Zwanger worden na een miskraam en/of missed abortion

Weet je wat? Ik pin mezelf gewoon vast op het gegeven dat twee verschillende handlezers ( één heb ik ervoor betaald, de andere was een leraar op school ) mij gezegd hebben dat ik twee kids zou krijgen en mogelijk een miskraam. ( mogelijk, want dat konden ze nog niet helemaal goed zien. )

Nou, daar ga ik dus maar van uit! En dan laat ik het verder hierbij! Ik zal eens kijken of ik volgende maand eens naar de wijze woorden van Ellen en mijn man zal kunnen luisteren…Wie weet!

Liefs, Eveline.

Eveline en Didi balen zeg.

Ik had gehoopt op meer goed nieuws dit week-end.

Maar ook voor jullie komt de dag dat je met knikkende knieen de eerste 12 weken van een nieuwe zwangerschap ingaat.

Voor de rest niet veel te melden. Komende 4 weken zijn lekker druk (week-endjesweg en 2 trouwpartijen en een weekje vakantie) dus ik heb gelukkig geen tijd om me druk te maken over alles wat komen gaat. Ga morgen bellen dat ik 1e echo graag voor onze vakantie wil. Ik ben dan precies 8 weken.

Die ovu testen hè…

Aan de ene kant vind ik het fijn om m’n ei te spotten, dan weet ik iig dat dat goed zit… Aan de andere kant verhoogd het ook de druk: we hebben het op het juiste moment gedaan dus…

Ik probeer er vaak makkelijker over na te denken, en dat lukt ook wel… voor de eisprong en daarna verander ik in een of andere neurotische idioot!

Ach, hoe je er ook mee omgaat, als het komt dan komt het en niet omdat je er veel of weinig mee bezig bent!

Vandaag denk ik weer: hé misschien is het toch raak, maar morgen denk ik vast weer anders… Donderdag is de dag!

Heb je een afspraak bij de gyn. gemaakt Eveline? Of wacht je nog even af?!

Die kwaaltjes van verklevingen kunnen van alles zijn hoor: spastische darmen, iets verkeerd gegeten, zwanger, en tijdens en voor je menstruatie zijn je darmen ook vaak van slag! Het hoeft dus NIET zo te zijn hoor!!! Laat je niet gek maken door mij hoor!!

Zo, nog een paar daagjes werken en dan op vakantie!!! En hopelijk zwanger anders de hele vakantie ongi…

Liefs!!

Duimen voor jou Irene!!! (en koppig nog steeds voor Eveline!).

Ik heb ook gemerkt aan mijn lichaam dat vanaf de eisprong ongeveer ik al last krijg van obstipatie wat voor steekjes en krampjes zorgt, dit duurt tot mijn NOD en levert ‘fijne’, verwarring!!

Zal nu es kijken of mijn nieuwe colum al online is.

Fijne dag meiden!

Liefs

Ineke

Hoi meiden,

Ben weer terug!

Het weekend was echt gezellig :inlove: ! Maar veel te kort… Zoals altijd natuurlijk!

We hebben flink gebruik gemaakt van ons hotelletje, en we hebben ook nog kunnen genieten van het vuurwerk (op het strand :wink: en in het hotel :mrgreen: ). Jammer dat er af en toe een flinke bui uit de lucht kwam. We zijn naar Sealife geweest, Madurodam en het Omniversum. Echt leuk gehad!

Ik heb ook zeker gevoeld dat jullie aan ons hebben gedacht en als ik terug lees, zie ik het ook! Dank jullie wel en nu hopen dat het een beetje heeft geholpen.

Verder zit ik vandaag weer eens niet lekker in mijn vel. Komt denk ik omdat je na zo’n weekend weer met beide benen op de grond staat. Bah! Voel me ook misselijk en emotioneel… Dus Eveline: ik snap hoe je je voelt.

Liefs,

Noortje

En nu even op iedereen reageren:

Diana, je schreef ergens dat je dacht dat je ongi weer was begonnen, maar heeft het echt doorgezet? Jammer hoor! Ik had wel een beetje een goed gevoel bij jou…

Ziggy, gefeliciteerd meid :dance: :dance: . Hebben onze :-* -jes toch geholpen…! Haha… En wij maar denken dat je niet lekker in je vel zat.

Ineke, ei dus al gespot? Ik snap niets meer van die ovulatietesten. Heb de persona computer en kreeg op dag 11 al een teken dat mijn ei-sprong eraan zat te komen, op dag 12 kreeg ik ook dat teken. Het hele weekend het seintje dat ik vruchtbaar zou zijn en vanochtend een seintje dat de vruchtbaarheid voorbij was. (Dag 15) Maar ik heb dus stiekum ook de staafjes bekeken en zag geen enkel staafje waarbij het rechterlijntje donkerder was dan het linkerlijntje… Nu zit ik mij dus af te vragen of ik wel een eisprong heb gehad… Volgens de computer wel, maar volgens de staafjes niet. Of zou ik met deze staafjes niet zo goed naar de lijntjes kunnen kijken. Misschien zijn ze minder gevoelig dat die jij gebruikt. Gek word ik ervan :wall: :wall: :wall: . Voel me wel rustiger met die ovulatietesten. Heb het gevoel dat ik geen dagen verspil. Maar ja, dit is ook nog maar de tweede keer dat ik ovu-testen gebruik en is zelfs de eerste maand dat ik de computer gebruik.

Ellen, :-* . Het gaat goed met je hè? Echt fijn hoor. Nog maar een dag of 10 en dan krijg je je echo. Ben nieuwsgierig…!

Irene, het blijft nog even spannend voor je. Die negatieve ovu-test zegt niets hoor. We gaan duimen voor je! :pray:

Eveline, wanneer is jou NOD eigenlijk? Waar in Spanje woon je? Daar waar het vandaag 37 graden zou worden? Kun je niet wat zonnestraaltjes deze kant op sturen? Kunnen we hier wel gebruiken… :-

Danja, je voelt zelf het beste hoe je met die medicijnen om moet gaan. Als je er aan 1-tje genoeg hebt, waarom zou je er dan 3 nemen! Liever niet gebruiken dan wel natuurlijk. Goed van je dat je een afspraak voor jullie 2-en hebt gemaakt en het is al over 2 weekjes. En dan hopen dat het iets beter met jullie zal gaan.

Bianca, ik ga nu je verhaal lezen en daarna reageren. Hoe voel je je? Dikke :-
voor jou!

Hopen dat ik nu niemand vergeten ben…

En zo wel: SORRY!

Groetjes,

Noortje

He, Noortje. Werken die ovu-testen dan niet zo dat ze ook positief zijn wanneer de strepen GELIJK van kleur zijn?? Ik heb nog maar 1x een vettere streep gehad, dat was toen ik later op de dag testte. Volgens de fijne wetenschap springt een eitje namelijk meestal 's nachts…

Je hebt hem vast benut meid!! Goed zo.

Nee, ik heb hem nog niet gespot. Vanmiddag weer testen. Vandaag dag 12, de laatste 3 maanden was hij op dag 13 post. we zullen zien!

Goedemorgen!

Noor, fijn dat je terug bent, en fijn dat jullie het leuk gehad hebben. Ik hoop dat er nog een fijn vervolg opkomt trouwens :wink:

Ik heb het HELEMAAL gehad deze keer! Gisteren ( 7 dagen voor NOD ) vroeg hubbie opeens of ik niet wilde testen, want hij was zo benieuwd! Ik zei nog dat ik de dag ervoor al een test had gedaan, die negatief was, maar hij was zo benieuwd! Dus ik een test doen. Niks, nada, noppes, super negatief dus. Na ongeveer 20 minuten of zo (of iets langer zelfs ) staat hubbie op en ziet dat er op het test staafje een heel super vaag streepje staat. Bijna niet waar te nemen met het blote oog. Ik weet natuurlijk heel goed dat streepjes na 10 min. niet gelden,maar op dat moment wilde ik daar niet aan denken. Was al helemaal blij. We zijn gaan slapen en spraken af dat ik vandaag weer een testje zou doen, met ochtend urine en nog maar 6 dagen voor NOD. Vol goede moed heb ik het testje in alle vroegte uitgevoerd…helaas negatief, deze keer kwam er niet eens een super licht streepje na een tijdje. Is dus duidelijk dat het testje van gisteren vals was en niet klopte.

Erg he! Ik had gisteren avond echt een beetje hoop. Ik weet wel dat na 10 de resultaten niet meer geldig zijn maar toch, in combinatie met mijn misselijkheid en rare krampen dacht ik dat het misschien toch zo zou zijn.

