mijn reactie staat er weer hoor. :-*
Hoi!
Geweldige column Ineke! Fantastisch zoals je het weet te omschrijven, petje af! :-*
Liefs,
Diana
Hoi meiden,
Bedankt voor jullie reacties, tja, jullie zijn ook een stuk van mijn inspiratie.
Heb net de verwijsbrief van de huisarts opgehaald, deze lag gelukkig klaar. Wat een termen staan erin zeg, zal zo es even gaan googelen wat het allemaal betekent. Stom eigenlijk dat je dat niet persoonlijk hoort wat ze precies gevonden hebben enzo.
Zo heeft de arts toen een ‘forse amupullaire extra-uterine graviditeit’ vastgesteld en een ‘papillaire laesie op het contra laterale ovarium’. jaja.
Natuurlijk weet ik wel wat er aan de hand was en wat ze gedaan hebben maar wat het precies betekent? Was er dan misschien toch sprake van een embryo? Ik dacht alleen maar weefsel…
Wil het liever ook niet weten denk ik. Of toch wel…pffff
hah ineke ik zoek ook altijd alles op van het zkh en de arts als ik weer eens een brief heb, moet toch allesw weten en tegenwoordig vertellen ze je zelf niks meer hoor ja in on verklaarbare medische taal
Nu, het googelen heeft me niet zoveel opgeleverd, ach ik weet natuurlijk ook wel wat er in ‘normaal nederlands’, allemaal in die brief stond. In ieder geval was het HCG wel hoog en werd nog hoger maar paste niet bij een zwangerschap van 8 weken… bij 5 ofzo. Dus daaruit trek in de conclusie dat er geen sprake was van een embryootje met kloppend hartje, op de verkeerde plek in mijn lichaam. GELUKKIG!!!
Liefs
Ineke
hih ik heb fotos in showforum staan van wendy haar knutsel hihi
He Ineke!
Ik heb je colum gelezen :thumbup: :mrgreen:
:-
Verder weinig te melden meiden…
Alles goed met iedereen?
Ineke, ook ik heb je colum weer gelezen. Heb je weer goed gedaan!
Na het licht positieve streepje van afgelopen zondag ( niet geldig want na 10 minuten ) kon ik het natuurlijk gisteren ochtend niet laten weer te testen ( en wel 2 keer! :roll: ), maar dat had ik beter niet kunnen doen. Er kwam geen tweede vaag streepje meer bij! Nou, bij het tweede testje van gisteren verscheen er na 8 minuten een heel vaag tweede streepje, maar na 15 minuten was het weg :shock: ( mijn man heeft het ook gezien, dus het was niet mijn verbeelding. )Ik ga er vanuit dat die testen zo goedkoop zijn omdat ze misschien niet helemaal van geweldige kwaliteit zijn of zo en dat er daarom rare dingen gebeuren. Lees je wel vaker op internet ( en geloof me, ik heb het hele net afgestruind naar soortgelijke verhalen! )
Verder weinig nieuws hier…
Liefs, Eveline.
He bah, eveline, wat een ellende. Rest je dus echt niets anders dan af te wachten… vandaag dan nog 5 dagen?
Ik wil het 2e streepje er ook wel op kijken, op mijn ovu-test in dit geval dan. De afgelopen 3 maanden mooi op dag 13 maar vandaag dus nog niet…wel ietsje donkerder dan gisteren maar nog niet positief te noemen, morgen of overmorgen dus…helaas. Dan daarna nog 16 dagen erbij voor ik eindelijk weer een NOD heb. Tussendoor dus naar de gyn, wie weet weten we dan al iets meer. (bijv. een rechter-eisprong…zul je net weer zien!).
Ze zeggend dat je leven uit ongeveer 1/3 bestaat uit wachten, nu die van ons wel voor 1/2 denk ik zo…
Kus
Ineke mooie column
Noortje veel sterkte en hou inderdaad het verhaal van je bedrijfsarts goed in je achterhoofd als je meer tijd voor jezelf nodig hebt moet je die nemen. :-*
Eveline, ik duim nog steeds voor je door. Maar ik kan me voorstellen dat je behoorlijk onzeker wordt van af en toe zo’n vaag streepje wat weer verdwijnt
Verder weinig te melden. Vandaag hele dag aan de sjouw geweest. Gesprek met financieel adviseur voor mijn pa die eruit moet op z’n werk. Naar de tandarts. Orienterend sollicitatiegesprek. Tussendoor telkens gezellig bijgekletst met m’n ouders en gespeeld met Stijn.
