Lieve Eveline Gefeliciteerd. Wat een mooi bericht.
Daan, ik hoop dat de dubbel kuur dubbel en dwars aan slaat voor jullie :-*
5 zwngeren dus al op het lijstje
He meissies!
Lekker weekend gehad?
Daan dat is goed nieuws!!! Nou hopen dat je door die dubbele dosis een mooie regelmatige cyclus krijgt!
Zo Eveline overleef jij het allemaal nog een beetje? Kun je al een beetje wennen aan het idee? Je bent toch wel weer snel zwanger geworden he! :thumbup: Hoe is het met de ongi krampjes? Is echt normaal hoor meis. Mijn zus zei altijd zo die kleine is aan het verbouwen en het wordt een herenhuis daar binnen :mrgreen:
Ziggy hoe is het met jou? en Jorien weet jij al meer?
Noortje lieverd hoe is het vandaag met jou? Vind ik zulke leuke poppetjes (jou avater). Zo’n klein koppie met die enorme voeten :mrgreen: :mrgreen: Diddle he heet ie toch
Nou hier alles zijn gangetje. Zover ik weet gaat alles nog goed maar ik vind het wel reuze spannend donderdag. Maar goed dat duurt nog wel even… Kwaaltjes zijn een beetje minder geworden dus ja daar word ik weer onzeker van maar ik denk dat dat nog wel even zo doorgaat :roll: :mrgreen: Het is maar een stressige periode vind ik.
Maar goed is zal niet klagen
Nou dat was het weer…
Hoe is het verder met iedereen?
:-*
hallo meiden ,
Hier even een berichie van mij, …
Gisteren had ik iets geschreven en ik wil het hier oook even delen…weten jullie hoe het is nu…
Ms kunnen / willen jullie er op ingaan , ms te zeggen of mijn idee zou kunnen?
Of niet , of iig wat jullie er van vinden?
Even gekopieerd…
Ik voel me momenteel helemaal niet goed. Lichamlijk prima…op de maandelijkse klachten van de endometriose na dan.
Maar geestelijk weet ik het even niet. Morgen wil ik even de huisarts bellen voor een afspraak.
Ik ben na een poosje me zeer goed te voelen , wat ong 2 week duurde(…zat lekker in mijn vel , geen gevoel dat ik opgejaagd was…geen hyperventilatie…geen boosheid en verdriet ) ineens weer helemaal omgeslagen.
Ineens kan ik niks meer hebben, ben ik verdrietig, voel ik me opgejaagd en ben ik boos om het kleinste dingetje wat mis gaat.
En zit dus niet goed in me vel…ben zo verdrietig.
Wat ik zelf merk is dat het al een aantal maanden zo gaat dat ik eeen aantal weken me supergoed voel en dan ineens me minder voel ( niet goed) En dat dit weer een week of 2 anahoudt en dan weer omslaat…zo gaat het met ups en downs…en niet er tussen in me een beetje goed of slecht voelen Nee echt totaal rot voelen of intens gelukkig…
Mijn vermoeden , mijn gevoel zegt me dat het met de hormonen te maken heeft…telkens als de menstruatie er dreigt aan te komen, ook als ik de pijntjes en kwaaltjes weer voel…voel ik me in 1 klap down en lusteloos, begin zelfs eetbuien te hebben.
Als ik dan lichamelijk ook geen pijn meer in mijn buik heb, als de menstruatie over is dan klaart het weer helemaal op met me van binnen en is er niks aan de hand.
Ik vindt dit zo raar en zo moeilijk…en dus wil ik het mijn huisarts voorleggen. Kijken of dit kan… en wat ik er aan kan doen…óf er uberhaupts iets aan te doen is.
Oké sorry lang stukje maar ik ben beniuwd wat julie er van vinden, ik ga zo bellen en vragen om een afspraak vanmiddag maar ws kan het pas woensdag worden helaas.
We zien wel effe. Maar ben benieuwd wat jullie er van vinden…
:-* bianca
(note: gebeld , heb om 10 over 2 afspraak ))
Goedemorgen,
Hier is de spanning voor bij, ik ben ongesteld geworden. Ik snap er niks meer van. Ik was 5 dagen overtijd, alle verschijnselen die ik ook bij Robbert had en dan toch niet raak. Vraag me nu echt af of ik maar niet gelukkig moet blijven met Geoff en Robbert en dat het zo goed is.
Bian, goed van je dat je aan de bel hebt getrokken, fijn dat je vanmiddag al terecht kan bij de ha. Hopelijk kan hij je wat duidelijkheid geven.
liefs
hey jorien , das zo moeilijk he als je overtijdbent en dat het dan toch doorzet, rot licham soms he?
Sterkte meid :-*
Ik denk dat die depressie zo rond je mentruatie echt een vrouwenkwaal is. Ik zie mijn zusje er ook elke maand mee vechten
Maar die gaat elke maand helemaal door het lint en valt echt voor een paar dagen in een depressie. Dat in combinatie met de pil en het is helemaal mis…Wat mij betreft mag de pil opzouten en laat mannen maar hormonen gaan slikken ofzo.
Maar goed meissie ik zou alleen niet weten wat de huisarts ertegen kan doen? Ik denk dat er heel veel vrouwen met jou zijn. En het enige wat je kan doen is van jezelf accepteren dat je rond die periode in een dip zit dus niet teveel hooi op je vork nemen. Laat het maar over je heen komen. Huur een paar filmpies en duik diep onder de dekens…
Ik heb er zelf ook last van…dus houd ik er rekening mee voor mezelf. Maar goed we zijn allemaal anders natuurlijk.
Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt…
Sterkte meis
mmm oké, ja ik had er noooit last van voorheen met of zonder pil, tijdens zwangerschap of na, niks en laatste tijd dus wel,…ik ben zo onzeker of ik nu wel naar de ha moet, straks denk ie is ze er weer.
Vindt et zo moeilijk…
Heeeft jou zus het ook zo een 2 week ong ? ik vindt echt roten dan in combi met de endo en de klachten
Ik wil eig niet zeuren maar momenteel is het nu gewoon zo datik me zo voel
Ik begrijp niet helemaal wat je schrijft Bianc over mijn zusje…
In jou geval komt die endo er ook bijkijken en daar heb je natuurlijk veel pijn van. Er is niets mis met overleggen met de huisarts…
Maar ik herken je verhaal wel in ieder geval. Het is altijd zeer duidelijk wanneer mijn zusje ongi moet worden…het arme schaapje
Jippie!!! Eveline, gefeliciteerd meid! :-* :-* :-
Je blijft hier toch wel schrijven? Net zoals Ellen?
Ineke, even rust nemen en de tijd voor jezelf nemen. Is goed hoor meid. We lezen wel weer wanneer je er weer aan toe bent. En misschien schrijf je volgende week ook wel dat je zwanger bent, net als Eveline! :-
Daantjuh, ongi is begonnen en nu nieuwe kansen! Geef de moed niet op hoor! Het zijn echt momentopnames. :-*
Ziggy, kun jij al wennen aan het idee?
Jorien, balen hoor. En helemaal omdat je lichaam toch het gevoel gaf dat het dit keer raak kon zijn. Dat had ik vorige maand een beetje. Hopelijk dat het deze maand raak zal zijn.
Ellen, spannend…je echo datum komt steeds dichterbij.
Bianca, ik snap helemaal wat je bedoelt met je gevoelens. Net alsof de hormonen nu sterker zijn. Je bent veel verdrietiger of veel vrolijker. Het is allemaal net iets erger, beide kanten op. Dat is nu ook de reden dat ik nu Fluoxetine heb gekregen en ik moet zeggen, dat ik me nu al iets rustiger voel. Het is goed van je dat je zelf de dokter heb gebeld. Ik was bij de internist toen ik weer een inzinking kreeg en hij heeft me die medicijnen voorgeschreven. Ik was te laf om zelf de dokter te bellen.
