Thanx Cin, helaas niet echt positief nieuws. Omdat de miskraam pas kort geleden is en in Roermond geen hele rare dingen zijn geconstateerd, behalve de endometriose natuurlijk, gaan ze (nog) geen behandelingen beginnen. De arts gaf aan dat de kansen op het zwanger raken niet groter zouden zijn als ze met behandelingen zouden beginnen. Deze mening deel ik niet,maar oke.
Ze gaf zelf wel aan dat als ik het fijn vind, dat ze dan mijn cyclus willen volgen. Dt wil ik, want dan kunnen we gerichter klussen, dan blijven we daar in beeld, en als mijn ei link zit dan is de teleurstelling niet zo groot als ik weeris ongi wordt. Als ze een aantal cycli gevolgd hebben kijken we weer verder.
Ik baal dus echt mega, mijn hersenen snappen dit wel, maar mijn hart zegt wat anders. “gelukkig” zit ik aan het begin van mijn cyclus dus kunnen ze deze gelijk volgen. Dus ik mag maandag gelijk voor de eerste echo.
Maar na meer als 2 jaar proberen, is de lol er inmiddels wel vanaf, en hebben de artsen makkelijk praten.
Jeetje Bianca, ik lees dit nu toevallig, maar wat naar… ik kan me voorstellen dat je na 2 jaar proberen er schoon genoeg van hebt en dat het niet leuk meer is… een beetje hulp zou dan geen kwaad kunnen. Jammer dat ze niet in elk ziekenhuis even makkelijk zijn in zulke gevallen… :hug:
We zaten eerst in Roermond, maar daar hebben ze vooral met de mk echt steken laten vallen, en de arts daar was alles behalve tactisch, om maar niet te zeggen extreem lomp.
We zijn nu overgestapt naar Sittard, maar komen dus ook daar (nog) niet verder. Al is het gevoel bij de arts voor ons allebei beter.
Die mk is het grote punt, was ik niet zwanger geraakt, dan waren ze wel begonnen met behandelingen. Maa mijn lichaam heeft in het oogpunt van de artsen bewezen dat het het wel kan. Soms denk ik echt, was ik maar niet zwanger geraakt, het had me op alle fronten een hoop frustratie gescheeld.
Ja, kan me voorstellen dat het giga frustrerend is.
Snap het ook niet zo goed. Mij wilden ze na mijn ma wel helpen gelukkig. Ik bedoel, dat het één keer lukt, na een hele poos proberen, zegt misschien Ãets, maar niet heel veel. Er zijn zoveel mensen die zogenaamd onvruchtbaar zijn en die na een aantal jaar toch zwanger raken. Een klein wonder. En iets wat misschien één keer gebeurt en daarna niet meer. Dit was gewoon jouw wonder… en dat wil helemaal niet zeggen dat je lichaam van plan is om het daarna snel weer zo te doen… helaas…
Al hoop ik natuurlijk voor je van wel, want sja… het kan natuurlijk wel. Maar vind het gewoon jammer dat ziekenhuizen daar vaak ten onrechte vanuit gaan.
Dat is het precies inderdaad. Mijn gevoel zegt dat het niet op een natuurlijke manier gaat gebeuren, waarom weet ik niet. We blijven wel proberen natuurlijk, maar vaak blijkt het “verspilde moeite”.
bianca, hier werd ook gezegd, dat het jaar proberen weer ingaat na de miskraam. Ik zat er toen helemaal doorheen (achteraf bleek dat het door b12 tekort kwam dat ik me zo *** voelde) en dus hoefde je maar boe te zeggen of ik barste in tranen uit. Toen de ha dit vertelde (nog een jaar proberen) kwamen dus ook tranen, dit was bij ons na de 2de mk.
Ze heeft toen contact gezocht met de gyn, mijn verhaal verteld en ik mocht komen. Gyn zei tegen ons toen we er waren dat dit niet de normale gang van zaken was maar dat ze snapte dat wij dit graag wilden en ons toen erdoor gedrukt hebben. Hierna hebben wij onze cyclus moeten bijhouden (zonder echo’s) en het nog een paar maand proberen. Toen helaas weer een mk en toen door voor verdere onderzoeken.
