zwanger worden na een ma of mk deel 6

hallo allemaal,



ik ben zondag avond thuis gekomen :slight_smile: Ben ook erg blij weer thuis te zijn .



Wat is er nu precies aan de hand . Ik was dus zwanger van toch een 2 ling een in de Baarmoeder en 1 daarbuiten ! Op zich is dat al een erg byzonder geval en zeer zeldzaam. Na de echo vrijdag middag was het gelijk raak en mocht ik niet meer naar huis , maar toch geregeld dat het mocht zaterdag ochtend om 6.00 moest ik me melden en zou als eerste op de OK liggen voor de Ok helaas weer door een fout van iemand was ik niet aangemeld waardoor ik weer de hele dag heb moeten tot in de avond werd ik geholpen .



Nadat mijn Lieve Moeder en Lieve AP de schrik van hun leven hebben gehad ( werd namelijk na de OK gelijk naar de IC gebracht nog diep in slaap en met de beademing buis nog in me mond , om daar bij te komen .(waren ze even vergeten te vertellen dat er in het weekend de recouver niet werkt en dus op de IC zou komen maar alles was goed ) Snel kwam ik bij en mocht ik naar boven plat gespoten met morfine … draaierig misselijk enz .Maar het was achter de rug dachten we …



Echter kwam de arts ons vertellen en we hebben de foto ook gezien dat de Buitenbaarmoederlijke zwangerschap op zo een byzondere plaats zit dat opereren daar nu geen optie is ivm met de EDS en bloedingen het zit dus op uiteinde eilieder begin baarmoeder ruim 4 cm groot . Daarom krijg ik nu de Chemo om alles te laten slinken en zo het lichaam toch ta laten opruimen . Wel mag ik niks meer tot het gaat slinken i.v.m klappings gevaar . Al met al alles is dus zeer zeer zeldzaam enne ja dat komt in de boeken dus .



er zijn veel fouten gemaakt door verschillende artsen en mijn leven heeft echt op het spel gestaan ( nog steeds) Maar ze hebben goede hoop HCG zakte toch al dus dat is een goed teken .



Lichamelijk ben ik en wrak nu maar dat komt wel weer goed en geestelijk heb ik echt veel te verwerken , je bent toch 2 kindjes kwijt na een grote lange wens :frowning: en dat is niet niks , ook met de rest er om heen . Ja ik ben een sterkte vrouw zegt men mij maar voel me nu heel klein en heel kwetsbaar.

Och Natas! Wat jij allemaal moet doorstaan zeg! :hug: :hug: :hug: Wat een prutwerk van die artsen zeg! Ik vind het echt heel erg voor je dat je dit allemaal mee moet maken!

Oh Natas ~ Woorden schieten gewoon te kort lieve meid… Wat verschrikkelijk, al die fouten! :cry:



:hug: :hug: :hug:

jeetje natascha weet gewoon niet wat ik moet zeggen meid… heel heel heel veel sterkte!

Joehoe Meiden, Waar zijn jullie???



hoe is t met jullie???

Ik ben hier! Wil zo nog even bijslapen… Werd een paar keer van de rugpijn wakker. Kan me niet herinneren dat ik bij m’n eerste zwschap ook zulke rugklachten had.



Over een week mag ik al bibben, dat gaat echt zo snel! Dan zijn straks alle kwaaltjes en ellende vergeten en wordt het enorm genieten! :inlove:



Natas meid, hoe gaat het nu met je? Zijn ze al begonnen met de chemotherapie? Hoeveel behandelingen moet je eigenlijk hebben? Iig nog een :hug: voor jou!

jaa rainbow bijna bib roepen hahaha gaat echt hard idd. maar wel fijn toch ben je hopelijk snel van je rugpijn af. nog even volhouden en dan GENIETEN!



@iedereen :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:



@natascha hoe gaat t meid? Ben je al begonnen met de behandelingen? sterkte meid.

Ha meiden ,



het is best zwaar de behandeling was afgelopen zaterdag al begonnen vandaag heb ik me laatste injecties en dan hoor ik of ik er nog een kuur achter aan krijg .



de wondjes doen pijn en zijn gaan onsteken mijn darmen doen erg pijn

mijn blaas doet veel pijn vooraal na het plassen verder ben ik op de dagen van de chemo echt misselijk koud veel pijn goed beroerd dus .



mijn heb zit onder de maat al … gan vandaag er van voor vragen als het kan



heb erg weinig energie sorry meiden ik zit weinig achter de pc xxx

:hug: Wat verschrikkelijk dat je het zo zwaar hebt Natas! :cry: Gelukkig is hcg aan het dalen en heeft de behandeling effect. Kan je niks tegen de pijn en de ontstekingen krijgen Natas? Psychisch lijkt het me al heftig en als je het lichamelijk ook al zo zwaar hebt… :hug: Ik wou dat ik iets voor je kon doen :-*

Hai lieverd gister de laatste injecties gehad vandaag nog de pil en dan mag ik tot 30 oktber rust houden hcg een goede daling naar de 240 was 570 en dat in 5 dagen … ff bijkomen van alles en me lichaam moet herstellen heb nog veel pijn van de chemo tis letterlijk gif wat veel kapot maakt :frowning:



ik heb paracetamol meer mag je niet en dat heb ik ingenomen en als het uitwerkt brrrrrrrr komt wel goed uiteindelijk …maar we hebben nog ff te gaan :-*

Wat ben jij ongelofelijk sterk natascha! Heel veel sterkte iig

:hug: :hug: :hug:



meiden ik heb een druk weekend gepland dus ik wens jullie een fijn weekend en tot snel X

Jullie zijn kanjers :-* :-* :-* :-* :-*

Nee jij bent een kanjer! Vooral na alles wat je hebt moeten doorstaan! :-*

Ik sluit mij aan bij Rainbow Jij bent een kanjer natascha!

