zwanger worden na een ma of mk deel 6

Al wat je kan doen is afwachten… en dat duurt zo lang… en je leven staat ff op pauze…

ja helaas wel dat klopt ik voel me eigenlijk ook niet echt zwanger meer heb wel wat kwaaltjes maar niet zo erg misschien omdat ik denk dat toch niet goed is weet het niet … zucht

ik hoop voor je dat de dagen snel voorbij gaan en dat je snel zekerheid hebt, wat dat ook is… :hug:

dank je wel dat hoop ik ook :shifty:

Kom me hier ook even melden…

Gisteravond heb ik een echo gehad. Het was helaas niet goed. Er was geen vruchtje meer te zien. Vermoedelijk is het rond de 5e week misgegaan Geen hartje, geen bewegend beebje…

Weet niet zo goed hoe ik me zou moeten op dit moment. Verloskundige zei dat het ook zou kunnen zijn dat ik 5 weken zwanger zou zijn ipv 10 weken??? Leek mij nogal vreemd eigenlijk.

Verder gaf ze aan dat ik 1% kans zou hebben ofzo dat het toch nog goedkwam… omdat ik dan dus 5 weken zwanger zou kunnen zijn ofzo.

Had gisteren hoop eigenlijk wel opgegeven. Maar het vreemde is dat ik nu toch een klein beetje hoop heb. Heb gewoon vanmorgen een zwangerschapstest gekocht(niet gebruikt trouwens). Ik snap mezelf even niet meer.

Veel last van gemengde gevoelens. Door de hoop ben ik ook minder verdrietig als dat ik zou moeten zijn denk ik. Kweet niet…

Volgende week woensdag avond krijg ik weer een echo.

Als ik zou gaan bloeden kon ik bellen. Kan het evt ook op gang laten brengen dmv medicijnen via ziekenhuis. Wilde ik gisteren eigenlijk ook wel meteen. Mijn 1e reactie was. Weg ermee. Nieuwe ronde… Maar nu denk ik er weer heel anders over. Wacht dus zolang het gaat nog maar even geduldig af.

Wel hoofdpijn nu door spanning. Verder voel ik me ook nog gewoon zwanger. Heb alleen geen zin meer om mijn urine op te vangen voor moeders voor moeders nu. En ook weinig zin om ze te bellen eigenlijk… Wordt beetje gek van mezelf.

carrete welkom hier klote he ik weet het :frowning: ik heb ook MVM plas ook nog steeds maar heb er ook geen trek in eigenlijk .

vanmorgen nog een ovutest gedaan 2 mooie strepen had geen zwangerschaps test meer …

en ben vanmiddag naar echo bureau geweest helaas niet binnen waards dus was niet mega veel te zien echt onduidelijk vrucht wel gezien zit echt in een hoekje en tegen de wand aan dooiezak gezien en vruchtzak ook

ze heeft het opgemeten en kwam op 0.79 cm 6 weken en 5 dagen ook toevallig denk ik nu wel dinsdag 2 dagen terug was het 5 mm ongeveer en 6 weken en 3 dagen … hartje was niet echt te zien nog ligt te moeilijk en uitwendig is dan helemaal rot .

nu moet ik echt wachten tot dinsdag heb wel een fotootje gehad .

Wat betekenen die 2 strepen op die ovu test dan nu?

Is het vruchtje dan gegroeid bij jou? Bij mij was geen vruchtje te zien. Ik dacht iets heel kleins te zien. Maar de verloskundige zei dat er niet echt wat was. Als er al iets was, dan maar 5 weken zwangerschap. Wel hele duidelijke dooierzak en vruchtzak. Dat zag er allemaal goed uit. Ik heb wel een vaginale echo gehad trouwens.

Carretje ~ Welkom hier, hoewel ik je liever niet welkom zou heten… Moeilijk heh deze situatie! Het is heel erg worstelen met gevoelens nu :hug: Zijn jouw menstruaties a;tijd regelmatig?

Natas ~ Toch nog wel iets gegroeid? Dat geeft hoop toch? :pray: :pray: Ik hoop het echt zo voor je meid!! Doet me denken aan toen ik mijn echo kreeg toen ik in verwachting was van beide jongens, toen was er uitwendig ook niets te zien, maar inwendig bleek dat er een mooi hartje klopte. Ik duim nog steeds voor je lieverd :pray:

@ Rebecca. Was nog maar net gestopt met de pil eind juni. Heb dus maar 1 menstruatie gehad. Die was 28 dagen. Zover ik me kan herinneren was ik wel vrij regelmatig. Tussen de 28 en 30 dagen ofzo.

carretje de ovu test die geven ook pos aan als je zwanger bent :wink:

bij mij is er wel een vruchtje te zien dinsdag ook maar het ligt echt moeilijk owel buiten waards als inwendig ik kan me nu beter voorstellen waarom ze geen zekerheid willen geven ik zal de foto inscannen en dan laten zien wat ik bedoel

tussen de stipjes zit het vruchtje zoals je kan zien tegen de wand aan geplakt

zo er is weer lekker gekletst.

@natascha om nog even op je vraag terug te komen het was mijn zus haar eerste echo en geen kloppend hartje en termijn ook terug gezet en een week later een sterk kloppend hartje! en dat jouw klein in die 2 dagen gegroeid is is ook heel positief! Dus kom op ga van t positieve uit. die paar dagen tot de volgende echo slepen we je wel door hoor! ik vind t trouwens een mooie echo. Misschien idd de volgende echo door de gyn laten doen want ferti artsen vind ik iig niet zo kundig met echo’s als je zwanger bent. die weten meer af van alles wat eraan vooraf gaat zeg maar.