Ha meiden,
Ik heb momenteel niet de energie om alles bij te lezen… Sorry… :oops: Ben erg moe en heel veel misselijk en overgeven.
Maar verder overheerst natuurlijk de blijdschap…!
Ik wil jullie allemaal het beste toewensen. Ik hoop echt dat er vlug weer zwangeren bij komen!
Ik blijf jullie natuurlijk volgen en af en toe een berichtje plaatsen, maar momenteel dus even niet zo regelmatig.
Liefs, Jozie
Hoi Jozie, jammer dat je zo beroerd bent zeg, maar fijn dat je nog even dag komt zeggen :-*
De duivels zijn er en ik heb er geen verdriet van, we hebben toch niet genoeg geklust, ben te druk met andere dingen bezig , en toen ik vroeg aan Henri of hij het jammer vond, gaf hij heel eerlijk antwoord met: dat weet ik nog niet.
Maar goed, nu een cyclus van 30 dagen. Het kwam erg onverwacht, ik was er dus danig niet mee bezig dat ik vanochtend overvallen werd in mijn bed… stond al om kwart over 7 te douchen en mijn bed af te halen :evil: Weet iemand hoe je een klein bloedplekje uit je matras krijgt…? Ik heb niet zoveel zin om het in de huiskamer te vragen… :oops:
droog houden zout er op, met een pantenspuit koud water er op sproeien en dan eruit deppen met droge doek ( ms? )
hier ook weer een klein teken van leven. :oops: :oops:
Ineke, vond het wel een passende gedachte van dat halve leven wachten. Herken het in ieder geval.
Gisteren en vandaag behoorlijk verdrietig. Ik schrijf al ruim anderhalf jaar mee met de julimamas 2005 en daar willen er ook heel veel weer voor een tweede of derde kindje gaan, maar het wil maar niet lukken. Tot nu toe zijn er al 5 zwngerschappen geweest en die zijn allemal uitgelopen op een mk. En nu waren we met ze allen zo blij dat een van ons nu toch weer zwanger was en ook deze zwangerschap blijkt niet goed te zijn. Gisten op de echo bleek het om een leeg vruchtzakje te gaan. Ongelovelijk hoe in zo’n klein clubje meiden er zoveel mk zijn. Ik weet wel dat het niks wil zeggen over een eventuele goed opende zwangerschap bij mij, maar af en toe ga je bijna denken dat het de julimoeders niet gegund is.
Ja, het komt erg vaak voor. Bij mij op het werk ook al 5x en we zijn een klein team. (oke, ik tel er voor 2 maar toch!). Verder is mijn andere college ook al in de medische molen gestapt. Maar ja, heb een andere collega die zwanger werd van haar 1e kindje door de pil heen…vorig jaar besloot ze te stoppen om voor een 2e kindje te gaan. Zwanger in de 2e ronde van een 2-ling!!! Zonder problemen alles goed en nu dus moeder van 3 kindertjes! En zo gaat de natuur zijn gang, maar toch blijft het hoopgevend dat er elke dag kindertjes worden geboren en elke dag een aantal vrouwen een positieve zwangerschapstest in handen hebben, deze aantallen zijn nog altijd groter.
Maar vind nu toch echt dat het wel eens onze beurt mag zijn!!!
In ieder geval heb ik nu een positieve ovulatietest in mijn handen, dat is toch ook wel weer iets. We gaan ons best weer doen vanavond. :inlove: :inlove:
Heb net weer even een stuk geverfd en zit er erg over te denken om gewoon midden op de middag heerlijk met een boek in bad te gaan…
Ga het gewoon doen, nog even de stofzuiger er door en dan ga ik…
Tot later
He Ineke wat klink je lekker positief meid. Ga maar lekker in bad met een boek, heerlijk! En ook een positieve ovulatietest :thumbup: :thumbup: Kop op! Het mag inderdaad wel is tijd worden voor jullie!!!
Jozie dus je hebt echt last van je kwaaltjes he…ik vraag me altijd af hoe vrouwen dat doen met hun werk? Mijn collega weet nu dat ik zwanger ben want ik heb nogal last van stemmingswisselingen en dan weet hij in ieder geval dat het niet aan hem ligt :mrgreen: Maar goed Jozie je klinkt in ieder geval heel erg gelukkig!!! Top meis
Jorien heftig hoor die miskramen allemaal. Bij de Aprilmama’s zijn er nu ook al drie meiden met een miskraam en dat is waarschijnlijk nog niet alles…Ja het blijven verdrietige klte dingen!!!
He Eveline hoe is het vandaag met je? En noortje met jou?
