: :hug: :hug: :hug: . Veel liefs Kaatje

kan je helaas niet helpen met de info over het temperaturen e.d.; we hebben dat zelf nooit gedaan.

Wil je wel een :hug: geven om alles wat je hebt meegemaakt en uiteraard hopen we snel voor je op een goede zwangerschap ( zoals bij ICL :slight_smile: )

ow, en de details… die zijn we wel gewend denk ik hoor :slight_smile: al is het natuurlijk nooit fijn om te zien… Maar denk dat iedereen het toch wel met me eens zal zijn dat je alles kan zeggen hier…?

Hou ons op de hoogte!!!

groetjes,

Louise

Inderdaad Louise, de details ed zijn we wel gewend en het is alleen maar makkelijker om je probleem op die manier te beschrijven. (vind ik) En je kunt hier inderdaad alles zeggen en voorleggen.

Kaatje ik wil jou een :hug: geven. Maar helaas kan ik je ook niet helpen met temp want dat heb ik ook niet gedaan…

Over het bloedverlies, als je je daar niet zeker over voelt of je hebt vragen zou ik de VK of de gyn bellen. Zij weten er alles van!

Veel sterkte :hug:

Kaatje, welkom in ons groepje. Helaas natuurlijk, maar hopelijk kun je hier wat steun en/of antwoorden vinden.

Temperaturen heb ik ook niet gedaan, dus ook wat dat betreft kan ik je niet veel verder helpen.

Wel was mijn ongesteldheid na de mk ook erg heftig. Meer dan met de mk. Bijkomend voordeel was dat het maar kort duurde, althans… snel minder werd.

Deb, trek je het nog een beetje meis…

Hier wordt aan je gedacht hoor! :hug: :hug:

ICL, ook hier nog even. Super dat de echo nog steeds goed was.

Maar wat zul je weer in paniek zijn geweest.

Hopelijk gaat de maand december een beetje snel voorbij (meestal wel met de feestdagen enzo) en zit je gauw in de veilige zone :pray: :-*

Even snel…uitgebreidere reactie op jullie komt nog hoor, maar gezien het tijdstip nu even niet…

Ja, ik trek het nog, maar wel moeizaam. Rene is er nog, maar voor hoe lang, da’s de vraag. Ik kan niet meer doen dan me maar gewoon heel sterk te houden en mijn beste beentje voor te zetten, hoe zwaar dat ook is. En dat ga ik dan ook maar gewoon proberen. Kan ik mezelf dat in ieder geval niet achteraf gaan zitten verwijten he, als het echt niet mocht lukken.

Ik vind het wel enorm lief dat jullie zo met me meeleven!

En nu…nu ga ik mijn bedje opzoeken. Rene slaapt al, heb hem bewust maar even met rust gelaten, maar ik ga nu toch echt naast hem liggen.

Tot heel snel!

Kus Deb

Hey meiden,

Ben even niet hier geweest en dan lees ik allerlei verdrietige berichten…

Bij deze allemaal knuffels voor een ieder die deze goed kan gebruiken:

:hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-

Debke, ik lees je brief en de verhalen en ik word er gewoon emo van…heel veel sterkte meid en ik hoop van ganzerharte dat jullie als gezin verder kunnen werken aan een nieuwe opbouw :-

Kaatje, welkom. Mijn eerste menstruatie was ook heftiger dan met de mk. De heftigheid duurde alleen wel korter net als bij sproetje.

Wat betreft tempen. Na mijn eisprong gaat hij idd omhoog. Heel soms heb ik een ochtend dat hij weer lager is maar dat hersteld zich dan weer. Koude nacht geweest oid.

Is hij nu weer gestegen? Anders heb je mogelijk toch nog geen eisprong gehad? Geen idee verder…sterkte :hug:

Nog ff ego.

Was gisteren 2 dagen overtijd en had een licht positieve CB test. Helaas ben ik dezelfde dag nog gaan bloeden.

Ik voelde mij 100% zwanger en dat is deels bevestigd. Helaas heeft de bevruchting weer niet tot een gezonde zwangerschap mogen uitgroeien. :frowning:

Ik mag nu 8 jan naar de gyn. Gelukkig brengt dit rust.

Was gisteren verdrietig en had ook veel last van mijn buik en rug. Nu gaat het al weer wat beter.

deb, Sterkte meid en heel veel :hug: !!!

Jeetje Smurf, voor jou ook een dikke :hug: ! Hopelijk kan de gyn. je inderdaad meer rust geven…

Debke, wat lastig allemaal :cry: :hug: Nog wel een beetje lekker geslapen?