Natas ~ :hug: :-*

@iedereen hoe is t nu met jullie???

Dank je wel meiden :-* :-* :-* :-*



22 okt afgelopen maandag moest ik weer met spoed komen omdat ik zoveel buikpijn had. Me blaas is al iets beter en me mond is nog erg pijnlijk en me keel ook .



daar aangekomen gelijk bloedprikken en mocht ik naar binnen ik verteld dat me darmen zo,n pijn doen en dat het van boven naar onder steekt en hele erge steken ook dat ik dit niet meer vol kon houden ben ook aan de diaree dus het loopt door .



Echo gehad buikholte was schoon en geen vocht en bloed kwam ook goed terug HCG weer gezakt in 3 dagen naar de 120 embryo zit er nog geen hart aktie maar wel goed in beeld hele gebeuren is iets geslonken maar nog niet veel HCG moet naar 0 dan is het niet aktief meer en dan is spring gevaar ook minder .



me huid laten zien me mond al me klachten :

pijn na plassen steken in de blaas . darmen steken en diarree keel pijn blaren in me mond , me huid is ontstoken op verschillende plaatsen krijg gewoon nieuwe plekken er bij . en dan de pijn onder in me buk en de wonden van de OK zijn wat aan onsteken , bloedverlies is meer geworden .



heb pillen gehad voor de darmen wat niet helpt schiwt niet op … paracetamol doet meer … ben door gestuurd naar een dermo en ze gaan kijken of ik allergisch ben voor de MTX ( de chemo ) nu 2 dagen verder mijn darmen zijn rustiger me mond en keel niet en plassen gaat beter :slight_smile: he he vooruitgang … de rest zal ook wel komen



vrijdag weer afspraak en bloed prikken en dan dinsdag weer.

gyno vertelde me nog wel ff bezig te zijn hier mee .



de fertiliteit hebben we afgesloten wij gaan geen IUI meer doen . of we nog verder gaan en tijd hebben …ik weet het niet



Ik heb het erg moeilijk lichamelijk en geestelijk . zwangere vrouwen die ik zie ohhhh dat doet pijn babietjes idem :frowning: Had niet verwacht dat het een groot impact zou hebben .



mijn schoon zus net bevallen stuurde foto naar partner toevallig lag zijn tel voor me en ik keek zag die foto’s en kon me niet meer groot houden :frowning: wat heb ik gehuild zeg en nu ik dit schrijf rollen de tranen over me wangen ( wist niet eens da ze zwanger was ze woont in buitenland) ben zo boos voel me zo machteloos en toch mag ik niet zo denken ik heb kinderen en die gaan voor alles ook voor een kinder wens, maar de pijn is erg diep moet ik wel bekennen en dat heeft tijd nodig



Ik weet dat ik van geluk mag spreken want het had fout kunnen aflopen :frowning: het was ene goed doorbloed gebied en de zwangerschap zat vol met dat .



2 kindjes zo zeldzaam is dit is me verteld normaal maken ze dit maar 1x per jaar mee maar met een 2ling komt nog zeldzamer voor… 2 jaar pats weg en of ik nog mag hopen wensen ?? ik durf het niet bang voor weer zo veel verdriet niet alleen van mij maar mijn familie ook .





lieve lieve lieve dames dak jullie wel en de lieve zwangeren onder ons voel je aub niet aangesproken of aangevallen of denk ik zet hier niks neer voor mij dat zou ik niet willen .



lieverds tot snel enne hou je allemaal taai en ik hoop dat het met iedereen goed gaat natuurlijk .





dikke knuf Tas

Oh lieve Natas ~ Wat doet mijn hart zeer bij het lezen van jou berichtje! Wat moet dat moeilijk zijn om dat besluit te maken om geen IUI meer te doen en niet zeker te weten of jullie uberhaupt nog gaan proberen. En dan al die zwangere dames om je heen… Het lijkt dan wel alsof dat net allemaal even aangedikt wordt heh? Meid, ik kan niets anders doen dan je een hele dikke virtuele knuffel geven. :hug: Blijf vooral van je afschrijven als je dat wilt en laat je tranen lekker lopen als je daar behoefte aan hebt.



:-*

jeetje natascha wat heb jij t ongelofelijk zwaar en toch ben je zo dapper om er allemaal mee om te gaan en als t helpt schrijf zoveel je wilt en huil vooral als t maar oplucht. schaam je niet voor je gevoel en schrijf t van je af. echt waar lieve natascha ik heb diep respect voor jou! :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :-*

nogmaals sterkte lieverd.

Lieve Natas, ik weet even niets te zeggen. Ik vind het echt zo erg dat je dit allemaal moet meemaken en dat je het zo moeilijk hebt. Wat een vreselijke moeilijke beslissing om geen IUI meer te doen!



Ik hoop dat hcg snel 0 wordt en dat je ontstekingen en pijn snel verdwijnen en dat je alles een plekje kan geven! :-*