Zwanger worden na een miskraam en/of missed abortion - 2

De echo is goed gegaan, alles zag er goed uit en de vk vertelde dat ze verwachtte dat mijn cyclus snel weer op gang zou komen, ook mocht ik er gewoon weer voor gaan en dat doen we ook. Ik merk dat ik dat enge gevoel niet zo erken, maar dat gaat ongetwijfeld komen mocht ik ooit weer zwanger worden, het is een littekentje voor het leven en die onbevangenheid is voorgoed weg. Voor nu is het meer een dubbel gevoel, dat je het één verliest maar verder gaat met een ander :think: snappen jullie dat?

Ik heb nu nog steeds wat klachten van vermoeidheid en soms misselijk, ik vermoed dat het hormoon mijn lichaam nog niet helmaal uit is, ik voel nu meer dan toen ik zwanger was vind ik vreemd.

Tillly moeilijk hoor nu die verhalen. Ik weet niet hoe jouw contact als juf met de ouders is, zijn het voor jouw klanten of heb je er meer mee opgebouwd. Moeilijk besluit, wel fijn dat hier meer dames in het onderwijs zitten.

Jorien wat heerlijk dat je nu zwanger bent, ik hoop dat je er lekker van kunt genieten. Is het gezellig bij de midsummermama’s, allemaal eerste echo gehad denk ik of bijna dan.

liefs jane

Hoi allemaal,

Jane, wat fijn dat alles ok was en dat jullie er weer voor mogen gaan…ik herken dat dubbele gevoel van het een verliezen en dan meteen verder gaan met proberen - alsof je er íets’ voor in de plaats wilt…Bij mij is dat gevoel uiteindelijk vanzelf weg gegaan gelukkig, moet misschien ook tijd overheen gaan?! Heb ik t mis of heb jij ook clomid gebruikt? Ben ff nieuwsgierig…

Jorien, ik ken je dan wel niet maar ik vind t geweldig voor jullie dat je weer zwanger bent! Twee miskramen in een paar maanden lijkt me heel erg heftig en ik hoop echt dat je een beetje kunt genieten van deze eerste weken van je zwangerschap!!!

Affie; ik temperatuur niet; heb t wel gedaan bij de eerste onderzoeken in t ziekenhuis maar ik sprong 's ochtends iedere keer mn bed uit en…ooops vergeten…Werkte dus niet voor mij. Ik verwacht vlgd week mn eisprong (kan ik nu op rekenen want ik heb clomid gebruikt) en dan ga 'k testen met die ovulatiestaafjes. Volgende week wordt ook een beetje spannend omdat mijn man ook wordt helemaal wordt onderzocht in 't ziekenhuis.

(Hadden ze al een beetje gedaan maar nu krijgt hij een uitgebreid onderzoek)

Tilly, ik moet veel aan je denken - hoop dat je 't enigszins vol kunt houden! :hug:

Groetjes

Oja Jane, misschien een tip;

ik heb vitamine pillen gebruikt voor zwangere en ‘zogende’ vrouwen na mijn miskramen. Werd me aangeraden door een verloskundige, om aan te sterken…

Bar, dat is wel een goed idee van die vitaminepillen. Moet ik anders ook maar eens gaan halen.

Jorien, lekker hoor dat jullie weer zwanger zijn.

Jane, fijn dat het goed was bij de VK. Hopelijk snel geen kwaaltjes meer. Heb je al getest of HCG uit je lijf is? Heb ik wel gedaan.

Jane, wat fijn dat alles oke was!

Bar
Jij gaat ook een spannende tijd tegemoet! En je mannetje ook! Ik hoop het beste voor jullie!

Mijn NOD is morgen… zo spannend!

Affie, spannend meid. Ik duim hard voor je.

Oh Affie, inderdaad morgen je nod. Ik ga hier heel hard :thumbup: voor jou!!!

:-*

Tilly, zit ik net bij oktobermama’s te schrijven, dat je hier niet meer bent, die ik je berichtje staan :mrgreen: .

Volgens mij zit ik nu in mijn periode na de ei-sprong maar zeker weten doe ik het niet. Rond mijn ei-sprong altijd opgezette borsten en nu dus ook. Afwachten maar weer,

Wawa, spannend meid!!! Stiekem wou ik ook wel dat wij weer verder konden, niet om dit alles te vergeten maar wel het een plekje te kunnen geven. Onze wens voor een tweede blijft en is bij mij nu alleen maar heeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groter geworden. Herken jij dat ook?

Dan nog een vraag. Jullie reageerden allemaal op de vraag of ik het ouders moet vertellen ja of nee. Wat nu als ik inderdaad gecurreteerd moet worden, wat ik wel verwacht, wordt daar de situatie nog anders van?

Alvast bedankt voor het meedenken…

:-*

Tilly, mijn wens naar een tweede is ook veel sterker geworden. We hebben het er echt dagelijks over. Bij alles wat we doen.

Tja, wat betreft inlichten van ouders vind ik lastig. Jij verdient het om steun en lieve reacties van ouders te krijgen m.n. nu met de curettage voor de deur. Alleen wat is het effect op de lange termijn. Misschien zou ik het houden op een “kleine” operatie. Eventueel zou je de klassenouder wel kunnen inlichten. Het is en blijft lastig. Werk je in hetzelfde dorp als waar je woont?

