Zwanger worden na een miskraam en/of missed abortion

ja, Ellen. 6 weken!!! Staat alweer mooier op je banner he? Nog even en dan krijgen jullie de 1e echo!!

Heb je al een zwangerschapssite aangemaakt hier op kindjeopkomst? Had ik toen wel, zo leuk om te doen!!

Ziggy van harte gefeliciteerd meid!! Ik wens je een goede, gezonde zwangerschap toe!!

En dat er maar heel gauw nog meer meiden mogen volgen, nu de hormonen het topic eindelijk gevonden lijken te hebben! :wink:

Danja, als je begint met antidepressiva kun je tijdelijk een verergering van klachten krijgen, maar je kunt je ook een tijdje hyper voelen. Het duurt een week of 3 tot uiterlijk 6 voordat je echt goed de werking kunt beoordelen. Met slaapmedicatie zou ik voorzichtig zijn, maar goed niet slapen is ook wat natuurlijk. :?

Ellen meis gaat het goed met je??

Ik heb gisteren de 20-weken echo gehad. Het was echt prachtig om te zien. Ik heb spijt dat we niet van iemand een videocamera geleend hebben… Zo ontzettend mooi! :inlove: Oh ja, en op medisch gebied leek alles in orde te zijn, dus dat is ook toch wel een fijne gedachte.

ik heb destijds geen site gehad, maar als oooit zo ver is dan zeker wel als me lukt te doen

ik heb sinds vandaag bloeding had ik niet na de onderzoek en ben ok watkoortsig , beetje gek… maar staat in papieren dat kan na ingreep hi , alleen deze muts dacht dat als niet was direkt hetniet meer kwam, was vanmorgen dus verrassing toen ik uit bed stapte en merkte dat het "nat"aanvoelde :roll:

Nu ja wendy loggeeeert hier bij ons enw e gaan als het weer zo goed blijft bbq-en…

verder geennieuws meiden

Dat is dan alsnog een verrassing zeg… maar wel fijn dat je al wist dat het nog kon, ben je toch iets geruster van…

Kan straks naar de apotheek om een rustgevend middeltje te halen wat naast mijn paroxetin mag. Is voor de hyper verschijnselen, en inderdaad na een week of 2 begint de paroxetin pas te werken, maar de bijverschijnselen werken niet in mijn voordeel, vond ook de arst op de ha-post… Ik hoop dat ik vanavond lekker kan slapen…

Meiden, dat zijn er straks toch al 5 op de lijst??? We gaan goed hier!! :dance: :dance: :dance:

het besef begint nu toch langzaam te komen. Het is wat onwerkelijk aangezien het eigenlijk zo snel na de curretage raak is. 4 mei was ik net zo blij als nu en 14 juni was die droom voorbij. Een paar vriendinnen en ouders ga ik het de komende 2 weken vertellen. Dan op weg naar de echo bij 8 weken, maar daar denk ik nog even niet aan. Krijg er nu al kriebels van.

Danja vervelend dat je zo heftig op je medicijnen reageert.

Bianca, altijd vervelend zo’n verrassing als je denkt dat het voor jou allemaal wel meevalt. Ik had dat na de curretage. Nauwelijks bloedverlies en voelde me toppie. Week later was er opeens weer bloedverlies, niet veel maar wel ongemakkelijk.

Ineke, hier wordt hard duimen gedraaid dat je je ei spot

En ik hoop dat er meer positieve testen zijn dit week-end

He schatten!

Ziggy het dringt langzaam door he en dan ben je ook nog zo voorzichtig…ik begrijp je helemaal. Het klinkt heel ondankbaar maar ik probeer er echt zo min mogelijk mee bezig te zijn…

Mijn leven is gewoon doorgegaan zonder plannen maken. Ik ben alleen gelijk gestopt met roken en de wijntjes…

Gelukkig gaat dat allemaal zonder moeite en ik ben gelukkig nog niets aangekomen iets wat anders als ik weer een poging doe om te stoppen met roken eraan vliegt!

Ja Ineke 6 weken :inlove: Ik moet zeggen dat de tijd echt snel gaat.

Gelukkig maar…

Ja hoe zou het op Scheveningen zijn :mrgreen: :wink:

Kay!!! Lieve meid wat super dat je 20 weken echo goed was!!! O dat moet een geweldig gevoel geven :thumbup: Weet je wat het wordt of wil je verrast worden :?: Nou in ieder geval toppie en je bent over de helft! :thumbup: :thumbup: Het is je gegund meis :-*

Nou meiden ik vind het echt geweldig nieuws en ik denk dat het niet lang gaat duren voor we nog een nieuwe zwangere hebben!!!

Kom op meiden hier wat hormoontjes want ik heb ze genoeg :wink: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :**:

Grrr…heb net een heel groot stuk getypt…weg!!

Ziggy!!! GEFELICITEERD! Probeer er van te genieten he!

Ineke, ei al gespot?

Bianca, nog ge-bbq-ed?

Ineke, mooi huis hoor! Ik zal als we (volgende maand ) over gehuisd zijn ook eens foto’s plaatsen!

Ellen, wat ken je me toch goed! Gisteren had ik nog niet getest, maar vandaag wel! En helaas was die test negatief! Bij zoonlief en bij de missed abortion heb ik 7 dagen voor mijn NOD positief getest, vandaag is dan wel pas 8 dagen van te voren maar toch…

Ik ben wel nog steeds misselijk en huilerig, maar ik heb hele erge buikpijn en lage rugpijnen. Ze zijn zo sterk, ze doen me denken aan de pijnen van de missed abortion. Ik denk dus echt dat ik deze maand weer niet zwanger ben ( ja Ineke, ik weet dat je nu denkt, dat ik te vroeg getest heb, en dus te vroeg al negatieve praat uit kraam. :roll: )

AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH, ben echt emotioneel en ben in een rot bui. Heb pijn en ben verdrietig…waarom moet het zo lang duren? Kan iemand dat mij eens vertellen? Ik ben er echt even niet goed van…Ik ga verder met verdrietig zijn…

Denk momenteel echt, dat ik dit topic en de zwanger worden wens gewoon even moet laten, want dit gaat zo niet meer…elke maand dat neurotische gedoe en die tegenslagen…

Welterusten voor straks,

Eveline.

Hey Ziggy!!!

Van harte gefeliciteerd meid!!! Fantastisch voor je! :-*

We hopen je gauw te volgen met z’n allen!!

Fijn weekend iedereen!

Liefs,

Diana

(hier nog niets gespot qua :twisted: )

He Eveline, Kop op meid…je weet waarschijnlijk ook van je neurotische gedoe dat je (wanneer de ongi echt gaat komen) je vanaf een paar dagen nadien er weer anders tegenaan kijkt en weer vol hoop wacht op je ei!! Tenminste zo ervaar ik het wel altijd. Heb ook in mijn colum geschreven dat ik me best gelukkig voel vanaf week 2 in de cyclus…

Maar je moet doen wat je denkt wat goed is. Ik heb ook al een paar keer afscheid van hier genomen maar kom toch steeds weer terug omdat jullie allemaal ook zo goed weten hoe het voelt!

Wisten we maar dat het gewoon goed zou komen he… Zal vanmiddag weer een testje doen. Jammer dat het gisteren nog niet zover was want we zijn laat gaan slapen gisteren… :inlove: :inlove: :oops: :oops:

Goed van je Ellen dat je nog niets aangekomen bent! Probeer ook steeds wat kilootjes kwijt te raken maar het kost me errug veel moeite! Ben dan ook een stress etertje…en met al die BBQ en wijntjes (haha, ik mag ze nog wel!).

Zal vanaf morgen weer eens een poging doen, niet in het weekend beginnen natuurlijk. Vandaag dus nog maar even de kasten leegeten, hahaha.

Tot later.

kus

Eveline, ik heb het ook een keer gedaan hoor, ben ook even weggeweest omdat ik voelde dat ik er gestresst van raakte om er zoveel mee bezig te zijn, Het is fijn om er zo met iemand over te kunnen praten, maar aan de andere kant was het voor mij, dat ik er weer TEveel over praatte. Was iedere keer helemaal van het pad als ik weer ongi werd en ben gestopt, wel op de achtergrond af en toe mee lezen, maar echt postten en over onze pogingen vertellen deed ik niet. Dat gaf mij heel veel rust.

Doe maar lekker rustig aan en denk eraan, dat je altijd welkom bent om terug te komen, dikke knuf! :-*

Kay, mooi he? Als je het ziet bewegen? Misschien is een pretecho een idee voor jullie? dan heb je er op de band ook nog commentaar bij van wat alles is, misschien een idee?

Ineke, je weet dat de mannetjes het een aantal dagen over leven he? :dance: Dus wie weet was je er gewoon ruim op tijd bij… :wink:

Ik zelf heb lekker geslapen, erg rustig en ik had maar 1 pilletje oxazepam genomen, ik moet er 3 volgens de weekend arts, maar ik wil alleen maar goed slapen, die 2 nachten zonder speelde mij gisteren teveel parten, en zolang ik mij overdag verder goed voel en 's nachts goed slaap, wil er niet meer innemen, troep, bah! Dat ik gisteren zo gespannen was, kwam alleenmaar door slaapgebrek en niet dooe mijn depr. of die andere pil. Waarom luisteren mannen toch niet naar iemand die haar lijf het beste kent, toch? Maar goed, ik heb lekker geslapen en probeer het vanavond gewoon weer zonder. Of met een halve…

Verder doe ik vandaag lekker rustig aan, hebben jullie nog plannen?

Hoi Dames!!

Helaas, het lijkt erop dat de :twisted: :twisted: :twisted: aangekomen zijn!

He, Didi, wat vervelend nou, dikke knuf :-*

Hey Diana wat balen zeg… :-*

Eveline: zooooooooooooooooo herkenbaar! Vanmorgen een ovu test gedaan omdat ik ergens had gelezen dat die ook pos. zijn als je zwanger bent!

Negatief natuurlijk… Af en toe wat bruinverlies, dus ik ben m’n hoop ook zo goed als kwijt…

Gisteravond in de bios werd ik ineens misselijk, maar ja, dat zegt ook niets. Ik denk dat de symptomen van verklevingen heeeeel erg lijken op die van een zwangerschap… Dus elke keer als ik iets voel en het is weer niet raak, bevestigd dat alleen maar mijn angst voor verklevingen…

AAAAAARRRRRGGGGHHHHH! Wat ben ik toch een ontzettende neuroot!!!

Dikke knuf voor allemaal, ik ga vandaag heerlijk niksen!!!

xxxxx

Oh, vergeet ik helemaal Ziggy te feliciteren!!!

Meid, van harte!!! Wel genieten hoor! Ik ga zo meteen het lijstje aanpassen!!! Liefs!

K*T diana, meer heb ik er niet over te zeggen!!

Hou je taai.

He meiden,

Diana wat klte!! Weer even teleurgesteld he :frowning: :-

He lieve Eveline hoe is het vandaag met je? Ietsje minder verdrietig?

Zal ik je eens vertellen wat ik geloof als spiritueel miepje :wink:

Ik zie zwanger worden als iets waar men als weinige dingen echt geen controle over kan hebben. We moeten afwachten tot alle puzzelstukjes precies op het juiste moment in elkaar vallen en of je daar nou keihard je best voor doet of niet je hebt er geen invloed op. Het is loslaten en nog eens loslaten…

Het komt echt wanneer het moet komen daar kan geen ovulatietest tegen op en misschien worden nou een aantal meiden een beetje boos op mij maar niemand hoeft het natuurlijk met mij eens te zijn. Ik ben twee keer zwanger geworden in de maanden dat ik het zwanger worden helemaal zat was. Zoals jij je nu voelt zeg maar. In februari hebben mijn vriend en ik 1 keer geklust!!! Hoe is het dan mogelijk dat ik juist die ene keer zwanger raakte??? Nu ongeveer hetzelfde verhaal. Ik heb geen vruchtbare dagen bijgehouden en me er gewoon helemaal niet mee bezig gehouden…tada weer zwanger :think:

Mijn moeder zegt altijd (Akela onder de spirituele miepen :mrgreen: :mrgreen: ) Dat een kindje onder een bepaald sterrenbeeld geboren moet werden op een bepaalde tijd op een bepaalde dag…Dat betekend dan dus alleen maar dat de datum van de conceptie dus niet te bepalen is…Of het waar is…ieder voor zich.

Ik vind dat juist die ovulatietesten de druk alleen maar verhogen. Als je tegen die druk kan prima maar als je van je zelf weet dat je elke maand er verdrietig van wordt veroorzaakt het stress en dat kan nooit de bedoeling zijn. Meisje hoe moeilijk het ook is en geloof me ik weet het zelf net zo goed, je moet het proberen los te laten. Niet vanwege de zwangerschap maar omdat je je zo rot voelt :frowning:

Hoe meer hulpmiddelen hoe hoger de druk hoe groter de teleurstelling hoe meer stress…iets wat de zwangerschap weer tegenhoudt.

Meis jij en je man zijn gewoon hardstikke vruchtbaar daar ligt het echt niet aan…kijk naar je kleine mannetje :inlove: Het gaat om het juiste moment alleen bepalen wij die niet…

Probeer het is een maandje of twee gewoon helemaal zonder hulpmiddelen en ga ervan uit dat je volgende maand weer gewoon ongi gaat worden…Ik durf te wedden dat jij je van binnen veel rustiger zal voelen…wat een positief effect heeft op je lichaam. Haal die zwangerschapstesten ook echt pas als je overtijd bent. Zo ben je al 7 dagen lang verdrietig en moet je ongi nog komen iets waar een vrouw nou zowiezo niet vrolijk van wordt.

Dit zegt mijn gevoel bij jou meis…maar daar hoef je het natuurlijk niet mee eens te zijn. Het komt in ieder geval uit een goed hart :-

Nou dames hier verder geen nieuws

:-

Hoi Ellen,

Mooi gesproken en er zit natuurlijk iets in maar het loslaten is ZOOOO moeilijk…inderdaad geven die ovu-testen mij meer rust. Anders was ik continue bezig met wel/geen eisprong, dacht steeds iets te voelen en wanneer Marcel dan geen zin had schoot ik al in de stress. Maar dat komt ook omdat ik iemand ben die graag alles onder controle heeft en dat dus nu niet heb, tja, wel een beetje met die ovu-testen… De laatste keer dat ik zwanger was was in de maand dat ik voor het eerst met tempen bezig was (ook de laatste maand), dat was nog veel stressvoller voor mij weet ik nog.

Ik heb het zo vaak geprobeerd om het los te laten, lekker vakantie gevierd etc. maar het blijft continue in mijn hoofd spoken…ik krijg het er niet uit!

Sinds ik 2x even heb mogen genieten van zwanger zijn wil ik dat gevoel zo graag weer terug…en kan daar niet geduldig op wachten.

Zo had ik vandaag nog geen pos.ovu test en dan geeft het mij weer wat rust, niet het idee te hebben dat we vandaag weer ‘moeten’ vrijen maar gewoon vrijen omdat we er zin in hebben. (zoals gisteren. :oops: :oops: :oops: ).

maar heel misschien ben ik er deze maand wel ietsje minder mee bezig omdat we nu die afspraak hebben staan bij de gyn, geeft ook wel wat rust.

zucht, wat is het leven soms ingewikkeld of maken we het zelf ingewikkeld??

He lieve Ineke,

Ik begrijp jou wel hoor. Juist door die ovu testen krijg jij meer rust. Dan moet je die blijven gebruiken meis. Ik ben alleen bang dat je op die manier gaat denken dat er iets 'mis’met je is. Want je had tenslotte een positieve ovu test. Je had hem benut maar niet zwanger :think: :think:

Begrijp je wat ik bedoel? Dat je het moment heb gespot wil nog niet zeggen dat het het ‘juiste’ moment is, begrijp je wat ik bedoel? Vind het zo moeilijk uitleggen. En dat je zegt met Marcel dat herken ik hier ook hoor. Ooo het frusteerde mij zo want ik dacht echt van…gemiste kans.

Tot ik zelf net zo ging denken als mijn mannetje…als hij er niet aan denkt, denk ik er ook niet aan. En weg was die druk…

Het is ook ingewikkeld, ontzettend ingewikkeld. Ik denk dat mensen met een hele hoop dingen verandwoordelijk zijn voor hun eigen leven en je kan je eigen leven zo ingewikkeld maken als je dat zelf wil maar dit soort dingen vallen daar niet onder. Het is een proces. Een manier vinden voor jezelf om hier het beste mee om tegaan. Jij zegt ik gebruik ovu testen nou das prima en goed zoals het is. Ik heb mijzelf er echt toe gedwongen om het los te laten en dat zegt echt niet dat ik het in de wachtdagen niet spannend vond hoor alleen zou de teleurstelling minder zijn want ik had tenslotte mijn vruchtbare dagen niet in de gaten gehouden…

Ja het is allemaal psychologie :wink: :wall:

Maar goed meiden het is jullie gewoon zo gegund en daarom leef ik zo mee…

:-* :-* :-*

Hai,

Helaas weet ik dat een positieve ovu-test niet meteen betekent dat je zwange r zult worden, was het maar zo!! Wel is het een feit dat je je kansen daarmee iets vergroot, wetenschappelijk gezien. Tja. Bij mij speelt natuurlijk ook nog mee dat ik nog maar 1 eileider heb, dus wanneer eitje rechts springt is die kans voor 100% verkeken…, voelt dus een beetje alsof ik geen risico mag nemen ofzo. Ach ik weet het ook allemaal wel, wanneer ik straks zwanger zal zijn, zal ik om mijzelf lachen en denken ‘waar heb ik me eigenlijk druk over gemaakt…’. Ken ik van mijzelf ook wel, zo had ik ook NOOIT gedacht dat ik ooit mijn rijbewijs zou halen, na 5x gezakt te zijn. Maar de aanhouder wint!!

Niet echt een super vergelijking maar toch.

Heb gewoon het gevoel dat het allemaal goed zal komen, ben benieuwd hoe het met ons zal gaan in de medische molen. Wil niet dat dat ons hele leven zal gaan beinvloeden, zal wel lastig worden. Weet nu al wel hoe marcel daarvan zal balen, al die dingen die dan ‘moeten’. Dus misschien wanneer alles toch gewoon goed blijkt te zijn we wel gewoon zelf verder gaan, zonder extra hulp. Maar we zullen zien hoe het zal gaan.

Ben in ieder geval erg blij voor jullie dat jullie al zover zijn! En je terug kunt kijken op je periode van ‘zwanger worden…’.

Liefs

Ineke

Hier even snel een berichtje!

Diana, balen dat je ongesteld bent geworden. :-*

Ik ben iets minder verdrietig vandaag. Bedankt voor jullie lieve woordjes!Ellen, je hebt opgeschreven wat mijn man gisteren tegen me aan het vertellen was. Zal dus wel een kern van waarheid in zitten…

Irene, jij schreef dat verklevingen vaak op zw. symptomen lijken. De laatste tijd denk ik vaak dat ik verklevingen heb. Vooral omdat ik zo’n erge pijnen, die beginnen dus al een week voor dat mijn NOD is…Ik zal morgen eens een afspraak maken bij de gyn.

Verder heb ik niet veel te vertellen. Vandaag ben ik met zoontje lief, man en mijn allerliefste mama de bergen ingetrokken. Daar ergens in een restaurantje gegeten en daarna de berg verder beklommen. Was hoog, mooi, soms eng en erg vermoeiend! Maar het was de moeite waard!

Liefs, Eveline.