Nou ik ben weer een beetje bijgetrokken. Wat ben ik down geweest zeg gister :shock: echt niet normaal. Gewoon met een heel zwaar rot gevoel wakker worden. Ik heb dan gelijk weet zoiets van OOO het is weer mis. Maar nu komen er weer een beetje zonnestraaltjes door dus ik weet totaal niet wat ik met mijn wisselende stemmingen aanmoet en wat ik ervan moet denken. Ik probeer mezelf op allerlei manieren positief te laten denken maar het zijn echt de hormomen…
Ik kan gewoon niet anders dan afwachten en de situatie nemen zoals die is…ooo meiden ik hoop zo dat die echo goed is volgende week
Nou ja weer genoeg geklaagd
Hoe is het verder meiden?
Ineke, gefeliciteerd met je ei! Maak er gebruik van!
Ellen, ben je vandaag weer ietsjes vrolijker? Ik hoop het voor je!
Ik ben in een rot bui. Het is echt duidelijk dat het deze maand wéér niet gelukt is. ( heb vanmorgen weer even een testje gedaan, en die was echt weer negatief) Ik kan het niet uitstaan dat ik niet zwanger ben en word. Ik snap het niet. Bij de eerste zo snel, toen 8 maanden bij de miskraam, en nu al weer sinds eind juni…pfff, en eigenlijk al sinds een jaar, want ik ben dan wel zwanger geweest, maar op de een of andere manier telt dat voor mij niet mee. Ik vind het net alsof ik al een jaar bezig ben. Ook al is dat niet zo. Of wel?
Maar goed, ik snap dus niet waarom iedereen om mij heen zwanger wordt en ik niet!
Ik wilde zo graag in mei een kindje krijgen! ( dat wilde ik vorig jaar al! ) Nou ja, nieuwe nod is ongeveer 31 mei dus het zou nog kunnen!
Voel me echt een zielig iets…en dan opeens denk ik “ach, je leeft maar zo kort, het kan morgen al voorbij zijn, geniet dus van het leven zoals het is en komt en maak je niet druk om het feit dat je (nog) niet zwanger wordt”…
Tja…
Eerst maar eens zaterdag afwachten, dan de 5 dagen van de menstruatie en dan kunnen we weer om de dag beginnen. Dat is dan de laaste keer hoor, als ik dan weer niet zwanger ben, dan laat ik het echt hierbij.
Liefs, Eveline.
He meid,
balen he, maar eh…waarom doe je het dan nog om de dag terwijl je nu ook ovulatietesten gebruikt??? Dan weet je toch welke periode belangrijk is? Geeft wel iets minder druk dan denk ik. Bij mij in ieder geval wel, ookal heb ik dan zoiets van oooooh is hij wel echt positief? Is het streepje niet ietsje lichter? maar morgen test ik gewoon nog een keer en dan zien we die uitslag wel. In ieder geval de komende dagen benutten.
Ja, ik voel dat ook hoor dat het zooooo lang duurt. Ben al vanaf maart vorig jaar met de pil gestopt, inderdaad 2x zwanger maar dat kun je ook als 2 menstruaties rekenen eigenlijk (zo voelt het niet natuurlijk maar technisch gesproken).
Maar meiden, wanneer het eindelijk zover is en het gaat goed zijn we deze tijd zo weer vergeten en dan genieten we alleen nog maar meer van het wonder!!!
Ellen jij moet hoop houden hoor! Bijna is het zover, het zit vast gewoon goed joh! Snap het wel natuurlijk maar toch…
even geen puf om op iedereen te reageren.
Heb dan wel een positieve test in handen, maar ik kan niet geloven dat ik echt zwanger ben. Maar op een uitblijvende ongi na, merk ik niks aan m’n lichaam dat ik zwanger ben. En m’n lichaam heeft me 3 maanden geleden ook goed voor de gek gehouden dus waarom zou het nu wel zo zijn. Ik weet wel dat ik zo niet moet denken, maar die eerste echo is nog erg ver weg. Ach morgen zal ik er wel weer anders tegenaan kijken.
He ziggy, je weet natuurlijk wel dat je op zich niets hoeft te voelen…na 6 weken is het HCG op een niveau dat je wat meer ‘klachten’, kunt krijgen.
Aanmaken die banner, je bent ZWANGER!!!
Probeer ervan te genieten, en probeer er van uit te gaan dat het nu gewoon goed zit! Ik weet dat ik dat makkelijk kan zeggen maar echt het is zo belangrijk om ervan te genieten.
Hoop dat je je morgen wat positiever zult voelen.
Liefs
Ineke