Smurf, jee, wat vervelend :cry: Hoop dat de gyn idd wat rust kan geven. Vroege miskramen komen nog vaker voor dan de ‘normale’ miskramen hoorde ik al van de VK… Vaak omdat dat zo dichtbij je menstruatie zit, dat je niet weer of je ongesteld word of een miskraam hebt… :cry: Maar ja, als je zo bent kindjes bezig bent als wij zijn, dan valt dat al snel op natuurlijk…! Hou je ons op de hoogte?

Hier geprobeerd lief te zijn met hub, maar lukte niet :frowning: Vloeien is gestopt en de VK zei als het gestopt was, kan je weer met elkaar vrijen als je wilt… als je eraan toe bent. ( eerder kon niet ivm open baarmoedermond ofzo… ik voel het trouwens ook niet hoor, zal wel aan mij liggen ) Het is gewoon nog gevoelig heb ik het idee :frowning: tintelt ofzo. Naja, gelukkig is hubby heel voorzichtig en begrijpt hij het wel en zijn we maar op de andere voet verder gegaan :wink: maar ja… wil eigenlijk ook wel weer op de normale voet verder… Zo gaat toch uiteindelijk het kindjes komen ook gebeuren he… :frowning:

Ik bedacht me net trouwens, heb maandag dus de curretage gehad maar toen we hoorden woensdag dat de baarmoeder alleen wat oud bloed bevatte hebben we daarna ook nog 1x gevreeën. Heb nooit gehoord toen dat het kwaad kon… Had ook haast geen bloedverlies meer t/m zondag/maandag. Maandag bleek ie dus toch open te staan dus was toch niet goed he…?

Terwijl het vrijeën toen wel heel goed voelde, een moment met z’n 2-en… :? Naja, genoeg intieme details besproken :smiley:

we gaan zo ff naar de stad boodschapjes doen voor suprise!!! ( hoef nu alleen de suprise zelf maar, hebben jullie ideeën? heb een doos, dat word gewoon een tv… maar hoe krijg ik die zwart ipv verf? want dat zouden heel wat potjes worden denk ik dan. Kan vingerverf evt, of is dat niet op te brengen met een kwast? ( ga zelf toch niet met m’n vinger in de verf, jukkie :x :? :shock:

Hoi dames,

Bedankt voor jullie lieve reacties en dat me bij jullie mag aansluiten. Laten we elkaar steunen in deze tijden. Hopelijk gaat de zon voor ons ook weer schijnen.

Jammer dat niemand ervaring heeft met temperaturen. Ik snap er niks meer van. De temp was gister weer hoog en nu weer laag. Ik ga langzaam aan denken dat de thermometer het net meer goed doet. Heb af en toe nog wat roze en bruin verlies, zo ook weer servixslijm. Denk dat het nog een nasleep van de eerste menstruatie na de miskraam is. Wil nu nog even afwachten tot NOD en daarna VK bellen.

Dedke en Smurf veel sterkte. Een extra dikke :hug:

Louise nog een tip voor je surprise: pak de doos in met zwart papier. Succes.

Veel liefs Kaatje

Hoi Kaatje,

Ik ben deze cyclus ook gestart met tempen.

Heb een mooi lijstje van internet geplukt en in excel geplakt.

Als ik dan 8 jan naar de gyn moet heb ik in ieder geval een templijstje.

Dus ben ook benieuwd.

Toch raar die wisselende temps. Zeker als je op hetzelfde moment meet.

:think:

Bij mij verschilde het soms ook hoor met 0.3-0.5. Voor mijn ei zit ik tussen de 36.4-36.9. En na mijn eisprong 37.0 - 37.5.

Ook best een brede range dus…Nu ga ik het serieus doen en ook in een tabel zetten.

Heb je een templijstje, ben wel nieuwsgierig :mrgreen:

Hoi Smurf,

Helaas heb ik geen temperatuurlijstje digitaal. Heb daarvan een printje gemaakt en op het nachtkastje liggen. Ik ben er nu maar mee gestopt, want maak me helemaal gek (thermo kapot of er klopt bij mij iets niet).

Mijn schoonzus vertelde dat het vaak onbetrouwbaar is. Zij hield het ook bij voordat ze bij de gyn terecht kwam voor onderzoeken. De gyn vertelde dat het niet nauwkeurig. Je eisprong kan zelfs nog later dan temp verhoging komen. Ik houd me maar vast aan dat verhaal, maar ondanks dat heb ik in de mnd dat ik zwanger werd een mooi temp lijst:

• 1e wk schommeling temp tussen 36,4 en 36,6
  • 2e wk temp vrijwel dagelijks gelijk en dalend naar 36
  • 2e/3e wk verhoging naar 36,5 en oplopend naar 37 tot NOD

Tja, meer dan hopen en afwachten kunnen we niet. Probeer me er nu bij neer te leggen. Verwacht volgende wk ergens de NOD…weet niet of het nog regelmatig is na miskraam…1e menstruatie kwam na 5,5 wk. Denk wat ik af en toe nu nog verlies een nasleep is van de miskraam. Heb dat ook ruim een wk na de 1e menstruatie gehad. Die was inderdaad korter en heftiger, maar daarna wel ruim een wk af en toe wat bruine afscheiding…sorry, voor de onsmakelijke details, maar dit ook herkenbaar voor iemand hier?

Succes met temperaturen, maar laat jezelf niet zo gek maken als ik doe :smiley:

:hug: :hug: :hug: Kaatje

Hoi allemaal, gewoon even een :hug: voor iedereen!!!

Debbert, voor jou ook meis :-*

Hier wederom de fout gemaakt om bij de 9 maanden mama’s te spieken hoe het ervoor stond. Tja, en dan kom je erachter dat je nu misschien het geslacht had geweten :frowning:

Dus dat doen we maar niet meer! :?

Hier een saaie periode.

We klussen braaf met cd-tjes om te voorkomen dat het deze ronde raak is. Heb me daar overigens volledig bij neergelegd, want ik wil nou eenmaal niet uitgerekend zijn als we gaan trouwen. Maar mijn vriend vindt nu toch dat we hierna nóg een ronde moeten overslaan…

Daar ga ik tegen die tijd wel even goed over nadenken :think:

Debke, trek je het nog een beetje?!

Hopelijk heb je nog genoeg energie voor twee en krijg je het daarna dubbel en dwars terug. Hou vol! :hug:

Vanuit hier ook even een dikke :hug: voor jullie!

Deb trekt het maar zozo hoor…heb weinig keus natuurlijk, maar het is goed k.u.t…

Hopelijk komt uiteindelijk alles op zijn pootjes terecht.

Sproet, jij ook nog bij de meimama’s aan het spieken geweest? Ik ook…beetje dom he? Had graag ook een buikfoto geplaatst en gekletst over de 20 weken echo en dan over het feit of het een jongen of een meisje werd… :cry:

ik heb dezelfde fout gemaakt, dan wel niet bij de mei, maar bij de juni mama’s. Daar zijn ze nu over de 12 weken grens heen, showen ze mooie 12 weken echo’s en gaat men beginnen met kopen van wandelwagens al zelfs, kleding en kinderkamers hoorde ik zelfs al :shock: Er worden beginnende buikfoto’s geplaatst…

Gister werken viel me zwaar… iedereen wilde alles weten en de een wist er meer vanaf dan de ander… ( van miskramen en curretage’s) dus de een vroeg hoe het in z’n werk ging :shock: en de ander vertelde me dat ze het zelf ook had meegemaakt, dus ze wist wel hoe erg het allemaal was ( betweterig kwam dat over zeg :shock: ) een ander bracht het gelukkig liever, vroeg hoe het ging… en hoe ik het ervaren had allemaal… en later vertelde ze idd dat ze ook een curretage had gehad en dat het allemaal meer met zich meebrengt dan wat je vooraf verwacht. Dit klonk al een stuk liever.

Maar al met al bedoelden ze het wel lief… Ik wilde alleen ook weer gaan werken om bezig te zijn en nu was ik al met al alsnog 3-4 uur bezig met praten erover. Aan de andere kant, als ze niets geweten hadden had het ook lastig geweest en die kans was vrij klein, want ze vragen toch waarom je zo lang ziek bent en dan denk ik dat ik het toch zelf verteld had…

over mezelf: vloeien is nu echt gestopt gelukkig… lichamelijk gaat het dus alweer wat beter, al zeurt m’n buik nogal als ik heel druk bezig ben geweest de hele dag. Geestelijk gaat het de ene dag beter dan de andere… Zeker kijken bij de juni mama’s helpt niet mee, en het showforum al helemaal niet…

Louise, ik ben drie dagen thuis geweest dus ik kreeg verder geen rare vragen. Toch merk ik nu wel dat ik het soms moeilijk vind dat ik er met niemand (live zeg maar) over kan praten :frowning:

Dan zit ik maar een beetje in mijn eentje verdrietig te wezen, terwijl ik vind dat het niet mag ofzo.

Maarja, die momenten zijn gelukkig schaars… en gaan vrees ik pas echt over als ik weer zwanger mag raken…

En meiden, ff geen 9 maanden en showtopics bezoeken hè… :wink:

Deb, ik hoop met je mee!!! :-*

Ik kijk soms ook hoor… bij de maart mama’s…

Maar je hebt helemaal gelijk, 't is alleen maar pijnlijk.