Ik heb altijd gedacht dat ik alles zelf moet oplossen. Dat ik alles zelf kán oplossen. Dat ik niemand lastig mag vallen met mijn problemen en dat ik er voor iedereen moet zijn en klaar moet staan. Nu begin ik eindelijk te leren dat ik het niet allemaal alleen hoef te doen. Dat ik ook een mens ben die om hulp mag vragen. Dat ik ook een mens ben die nu een anti-depressiva slikt. Dit laatste had ik nooit van mezelf gedacht. Ik ben altijd sterk en positief ingesteld. In mijn privéleven heb ik al een stapje terug gedaan. En dat beviel me goed. Ik was niet meer elke avond weg en ik heb iets meer avondjes op de bank gepland. En daardoor kwam ik erachter hoe moe ik eigenlijk was. Moe van alles. Van iedereen. Nu begin ik eindelijk bij te komen van alles. Ook al is dat met die medicijnen…
Ik moet nog een paar dagen wachten op mijn NOD. Die is zaterdag of zondag. Spannend hoor! Van de ene kant hoop ik dat het raak is natuurlijk, maar van de andere kant denk ik dat het weer niet goed zal gaan… We zien wel en wachten wel af.
Voor de meiden die ik ben vergeten: Sorry!
Groetjes,
Noortje
Noortje bedankt :-* herkenning, wel rot dat er herkenning is , maar soms ook zo fijn, cru hé? eigenlijks, de medicijn wat je bedoelt is ene prozac en heb ik ooit eens voorgeschreven gehad na mijn missed abortion ivm de aanval van hypervwntilatie waar ik niet meer uitkwam, ik heb er 1 gehad en was kompleet van de wereld, dat wil ik dus niet, ik wil zelf orde er op houden op mijn lichaam, heb ze zelfs nog in huis maar hoe ik me toen voelde wil en durf ik nooit meer…totaal mijn gedachtengang werd gewist…ik reageerde er ook sterk op zei de arts
Ik wil eens vragen of er iets homeopatisch voor is en of hij iets weet, ms dat dat me helpt.
En ms wordt het ook vergoed door zkf, zo niet dan betal ik zelf…
Ik zal dit ook zeker as woensdag aangeven bij de maatschappelijk werk, ggz…
ik laat het jullie weten, sorry dat ik maar zo af en toe reageer, ik doe mijn best hoor zo wat bij te houden.,…
:-* voor iedereen
Bianca, ik heb zelf ook redelijk last van verschillende stemmingen in verschillende stadia van m’n cyclus, maar niet zo hevig. Ik kan me echter voorstellen dat met alles wat jij de afgelopen jaren te verduren hebt gehad. Dat die wisselingen in stemming veel heftiger worden. Dikke :-* en ik hoop dat de ha iets voor je kan betekenen.
Daantje, nieuwe ronde nieuwe kansen. Hopelijk heeft de evrhoging van de Clomid een gunstig effect.
Noortje hier wordt nog hard geduimd voor een scheveningen-effect
Jorien balen zeg.
Hier alles ok. Met hubbie afgesproken dat we toch maar eens wat meer over deze zwangerschap moeten gaan praten. We kunnen het moeilijk negeren tot 12 weken. Maar ik ben blij als het 14 sept. is. Even kijkje binnen nemen. Timing is mooi. Precies 1,5 jaar na echo van Stijn (14-2-2005), maar ook precies 3 maanden na echo van mijn ma (14-6)
hey ziggy thnx
Wat toch een inuiek iets dat wij mensen die datums zo vasthouden en aanhouden hé? Kun je zien dat je iets nooit achter je laat…
Byzondere datum voor een echo dus, hopelijk alles goed en daarna dubbel genieten , hoop ik voor jullie :-*
Bianc misschien is het ook een idee om eens te kijken naar bach bloesem remedies. Geneeskrachtige werking van bloemen en planten. Ik heb er enorm veel steun aan gehad toen ik vorig jaar in een flinke dip zat…
hallo lieve mensen , ik ga even mijn verhaal hier kwijt doen aangezien dat altijd mag, en ik dat erg fijn vindt ik hoef dan niet speciaal een topic aan te maken…
ik ben pas terug van de ha. En ik ben zo ontzettend blij dat ik ben heen gegaan.
