zwanger worden na een ma of mk deel 5

Kim meis zoooo logisch dat je iig dat gesprek wilt met de gyn! Weet je als je zeg maar net begint en je kent het hele verhaal dat het wel tot 12 maanden kan duren evt en je hebt je daarop ingesteld. Dan is het te overzien zeg maar. Bij jullie is het telkens zooo anders gelopen dat een half jaar dan idd ineens heel vreemd is. Je gaat soms twijfelen aan je lijf. En je weet het, praten is niet ineens ook daadwerkelijk iets ‘doen’ mocht Tim twijfels hebben. Je wilt dat gesprek met de gyn ook ter geruststelling (desnoods vertel je hem dat ze echt niets willen doen in de zin van hormonen of wat dan ook tot je die 12 maanden hebt gehad en dat het gesprek is om te overleggen!) dus helemaal logisch dat je die stap zet. :-* Dus ik zeg; doen. :wink: Maareuh stel je er idd misschien maar op in dat ze je nog een half jaar de tijd willen geven hoor. Misschien kun je wat standaard bloedtestjes lospeuren (je cyclus hormonaal in kaart brengen zeg maar) en heb je daar wat aan. Dat hele fertiliteitsproces is toch een kwestie van allerlei dingen uitsluiten. En echt waar ik ga er zoooo vanuit dat je echt niet meer dan dat nodig hebt hoor! :pray:

En whaaa hier ook nog even een woeiiiiii voor Deb en meisjesbeeb! :inlove: Vooral niet gaan neuzen voor leuk meisjes Jottumspul…oooh als hier ooit weer een meid komt ga ik zooo failliet. :lol:

Rhi, ga jij Deb even zitten hinten om vooral NIET naar Jottum meidenspul te kijken :lol: :lol: :lol: Roze olifantje… does it ring a bell :mrgreen: Tim heeft hier ook steeds geroepen dat we met een 3e hoe dan ook failliet gaan… met een jongen vanwege de sloopkosten :shifty: en met een meisje vanwege alle leuke, mooie, lieve kleertjes :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: En wat betreft mijn cyclus, die verloopt over het algemeen heel erg netjes, op vorige maand na :roll: Maar ik denk niet dat daar iets is (maar ik ben maar leek he :wink: ). En mijn stolling is al gecontroleerd (dat is ook meer van toepassing op herhaalde mk’s natuurlijk maar toch). Maar zoals gezegd, we moeten afwachten… eerst deze week :pray: :pray: :pray: en mocht het echt niet zo zijn dan eerste stap de echo van 24-02.

Marieke, voor jou een onwijs grote berg met dikke :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Je zult ze goed kunnen gebruiken :hug: :hug: Ik denk aan jullie meis :-

Alle andere meiden, ik vind jullie echt schatten en ondanks de reden :cry: ben ik blij dat dit hoekje er is en dat we elkaar zo ontzettend goed begrijpen :hug: :-
:-* :-*

Roze olifantjes zijn ook wel leuk op een meisjeskamer. 8) :lol: Hahaha nee failliet gaan we toch al, zolang moeten wachten op een volgende zwangerschap, de extra spanning dat betekend toch automatisch meer shoptherapie? 8)

Nee zonder dollen, zaadjesonderzoek is toch nog niet echt iets ‘doen’? Dan denk ik toch meer aan hormonen toevoegen, IUI oid. :think: Zaadjes nakijken is puur ter info…ze kijken, bevinden ze ok (verwacht ik en is toch altijd een leuke opsteker lijkt me? :angel: ) het verkrijgen ervan is ook geen straf… 8) .

Nah weet je ik heb wel makkelijk praten natuurlijk want wij staan er anders voor en manlief heeft al tig keer potjes moeten vullen die draait daar zijn hand niet meer voor om (no pun intended :lol: ). En tot op heden is daar eigenlijk ook nooit iets negatiefs uitgekomen. Wat zeg ik hij mag elke keer nog vertellen dat het weer topkwaliteit is en dat het daar weer niet aan kan liggen. Pfff mannen sjucht… :hand: .

Kijk maar wat er uit het gesprek naar voren komt en baseer daar de rest op. :-* Tim is iig duidelijk in wat hij wel en niet wil, maar een gesprek met de gyn kan iig de grenzen wel helemaal duidelijk krijgen en wat hij vind vallen onder iets doen of wat hij nog acceptabel vind om dingen bv uit te sluiten. :thumbup:

kim, gelukkig wil hij mee!!!

Kim, voor jou een dikke :hug:

Fijn dat je vent iig mee wil… das al een eerste stap toch??

Debke, voor jou wil ik ff juichen… ze hebben het dus kunnen zien! En… een meisje, wat ontzettend leuk! Geniet ervan!! :-*

@mayo28 wrote:

Marieke, zo te lezen kun jij ook wel weer een extra knuf gebruiken. ´t is dat je zo´n beetje niet verder van me vandaan kunt wonen :angel: , dus ´t is een virtuele… :hug:

Muts lees het nu pas, dankjewel :-*

Begin er spontaan van te janken :oops:

Ohhhhhhh Deb in lyts famke :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Kim ik geef je op je hyves weleens een heule dikke knuffel maar hier ook nog even een heuuuuuuuuuuuuuule dikke :hug:

Ach voor iedereen een dikke knuf

:hug: :-*

Wat is er weer veel geschreven…

Voor alle meiden die een extra steuntje nodig hebben :hug:

Voor alle meiden bij wie het lekker gaat :dance:

Ik zit gewoon heerlijk in een dip :(. Ben een beetje moedeloos. Ik zou zo graag willen dat het anders was…

Ik weet het nu zeker dat ik vorige maand een vmk had. Ik was veel heftiger ongi met flinke stolsels. Ik had mezelf wijs gemaakt dat het niet zo was, maar deze maand begonnen mijn borsten op eens melk te vloeien.

Ik had dan ook even tijd nodig om dit te verwerken… En ben er nog niet helemaal… (of is het helemaal niet :?)

Ik ga vrijdag naar de HA. Ik wil eens weten wat mijn opties zijn.

We zijn nu al 1,5 jaar verder. Ik weet dat dat soms helemaal niet lang is, maar toch…

De 1e zwangerschap ging niet goed met Emma*.

Toen in september een ‘officiële’ miskraam (MA). En nu vorige maand een hele vroege miskraam. Alleen staat die natuurlijk niet op papier.

Ik wil gewoon eens wat kunnen doen. Als maar lijdzaam zitten wachten ben ik een beetje zat.

Ik heb ook zitten lezen over acupunctuur dat je lichaam wat meer in balans kan brengen en je misschien dat extra zetje kan geven. Heb ook daar een afspraak gemaakt. Volgende week donderdag kan ik ook daarop gesprek.

Ik ben vlak voor de geboorte van Lotte ook bij een acupuncturist geweest, om je een wat gemakkelijkere start te geven bij de bevalling. Ik sta hier altijd wel voor open. Met de instelling er is zoveel wat we in de westerse wereld niet weten, en baat het niet dan schaad het niet.

altijd goed om langs je ha te gaan! Mijne is ook van alles op de hoogte en iedere keer als ik daar ben vraagt ze hoe het met mij gaat, menstuatie en “in het koppie”. Verder is het bij ons nu gewoon afwachten “tot we raak schieten…”

** sorry ff EGO**

Vrijdag bij de HA geweest.

Ze kon natuurlijk niet veel voor me betekenen, omdat ik al wel bewezen heb dat ik zwanger kan worden. Ze wilde wel meewerken als ik een verwijzing nodig had. Me door verwijzen naar het ziekenhuis hier in hoorn leek haar niet handig, want daar ligt de afdeling nog steeds op zijn gat. Ze nemen geen nieuw mensen aan. De HA gaf wel aan dat ze het weer op de rit beginnen te krijgen, maar er worden nog geen nieuwe aangenomen.

Ze dacht dat ik het eens in het Vu moest proberen omdat ik daar toch al inmiddels een aardig dosier heb op gebouwd. Misschien kon ik nog een gesprek met mijn behandelend GYN krijgen…

Voor ik ging bellen had ik me zelf helemaal klaar gemaakt voor een strijd. Ik in de telefoon geklommen. Mijn verhaal even kort toegelicht aan de telefooniste van de gyn-afdeling, werd gelijk naar mijn patiente nummer gevraagd… En daarna werd ze gelijk heel wel willend :think:

Volgens haar viel ik toch onder het preconseptionele spreekuur, maar ze kon wel kijken of ik daar zonder verwijzing terecht kon.

Toen ik zei dat een verwijzing geen probleem was en mijn HA daar aan wilde mee werken, gaf ze gelijk alle info door die mijn HA nodig had om me aan te melden. Ik had me helemaal niet schrap hoeven zetten…

Ik weer terug naar mijn HA. Kreeg ik de assistente van ons weer aan de lijn. Ik alle info doorgegeven en gezegd wat de HA moest doen. Zegt de assistente “volgende week zijn we wel met vakantie? dus het kan zijn dan het nog een week moet wachten” Ach ja een week meer of minder maakt ook niet meer uit… Maar de boel is nu wel in gang gezet…

Ben benieuwd wanneer ik nu iets te horen krijg… Als het te lang duurt ga ik wel eens informeren, maar wie weet ben ik wel eerder in het Vu voor een andere afspraak (nieuwe zwangerschap)…

Wie het eerst komt wie het eerst maalt :mrgreen:

Jans: wat fijn dat je huisarts zo goed meedenkt en je helpt. ben benieuwd wanneer je terecht kunt in het vu.

Maar in Hoorn ligt de afdeling op zijn gat? Ik loop daar ook, merk wel bepaalde wisselingen van gyn’s, maar verder niet.

Soms zijn het ook net mensen he die assistentes. :mrgreen: Goed dat er schot in komt en wie weet wat er eerst komt, wat er ook eerst is je bent iig op de ‘juiste plek’ straks. :thumbup:

@mutsie, een kleine 2 jaar geleden was het in Hoorn toch goed misgegaan. Een gyn en een verloskudige op non-actief gezet. De hele discussie in NL weer op gelaaid dat er ook niet thuis bevallen moest worden.

Vorig jaar met een broeder in Het Vu (bij mijn bevalling van Emma*) een gepsrek gehad wat de problemen waren in Hoorn.

Het grootste probleem in Hoorn is dat ze een streek functie hebben. Geregeld hadden ze te veel problematische bevalling tegelijk, waardoor ze het niet aan konden. Er gingen dan ook dingen niet helemaal goed.

Hun oplossing was we gooien een aantal verloskamers dicht, kunnen we niet te veel bevallingen tegelijk krijgen.

Hierdoor kan/kon het voorkomen dat als je wil bevallen in Hoorn dat er al heel snel geen plaats is en je moet uitwijken naar een ander ziekenhuis.

De broeder gaf wel aan dat de kwaliteit in Hoorn wel goed was en het Vu ook veel samenwerkingsverbanden heeft met Hoorn.

jans: oh ja, ik weet wat je bedoeld. Ik weiger ook om door die gyn behandeld te worden ook al ben ik nog niet zwanger. Een kindje van iemand uit mijn hyves is door hem doodgeboren. Naja hoe het precies zit weet ik niet, maar er lopen nog steeds rechtzaken. Wij vragen ons soms wel eens af waarom hij er nog loopt.

Maar ik vind de hulp en de vriendelijkheid wel goed daar. Ik kon ‘kiezen’ tussen het gemini in Den Helder of in Hoorn. Nou dan wist ik het wel :lol: Vind het ziekenhuis in Den Helder 10 keer niets. Maar goed. Mocht het zover zijn als ik mag bevallen dan maakt het mij niet uit of ik in Hoorn mag bevallen of Purmerend ofzo… Dan betekend het wel dat ik zwanger ben. :slight_smile:

Voor telkens naar de gyn vind ik Amsterdam (Of leeuwarden gaan sommige ook wel heen) gewoon te ver. Soms zit je maar 5-10 minuten binnen bij een gyn. Om daar dan meer als 3 kwartier enkele reis te rijden vind ik te veel worden. Hoorn is voor ons maar 15 minuten. Was voor ons ook wel een reden om voor Hoorn te kiezen. Makkelijk te bereiken.

@mutsie, ik ben met mijn zwangerschap van Emma* door de echoscopiste gelijk naar het Vu door verwezen. Ik had niet echt een keus. Het was maar goed ook. Onze situatie was een redelijk bijzonder geval.

Ik heb daar dus ook al een aardig dossier en als ik daar dan makkelijker terecht kan vind ik het niet erg om daar naar toe te gaan.

knipoogje wanneer heb je eigenlijk je eerste echo? vroeg ik me zo af!! :hug: ennehh dit kindje moet gewoon blijven!!

ik heb a.s. dinsdag een echo. niet de 20 wekenecho maar gewoon een controle. ik sta immers onder controle van de gynacoloog. ik ben benieuwd of we kunnen zien wat eht geslacht is. het maakt me verder neit uit hoor maar ben gewoon erg nieuwsgierig hihi. iedereen zegt dat ik een jongen krijg hahhaha dus ben benieuwd!! wat denken julie? :lol:

lotte, jeetje meid alweer 18 weken, wat gaat het toch snel! geen idee wat je krijgt…

cariska oehh jij hoeftg ook naar 6 dagen tot je nod. spannendddd :pray: heb je er een goed gevoel over?

@lotte82 wrote:

cariska oehh jij hoeftg ook naar 6 dagen tot je nod. spannendddd :pray: heb je er een goed gevoel over?

bewust probeer ik er niet (teveel) aan te denken. Vorige maand wist ik zeker dat ik zwanger was … maar helaas… Dus we zien nu wel… (ga nu ook proberen niet eerder te testen dan nod… maar is nog nooit gelukt haha)