In ieder geval is dit wel een teken dat ik echt NOOIT meer van te voren ga testen etc…wat een super teleurstelling!

Groetjes, Eveline.

ow eveline wat moeoilijk hé negatief testen, en ja zo vroeg voor je nod, j ja

nou wie weet joh over een weekje

ikzelf ben eig helemaal niet zo met de testen doe alleen als ik minimaal 4 dgn overtijd ben en dasn u 3 x gebeuird

1x dus zwanger en andere 2 x negatief en vlak er na ongi hihi ik heb nog 1 liggen ben steeds keurig op tijd bovenden wordt nu in het zkh steeds urine afgnomen en een test gedaan dus zonde zelf te doen

verder weinig nieuws hier eig

:-* van mij

He meiden!

Noortje!!! Lekker naar je zin gehad meis :thumbup: :thumbup: Ze hadden niet echt een winnaar he met het vuurwerk. De helft van het braziliaanse vuurwerk was nat geworden, jammer. Maar genoeg vuurwerk in jullie hotel in ieder geval :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

We liepen zaterdag terug naar huis omdat we uiteten waren geweest en toe hoorde we nog knallen vanaf Scheveningen komen. Als het heel helder is kan ik het vuurwerk vanaf mijn balkonnetje nog wel is zien.

Maar goed heb aan je gedacht hoor meis en vanaf nu gaan we duimen :thumbup: :thumbup:

Voor Irene is het ook nog spannend… :thumbup:

Eveline :-* Ik zou die leraar op school maar geloven meis. Mijn gevoel zegt gewoon dat jij zwanger gaat worden van je tweede!!!

Nou voor de andere meiden een extra dikke knuf :-* :-*

Nou hier gaat alles zijn gangetje. Vanmorgen bloed laten prikken want dat wilde de verloskundige. Nou dan doen wij dat braaf…

Ik ben op het moment wel een beetje gespannen aangezien het de vorige keer toch met 6 weken en 3 dagen gestopt is met groeien…

Gewoon even spannend. Gelukkig hoef ik niet heel lang meer te wachten op de echo…

Nou meiden verder weinig te melden! Fijne dag en een dikke knuf!!

Ellen

Goedemorgen meiden!

He Noortje, fijn dat je een tof weekend hebt gehad, wie weet… misschien komt er nog een leuk cadeau uit voort!

Helaas is het bij mij helemaal doorgezet, niet normaal meer!! Gisteren begonnen en direct alle sluizen los, zeg maar :cry:

Echt zo zwaar Klte, we zijn nu al 3.5 jaar bezig en nog steeds met lege handen… Ik had altijd een cyclus van 28 dagen en na de MA zit ik dus op 27 dagen… Dus gisteren was het precies op tijd…

Ik heb nu echt zoiets van: Wat kunnen we nog extra doen om het toch te laten lukken? Helemaal niets, ik weet het! Het hangt van zoveel dingen af en gelukkig weten we dat er niks “mis” is, dat is allemaal al eens doorgelicht…

De vorige keren waren we eigelijk ook wel verbaasd dat het toen gelukt was, we stonden alle 2 keren op het punt doorverwezen te worden voor IVF, omdat de IUI toch niets deed…

Misschien moet het ziekenhuis nog maar eens bellen… Ach nee, die zeggen nu toch, het is nu een half jaar na je MA, dus wacht nog maar tot Feb.

Sorry voor dit zelf medelijden, maar ik moest het even kwijt! :-

Liefs,

Diana

He meiden, geen ‘sorry’, voor het uitten van je gevoelens hoor! Dat is juist goed en dat kan hier!!

Eveline, wat balen joh! Kan me zo goed voorstellen dat je al wat hoop had…toch wel raar dat er dan toch iets verscheen. Hou toch nog een beetje hoop voor je.

Diana, wanneer jij behoefte hebt om het ziekenhuis te bellen moet je dat gewoon doen! Je hoort dan vanzelf wel of ze inderdaad zeggen dat je nog moet wachten tot februari of dat ze toch in actie gaan komen. Ik had eigenlijk ook moeten wachten tot februari…

Marcel zou vandaag naar de huisarts, blijkt deze vakantie te hebben tot 4 september…helaas. Dan moet dat maar in het ziekenhuis gebeuren. Hoop wel dat mijn huisarts alvast de verwijsbrief heeft geschreven

Wat een regen hebben we weer, zag gisteren al een hele partij paddestoelen terwijl het toch nog steeds ZOMER is…maar ja, we hebben erg mooi weer gehad maar heb er nog steeds zin in.

En bij jou is het 37 graden Eveline??? Wauw!!

Hoi Diana,

Het is allemaal wat he! Ik snap heel goed dat je het soms even niet meer ziet zitten, en dat kun je hier rustig neerschrijven hoor! Doe ik namelijk ook, en vaak :roll:

Dikke kus voor jou vandaag!

Liefs, Eveline.

Diana, balen zeg. Ik zou zh even bellen. Wat is het ergste wat ze kunnen zeggen: dat je pas in feb mag komen. En misschien mag je wel gewoon eerder kom.

Eveline. Ik hoop voor je dat je gewoon te vroeg getest hebt, Kan me zo goed voorstellen dat zo’n streepje hoop geeft en dat je nu dus weer hard geconfronteerd wordt bij een neg. test. :kiss: Ik zelf test pas op z’n vroegst op m’n NOD.

Noortje. Het was dus een spetterend week-end. Ik hoop dat het echte vuurwerk pas over maandje of 8,5 komt :wink:

Vonochtend vk gebeld. Ik mag 14 sep voor echo en 25 sep heb ik eerste controle. komende weken zijn lekker druk. Dus ik heb geen tijd om me zenuwachtig te maken.

hey ziggy top dat je zo snel terecht kan, nu ja nog aantal weken,maar fijn dat je zoal wat te doen hebt ,

Bianca hoe gaat het ondertussen? Van het week-end had je toch nog wat koorts en vloeien gekregen. Is dat ondertussen weer voorbij?

ja is bijna weg

koortsig ook , ik heb alleen griepje te pakken denk ik dus ms ook daar door,

nee vloeien volledig over, geluukig maar, lief dat je er nog naar vraagt :-*

Hoi meiden,

Hij is er weer, mijn nieuwe colum

http://www.kindjeopkomst.nl/html/columns/ineke_column.htm

Weet niet hoe ik dat mooi onder mijn bericht kan zetten, zo van ‘klik hier om mijn nieuwste colum te lezen’. Bianca, hoe moet ik dat doen??? Jij bent daar zo’n ster in!

Verder weinig nieuws hier te melden, vanmiddag weer even ovu-test doen. Straks even bij mijn zusje op de koffie, is eindelijk terug na een week vakantie. :lol: :lol: :lol:

Verven lukt alweer niet i.v.m. regen…nu ja, moet ik maar wat anders verzinnen. In ieder geval vanavond voor de 2e avond achter elkaar sporten! (inhaalles van vorige week…). Daarna hopelijk nog even klussen…

Tot later

Kus

Hoi Ineke,

Je hebt je best weer gedaan hoor, je nieuwe column is weer gelukt.

Je beschrijft ook elke keer weer hoe wij ons hier voelen. Gek is dat, dat we (in ieder geval ik!) toch hetzelfde voel en denk.

Dikke :-* ,

Noortje

P.S. Ben nu al nieuwsgierig naar je volgende column…

Ben vanochtend weer bij de bedrijfsarts geweest.

Effies zo’n update gesprekje. En ja hoor… ik barst daar weer in tranen uit. Kan het niet helpen. Ze wil me in oktober weer zien en heeft me gezegd dat als ik het niet aankan op het werk dat ik dan echt aan de bel moet trekken en dat we anders een plan moeten opstellen. Misschien wat minder werken en wat meer tijd voor mezelf maken…

Ik zal het onthouden…!

Ga zo de gyn in Almelo bellen en kijken of ze nu de brief van de reumatoloog uit Hengelo eindelijk binnen hebben. Een brief van 6 weken geleden :shock: ! Zo ver liggen Almelo en Hengelo niet uit elkaar hoor, ongeveer 12 km… Misschien hebben ze de brief per slakkepost verstuurd?

Ik word zo flauw van dat wachten… Alleen maar wachten, wachten, wachten. Totdat de artsen een keer tijd voor mij hebben!

Zo dit was wéér mijn klaagzang.

Hoe is het met de meiden? Het is hier rustig!

Liefs,

Noortje