@Bianca-k wrote:
Die mk is het grote punt, was ik niet zwanger geraakt, dan waren ze wel begonnen met behandelingen. Maa mijn lichaam heeft in het oogpunt van de artsen bewezen dat het het wel kan. Soms denk ik echt, was ik maar niet zwanger geraakt, het had me op alle fronten een hoop frustratie gescheeld.
pfff dat kan ik me voorstellen meis, wat naar zeg.
:hug:
het lijkt mij vreselijk frustrerend als na een mk het jaar weer opnieuw in gaat voor je de medische molen in mag
niet echt eerlijk lijkt me. je wacht immers al zo lang?
@bianca :hug: :hug: wat een nieuws :thumbdown:
en wat rot dat je ze nu weer zo lang laten wachten voor ze iets doen.
Kan je niet bij een andere gyn op consult? of hier in België?
Vraag maar wat hoor :oops:
Om dan even wat positief nieuws te geven:mijn hcg was vandaag 2811,progesteron en dat andere was ook mooi hoog. Ben dus al beter gestart dan vorige keer. Nu dus vrijdag nog een mooie echo
wat super Petatje!!! :dance:
alleen, stomme vraag maar hoe weet je dat?
heb je bloed moeten prikken bij de huisarts?
of zijn daar thuistesten voor??
ik werd vanmiddag ineens niet lekker, duizelig en misselijk.
nu vooral een berg gerommel in mn buik, geen idee wat dat nou weer is.
hoop maar dat ik gauw ongi wordt.
als er na volgende week dinsdag nog niks is ga ik maar even testen voor de zekerheid.
in België moet je sowieso bloed prikken,loop je ook standaard bij de gyn.
Vooral voor antistoffen,hiv,suiker,b12,etc.
Dan rond 9 weken krijg je normaal eerste echo en dan wordt er opnieuw bloed geprikt maar dan voor risicobrekening.
Dan krijg je vanaf 12 weken elke 4 weken een echo.
Waarom test je morgen dan niet? :oops:
na een mk ben je trouwens super vruchtbaar,wist je dat?
goh hee, dat is bij ons allemaal niet, bij ons krijg je die bloedtest gewoon bij de verloskundige, rond week 7 ongeveer bij je intake
en als er verder niks bijzonders is krijg je rond 12 weken de termijn echo.
en daarna de 20 weken echo, verder niet.
al hoorde ik laatst nog wat over een standaard groeiecho bij 30 weken?
misschien is dat nieuw.
nou, ik heb geen test in huis en morgen moet ik werken…
ik wacht nog wel even af… voel me verder niet zwanger ofzo
@Petatje Ik weet niet of ze me in België eerder zouden helpen. Ik heb ook geen zin om mijn dossier heen en weer te slepen, dan in bv Genk aan te komen en dan zeggen ze, u bent vruchtbaar u moet wachten. Dat is elke keer een flinke knal die ik echt niet zie zitten.
@Bianca-k wrote:
@Petatje Ik weet niet of ze me in België eerder zouden helpen. Ik heb ook geen zin om mijn dossier heen en weer te slepen, dan in bv Genk aan te komen en dan zeggen ze, u bent vruchtbaar u moet wachten. Dat is elke keer een flinke knal die ik echt niet zie zitten.
:hug:
Je weet hoe ik er over denk…helaas heb je daar vrij weinig aan :?
Maar weet je? Ik vraag mij wel af, dat ene meisje van babyboom, die moest afvallen omdat ze anders haar behandeling niet kreeg.
Waarom word zij dan wel geholpen? Of ligt dat per persoon weer heel anders? Omdat zij geen eisprong kreeg geloof ik, maar dat had ook te maken met haar overgewicht.