Ik heb niet eens gehuild,maar was wel emotioneel.
Omdat mijn printer stuk was en ik dus het stukje niet aan hem kon laten lezen moest ik het zelf vertellen, en dus ben ik gelijk met de deur in huis gevallen.
Ik voel me down en vraagme af of het hormonaal is. Duidelijke vraag hihi .
Het gekke is dat hij ook moest lachen om dingen die ik deed of zei en dat maakte het gesprek wel soepel en fijn.
Het is eindelijk zo duidelijk wat mijn probleem is…niets niet het zwanger worden wat niet wil…niets niet verdriet om de mk…tuurlijk heb ik ook dat.
Maar ik maakte een opmerking, en hij zei en dát is nu juist jou probleem,
als iemand een compliment maakt stoot jij het af, je neemt het niet aan.
en ook is mijn probleem dat ik moet accepteren dat ik me niet goed voel, dat ik me rot voel en moe…
ik moet beseffen dat ik niet lastig ben als ik hulp vraag en dat ik niet moet denken , mijn probleem is de ergste niet het kan altijd erger.
Ik moet werken aan
-hulp vragen
-accepteren en aannemen van complimentjes ( ow laat hedje dit niet lezen hihi moest gelijk aan haar denken )
-accepteren dát ik veel meegemaakt heb en dat ik me verdrietig en boos mag voelen.
Ik zei dat ik gewoon graag bianca wou zijn zoals een aantal jaren terug toen zei hij laat die gedachte achter je meid, dat red je niet onhaalbaar doel, bianca is bianca met bagage…en accepteer dat en deal er mee.
Dat was even heel hard en toen zag hij me wit weg trekken, toen riep hij ineens ( beetje hard en er bozer) en niet gaan hyperventileren…hier bij me blijven en we gaan het op orde maken.
Hij stelde dus voor nu dat ik woensdag gewoon naar de Ggz ga , en dan netjes die gesprekken ga stoppen en niet weer daar heen gaat. Hij zegt dit werkt niet zo…als jij daar niet eerlijk bent in je gevoel en bij mij wel neem ik je over.
Nu moet ik 1x per week ( dus niet zoals bij ggz 1x in de 2 week) naar hem toe voor een gesprek van 1 kwartier…of als ik 2 x wil mag ook, maar eerst 1 keer.
Ik heb een opdracht gekregen om op te schrijven een lijst
1 met positieve dingen over mezef
2 over dingen die negatief zijn over mezelf.
En daar gaan we volgende keer aan werken. Ik ben zo blij en opgelucht dat hij me gaat helpen ermee…echt waar. Hij voelde me direkt aan en begreep me, dat doet ie altijd al ook tijdens de zwangerschap enzo , hij zegt dit gaan we ook redden.
Nou fijn hé?
Bianca, wat een fijne ha heb jij. :-* Lekker dat je een vertrouwenspersoon hebt gevonden die je verder kan helpen.
Zo Bian, Die ha van jou klinkt als een engel. Je klinkt zelf ook zeer positief, apart eigenlijk he wa’t een gesprek soms met je kan doen he.
Dat klinkt goed Bianca! Ik hoop dat het je zal helpen meis, je verdient het. :-*
Bianca, je hebt een hele fijne Ha zo te lezen! Vind het echt top dat hij je op deze manier wil helpen!
:-*
Noortje, ik duim voor je!