zwanger worden na een ma of mk deel 5

@Esther28 wrote:

weten jullie ook als je weer zwanger bent na een mk, of je dan in een eerder stadium een echo mag?

want bij mij was het al mis met 6 weken maar de mk kwam pas met 9 weken, al die weken heb ik gedacht vrolijk zwanger te zijn terwijl beebje het al niet meer deed :frowning:

dat wil ik echt niet weer! Ik zou dan graag eerder een echo willen, met 7 weken ofzo en dan rond 12 weken weer.

maar ik weet niet of dat gebruikelijk is.

Ik was voor de curretage bij de gyn geweest en deze zei dat ik bij een volgende zwanerscap weer terug mocht komen en we vroegtijdig een echo kon rijgen, ik heb die toen gehad met 7,9 en 11 weken. Ik vond dat erg fijn omdat t de tijd overbrugt naar je ā€˜streefdatumā€™. Bij mijn ma was t artje gestopt met 10 weken, dus die 11 weken waren en zijn nu ook voor mij erg belangrijk al vind ik iedere week dat t goed gaat met d beeb al een hele mijlpaal.

Ondanks mijn geweldige ervaring et echoā€™s afgelopen weken :roll: :roll: :doh: Zou ik t een volgende keer zo weer willen, kom op dit is zeeeeeer uitzonderlijk :mrgreen: :lol:

Bij Ti.m ook een goede echo et 7 weken en heel duidelijk :inlove: Ds dit kindje is nu eenmaal een aparte :lol:

Maar fijn dat je telkens wel zo makkelijk zwanger wordt, hopelijk sne weeer en dan ook blijven :pray: :-*

@Esther28 wrote:

dat kan ik me heel goed voorstellen!

ik zou een volgende keer ook echt toeleven naar de 9 weken en hopen om die goed voorbij te komen en dan de 12 weken natuurlijk nog en 16 weken vind ik ook weer zoā€™n mijlpaal.

maar het onbezorgde is er wel af ja, dat denk ik zeker!

maar goed, ik hou mezelf nu maar voor dat het gewoon niet goed zat en dat we nu behoed zijn voor misschien wel iets veel ergers bij de 20 weken echoā€¦

Nee dat onbezorgde zal er indd elaas wel vanaf zijn :hug:

En dat laatste denk ik ook, ik denkook dat we behoed zijn voor ergere dingen op een later termijn :hug: Maar maakt t niet minder rot of k*tā€¦

@Tierrr wrote:

Wanneer heb je eigenlijk weer een echo chantal?

:hug: voor de andere damesā€¦

Uhm, tjaā€¦ GEen idee :doh:

Zowiezo met 12 weken maar waarschijnlijk ook nog een met 10 weken is t niet bij de gyn dan gaan we zelf naar een echobureau, ik geloof er namelijk nog steeds weinig van :oops: :frowning: :wall:

@mama_chantal wrote:

@Esther28 wrote:

dat kan ik me heel goed voorstellen!

ik zou een volgende keer ook echt toeleven naar de 9 weken en hopen om die goed voorbij te komen en dan de 12 weken natuurlijk nog en 16 weken vind ik ook weer zoā€™n mijlpaal.

maar het onbezorgde is er wel af ja, dat denk ik zeker!

maar goed, ik hou mezelf nu maar voor dat het gewoon niet goed zat en dat we nu behoed zijn voor misschien wel iets veel ergers bij de 20 weken echoā€¦

Nee dat onbezorgde zal er indd elaas wel vanaf zijn :hug:

En dat laatste denk ik ook, ik denkook dat we behoed zijn voor ergere dingen op een later termijn :hug: Maar maakt t niet minder rot of k*tā€¦

precies, het is wel nu dit moment waar je door heen moet.

