Pascal helaas welkom hier. Wachten is lang op je eerste ongi. Ik ben ca. 4,5 week na curretage ongesteld geworden (heb normaal cyclus van 4 weken)
Irene Fijn dat gesprek met psycholoog je een zetje in de goede richting heeft geholpen. Altijd fijn ergens een extra steuntje uit te halen.
Suzanne veel succes.
Diana, lekker aan sporten. Strijkenā¦ moet hier ook nog gebeuren.
Daantje, Ze zijn met zoveel. Er komt er vast wel een die de eindstreep haalt
Bianca, balen zeg dat je alleen moet gaan.
Noortje 16 buisjes bloed :shock:. Dan moeten ze wel heel veel onderzoeken doen. Trouwens goed getimed dat week-end naar Scheveningen. Geniet van de romatiek als de wind door je haar waaite. En daarna lekker snel naar die warme horelkamer
Ellen, ik snap dat je er niet te veel mee bezig wil zijn. Hoe graag je ook wil dat het echt zo is, ook ik zal de volgende keer de eerste weken wat afwachtender zijn.
Ik zal er komende dagen weinig zijn. Is even druk op het werk en in prive-sfeer. Dus kom tegen eind van de week wel weer een keer langs.
@eveline wrote:
MORAAL VAN DIT VERHAAL: Noor, je bent dus niet de enige die zo denkt!
Eveline, :-* . Jij weet ook altijd weer een glimlach op mijn gezicht te toveren. Snap niet hoe je dat doet. Eerst een heel verhaal typen en dan toch afsluiten met een (in mijn ogen) hele droge zin.
Het is niet erg hoor dat je zo hebt gepraat en gedacht. Het is de onwetendheid en het onbegrip van mensen. Alleen kan ik er niet altijd goed tegen. En nu weet je pas echt goed wat een wonder het is om een kindje te mogen hebben. :-*
Pascal, ja..... helaas welkom hier. Sterkte nog met je MA. :-*
Je ongi moet ongeveer 4 tot 8 weken na de currettage weer beginnen. Je zit nu op 7 weken als ik goed heb geteld. Is het bloeden wel gestopt? Geen rare pijntjes of iets dergelijks? Wacht nog even af en trek anders aan de bel bij de huisarts of gyn.
Ziggy, een hele dikke knuffel voor jou. :-* Zo te lezen zit je niet zo heel lekker in je vel. Gooi het eruit hĆĀØ meid!
Enneh.... ja.....Scheveningen, per ongeluk goed getimed. Komt toevallig goed uit omdat mijn ongi 4 dagen te vroeg was..... :inlove: Scheveningen :inlove:
Irene, dus jij hebt de stap gemaakt naar een psycholoog? Goed van je!
Je hebt wel geluk dat je bij iemand terecht bent gekomen die precies weet wat je voelt en hoe je je voelt. Ik kom altijd bij mannetjes terecht die al opa zijn of zoiets.... :think: Zal mijn geluk wel weer zijn.
(Ben op zondag geboren en mijn moeder zegt dat je dan een gelukskindje bent. Heb ik eigenlijk nog niet veel van gemerkt. :wink: )
Verder weinig nieuws van deze kant.
Liefs,
Noortje
Meiden!! :shock: :shock:
Wat hebben jullie toch weer een hoop geschrevenā¦
Ireen wat goed dat je normaal bent :mrgreen: :mrgreen: Tuurlijk ben je normaal!! Wel fijn dat je je daar op je gemak voelt en je verhaal kwijt kan. Je bent lekker positief bezig meid :thumbup: Lekker sporten en je geest opruimen! Toppie meis :thumbup:
Daantjuh! Ik denk inderdaad dat extra vitaminen en zink best wel goed zijn voor die kampioentjes. Hub op de gezonde toer!
Eveline hoe gaat het meissie?!
Bianca succes donderdag! Ik hoop dat er alsnog iemand met je meegaat.
Noortje lieve meid :-* Je bent toch niet de enige die zich zo voelt. Lees het verhaal van Eveline en Irene en ook Ineke heeft zo nu en dan dat ze even haar hart moet luchten. Eigenlijk iedereen. Het is toch zo logischā¦
Maar goed voor mij is het makkelijk praten op het moment. Maar je weet dat ik je begrijp he :-
Pascal welkom hier meis en wat klte van je miskraam. Nou hier begrijpen de meiden je als geen anderā¦
Didi jij klinkt ook lekker positief en opgewekt!! :thumbup:
Suzanne voor 3 oktober!!!
Nou ja wat kan ik vertellen :think: :think: Niet zo veel eigenlijkā¦
Ik voel helemaal niets eigenlijk. Ik ben zelfs niet moe! Het lijkt juist of ik wat meer energie krijg. Het is een beetje de omgekeerd werelde op het moment. Nou ja het kan allemaal nog komenā¦
Gister heeft mijn vriend even rotnieuws te verwerken gekregen. Een collega en voetbalmaatje van de politie van hem heeft zichzelf gister door zijn hoofd geschoten met zijn dienstpistool. Zo ergā¦25 jaar
Het was echt zoān vrolijke gezellige gozerā¦onbegrijpelijk he meiden. Zo erg dat iemand zo erg in de put zit dat hij geen uitweg meer zietā¦
Nou niet echt leuk he om te vertellenā¦
Ik heb vervolgens twee visjes voor hem gekocht om hem een beetje op te vrolijken. Hij heeft sinds kort een nieuwe hobbyā¦een aquarium :mrgreen:
Nou weet ik echt niets meer te vertellenā¦
:-*
NoortjeP schreef:
Eveline, . Jij weet ook altijd weer een glimlach op mijn gezicht te toveren. Snap niet hoe je dat doet. Eerst een heel verhaal typen en dan toch afsluiten met een (in mijn ogen) hele droge zin.
Ben blij dat je moest glimlachen :wink: Moest ik zelf ook toen ik het schreef :wink:
Hier verder alles oke. Heb vannacht maar 4 uur geslapen :shock: ! We gingen pas rond 01.00 uur naar bed, toen nog geklust :roll:, boekje gelezen ( Delta mysterie ) en toen kon manlief niet slapen. En ik dus ook niet, want ik kan niet tegen iemand die ligt te zuchten en te woelen. Grrrr....
Ireen, jij schreef dat je er deze maand ook meer mee bezig was dan normaal. Ik heb dat dus ook en mede doordat ik er zo mee bezig ben, veel ovuKus! Eveline. testen gedaan heb, het ei gespot heb, en belachelijk veel geklust heb, denk ik nu heel de tijd dat ik haast wel zwanger moet zijn. Als ik dan na denk met mijn verstand, dan weet ik dat het grote kolderkoek is om zo te denken, maar helaas pindakaas denkt mijn breintje wel zo. De tegenslag zal deze maand nĆĀ³g groter zijn op deze manier. Maar eh...herken je dit of niet?
Ga nog een kop koffie inschenken, en dan even douchen en aankleden. En strijken, want die strijk die ligt er nog steeds :oops:
Kus! Eveline.
Meiden,
Bedankt allemaal voor het hartelijke welkom op dit forum. Het is niet leuk wat wij allemaal hebben meegemaakt en moeten meemaken. Ik val een beetje middenin dit forum en ken exact jullie actergrond verhalen nog niet zo goed. Maar in ieder geval begrijpen we elkaar. Het is in ieder geval goed om erover te praten. Want er heerst volgens mij toch een soort taboe. Iedereen gaat er zo van uit dat zwanger worden vanzelfsprekend is, terwijl het bij 1 op drie vrouwen mis kan gaan. Ik herken jullie verhalen goed. Voordat ik zwanger was, waren we een jaar bezig.
Noortje, Het is inderdaad 7 weken geleden dat ik mijn curretage had. Het bloeden was na een week gestopt en heb verder na een week geen pijn meer gehad. 4 weken na de curretage had ik een paar dagen een beetje bloed verlies. Echt heel weinig (paar druppels), het mag geen naam hebben. Zou dit een ongesteldheid kunnen zijn? Het is voor iedereen heel anders natuurlijk.
Groetjes Pascal
O ja Noortje!!! Je gaat naar Scheveningen! Leuk.
Wel apart voor andere is het een vakantie en ik woon er praktisch om de hoek. Daar heb ik zoveel leuke herinneringen. Lekker rondhangen als hangjeugd en uiteten met vriendinnen, op het strand liggen en natuurlijk romantisch doen met vriendjes :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ja Scheveingen is the place to be!! Dus Noor doe goed je best en misschien kan je dan zeggen dat jullie kleine in Scheveningen verwekt is! :inlove:
Meis heel veel plezier en ga lekker genieten want dat heb je ontzettend verdient!!. Als je nog tips wil dan hoor ik het wel want er is zoveel te doen op Scheveningen!!!
:-*
Hoi Ellen!
Wij hebben tegelijk gepost. Wat een rot nieuws van die collega van je vriend. Onbegrijpelijk he, dat mensen zoiets kunnen doen. Meestal zijn dat trouwens van die vrolijke types. Ik kende een meisje, dat was een schoolvriendin van een van mijn beste vriendinnnen. We gingen wel eens samen uit etc. Dat meisje was altijd vrolijk, echt altijd de clown uithangen etcā¦Maar ze is 2 jaar geleden wel van een flat gesprongenā¦Onbegrijpelijk.
Eveline.
Echt onbegrijpelijk heā¦dus moet je er eigenlijk ook niet te lang over nadenkenā¦
Maar goed Eef jij bent dus echt aan het klussen geslagen :shock:
Ik hoop het echt voor je meisje! Je hebt in ieder geval ontzettend je best gedaan :mrgreen: :mrgreen: We gaan duimen
Ellen, dank je! Ik ga er in ieder geval zo veel mogelijk van genieten. :inlove: Dit weekend is vuurwerkfestival. En mijn mannetje is helemaal gek van vuurwerk en daarom had ik dit weekend uitgekozen. Nu moet alleen het weer nog een beetje meewerkenā¦ :naughty:
Erg hoor van die collega van je vriend! Wens je vriend ook veel sterkte want dit zijn rotdingen om mee te maken.
Pascal, het zou goed kunnen dat je bloeding na 4 weken al een soort ongi was. Inderdaad is ieder lichaam anders. Maar hou het in de gatenā¦
Nogmaals sterkte! Het is gewoon allemaal heel erg verdrietig wat we moeten/moesten meemaken!
Eveline, nog niet aan het strijken??? :mrgreen: Erg hĆĀØ, strijkenā¦ Ben blij dat ik werk! :mrgreen:
Liefs,
Noortje
MorgĆĀ»h meidenā¦
@ noortjeā¦ mag je geen handbagage meenemen??
@ pascalā¦ welkom bij ons cluppie hier kan je lekker je eitje kwijtā¦ en er veel over praten schijnt te helpen dus gooi alles er hier maar lekker uit meisā¦
@ evenlineā¦ Zo dat is me een lekker lang nachtje gewordenā¦ Je hebt iig wel genoeg energie op gebouwd om te strijken pff heb hier ook nog wel een wasmandJE voor je liggenā¦ :mrgreen:
@ ellenā¦ Tjeetje meis dat is zeker shocking nieuwsā¦ En iets wat we niet kunnen begrijpenā¦ soms kunnen we zulke rare dingen ineens denken dat je geen uitweg meer zietā¦ Voordat iemand zoān stap genomen heeftā¦ Je ziet helaas niet aan de buitenkant wat iemand denktā¦ Dat zou alles een STUK makkelijke makenā¦
@ Ireneā¦ Ik heb ook de stap gezocht om met een spiegelloog te gaan pratenā¦ Die drempel is voor mij heel hoog omdat ik het eigenlijk niet op die mensen hebā¦ Dat rustige gepraat en dat geknik de hele tijd daar wordt ik stront zenuwachtig vanā¦ MAAR omdat we in het leven niet alles zelf kunnen toch maar de stap gezetā¦ Van jouw is het ook super dat je dat gedaan hebtā¦ En het kan zo heel goed helpenā¦ het is ook normaal hoe je je voelt als iemand weer zwanger isā¦ Of dat je verdrietig bent als je weer ongesteld bent gewordenā¦ Praat het maar lekker van je af! :-
@ ziggyā¦ tjeetje meis dat is zeker slikkenā¦ Je denkt misschien toch dat zoiets jouw niet overkomtā¦ ook omdat je stijntje al hebt natuurllijkā¦ Helaas kan je er niks over zeggenā¦ Meis sterkte !
@ suzanne ā¦ He meis bedankt voor je reactieā¦ leuk om weer iets van je te horenā¦ accupunctuur is helaas niks voor mijn mannetjeā¦ Die krijg ik nooit zo ver om te gaanā¦ Die gelooft daar niet inā¦ Helaasā¦ Ik ga hem wel vol proppen met vitamine pillen en zinkā¦ Hoe was de uitslag?
Hier verder nog erg weinig te vertellenā¦ Voel nog niksā¦ Dus er is nog steeds niks in aantochtā¦ Vanmiddag om 2 uur kan ik de gyn bellen en dan zal ik hem eens vragen hoe lang we nog wachten, en of hij er iets aan wil doenā¦ Vorige week wou hij me geen primolut voorschrijvenā¦ We zullen wel zienā¦ Heb een mooie lijst met vragen voor hem gemaaktā¦ En hopelijk kan hij me iets geruststellenā¦ Mijn man is helemaal vrolijk dat zijn jongens het goed doenā¦ Maar zeg hem wel steeds dat ze erg lui zijnā¦ gewoon om hem lekker te pestenā¦ Hij was als de dood dat het aan hem zou liggenā¦ En nu dat niet het geval is kan hij weer lachenā¦ Enigsinds wekt dat wel irritatie bij me opā¦ Ik snap dat het een opluchting is dat het allemaal goed isā¦ Maar waarom is het minder erg als het aan mij ligtā¦ Ik had liever gehad dat het aan hem lagā¦ veel makkelijke op te lossenā¦ maar het zal wel met het oergevoel te maken hebbenā¦ De drang om voort te plantenā¦ Iets anders kan ik me niet bedenkenā¦ Maar goedā¦ we keep on goiningā¦
Hou jullie op de hoogteā¦
:-
He, ik ben ook een zondagskindjeā¦ach ja, ik heb ook best wel mijn portie geluk in mijn levenā¦
Fijn Irene dat jij ook even voor ons hebt gevraagd of het wel normaal is hoe neurotisch wij hier met elkaar zijn! Gelukkig zijn we dus allemaal normaal!! hahahaha. Vraag het mij ook wel af hoor of ik niet extreem ermee bezig ben en dat ik dat anders moet doen maar dat gaat gewoon niet, echt niet!!!
Nee, maar serieus goed dat je die stap gezet hebt en waarschijnlijk zul je er veel sterker weer āuitā, komen zeg maar. Spreek (helaas) uit ervaringā¦wil die verschrikkelijke periode in mijn leven (depressie) absoluut niet over doen maar uiteindelijk heeft het me heel veel opgeleverd!!! Ben zelfs afgekeurd geweest voor 100% zo, ben nu wel heel openhartig he? Maar nu dus al zoān 8 jaar weer volledig goedgekeurd, opleiding gedaan en werkzaam als psychiatrisch verpleegkundige en ben super trots op mijzelf. ha!
Pascal, ook namens mij welkom hier natuurlijk. Met elkaar slaan wij ons door deze periode heen en hopen dat we er over een paar jaar lachend op terug kunnen kijken omdat het dan allemaal goed gekomen is met ons en we verder kletsen op een topic over opvoeden o.i.d.
En daantjuh is je vriend al aan de zink? En Eveline, is de strijk al klaar? heb ook nog wel wat liggen.
Bianca, suc6 morgen!!!
De rest van de meiden ook een fijne dag gewenst en klusse!!!
Is er trouwens alweer iemand voor wie we moeten duimen of zitten we allemaal in een rustige periode?
Liefs
Ineke
Hoi Meiden!
Nou, ik heb gisteren toch nog (met tegenzin) de strijk aan kant gemaakt. Toch wel weer een prettig idee als alles weer aan kant is :dance:
Vandaag weer bij de baas aan het werk (nu even niet, hihihi)
Pascal, helaas meid, maar van harte welkom hoor! hier kun je echt voor alles terecht.
Ellen, wat afschuwelijk zeg! heel veel sterkte, ook voor je mannetje!
Tsja, ik weet niet wie er het eerst aan de beurt isā¦ volgens mij ben ik zondag of maandag aan de beurtā¦ ik hoop om te testen niet voor de :twisted: :twisted:
Verder eigenlijk niet veel te meldenā¦
Veel liefs, :-*
Diana
Ik heb dit even gekopieerd van mijn site afā¦
Ik heb net gesproken met de Gynā¦ En waar ik bang voor was is uitgekomenā¦ Het aantal 30 miljoen is prachtig alleen de bewegelijk is dramatischeā¦ Het moet tussen de 45 en 50% liggen en onze jongens liggen bij de 15% en dat is zwaar onder de maat ! Ik kan er theoretische zwanger mee worden, maar de kans is zeer klein. We moeten 11 september opnieuw het zaad in leveren om te kijken hoe het dan isā¦ Dan trekken ze een gemiddelde en dan weten we meerā¦ Hij zegt dat het een storing kan wezenā¦Maar ik heb geen goede hoopā¦ We moeten dan een afspraak maken met de gyn om het te besprekenā¦ En als het dan weer niet goed is wordt de volgende stap insemineren. Ik denk dat het dan iui zal wordenā¦ Ben behoorlijk geschokt kan ik zeggenā¦ En weet even niet waar ik heen moet met mijn gevoelā¦ Ik kan mijn man nu ook niet bellenā¦ Ga hem deze informatie niet geven op zijn werkā¦ Heb ook gevraagd wat te doen nuā¦ Ik ben al 16 dagen overtijdā¦ Hij zei dat ik het mocht gaan opwekken ( primolut ) maar dat ik beter nog even kon wachten omdat eerst mijn man zijn zwemmers opnieuw getest moest wordenā¦ Daarna dus een gesprek met de gyn en daarna komt mijn cyclus aan de ordeā¦ He verd*mme hier zat ik echt niet op te wachtenā¦ bahā¦ Ik ga even diep onder mijn dekens liggenā¦ Heb even nergens meer zin inā¦
He meid, wat een ellende! K*T zeg!!! Het enige wat ik er over kan zeggen om het ietjse hoopvoller te laten zijn is dat het de volgende keer een stuk beter kan zijn. Hoor je toch wel vaak. De cyclus van de man is 3 maanden, in die 3 maanden komen er dus nieuwe zaadjes van misschien een betere kwaliteit. Bij IUI halen ze de beste van de beste eruit en brengen ze hoog in de baarmoeder zodat ze al langs alle obstakels zijn die ze anders nog moeten nemen en waarbij ook veel zaadjes het loodje leggen. Hoop dat de volgende uitslagen beter zullen zijn meid.
Een hele dikke knuffel vanuit het hoge noordenā¦Hoop houden meid! Je weet dat je met deze zaadjes wel zwanger kunt wordenā¦ookal voel je dat positieve hiervan nu waarschijnlijk even niet.
Hou je taai en kruip maar een dagje onder de dekens om de boze wereld buiten te sluiten.
Liefs
Ineke
hey daantjuh wat rot zeg das helemaal geen fijn nieuws , je mag het hier lekker kwijt hoorā¦
sterkte met watkomen gaat de komende tijd
ineke ik moet donderdag naar de gyn hihi niet morgen al
wanneer komt je nieuwe column er weer?
Hoi hoi dames,
Ineke, je hebt vakantie nu, toch? Of gewoon een paar dagen vrij?
Hoe is het met je?
We moeten duimen voor Diana (Didi1969) en verder zou ik het ook niet weten. Of vergeet ik nu iemand?
Daan, echt wel kl*tenieuws. Maar ik blijf wel hoop houden hoor. Die sperma-onderzoeken zijn namelijk ook momentopnames. Stress kan ermee te maken hebben.(Hij moet het toch maar doen, in zoān potje *****!) Ik weet niet of je hub rookt en/of drinkt. Dat kan er ook mee te maken hebben.
De extra medicijnen/supplementen moeten wel de kans krijgen om te werken natuurlijk. Dat slaat niet in twee dagen aan. Ook kun je bij de Tuinen/Reformwinkels capsules krijgen voor āde manā. Allemaal homeopatisch en ābaat het niet, schaadt het niet!ā Toch? Ik heb mijn man ook van alles laten slikken en we konden het echt merken aan de kwaliteit van het zaad. Als hij de ene maand dit niet had geslikt dan was het slechter en als hij de andere maand dat niet had geslikt werd het beter. Vooral foliumzuur en visolie en zink zijn bij ons dĆĀ© middeltjes. Wie weet meid!
ELLEN, natuurlijk wil ik tips over Scheveningen. Helemaal van een kenner! Kom maar op, er zijn altijd dingen waar ik zelf niet aan zou denken.
Hai Bianca, ik dacht de 16eā¦sorry dan de 17e heel veel suc6!!
Ik ben druk aan het brainstormen over mijn nieuwe colum, ga er vanavond ofzo maar es voor zitten en sla gewoon aan het typen. Voor de 17e moet hij ingestuurdā¦komt dan denk ik maandag online! haha, al bijna genoeg materiaal voor een boekje! Zal vast goed verkopen zoān ākindje op komst-bundelā. Zal Ruud es even vragen. Kan ik daar mooi weer nieuwe ovu-testen, zwangeschapsstesten, zink, foliumzuur en multivitaminen etc. voor kopen!!
Daanjuh, Ik vind het bericht wat je gehad hebt heel naar voor je. Wat een elende allemaal. Maar je moet zo zien er komen altijd betere tijden. Maar daar heb je nu helemaal niets aan. Veel sterkte!
Liefs Pascal
lieve ineke geen sorry hoor, ik neem je niks kwalijk meid,
meestal zet ik wel inmijn ondertekst trouwens als er iets gepland isā¦
voor zo ver kan ihih ik kom wel eens tektst ruimte te kort :roll:
He Daantjuh,
Ik kan me voorstellen dat je het nu helemaal somber inziet, maar zoals Noortje ook al zei, het is een momentopname. Het kan best zo zijn dat het de volgende keer veel beter is. Stel dat je man een griepje onder de leden heeft ofzoā¦ En stress schijnt ook een behoorlijke factor te zijnā¦
Veel sterkte meissie, :-* :-*
Liefs,
Diana