Hoi allemaal,

Tilly, of je gecurreteerd wordt of een miskraam krijgt, waarschijnlijk blijf je een tijdje thuis…Zelfs dan nog hoeven ouders/kids niet precies te weten wat er aan de hand is. Ik zou kiezen waar jij je het ‘best’ onder voelt. Ik kan me voorstellen dat een ziekehuisbezoek 't anders maakt - was bij mij namelijk ook bij de laatste miskraam. Omdat ik een druppeltje bloed had verloren kreeg ik een echo en na die echo was er grote paniek;

ze dachten aan een bbm zwangerschap en dan mag je niet meer weg…

De volgende dag zou ik juffenverjaardag vieren in de klas…

Gelukkig mocht ik na een paar uur weer naar huis want 't was niet acuut

(geen dreiging tot ‘knappen’) maar het heeft een dag of twee geduurd tot we zeker wisten of ik wel/niet geopereerd moest worden. Omdat iemand van school me waarschijnlijk had gezien heeft mijn duo in de klas gezegd dat ik plotseling naar het ziekenhuis moest voor iets aan mijn buik en

dat ik voorlopig niet kwam werken. Sommige ouders zullen dan wel wat vermoeden maar omdat dit bij de meesten gevoelig ligt zullen ze er niet naar vragen - dat was bij mij tenminste zo. Na wat meer onderzoeken bleek dat ik niet geopereerd werd en kwam de miskraam vanzelf. Ik had al afgesproken dat, wanneer ik geopereerd moest worden, op school gezegd zou worden dat ik in het ziekenhuis lag. Mijn duo heeft een aantal keer nadrukkelijk in de klas verteld dat sommige dingen prive zijn en dat kinderen niet alles hoeven te weten van de juf. (Ik heb een heerlijk pittige duo namelijk) Toen ik terug kwam heb ik dan ook geen 'lastige ’ vragen gekregen; alleen maar een blij; ‘wat fijn dat u terug bent juf!’ Nou, das heerlijk om te horen na zoiets naars!

Dus Tilly, ook al ga je naar het ziekenhuis; het blijft jullie eigen keuze om het wel of niet te vertellen aan ouders/kids. Ik zou zeggen; denk over beide opties na en kies voor hetgeen waar je het rustigst van wordt

(werkt voor mij tenminste wel vaak) Wat een ROT keuzes he?! :frowning:

Sterkte meid

Liefs van Bar

@Bar wrote:

Ik zou zeggen; denk over beide opties na en kies voor hetgeen waar je het rustigst van wordt

Hier sluit ik me bij aan

Lieve meiden,

Heb net jullie topic weer bijgelezen en wilde jullie even een :hug: komen geven.

(als jullie het erg vinden dat ik het volg moeten jullie het zeggen hoor!)

femmie, nee errg lief dat je meeleeft, emn wb meelezen, het is ene openbaar forum en iedereen is in elk topic even gewenst!!!

Fijn dat je een :hug: komt geven. Verdriet is al erg genoeg en iemand die dan meeleeft kan goed doen voor hier. Dank je wel .

@femmie wrote:

Lieve meiden,

Heb net jullie topic weer bijgelezen en wilde jullie even een :hug: komen geven.

(als jullie het erg vinden dat ik het volg moeten jullie het zeggen hoor!)

Je bent juist een schat :-*

Meiden heb negatief getest vandaag :wall: … Dus nu maar afwachten en anders over een week opnieuw testen… :roll:

@Affie wrote:

Meiden heb negatief getest vandaag :wall: … Dus nu maar afwachten en anders over een week opnieuw testen… :roll:

:hug: Balen meissie, maar vorige keer testte je ook heel laat positief toch?

ja dat is waar! Alleen weet ik niet of dat kwam doordat er al niet zoveel hcg in mijn bloed zat omdat het een =mk werd…

Ik ging net (2 uur later) de vuilniszak verversen… :shock: zag ik wél 2 streepjes op de test. Heeeeeel licht!

Ik weet dat je na zo’n lange tijd geen betrouwbare uitslag meer mag aflezen, maar ik schrok wel ff…

Heey meiden,

ben ik een paar dagen aan het werk… kom ik kijken, gewoon 3,5 pagina’s volgeschreven :shock: niet doen hoor moet ik zoveel lezen!

Schoonmoeders ligt nog steeds in het zh, geen idee hoe het gaat aflopen.

Afgelopen donderdag bloedgeprikt, dinsdag hoor ik de uitslag. Ik begin alleen wel weer van alles te voelen, misselijk, jeuk, slecht slapen en ga zo maar door…

Wat kan een mens zich toch voor de gek houden heh?

Meiden, alvast een fijn weekend!

@Affie wrote:

ja dat is waar! Alleen weet ik niet of dat kwam doordat er al niet zoveel hcg in mijn bloed zat omdat het een =mk werd…

Ik ging net (2 uur later) de vuilniszak verversen… :shock: zag ik wél 2 streepjes op de test. Heeeeeel licht!

Ik weet dat je na zo’n lange tijd geen betrouwbare uitslag meer mag aflezen, maar ik schrok wel ff…

Meid, bij de miskraam had ik op NOD een dikke vette streep, maar dat is dus misgegaan. Bij zwangerschap van dreumes had ik 8 dagen overtijd pas een dikke streep en dat is prima gegaan. Dus maak je maar geen zorgen.

Twee streepjes vind ik altijd positief. Maandag of dinsdag nog maar een keer testen. Kuzzie