- diepe zucht
Had het zo graag anders gezien! :-
Wat enorm balen Bianca :hug: :hug: :hug: Ik zou willen dat ik je kon helpen, maar meer dan een virtuele :hug: geven kan ik ook niet Ik begrijp je frustratie heel erg goed, ik vind het ook heel erg krom dat de medici zo redeneren :? Wij hebben gewoon veel geluk gehad met onze oude en mijn nieuwe gynaecoloog als ik het zo lees :shifty: Sterkte meis :hug: :hug: :hug: :-
Esther, ik hoop heel hard voor je dat het alweer raak is Ik snap wel dat je nog niet wilt testen, het is heel confronterend :? Maar gelukkig zitten hier allemaal lieve meiden die je erdoorheen slepen :hug: :hug: :hug: :-
Petatje, wat fijn dat je HCG en Progesteron nu al zo hoog zijn :thumbup: :inlove: goed teken meis!!! :inlove: Dit komt helemaal goed :inlove: Vrijdag ga jij ook een mooi rijstkorreltje zien met een heel mooi ringetje :inlove:
Ik ben hier zelf een heel stuk minder, omdat het hier gelukkig tot nu toe goed gaat en ik vind het moeilijk voor jullie, maar ook voor mezelf :oops: De confrontatie met het misgaan is nog te vers en we zitten nog in het risico stadium hier :? Ik kan wel sinds maandag wat meer genieten nu ik het kindje heb zien bewegen en alles :inlove: Maar de angst blijft nog draaien…
Ik hou jullie wel in de gaten hoor :shifty: :hug: :hug: :hug: :hug: en ik hoop heel snel voor iedereen mooi nieuws te lezen hier
:-* Kim
@Bianca-k wrote:
ok dat snap ik wel ik ken er natuurlijk niets van dus ik vraag maar wat :oops:
nogmaals een virtuele dikke pletknuffel meissie :hug: :hug:
@kim hey meissie! ik begrijp wel wat je wil zeggen maar heb vertrouwen in dat kleine spartelende mensje hoor :-* in januari/februari heb jij opnieuw een prachtig klein beebje in je armen! dat moet gewoon! :-* :-
@esther ik voelde me ook niet zwanger hoor maar zoals kimmie zegt,dat testen moet je echt durven,want het is heel confronterend.
Of er nu een streep op komt of niet,het zal moeilijk zijn. :hug: :hug:
wij slepen je er wel doorheen :-
@Kimmie1976 wrote:
Esther, ik hoop heel hard voor je dat het alweer raak is Ik snap wel dat je nog niet wilt testen, het is heel confronterend :? Maar gelukkig zitten hier allemaal lieve meiden die je erdoorheen slepen :hug: :hug: :hug: :-*
ja, ik ben ook echt blij dat ik dit topic gevonden heb!
testen vind ik idd ook nog te vroeg.
eerst maar eens wachten tot ruim 4 weken na de mk, daarvoor heeft denk ik weinig zin.
@Kimmie1976 wrote:
Ik ben hier zelf een heel stuk minder, omdat het hier gelukkig tot nu toe goed gaat en ik vind het moeilijk voor jullie, :-* Kim
fijn dat het goed gaat, geniet ervan hoor, het is je gegund!! :-*
@Petatje wrote:
@@esther ik voelde me ook niet zwanger hoor maar zoals kimmie zegt,dat testen moet je echt durven,want het is heel confronterend.
Of er nu een streep op komt of niet,het zal moeilijk zijn. :hug: :hug:
wij slepen je er wel doorheen :-*
precies, dat is het ook, zolang ik niet test zou het altijd nog kunnen dat ik alweer zwanger ben
als ik wel test en het is niet zo dan is dat zo definitief…
ik heb bij alle 3 de zwangerschappen ook steeds gewacht tot ik bijna een week overtijd was, ik wist het eigenlijk al wel zo zeker, mn lijf zei het gewoon! maar toch durfde ik niet te testen, bang dat het toch niet zo zou zijn en dan snap je er helemaal niks meer van
maar alle 3 de keren was het raak
ik heb dan ook in mn hele leven nog maar 3 testen gedaan
(afgezien van de test die MvM nog komt doen later)