Zwanger worden na een miskraam en/of missed abortion - 2

Hopelijk meer geluk in 2007.

In onze groep van de oktober 2006 stoppers hebben binnen 10 dagen 3 meiden een miskraam gehad. Daarom een nieuw deeltje voor meiden die zwanger proberen te raken na een miskraam. We willen graag samen onze ervaringen delen. Zelf wil ik hier de groep van stoppers niet teveel mee belasten.

Ik ben heel benieuwd wanneer jullie weer begonnen zijn. Zelf vind ik het een heel eng idee om weer zwanger te raken. Ik vind het eng, dat er een kans bestaat dat het weer mis gaat. Toch willen we beide heel graag weer zwanger raken. De ene VK heeft aangeraden om een maand te wachten. de andere VK gaf aan dat we ons gevoel moeten volgen. Heel dubbel dus.

Lieve wawa ik ben hier ook van de partij hoor.

Ik lees op het net veel verschillende verhalen, maar geen één echt argument waarom je nu een cyclus over zou kunnen slaan.

Overslaan zou goed zijn omdat:

op 1 zo zou je bij een eventuele zwangerschap niet weten hoever je bent.

op 2 om je emotioneel rust te geven.

Voor de fysieke gesteldheid is het niet echt nodig misschien infectiegevaar, maar in principe zijn vrouwen fysiek vaak snel weer de oude. Ik las zelfs dat een gynac. schreef dat er vrij snel na een mk weer een ei springt en je dus weer zwanger kunt raken, is de bm nog niet de oude dan lukt het niet. Het is een fabel dat het de kans vergroot op een volgende mk.

Ik vond het wel hoopvol en ook ik ben voorzichtig weer begonnen met klussen. Ik onderschrijf wel het dubbele gevoel en de angst.

Ik ben eigenlijk wel nieuwschierig of het andere vrouwen lukte om na een mk meteen weer zwanger te worden of dat zij lang moetsen wachten.

liefs jane

hoi lieverds. ik heb afgelopen juni een mk gehad . mijn spiraal zat er nog in en dus was het vrij snel een mk. baalde wel natuurlijk maar was ook wel opgelucht omdat het spiraal er anders de gehele zwangerschap in zou moeten blijven. dit was mijn 2e mk. 1e was met mijn ex en was toen gecurreteerd.

het blijft altijd spannend de eerste 12 weken.

Na mijn 2e mk heb ik me er eigenlijk niet veel mee bezig kunnen houden omdat er toen zoveel is mis gegaan bij het eruit halen van het spiraal dat ik daar maanden lang mee zoet ben gezweest.

soms denk ik er nog wel aan. Ik was anders uitgeteld op 16 februari (2 dagen na devins 2e verjaardag) denk wel dat een emo dag zal worden…

Na al mijn narige maanden en zo vind ik het toch raar dat ik altijd nog op schema zit met mijn menstrueren.

lieverds ik vind het echt zooo klote dat vooral in ons clubje er 3 in zo’n korte tijd deze verdrietige tijd moeten mee maken…

En hopelijk kunnen we straks samen al onze zwangerschapskwalen delen.

:-*

Wawa, wat fijn dat je een nieuw deeltje hebt geopend. Dat andere deel had ik wel gezien, maar die groep was al zo groot en de meeste alweer allang zwanger! Daar zag ik het niet zitten mijn verhaal te doen.

Hier nog steeds niks aan de hand. Mijn buikpijn is zelfd iets rustiger geworden sinds gisteravond. Nu begint hij weer heel iets op te spelen geloof ik maar niet heel bijzonder.

Gisteravond in bed veel gehuild. Ik heb al mijn angsten en twijfels eruit gegooid bij manlief. Het komt er op neer dat ik eigenlijk graag af wil wachten, HEEL ERG BANG ben voor het ziekenhuis en dat dus eigenlijk niet wil. Verder zie ik er erg tegenop mijn directeur te bellen om aan te geven dat ik na de vakantie er niet zal zijn. Dan is het ook nog eens zo dat mijn schoonvader vrijdag jarig is, maar het meest vervelende is dat ikzelf zondag jarig ben. Wat moet ik nu toch met een verjaardag?!! Daar zit ik toch helemaal niet op te wachten!! :wall: :wall:

Zo, dat zijn mijn grootste zorgen en problemen.

Hoe gaat het verder met jullie meiden?

Persoonlijk denk ik ook trouwens dat, mocht het bij ons binnenkort achter de rug zijn, wij ook weer gewoon zouden gaan klussen. Natuurlijk weet ik dat nu nog niet zeker, maar ik denk het wel. Ligt eraan wat mij aangeraden wordt ja/nee. Misschien mag het wel niet eens, maar is het eigen keus, dan zou ik het gewoon weer doen. Een 2e kindje blijft onze grote wens.

He lieve meiden,

Wat goed dat jullie dit deeltje geopend hebben. Ik merkte ook dat bij de oktoberstoppers er weer veel over andere dingen gepraat werd. Op zich heel goed natuurlijk, maar vroeg me af of jullie zo snel dit alles een plekje hadden weten te geven. Als het jullie remde om jullie gevoelens te uiten dan is het heel slim om het op deze manier te doen als je je nu wel vrij voelt om alles eruit te gooien. En als ik het zo lees werkt het.

Ik kan niet met jullie meepraten (hoop dat ook nooit te kunnen), maar wil wel even kwijt dat ik jullie wel toppers vind en dat jullie er super mee omgaan :hug:

Hai hai meiden,

Ik meld me ook aan hier!

Hopelijk wordt 2007 ons jaar!!

Liefs, Janine

Tilly, ik kan me heel goed voorstellen, dat je enorm bang bent voor het ziekenhuis. Word je wel door iemand begeleid? Bijv huisarts of vk?

Ik zou maandag sowieso een dag thuis blijven van school hoor. De directeur kan niet anders dan begripvol reageren. Wist hij dat je zwanger was? Mijn baas wel en bij het eerste bloedverlies heb ik een mail gestuurd. Ik heb uiteindelijk 1 1/2 dag virj gekregen. Ik moest naar huis. Ik heb er zelf niet om gevraagd.

Zelf zou ik ook geen behoefte hebben om verjaardagen te vieren. Misschien kun je de verjaardagen dit jaar een keertje overslaan of in hele kleine kring vieren?

Jane, wij zijn ook alweer begonnen met klussen, maar ik vind het wel erg spannend. Veel angst dat het weer mis zal gaan. Toch weerhoudt ons dat niet om te wachten.

Kyr@, het zal straks inderdaad een lastige dag worden als je eigenlijk uitgerekend zou zijn. Misschien dat het de pijn verzacht als je zwanger blijkt te zijn.

Janine, wanneer heb jij een miskraam gehad en hoe is dat verlopen? Met of zonder begeleiding van VK? Met of zonder curettage? Een hele impact he?

Ik vind het heel fijn, dat we hier samen onze ervaringen en angsten kunnen delen.

Ik zal mijn verhaal ff doen.

In mei 2005 gestopt met de pil. Helaas geen cyclus dus het is een paar keer opgewekt iom de huisarts maar dat mocht niet baten.

In maart 2006 naar de gyn en ik ben begonnen met clomid. Hubbie ging naar het buitenland dus veel kwam er eigenlijk niet van. Uiteindelijk de eerste echte ronde dat Leendert weer thuis was zwanger geraakt. Eind augustus had ik een positieve test. Eind september bloed verloren en dus naar het ziekenhuis. Ik was in verwachting van een tweeling maar ze zaten met zijn tweeën in 1 zakje. Normaal zit elk kindje in 1 zakje. Dat betekend dus dat er 1 kindje van het andere kindje ‘snoept’.

Van alle zwangerschappen heb je 1 procent kans om dit te krijgen en 10 procent daarvan gaat goed. Dat betekend wel gedurende je zwangerschap bedrust, en vaak heb je een zwak kindje en een sterk kindje.

In ieder geval ben ik 5 oktober gecuretteerd, en in december weer naar de gyn geweest. 4 januari bloed prikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad (heb een menstruatie gehad half december) en dan mag ik toch weer aan de clomid beginnen.

Het wordt dus weer spannend!

Hopelijk wordt het voor iedereen hier een vruchtbaar jaar!

Liefs, Janine

Janine, meid wat vervelend allemaal. Heb je veel lichamelijke klachten gehad naderhand? Natuurlijk was het emotioneel sowieso een klap. Ik duim ook hard voor jou. :hug:

Janine, wat een verhaal zeg. Verdrietig dat het zo moest lopen. Inderdaad hopen we met z’n allen dat 2007 ons jaar is!!

Wawa, ik word wel begeleid door de vk. Zondag hebben ze nog gebeld en toen hebben we afgesproken dat ze woensdag, morgen dus, nog een keer weer bellen om te kijken hoe het is. Mocht het nodig zijn kan ik ze natuurlijk altijd eerder bellen, maar dat heb ik nog niet nodig gevonden.

Ben benieuwd wat ze morgen zeggen als het dan nog niet vanzelf is gekomen.

We wachten gewoon weer verder…

Tilly en wawa, ik heb jullie op de voet gevolgd bij de maandstoppers. Ook heb ik er een keer een berichtje achter gelaten om jullie sterkte te wensen, dus ik weet eigenlijk jullie verhaal. Hopelijk vinden jullie het niet erg…

Tilly, hopelijk komt het vanzelf… ik denk aan je…

En uiteraard ook aan de ander meiden hier!

Liefs, Janine

Janine, ik vind het juist hartverwarmend dat iedereen met ons meeleefde. Dus ik vind het absoluut niet erg dat je meegelezen en geschreven hebt.

Tilly, ik vind het fijn om te horen dat de VK op de achtergrond er nog steeds is. Is manlief alweer aan het werk? Of is hij nog vrij? Hoe reageerde je omgeving? Kun je het bij hun een beetje kwijt?

Ik denk elke dag nog ene paar keer aan de miskraam en dat ik nu ook zwnager had kunnen zijn. Het verdriet is al wel minder.

Ik heb sinds dinsdag al slijmdraden en dit blijft. Normaal heb ik dat alleen tijdens de ei-sprong. Herkent iemand dat?

Ook ik meld me aan…

Na in de tweede ronde zwanger te zijn volgde met 6 weken een miskraam :cry: … Ondanks dat het een onwijze schok was voor ons zijn we wel meteen de cyclus erna langzaam aan de draad weer op gaan pakken om onze wens waar te maken. Dit kwam vooral doordat het voor ons beide goed voelde om meteen “door te gaan”…

Ik zag al eerder in jullie maandtopic dat jullie in zeer korte tijd drie keer een miskraam in de groep hadden… ik kreeg het er koud van en hoop dan ook op een heel positief en warm 2007!

Affie, fijn dat je hier ook komt schrijven. Ik vind het fijn om elkaar op deze manier te steunen.

Gelukkig, ik ook hoor! Fijn ook dat er een nieuw deel geopend is, dat andere was zo massaal en velen waren alweer zwanger… dan kan je er geen touw meer aan vast knopen!

hallo dames,

Ik ben nieuw hier!

Ik heb op 9 oktober een miskraam gekregen! Ik was 6weken ver in mijn zwangerschap! We zijn dus terug opnieuw aan het proberen terug zwanger te geraken van ons 2de!

We hebben al een dochtertje van 20 maanden!

Hopelijk hebben we deze maand meer geluk!

Groetjes

Mie :vlinder:

Hoi meiden,

Ik was/ben 1 van de dames van het andere topic. Inderdaad werden er opeens veel meiden weer zwanger en werd het daar erg rustig. Niet zo leuk voor de meiden die nog niet weer zwanger zijn zoals ik. Hoop dat er hier meer gekletst gaat worden maar daar lijkt het wel op!

Ik zal even kort mijn verhaal doen.

Maart 2005 gestopt met de pil, in mei al zwanger. Ging mis met 6 weken. Spontane miskraam…lichamelijk weinig ongemakken.

Toen in januari 2006 wee een positieve test! We hadden ons net door laten verwijzen naar de gyn omdat het allemaal zo lang duurde. Helaas bleek het vruchtje zich geneteld te hebben in mijn rechtereileider en beide werden na 8,5 week verwijderd…

Inmiddels nog niet weer zwanger (zover ik weet…) 20 december een kijkoperatie gehad en daarvan waren de uitslagen allemaal goed! Geen endometriose, een cyste die ik had is vewijderd en de linkereilieder is goed! Erg blij en meer hoop voor 2007!

Ben erg bezig met zwanger worden, kan het zo moeilijk loslaten, wil zo graag dat ‘zwanger zijn’ gevoel weer terug.en natuurlijk een kindje!!

Tot later.

Groetjes

Ineke

Ik heb eerst Ruud een PB gestuurd met de vraag of ik een nieuw deel mocht openen hoor.

Ineke, hoe is jouw cyclus? Is die wel “normaal”? Ik hoop, dat je hier je verhala kwijt kunt.

Mie, onze eerste schelen niet zo veel qua leeftijd. Lekker drukke periode he? Ik ben nee en ik zeg twee :mrgreen: Maar ik ben dol op dreumes hoor.

Ik heb net een zwangerschapstest gedaan om zeker te weten dat alle HCG hormoontjes uit mijn lijf zijn. Als ik vanaf nu dus positief test, dan ben ik ook echt zwanger. Geen idee hoe nu mijn cyclus is.

Mijn cyclus is steeds meteen weer goed geweest. Gemiddeld zo’n 31 dagen. 16 dagen tussen eisprong en NOD.

Ja, is oke, dat er een nieuw topic geopend is hoor!