@carretje welkom in ons groepje. al wilde ik graag dat dit groepje niet nodig was. dikke knuff.

@vicky wat lief dat je nog mee leest en af en toe reageert!

@rebecca hoe voel jij je?

hier gaat t steeds beter. pijn neemt af. maar vind t nog wel eng om zo zonder gips te zijn. voelde erg veilig en nu als ik ga fietsen of zo ben ik toch angstiger. geeft zichzelf nu een denkbeeldige schop onder de bips want ik moet NU naar de winkel

Tot snel meiden.

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: voor iedereen!

DG he dat zal wel ff voortduren met je hand omdat het een lange tijd ingespalkt is geweest alles moet weer gaan werken spieren pezen etc heb je fysio ?

op zich zou je denken dat de echo goed zou zijn het is gegroeid maar bij mij komen er juist meer twijfels naar boven :frowning: is er wel goed gemeten ? heeft het ziekenhuis dinsdag goed gemeten ? wat ik wilde zien kon helaas niet door de plek van ligging :frowning: eerlijk heb ik nog nooit met de andere zwangerschappen deze ligging gehad iemand wel ?? Moet gewoon afwachten tot dinsdag ochtend .

Jeetje Natascha, wat een onzekerheid allemaal meis :frowning: :hug: :hug: :hug: Waardeloos dat je je dan ook gelijk niet meer zwanger voelt zeg :thumbdown: Maar dat kan heel goed je gevoel zijn dat dit nu onderdrukt. Bij mij was het andersom, ik voelde me plots niet zwanger meer en dat bleek ook steeds achteraf op de echo de dag te zijn dat het misgegaan was :cry: testen hebben nu geen zin, want zelfs na een miskraam of curettage blijf je nog even positief testen, dus maak jezelf daar alsjeblieft niet gek mee hoor meis :hug: :hug: Klinkt allemaal heel negatief, maar ik hoop oprecht voor jou dat jullie kleine eigenwijsje lekker warm in dat hoekje ligt te groeien en dat jij dinsdag een smile van oor tot oor krijgt als je dat knipperlichtje ziet :pray: :pray: :pray: :-*

@kimmie dank je wel :-* :-* :-

@carretje hoe gaat het met je meid ??

@DG de echo die hier staat is via de buik van ziekenhuis heb ik niet eens een plaatje gehad :S die is wel duidelijker maar ook anders …

wie weet ik hoop dat het ook bij mij zo zal gaan dat het gewoon door de moeilijke plek kwam en late innesteling . ik voel me niet meer down eigenlijk ik wacht gewoon af als niet goed is dan zal ik dinsdag zeker wel en traantje laten :frowning: denk ik of ik heb het dan toch al een plekje kunnen geven .

de natuur keihard en misschien soms maar beter ook , ik moet er eerlijk niet aan denken met een verdere echo 20 weken ofzo te horen krijgen dat het allemaal niet goed is :frowning: en niet levensvatbaar e.d . dan is dit een beter stadium maar het blijft erg . Ik probeer daar vrede in te vinden .

liefs

:-

@Nathascha wrote:

de natuur keihard en misschien soms maar beter ook , ik moet er eerlijk niet aan denken met een verdere echo 20 weken ofzo te horen krijgen dat het allemaal niet goed is :frowning: en niet levensvatbaar e.d . dan is dit een beter stadium maar het blijft erg . Ik probeer daar vrede in te vinden .

liefs

:-*

dat het op 20w niet goed is is erger, ik kan het weten… maar het verdriet van de mk blijft… en je eigen rotgevoel ook :hug:

@Vicky S wrote:

@Nathascha wrote:

liefs

dat het op 20w niet goed is is erger, ik kan het weten… maar het verdriet van de mk blijft… en je eigen rotgevoel ook :hug:

echt erg jeetje hoe ben je daar overheen gekomen ?? :-

Ben wel wat rustiger maar leef nog steeds erg naar woensdag avond toe. Dan weet ik echt waar ik aan toe ben. Hou nog steeds klein beetje hoop. Dat ze het niet goed gezien hebben ofzo. Maar twijfel steeds meer. Nog even afwachten dus…

@Nathascha wrote:

@Vicky S wrote:
@Nathascha wrote:

liefs

echt erg jeetje hoe ben je daar overheen gekomen ?? :-

Natascha: bij M.aud* was het goed dat ik M.ea al had… echt…

Ik ben dan na twee maandan terug gaan werken… en mijn 3 mk gebeurde in 2009: jan-mei-nov…

Na de derde stelden ze voor om testen te doen… ik ben dan ff heel boos geweest, want dat voorstel doen ze pas na 3mk… en toen had ik al een hartje zien kloppen bij de derde :cry:

Ligging van de baarmoeder was ok, alleen nu nog de test van de bloedstolling, een week later bleek dit positief te zijn, niet goed dus… maar mocht nog niet zwanger worden, want de test moest een maand later bevestigd worden… een maand later terug… binnen een week had ik opnieuw de resultaten… maar ik wou elke maand benutten, had net mijn maandstonden gehad… dus tot de pos test moest ik aspirine nemen. En toen was het meteen raak, dus heb ik tot week 36 spuitjes in mijn buik moeten zetten…

Tot de resultaat van die bloedstolling wist ik niet of we er nog voor durfden gaan, maar als het “eenvoudig” op te lossen was… zoveel pech zouden we toch ook niet kunnen hebben he :frowning:

En bij Maud* echo op 12w en 20w… op 12w alles ok, 20w niet meer ok… En bij L.othar dacht ze me ook te laten wachten vanaf de 12de w tot de 20ste w… ik heb echt nog op een extra echo gestaan!

En blij dat ik nu mijn jongen heb… dikke :hug: