Zwanger worden na een miskraam en/of missed abortion

Hoi!

Het wadlopen was dus leuk! Zo leuk zelfs dat er een tweede keer gaat komen! Ik ben nu wel heel benieuwd. Ik ken nu al twee mensen die het héél leuk vinden! Moet ik ook maar eens gaan doen misschien! Hoop niet dat je ziek gaat worden Ineke!

Noor lieverdje, hoe is het met je? :-*

Ireen, hoe was het op de sportschool? Spierpijn?

Ik heb even weinig tijd om op iedereen te reageren, want ik heb visite en zit nu even stiekem te KOK-en… :shifty:

HEB MIJN EI GESPOT!! Natuurlijk meteen gebruik er van gemaakt, maar ik ben toch een beetje over de pis want, we doen het al heel de maand om de dag zo in de avonduren zeg maar, en eergisteren was het rond 16.00 uur s´middags…tja…vandaag was het weer rond 22.00 uur, dus dan klopt het allemaal niet meer geloof ik, want die zwemmers van eergisteren zijn al lang het hoekje om geloof ik, toch?

Even voor de meer ervaren spotsters onder ons :wink:¨: Zal ik nu voor de zekerheid morgen ook klussen of er toch weer een dag tussen laten zoals ik de rest van de maand al heb gedaan? ( maar maandag is er niks meer van de ovulatie over natuurlijk…) Hmmm, moeilijk hoor, dat zwanger worden :wink:

Lieverds, ik ga naar mijn visite!

Liefs, Eveline.

ps: ei dus op dag 14!

Eveline: Klussen!!! Ik/wij klussen altijd op de dag van de pos.ovutest en de dag erna. (zie de bijsluiter) zaadjes leven ca. 48 uur en je ei springt 24-36 uur na de piek. (maar wanneer die precies is weet je dus niet helemaal) Maar doe je het dus zo dan heb je op het juiste moment geklust en de rest van de maand geoefend. hahaha

Toi, toi.

Ga nu snel afsluiten want zit illegaal te internetten op het werk…

Doei.

Prettige dag allemaal en tot vanavond waarschijnlijk wel even.

Hi Ineke, mooi dat het wel heel leuk was op het wad! Lijkt me ook leuk om een keertje te doen!

Oef Eveline, spierpijn!!! Nogal al ja!! En gesport en geklust… Hahaha! Dinsdag/woensdag weer sporten hoor, ik vind het weer helemaal lekker om te sporten!

Gefeliciteerd met je ei!!! Gewoon nog extra een dagje klussen hoor! (voor de zekerheid toch!)

Ik had 2 dagen een pos. ovu test… Maar aan m’n temp te zien had ik gisteren m’n eisprong! Nou ja, vrijdag en gisteren flink gebruik van gemaakt en misschien vandaag ook nog even… Haha, m’n mannetje begint al bijna te klagen dat het te vaak is! Hihihi! :oops:

xxxx

ps. is het bij jullie ook weer mooi weer???

@ Irene… hahaha die arme mannen van ons… de mijne begint op dag 3 ook al te zuchten en te steunen… haha maar ja je moet er wat voor over hebben he… het was hier ook super lekker weer !! Helemaal toppie… Zijn lekker met de kubel op pad geweest !!! HEERLIJK !!!

@ eveliene … Tjeetje meis wat een gedoe is het toch he… hahaha maar ze zeggen dat het het beste is om het om de dag te doen… doe je het achter elkaar dan is het zaad niet genoeg bevrucht… dus om de dag is goed… Wou ook graag dat het makkelijkere ging het zwanger worden… Maar ja helaas… Het is ook een kwestie van geluk en juiste timing… Ik duim iig voor je !