missen doe je het toch, er valt toch voor dit moment een droom in duigen

en wie weet komt er straks nog iets veel mooiers, maar dat kan ik op dit moment nog niet zienā€¦

dus op dit moment denk ik nog gewoon, waar was dit goed voor :frowning:

waarom word ik ( na veel piekeren en twijfels er toch voor gaan) in 1x zwanger, waarom word ik eerst zo gelukkig gemaakt en wordt dat daarna in 1 klap weer de grond in getraptā€¦

ik snap dat waarom nooit zo goedā€¦

voelde me ook in de steek gelaten door mn eigen lijf, beetje beduvelt door mn eigen lijf, mij vrolijk zwanger laten voelen en intussen groeide er niks, klopte er niks en duurde het 3 weken voor mn lijf het tijd vond dat het eruit mocht komen. terwijl ik al die tijd van niks wist.

zelfs mn test van MvM bij 7 weken was nog positief! terwijl het hartje toen niet eens klopte!

ik heb gewoon 2 weken voor niks in flessen gepiest! :shock:

zelfs het moment dat we het de ouders vertelden met 2e pinksterdag, ik was toen bijna 8 weken, zat het al niet goed en ik wist van niks!!

nou ja het heeft ook geen zin om dramatisch te gaan doen en mezelf gek te maken met alle waaromsā€¦

maar dat komt denk ik omdat het nog zo kort geleden isā€¦

dacht eigenlijk dat ik het al wel een beetje achter me gelaten had maar als ik er zo mee bezig ben zit dat rot gevoel er toch nog :eh: :frowning:

@mama_chantal wrote:

[Maar fijn dat je telkens wel zo makkelijk zwanger wordt, hopelijk sne weeer en dan ook blijven :pray: :-*

ja dat hoop ik ook !

Oh ja dat vroeg ik me nog af, hoe weet je dat er zolang al geen hartje klopte? Sorry als ik nu iets vraag wat je al verteld had :oops:

Maar indd onze :**: Blijven gewoon gewenste kindjes en een groot verlies :hug: Ze zullen iig nooit vergeten worden! :-*

@mama_chantal wrote:

Oh ja dat vroeg ik me nog af, hoe weet je dat er zolang al geen hartje klopte? Sorry als ik nu iets vraag wat je al verteld had :oops:

*

nee dat had ik idd nog niet verteld hoor, dat klopt!

het zit zo, ik kreeg op vrijdag wat last van bruinverlies, toen was ik ruim 8 weken zwanger.

dat ging het weekend zo door met af en toe een beetje roze bij het afvegen

ik maakte me wel wat zorgen, maar nog niet heel erg.

de maandag erna was ik op mn werk en werd het flink erger, had steeds maandverband vol bloed. Ik werd echt misselijk van de zenuwen en maakt me vreselijk zorgen!! was erg bang dat ik op mn werk ineens buikpijn zou krijgen en op mn werk alles zou verliezen.

ik heb toen onderweg naar huis om half 5 pas de vk gebeld wat ik moest doen, ik had voor die woensdagavond al een termijnecho staan, ik zou dan precies 9 weken zwanger zijn.

de vk zei dat ik nog maar af moest wachten tot die echo en dat het alle kanten op kon

ik zou dus van maandagavond tot woensdagavond moeten wachten waar ik aan toe was. dat is lekker :shock:

dinsdagochtend werd ik opeens gebeld, dat de vk die middag nog wel tijd had om een echo te doen.

daar was ik erg blij om want ik had inmiddels wat buikpijn en verloor ook steeds wat stolseltjes.

zelf wist ik inmiddels wel dat het niet goed zatā€¦ mn zwangere gevoel was weg en ik had die maandagavond al huilend onder de douche gestaan en ā€œafscheidā€ genomen en tegen mn buik gezegd dat als het niet goed was dat het er dan maar uit moest gaan :frowning:

die dinsdagmiddag om 14:15 kwam ik voor de echo, ik zag het meteen op het scherm, niks geen bijna compleet beebje van 9 weken, maar alleen een donkere vlek :cry:

de vk zei dat het of een hele prille zwangerschap was van rond de 5,5 week ongeveer, maar dat kon nooit want ik had 22 mei al een positieve test gehad dus moest echt al 9 weken zijn.

aan de afmeting van wat er nog zat kon ze dus zien dat het al heel vroeg gestopt was, misschien is er wel nooit een hartslag geweest, want dat begint pas rond 6 weken toch? waarschijnlijk was het daarvoor al mis.

de donkere vlek die er zat was bloed wat er nog uit moest en daaronder op de echo zat iets wat het kindje had moeten worden en dat er ook nog uit moest, een stolselā€¦

toen ik daarna thuis was ben ik op bed gaan liggen, kreeg ik buik en rugpijn, heeft mn man de kids uit school gehaald en toen ik naar de wc ging voelde ik een duidelijke plop en dat was hetā€¦ :frowning:

ik was om 1 ding wel blij, dat ik op de echo niks zag wat op een beebje leek, betekende dus ook dat ik als het eruit zou komen niet iets hoefde te verwachten wat op een beebje leek want daar was ik wel bang voor.

lijkt me vreselijk, want dan voelt het denk ik toch andersā€¦ dan verlies je een beebjeā€¦ bij mij was het niet eens zover gekomen dat het een beebje was.

alleen in mn hoofd wel natuurlijk, in mn hoofd was het al een compleet brusje voor mn meiden.

Jeetje wat verdrietig meid :hug:

Toch fijn dat je nu precies weet hoe t zat al blijft t zwaar kl*** :hug: :-*

zo herkenbaar dat gevoel van in de steek gelaten te zijn door je eigen lijf, jou zwanger laten zijn en dat terwijl het kindje al (lang) niet meer aan het groeien was.

Dat heb ik hier ook ontzettend sterk gehad. Ik had liever gehad dat het spontaan was afgekomen, maar mijn lijf wou dat ook niet begrijpen en 3 week nadat het kindje gestopt was met groeien een curettage ondergaan. Vond het zo moeilijk om daarna weer op mijn lijf te vertrouwenā€¦

Toen ik later ook nog zwanger bleek en daar helemaal niks van gemerkt had (nou ja, niet helemaal waarā€¦ er waren wel dingenā€¦ maar ook negatieve testen en een echo die niks liet zien, dus mijn lijf hield me voor de gek toch zeker!) vond ik het de zw.schap die erop volgde ook best moeilijk om te genietenā€¦ tot ik de kleine elke dag voelde, toen was het goed.

Vanaf dat je positief test ga je toch denken en dromen over je leven met nog een kleintje. Een broertje/zusje voor je kindjes etc en dat valt allemaal weg!

Wij hadden het op 1 januari aan mijn ouders verteld middels een foto ā€˜stoer in 2008 worden wij grote broer!ā€™ ik was toen 11 week zwanger. En op 2 januari dus die foute echoā€¦ uiteindelijk konden wij later die foto nog een keer geven, want het werd toch nog een 2008 baby! (en het eerste wat ik in die zw.schap dan ook gekocht had was een shirtje met ā€˜born in 2008ā€™).

:hug:

herken wel alles wat jullie schrijven.

Ik had nog knal posi testen de dag tot mijn mk;voelde me goed zwanger maar vruchtzakje was 4+2 wk,ikzelf bijna 7wkā€¦

Hoe klein het ook is of hoe pril het is:je begint stiekem plannen te maken toch.

Jammer genoeg zullen we nooit meer onbezorgd zwanger zijn! :frowning:

dat is waar ik dan het meest boos om ben! de mk zelf kon ik plaatsen door het heel medisch te bekijken.

En ook het terug opnieuw beginnenā€¦daar was ik zo boos om! :oops:

Ik herken ook heel veel dingen. Wij kwamen bij de tweede echo met 9,5 week erachter dat het kindje net na de eerste echo al gestopt was met groeien. (7 weken en 6 dagen)

En ik voelde mij gewoon nog zwanger. Met kerst mijn familie verteld terwijl achteraf het kindje toen ook al niet meer leefde. Achteraf heb ik op die dag, dat het misging, wel wat bloedverlies gehad, maar dat was een kwestie van twee keer afvegen en het was weg. Maakte me toen helemaal niet zoveel zorgen.

Maar nu? Ben ik bang dat mijn lichaam mij weer voor de gek houd. Je word er zo onzeker van. Waarom geen zorgeloze zwangerschap?

Tuur ook elke keer weer in mijn onderbroek. Zie ik geen rare dingen??

We hebben 1 goede echo gehad, maja die hadden we de vorige keer ook. Ik heb echt slapeloze nachten omdat we volgende week de tweede echo hebben. :frowning: Het is een kwestie van afwachten, maar dat wachten duurt wel lang! Liefst zou ik elke week een echo hebben tot de 12-13 wekenā€¦

Ik vind het ook een heel gek idee om straks een kindje op de echo te zien die verder dan 8 weken is gegroeid. Naja we hopen dat we een kindje van 10 weken straks te zien krijgen. Herkennen jullie dat?

Esther: ik hoop dat je snel weer aantelt, al zal het niet je verdriet om dit kindje wegnemen.

Je kunt, wat de anderen al zeiden, eerder een echo krijgen dan normaal. Ik heb dit keer express gewacht tot bijna 8 weken, omdat je dan iig wat ziet. Krijg je met 6 weken een echo, en je ziet het hartje ofzo nog niet dan zit je helemaal weer in de stress. En met 8 weken moet je echt al wel wat zien. Als het goed zit tenminste. Wel ā€˜fijnā€™ dat je miskraam alsnog zelf op gang kwam en dat je niet aan de pillen oid hoefde. :hug: :hug:

@mutsie hier ook een wereldrecord broekloeren aan het houden haha :oops: :mrgreen:

Volgende week een super goede echo meis! :-*

Zeer herkenbaar allemaal!

Ik had zelfs op een gegeven moment na zoveel miskramen gewoon zoā€™n instelling vanne; ja we hebben nu de echo, maar het zal allemaal wel fout zijn en anders fout gaan. Nee kan niet goed gaan, nee dat kan gewoon echt niet. Etc.

Slopend!

Net voor de zwangerschap van Yari had ik dus die inzinking. Het zo boos en teleurgesteld zijn op mijn lichaam, mijn man had het die tijd best moeilijk. Ik wilde dus ook totaal geen affectie etc.

Toen toch maar 1x gedaan, omdat ik dat toen ook wilde haha. En daar is Yari uit gekomen :inlove:

Nu met de pil ben ik 2x zwanger geworden, 1x ben ik pas na een bloeding achter gekomen (positieve testen die afnamen in helderheid en wat kwaaltjes) en nu ik weer zwanger ben is dus de 2de keer.

Had de MK, daarna geloof ik 1x menstruatie en daarna weer aangeteld; en dat allemaal met pil.

Dus deze zwangerschap was-is ook nog erg spannendā€¦

Ik breek in met mooi nieuws:

Deb is bevallen.

Dochter NoƃĀ© is er!!

Alles is goed, meer details heb ik niet.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Oh lieve Deb van harte gefeliciteerd met jullie meisje NoƃĀ© :inlove: :inlove: :inlove:

Prachtige naam hebben jullie haar gegeven.

Ga lekker genieten lieverd :-*

Jaaaaaa Deb, van harte gefeliciteerd met jullie meisje!! Eindelijk is ze daar!! :-*

Jaa eindelijk, daar is ze!! Gefeliciteerd!! En wat een prachtige naam :inlove:

wauw wat een prachtige naam! :inlove: :inlove:

Deb gefeliciteerd met jullie dochter! :-*

wil het liefst een paar weken onder een steen gaan liggen :oops:

Dank jullie wel meiden! De roze wolk is enorm! :-* :-* :-

Ow en Petatjeā€¦ā€œWijā€ mk/ma mamaā€™s hebben de freggelgrot :wink: Die is knus en comfortabel ingericht en daar kun je heel goed onder een steen. Sterkte meis! :-

wauw Debke! net 12 uur bevallen en al online! kunnen we jouw mooie meisje ook al bewonderen? :inlove: :inlove: :mrgreen:

ja,ga dus gezellig die grot in :thumbup: :lol: