Zwanger worden na een miskraam en/of missed abortion - 2

Alvast gefeliciteerd Bianca!

Erg he, dat troosteloze weer, ik kan daar zo triest van worden! Gelukkig MOET ik niets vandaag, dus een dagje bank/comp-hangen is ook wel lekker!

Mijn mannetje heeft na de mk gezegd dat hij pas op de hoogte wil zijn van mijn zwangerschap wanneer ik het zeker weet (dus een heel positieve test, en geen vage waarbij je het streepje moet zoeken) om onzekerheid te voorkomen… naja hij voelt dat zo

Zegt ie net: Voor mij hoef je nix te verbergen hoor, weet toch al dat je zwanger bent!

:shock: :shock:

HUH??

hahahah…

haha mannen zijn rare wezens hoor.

Ik hoop dat ik snel weer es zwanger mag zijn voelt zo lekker, nu ja weet jenooit natuurlijkmaar de 2 keer dat ik heb mee mogen maken ja gaf me veel goeds

ik regeer nogniet uitgebreid opiedereen, ms typ ik wel weer meerhier dan voorheen maar er zijn ( helaas) zoveel nieuwe erbij.

Maar t blijft fewit dat toch fijn is het kletsen en soms mis ik hetwel, maareig wil ik ook vanme af zetten, tis nu 2 jaar terug na de missed abortion en ja dat zwanger worden duurt ook zolang.

Ineke komt er binnenkort weer een column?

Nou hier geen nieuws,

Mijn mannetje bestudeert de testen net zo hard als ik :oops:

Affie; nu wordt t spannend zeg; je bent nog niet ongesteld? Enne…als je man zoiets zegt…vind ik wel bijzonder hoor! Een (mannelijke) collega op mn werk zag 't ook altijd meteen als ik zwanger was, grappig hoor! Sommige mannen hebben daar dus duidelijk oog voor hahahaa!

Ineke; heb net je columns gelezen (sorry ik had niet door dat je schreef…) Je kunt goed schrijven zeg en…wat een hoop dingen heb je meegemaakt zeg; wat zit er toch vaak een verhaal echter het krijgen van kinderen he?! Sterkte met je kiespijn en succes met je cursus morgen!!! Oja, en dat rekening houden met …want je zou misschien…ZOOO HERKENBAAR!!! Hoe vaak ik al niet wijntjes ofzoiets heb afgeslagen omdat ik misschien zwanger zou zijn…Vlg week ga ik met mn mannetje, zusje/vriend naar een concert en ik ga er eens geen rekening mee houden, zodra ik een positieve test heb hou ik me aan ALLE regels…!!! Dus…dat wordt een lekker drankje! Hmmmmm :dance:

Brutale vraag aan alle meiden; ik hoorde in t ziekenhuis dat we het beste twee dagen tussen het klussen kunnen houden zodat alles bij de man weer aangemaakt kan worden. Soms hebben we alleen 't idee rond de eisprong; hoe vaker hoe beter maar…misschien is dat juist wel helemaal niet goed!?

Tilly hoe gaat 't met je??? :hug:

Oja voor ik 't vergeet; ik weet van sommige meiden dat ze heel kortgeleden hun miskraam hadden; hoe lang is 't geleden voor de rest?

Mijn eerste was begin 2005 en de laatste half november vorig jaar…

Groetjes van Bar

@Bar wrote:

Oja voor ik 't vergeet; ik weet van sommige meiden dat ze heel kortgeleden hun miskraam hadden; hoe lang is 't geleden voor de rest?

Mijn eerste was begin 2005 en de laatste half november vorig jaar…

Groetjes van Bar

Hallo Bar, ik ken je niet echt nog, ookniet zo van het forum terwijl ik al heeeeel lang mee typ en vrij actief ook.

Mijn 1e miskraam had ik in 2004. Na 8 wk zwangerschap.

Mijn 2 zwangerschap is met 12/13 week misgelopen. Dit was ene missed abortion, we hadden het hartje al zien kloppen. Dit was in jan/feb 2005 .

We zijn nu 2 jaar verder. In totaal na de pilstop 5 jaar.

Ik heb ook mijn verhaal van André en mij samen op kindje opkomst site staan bij vlinderverhalen. Dat heeft me ontzettend goed gedaan , het was heel moeilijk en emotioneel mijn verhaal te doen maar nog steeds ben ik blij dat ik die stap heb gezet.

Ineke schrijft idd heel goed columns, dat is iets wat ik ook wel zou willen, maar of ik zou kunnen ? :think:

Ik houdt het liever bij dichten, ook deze staan hier op het forum allemaal. Tenminste de gedchten die ik heb geschreven nav zwanger willen raken en het helaas misgaan en na de onderzoeken .

Ik merk dat ik toch wel weer het gevoel heb hier mee te willen typen.

Maar vindt het ook moeilijk alle nieuwe mensen zo hun verhaal te kennen en op jullie persoonlijk in te gaan, ik doe mijn best en hoop dat jullieniet erg vinden als ik eens iemand "vergeet"oversla.

Wawa heb ik een aantal keren ge pbtna haar mk, en via haar heb ik eventjes met tilly geschreven. Ik ken een beetje hun verhaal dus, van de rest op ineke en de andere "oude"bekende na dan.

Als iemand vragen aan mij hebt mag je altijd vragen ben daar virj makkelijk in om te helpen en te beantwoorden.

Liefs van hier.

@jane wrote:

Lieve wawa ik ben hier ook van de partij hoor.

Ik lees op het net veel verschillende verhalen, maar geen één echt argument waarom je nu een cyclus over zou kunnen slaan.

Overslaan zou goed zijn omdat:

op 1 zo zou je bij een eventuele zwangerschap niet weten hoever je bent.

op 2 om je emotioneel rust te geven.

liefs jane

klopt helemaal ter aanvullng

op 3 om te zorgen dat je baarmoeder weer volledig geneest, jhet is toch een wond van binnen en 1 menstruatie opvolgend na de laate bloeding van mk zorgt voor rust in en aan de bm-rand zeg maar.

op 4 om nav punt 3ook infecties te voorkomen.

Bianca: Volgende week moet ik weer een colum aanleveren. Fijne verjaardag morgen!!! Hoe jong wordt je?

Wat betreft het overslaan van die cyclus, wij hebben het niet gedaan. We hadden zoies van wanneer mijn lichaam er nog niet aan toe is, zal ik ook niet zwanger worden. En dat klopte dus hahaha. Ook nu na de opertie meteen de eisprong weer benut (hoop ik!).

Liefs

Ineke

wat heb je een lieve avata ineke.

Ik zie uit naart je column,

ja wij hebben wel gewacht maar dat komt ook omdat ik echt verplicht was, er was geen aanraden bij bij ons. Dit omdat ik na de 1e die b12 tekort had en hartklachten ontwikkelde.

En bij de 2e de nabloeding en curetage en nogmaals 2e curetage na bm-infectie. En ook weer de b12 tekort en ernstige bloedarmoede.

Ik moest zelfs 2 cyclussen wachten. Maar dat was niet erg.

Nu heb ik zoiets van, ms hadden we wel gewoon door moeten gaan. Maar ja das achteraf geklets hé? En op dat moment was ik gewoon te ziek ervoor.

Ik ben er wel hoor. Nog niet bijgelezen hier.

haaaaaaaaai voor dat je er ben twawa :mrgreen:

hoe is het meis,

Wij zijn dus na het stoppen van de bloedingen wel weer begonnen met klussen, Wij laten de natuur z’n gang gaan.

Bianca, het gaat steeds beter, toch is de MK een littekentje voor het leven. Ik zal nooi meer zorgeloos zwanger zijn voor mijn gevoel.

De natuur zijn gang laten gaan is volgens mij ook het beste, ik denk altijd maar, als het niet goed zou zijn voor je lichaam/baarmoeder, dan zal het bevruchte eitje ook wel niet nestelen…

Bar mijn mk was 1 november, dus ook nog niet zo heel lang geleden!

Tilly Hoe gaat het met jou? :hug: ik denk aan je!

Tilly is vandaag jarig. Als het goed is, heeft ze nu visite

Als tilly vandaag jarig is is ze tegelijk met mij.

Hopelijk voelt ze zch een beejte jarig en kan ze toch genieten.

Lieve tilly hoe is het nu met je ? Toch gefeliciteerd met je verjaardag. En hopelijk een heel nieuw en goed jaar.

Liefs bianca

:dance: Bianca, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. :dance:

Dikke knuf, :-*

Noortje

dank je , noor

lieverd hoe is het nu met je ?

Tjonge spannend voor jullie zeg in het traject voor een adopite kindje. Mijn vriendin heeft het ook een poosje gehad. Maar na haar 2 zwangerschappen en 2 ( helaas niet gezonde maar wel prachtige) kindjes heben ze de adoptie stopgezet.

Het is ene heel compliment waard als je een kindje adopteerd meis.

En ik blijf mega hopen dat jullie samen een kindje mogen krijgen van jezelf, groeiend in je eigen buik ,

:-*

Bianca, :-*

Ach ja…je snapt het wel…! :wink:

Het gaat met ups en downs… Ik kan gewoon niet overal reageren. Ik wil zo graag positief blijven, maar ik kan niet meer bij iedereen moed inpraten. Daarom hou ik me soms maar weer wat op de achtergrond. Net zoals in dit topic… Ik lees wel alles mee en ik blijf duimen en hopen voor ons allemaal.

Veel liefs,

Noortje

lieve noortje p, ik weet het wel degelijk,

ik snap je zo goed, je ziet wel ana mij dat ik ook vel minder reageer, heb het idee overal achter aan te lopen.

Ik bedoel als er iemand"nieuw"op het forum komt dan iwl ik helpen ,maar ik heb het gevoel alles al 1000 x te verteld hebben. Dat komt door die lange periode natuurlijk.

Soms heb ik de kracht wel te helpen en dat doet me goed, maar ik heb ook posen dat ik totaal niet reageer, niet lees, en eig soms ook niet help. Beetje egoistisch maar dat is juist nu het gene ik in 2007 aan wil werken. Niet zo zeer egoistisch zijn maar meer aan mezelf denken en mijn eigenen ikje op de voorgrond. Moeilijk hoor.

Maar meis ook jou blijf ik volgen ( ik ben echt zon forumstalker, want volg zo vele en zeer gemend uit interesse) want je hebt het verdiend, en we typten toch wel veel. Dat heeft goed gedaan en nu is dat minder van beide kanten af maar zo herkenebaar voor beiden denk ik zoals je schrijft je hebt ups en downs.

Volg je hart en ziel, praten en vragen mag altijd ( ook aan mij ) , jij en ineke hebben ook wel veel aan elkaar hé? Fijn is dat.

Liefs en een megaknuf van stalker bianca :-*

Bianca, gefeliciteerd!!! :-* :-*

He Noortje. Spannend allemaal meid! Je bent nu toch al een beetje zwanger, als ik het zo mag zeggen.

Dat je zolang kunt wachten Affie, ik had al weer getest vandaag!

Hier nog steeds kiespijn…toch maar naar de tandarts morgen. Blegh!! Heb nog traumas van de ‘schooltandarts’. En maar in die stoel liggen en je over geven.

Fijn geklust van het weekend. Daar zal het in ieder geval niet aan liggen. Had ook wat vruchtbaarslijm ontdekt dus ik denk dat de eisprong nu geweest is. Afwachten dus nog zo’n ca. 16 dagen…

Liefs

Ineke