@ Ineke… Wat leuk zeg dat wadlopen… Zoveel over gehoord… Zoveel positieve verhalen alleen zelf nog nooit gedaan… Misschein een ideetje om te gaan doen als we allemaal bevallen zijn… :wink:

@ Jozie… Oh lieve meid toch… Ik kan me je angst zo goeed voelen en voorstellen… Maar probeer positief te blijven…Het is sowieso weer een wondertje… Geniet daar van… Dit kindje komt er wel… Maar dat is makkelijk om te zeggen van iemand die aan de andere kant van een computer zit… Maar ik duim voor je en zal een kaarsje voor je branden !! :-

Zo hier nog steeds niks te bekennen… Zo nu en dan wel een aantal krampjes in de buik, maar er komt niks door… Bleeeeg zo vervelend… Begin het aardig zat te worden… Niet zwanger oke kom dan maar met de menstruatie dan kunnen we weer verder… Maar nee hoor alsof het nog niet verdrietig genoeg is blijft ook gewoon de menstruatie uit… Jakkes !! Hopelijk breekt hij toch snel door en kunnen we weer beginnen…

Vandaag een heerlijke dag gehad… Zijn met onze kubel er op uitgetrokken… Kubel is een legerjeep… Kap er af ramen er uit en genieten maar… Ook nog even gestopt en lekker op een terrasje gezeten… Helemaal top…

Nu nog even neuzen op kok en daarna lekker mijn bedje in… Ben moe… Was vanmorgen om half 8 al wakker en lag er pas om half 2 in… :?

Iedereen een lekkere avond gewenst…

:-

Morguh meissies.

Daantjuh lekker geslapen :wink: Balen hoor meis van je menstruatie…zo kun je ook niet verder he. Maar je kunt de dosis zeker pas verhogen als je je menstruatie heb gehad? Nou we gaan duimen dat ie snel mag komen!

Irene hoe is het met de spierpijn? Ik denk dat wij nu voor jou mogen gaan duimen he meis! En voor Eveline want jullie hebben alletwee jullie ei gespot!!! Ik hoop zo op goed nieuws meiden :pray: :pray: :pray: :pray:

Ineke dus het wadlopen was leuk! :thumbup:

Bianc hoe was het bij Juudje? :mrgreen: :mrgreen: Jullie zullen wel weer aardig in een deuk hebben gelegen samen!

Nou hier alles goed hoor meiden. Lekker rustig weekend gehad. Gezellie samen met mijn vriend dvdtjes in bed zitten kijken :inlove: :inlove:

Wij zijn echte filmfreaks!

Hier verder geen nieuwe kwaaltjes. Ik heb wel een aardig opgezette buik maar dat komt echt van mijn darmen :frowning: Maar ja niets aan te doen…

Verder probeer ik er nog steeds niet teveel mee bezig te zijn. Klinkt misschien een beetje apart maar is een beetje zelfbescherming. Negatieve gedachte probeer ik weer uit te bannen dus zo kom ik de weken tot 31 augustus wel door…Lichamelijk voel ik me dus niet bepaald zwanger maar geestelijk voel ik me beter als de eerste keer :thumbup: :thumbup:

Hoe is het met alle andere meissies? Allemaal een fijn weekend gehad?

Nou dikke knuf voor jullie!!

Ik heb HEERLIJK geslapen… :mrgreen: :mrgreen: Beetje kort alleen… Maar verder helemaal lekker…

Kan me zo goed voorstellen dat je jezelf beschermd… Ik zou het zelfde doen… Probeer er toch een beetje van te genieten… Het is zo’n wonder !!

En inderdaad ik kan pas beginnen met slikken als mijn menstruatie er is… Moet dan slikken van dag 3 tot dag 7… Dus nog even wachten…

:-*

Goedemorgen!

Hier ook weer een teken van leven!

Ik snap ook best dat je jezelf wilt beschermen, en er niet te veel mee bezig wilt zijn…Ik zou ook echt duizend angsten uit staan. Maar deze keer zal alles goed gaan Ellen, dat zul je zien! :-*

Gisteren toch maar weer van de gelegenheid gebruikt gemaakt, ook al hebben we zo het om-de-dag systeem doorbroken. Ik las namelijk op internet dat het beste is om in de eerste week (dus wanneer je ongesteld bent ) weinig te vrijen, de tweede week en tot na je eisprong om de dag. Máár er stond bij dat als je de kans op zwangerschap nog meer wilde verhogen, dat je dan net voor de eisprong elke dag kon gaan vrijen. Nou, als ik zaterdag een positieve ovu test had, dan is mijn ei 24 tot 48 uur later gekomen toch? Dus zijn wij zaterdag en gisteren maar aan de slag gegaan…Maar nu twijfel ik toch weer, omdat Daan, en veel sites op internet toch weer zeggen dat om de dag beter is… :think: Raar hoor die tegenspraken op internet en in de boeken. Nu weet ik het niet meer :think: Nou ja, ik ga morgen en vandaag nog even door, en voor volgende maand ga ik mezelf eens goed informeren. Desnoods ga ik eens bij mijn gyn. langs om te vragen of het om de dag of elke dag het beste is :shifty:

Ik ga strakjes naar de Ikea, om een lamp te kopen voor in de nieuwe keuken in het nieuwe huis. Zo als het er nu uit ziet kunnen we daar eind volgende maand al in! :lol:

Ben er deze maand trouwens wel heel veel mee bezig! Ben er in heel het jaar dat we bezig zijn, nog nooit zó erg mee bezig geweest! Van de ene kant baal ik daar van, maar van de ander kant weer niet. Je moet toch iets!

Zo, dat was het weer voor vandaag! Ik ga even een crackertje kaas eten en mezelf en mijn liefje aankleden voor weer een nieuwe dag!

Liefs, Eveline.

Hoi meiden,

Ben ik ook weer…

Ineke, leuke dag gehad dus, met dat wadlopen. Heb er ook wel vaker over gehoord. Maar nog nooit gedaan. Word wel steeds nieuwsgieriger… Heb je nog foto’s gemaakt?

Eveline, sorry dat ik niet eerder online was ivm je vraag over het ei :lol: .

Ten eerste: fijn dat je je ei hebt gespot. Toch een geruststelling. Over het klussen: voor je eisprong is het beter om om de dag te klussen en tijdens en direct na, gewoon elke dag klussen.

Irene, dus je bent weer lekker fanatiek aan het sporten gegaan? Ik moet eigenlijk ook weer, maar kan me er nog niet toe zetten. Hoe is het nu met je spierpijn?

Daantje, dus je hebt lekker geslapen? Dan voel je je direct weer iets beter toch? Hier was het gisteren ook heerlijk weer en hebben we ook erg van genoten. Effe een dag geen regen!

Bianca, hoe is het met je? Lekker weekend gehad met Juudje? De 17e komt al snel dichtbij he? Zie je er tegenop?

Ellen, nog twee weekjes en dan krijg je je echo. En dan kun je rustig ademhalen en je lekker zwanger gaan voelen. Die kwaaltjes komen nog wel hoor!

Diana, hoe is het met jou? Nog 5 dagen en dan je NOD? Jij zit dus nu in de wachtdagen en kunnen we weer voor jou duimen. Spannend!

Jozie, dus jij hebt al last van alle kwaaltjes? Maar verder voel je je goed? Volhouden zo…

Ben ik nog meiden vergeten? Sorry, hoe is het met jullie?

Hier gaat het wel. Gisteren lekker genoten van het mooie weer. Vrijdag had ik een verjaardag van het zoontje van één van mijn beste vriendinnen. Hij werd 1. Was wel gezellig, maar ik was idd de enige die er zat en die niet over volle poepluiers kon meepraten. Dat doet toch wel pijn hoor. Elke keer krijg je weer een steek. En er was een buurvrouwtje die ervan uitging dat ze zo weer zwanger zou zijn van de tweede. En als ik dat hoor, hoop ik altijd dat het voor zulke mensen ook iets langer duurt. En dat ze niet in een poep en een scheet zwanger zijn. Erg hè?

Zaterdag heb ik een nieuwe kast gekocht en hebben we 's avonds weer een spel gedaan bij mijn ouders. Was wel gezellig.

Vanochtend moest ik weer bloed prikken ivm die auto-imuunziekte e.d. Ik hoefde maar 16 :shock: buisjes af te geven.

Verder ben ik moe en heb ik zin in komend weekend. Lekker een weekend naar Scheveningen met ons tweetjes. En als het goed is, zit ik dan precies in mijn vruchtbare periode. Dus kan wel eens extra gezellig worden :inlove: .

Liefs,

Noortje

Ben blij dat het groene mannetje weer gewoon terug is!

@eveline wrote:

Gisteren toch maar weer van de gelegenheid gebruikt gemaakt, ook al hebben we zo het om-de-dag systeem doorbroken. Ik las namelijk op internet dat het beste is om in de eerste week (dus wanneer je ongesteld bent ) weinig te vrijen, de tweede week en tot na je eisprong om de dag. Máár er stond bij dat als je de kans op zwangerschap nog meer wilde verhogen, dat je dan net voor de eisprong elke dag kon gaan vrijen. …Maar nu twijfel ik toch weer, omdat Daan, en veel sites op internet toch weer zeggen dat om de dag beter is… :think: Raar hoor die tegenspraken op internet en in de boeken. Nu weet ik het niet meer :think: .

Eveline, in principe is het voor de kwaliteit van het sperma beter om het om de dag te doen. Maar tijdens je eisprong is elke dag beter, omdat je eitje zo meer sperma tegenkomt. En er dus meer kans is op bevruchting.

Daarom is alles zo tegenstrijdig…

hey meiden goedemorgen,

ik ben dus deze maand ongi gewroden, en dus heb ik donderdag de hysteroscopie, met verdoving zonder narcose, even zien ik moet alleen heen en dat vindt ik best vervelend, als ze wel iets zien in de bm gaan ze gelijk over tot weghalen ws.

ineke dus wadlopen was leuk? Wel rot van je erge menstruatie meid, das niks dan hé?

jozie meid je klinit g oed zwanger hiih alhoewel het eig weinig zegt wel of gene kwaaltjes dus,maar soms is het stukje gevoel van zekerheid als je misselijk bent jhe? kan ik best begrijpen fijn dat je je wel oke voelt meid verder :thumbup:

didi, tjee wat een sportactiviteit zeg tjonge netjes hoor, maar ben je wel lekker fit :slight_smile:

irenen hoe is het verder met je? mannetje s willen toch altijd graag zeggen ze he? nou merk ik ook dat dré sneller aftaait dan ik hoor zei zien het volgens mij niet als gmiste kans of zo als het weer eens te laat is of te vroeg

noortjep meid hoe is het met jou, ik heb het idee dt je er minder bent, of had je dat ook juist geschreven hier? ik denk aan je en hoop dat je je snel weer wat lekkerder voelt meid,

eveline ik heb geen idee van de en het springen ed, als ik mijn temp zie krijg ik totaal geen hoogte en daarom wil ik geeneens met die stomme testen iets doen het is er voor jullie meer rust te geven en telkens al sik lees van jullie die ze gebruiken is er onduidelijklheid, hhi nee niks voor mij,…maar hopelijk vinden jullie er duidelijkheid mee meid. succes.

daan meid weer zon end over tijd en onduidelijkheid, kun je zwanger zijn nu nog ik hoop het maar meid,…spannend hoor.

Nou mijn weekend was errug leuk, ik zal vanmiddag even fotos in showforum zetten we hebben leuk weekend gehad en de heren hebben zich ook wel vermaakt denk ik zo,

@ bianca… Tjeetje meis ik leef zo met je mee… Vind het echt vervelend voor je… Wat een gedoe… En dan moet je ook nog alleen… Jammer dat ik niet om de hoek woon was zo met je meegegaan… :-* De kans dat ik zwanger ben ik klein… Heel klein… Heb volgens mijn tempcurve geen eisprong gehad… Maar daarbijn wisseld mijn temp heel erg… Wacht nog heel even en dan ga ik eens een test doen… Die heb ik nog niet gedaan…

@ Noortje… Oh meis wat herken ik die gevoellens… Het is ook zo verdrietig… Wij willen ook mee kunnen praten over die poep broek die dwars door de kleertje zijn gelopen terwijl je door de winkel heel liep… Of dat je kleintje eindelijk heeft door geslapen… Maar we houden de moed erin meis… Onze tijd komt…

@ Eveline… Dat is ook de pest met het internet… Je kan er teveel vandaag halen… De een schrijft dit… de ander weer dat… Maar ik heb van mijn gyn gehoord ( wil niet zeggen dat je dat moet aannemen ) Dat het het beste is voor de zwemmers om het om de dag te doen… Dan zijn de jongens wat sterkter en bewegelijker… Ach maar wat ik al eerder schreef… het is ook een kwestie van de juiste timing… En je hebt beetje geluk nodig… Ik hoop dat het deze maand de juiste timing is geweest meis… Ik duim voor je…

Nou net gebeld voor de uitslag van onze jongens… Ze waren met z’n 30 miljoenen… En je moet minimaal 20 miljoen jongens hebben… Nou 10 miljoen meer dus dat is volgens mij netjes… ALLEEN onze jongens zijn een beetje lui… En minder bewegelijk… Maar volgens de assistente was de gyn zeer tevreden en was het zaad goed… alleen ik knijp hem een beetje… Die luie jongens moeten wel een hele afstand overbruggen en straks redden ze het niet… En van die 30 miljoen hoeft er maar 1 te winnen… Morgen is het telefonische spreek uur bij mijn gyn en dan zal ik hem even bellen… Maar me toch beetje zorgen… Straks vermoeilijkt het alleen maar een zwangerschap… En we zijn al zooooo lang bezig… * diepe zucht *

Hou jullie op de hoogte…

nou die jongens moeten betet gertain dan meid, iig voldoende ervan en nu nog sneller,

meid jammer dat de kans op zwanger zijn laag is joh

had wel ergg ehoopt nu voor je

tja hoe zou je die jongens kunnen trainen… Niet denk ik… Misschien een ontbijtkoek voorhouden… :wink:

Hoi!

Wat weer een heerlijk weekend gehad zeg!!! Geweldig mooi weer, echt super!

He, Bianca, heb je een gezellig weekend gehad bij Juudje? Vast wel!

Wat rot dat je ongi geworden bent en ik wil je veel sterkte wensen voor donderdag, :-* Kan er echt niemand met je mee?

Vanmorgen weer lekker naar de fitness geweest. heerlijk! maar heb nu dus niet zoveel zin om te strijken… nou ja, toch maar zin maken…

Liefs,

Diana

He daantjuh, laat je mannetje maar wat extra zink tabletten en multivitaminen slikken. Dit schijnt de snelheid en de kwaliteit te verbeteren. mijn mannetje heeft er ook al wel een overdosis van gehad inmiddels!

Zal even proberen een foto toe te voegen van het wadlopen…

Sorry, lukt me niet natuurlijk…

Fijne dag in de regen. Kacheltje aan!

hoi,

Toch nog even een reactie, ik lees nog wel af en toe mee :liar:

Daantjuh, we zitten inmiddels giga in de molen (dec ws eerste IVF/ICSI poging)

Mijn vriend heeft te weinig zaadcellen en die hij heeft bewegen nauwelijks. Hij is nu net voor de 2de keer naar de acupunctuur. Deze zei bij de vorige behandeling dat hij een blkkade zag in de nierenergie baan. Deze zorgt voor genoeg zaadcellen en de bewegelijkheid.

Je kan er altijd eens heen gaan, wanneer de energiebanen goed zijn, kunnen ze toch niet prikken (het is niet zo erg als het klinkt hoor)

Ik krijg over 45 minuten te horen of de energiebanen al beter functioneren, dit zo dus in theorie de zaadcellen bewegelijker moeten maken.

Als je iets meer wilt weten, vraag het gerust.

o, ja mijn liefie slikt idd ook sinds kort veel vitamine c en zink en L-arginine/ l-ornithine 500/250.

We horen 3 oktober of het helpt. (ik hoop het zo, dat zou namelijk betekenen dat we “gewoon” IVF kunnen doen ipv ICSI

groetjes Suzanne

effe berichtje van hier. Alles ok. Vandaag precies 2 maanden geleden dat we te horen kregen dat het niet goed was. Is toch weer even slikken. Maar er zijn gelukkig veel leuke dingen die voor afleiding zorgen. Afgelopen week-end was top. Lekker naar kinderboerderij gefietst met Stijn en hubbie.

Kom vanavond nog wel even langs zal dan bijlezen en reagern. Had nog even paar minuten op m’n werk voor ik naar huis ga.

Ik zou graag met jullie willen praten en op je lijstje willen komen. Ik ben 32 jaar en heb 1 MA gehad. Toen ik 12 weken zwanger was kregen we bij de 1e echo te horen dat het niet goed was. De vrucht had zich in een vroeg stadium niet ontwikkeld. We waren kapot van dit nieuws. Op 26 juni 2006 heb ik een curretage gehad. Ik wacht nu nog op mijn ongesteldheid. Ik vind het behoorlijk lang duren en maak mij daarover onwijs zorgen. We willen zo snel mogelijk aan de bak natuurlijk. Maar zo eenvoudig is dat niet. Ik zou graag mijn ervaringen en die van anderen willen delen.

Zo, lijstje weer aangepast!

We zijn hier trouwens met veel dertigers zeg!!! Echt grappig!!

@Pascal: ik heb je al een pb gestuurd, maar nogmaals welkom bij dit topic. Ik hoop dat je je verhaal ook hier kwijt kan!

@Daantjuh: jaja, die mannen hè! Altijd grote mond, maar als het puntje bij paaltje komt! Hihihi! Ik moet zeggen dat ik dag 3 ook verstek heb moeten laten gaan… Ik had geen zin meer! Nu maar weer afwachten!

Oh meis, wat vervelend van je ongi zeg! Ga je binnenkort wel testen, je weer tenslotte maar nooit toch!? Wat een gedoe met die zaadjes zeg! Daar word je ook nog niet echt wijzer van!? Haha, ontbijtkoek!! Ik zie meteen die reclame voor me, maar met zaadjes!!

@Ellen: de spierpijn is minder gelukkig! Morgenavond ga ik weer!! Ik snap je zelfbescherming wel hoor, zou ik denk ik ook hebben, maar probeer wel te genieten hoor!!

@Eveline: ik heb dat deze maand ook; ik ben er heel erg mee bezig, terwijl ik me voorgenomen had dat niet te doen… Maar toch, een beetje het gevoel dat ik controle kan uitoefenen dmv ovu testen geeft mij toch rust! Volgens mij is het juist rond je ei goed om het elke dag te doen, ik kreeg juist te horen dat opsparen helemaal geen zin heeft!

@Noortje: spierpijn is voorbij gelukkig! Ik heb er ook 5 maanden over gedaan om me er weer toe te zetten om te gaan sporten hoor! Maar nu ik eenmaal weer begonnen ben voel het heel goed!! En meis, jouw reactie tov zwangeren of mensen die denken dat ze zo even zwanger worden is heel normaal hoor! Ik heb het ook heel vaak, en dat is nou eenmaal zo! Het is niet niks wat je allemaal mee hebt moeten maken!!

@Bianca: wat vervelend dat je alleen moet!! Wordt je dan wel opgehaald?! Ik heb ook het idee dat mannen het niet zo snel als gemiste kans zien als we het niet doen… Maar ja, zij voelen ook niets aan hun lichaam wat dat betreft! Ga zo even kijken of je foto’s er al op staan!

Hoe voel je je verder??

@Suzanne: jeetje, echt al helemaal in de MMM. Hoe voel je je eronder? Fijn dat je even wat van je laat horen!!

@Ziggy: extra dikke knuffel voor jou vandaag! :-*

Vandaag ben ik voor het eerst naar de psycholoog geweest! Ik ben gewoon normaal!! Haha, toch fijn om te horen! Ze zei dat al dat gepieker en die jaloezie richting zwangere vrouwen heeeeeel normaal is. Zij heeft zelf helaas nooit kinderen kunnen krijgen dus ze weet heel goed waar ze over praat! Waar ik heel veel moeite mee heb is het gevoel dat ik ergens geen controle over heb… Bijvoorbeeld vorig jaar met die MA en afgelopen maart toen mijn vader overleed… Maar ook al het slecht nieuws uit de wereld (ik kijk ook amper naar het journaal…). Nou, aan die controlefreak in me gaan we dus werken! Heerlijk voelt dat!!!

En verder mag ik gewoon een dip hebben als ik weer ongi ben, mag ik schreeuwen, janken enz! Dat wist ik natuurlijk al wel, maar het voelt goed als een “prof” dat ook nog even zegt!!!

Heel veel liefs van mij!

Hoi!

Zo Ireentje, blij te lezen dat je gewoon normaal bent :wink: Nee even serieus, ik vind het heel goed van je dat je die stapt hebt durven zetten. En ik denk ook wel dat het fijn is om van een “prof” te horen dat het allemaal normaal is etc. :-*

Welkom Pascal! Helaas welkom hier op dit topic…je kunt hier alles vragen en neerschrijven. Wij begrijpen je wel.

Bianca, ik geloof dat je een gezellig weekend gehad hebt he! Ben blij voor je. Sterkte voor as. donderdag alvast, voordat ik het vergeet :wink:

Noor…mbt. jou jaloerzie tegenover mensen die zwanger zijn of dat denken te zijn…( of het willen zijn en denken dat het snel gaat ) Ik heb dat ook :oops: Toen ik bevallen was van mijn zoontje,( was overigens na twee rondes al zwanger toen ) verkondigde ik aan iedereen die het maar wilde horen, dat ik een klein leeftijds verschil wilde hebben. Ik zou als hij 1 zou worden weer op nieuw zwanger zijn. Ik zei dan heel “zelfverzekerd en trots” dat ik het zo zou “plannen” dat het kindje in mei of juni zou komen, want ik wilde absoluut niet in de zomer zwanger zijn. Ik dacht ook echt dat dit zo te plannen was. Dit komt omdat ik zo snel zwanger was geworden van mijn eerste. Voornamelijk bij één vriendin zag ik altijd een raar gezicht, als ik dit zei. Ik snapte nooit waarom! Zij kon immers niet op een normale manier kinderen krijgen, maar ik wel! Dus…

Ik schaam mezelf nu soms dat ik zo heb gedacht, en zeker dat ik dat tegen “iedereen” heb lopen verkondigen! Het is namelijk niet te plannen, en het is al helemaal niet vanzelfsprekend dat je snel zwanger wordt of dat je überhaupt zwanger wordt…

Nu, één jaar proberen en één missed abortion verder weet ik dat het niet zo werkt, en irriteer ik mezelf mateloos aan van die mutsen die denken dat ze meteen zwanger raken. “die dat varkentje wel even zullen wassen” Kortom, die net zo denken en praten als dat ik voorheen deed…En als ik dan lees of hoor dat zo iemand na 1 of 2 of 3 keer zwanger is, en dan nog “triomfantelijker” gaat praten, dan krijg ik het wel eens te kwaad en dan ben ik wel eens jaloers. Nou jaloers niet meteen, maar ik kan dat dat even niet uitstaan! :oops: MORAAL VAN DIT VERHAAL: Noor, je bent dus niet de enige die zo denkt!

Er is veel gereageerd zeg! Ik heb weinig tijd nu, dus ik reageer even niet op iedereen. Ik roep namelijk al een week dat ik moet strijken, ik wil graag een doek schilderen ( proberen! ) en ik moet nog eten!

Liefs, Eveline.